Connect with us

ALL MEDIA

ANALIZA Bugetele de promovare ale companiilor româneşti pentru reţelele sociale online rămân mici

Avatar

Published

on

În 2014, 58% dintre companii utilizează reţelele de socializare pentru promovarea companiei și plănuiesc să le utilizeze în continuare (în scădere de la 78% în 2013), în timp ce 28% dintre acestea afirmă că nu le utilizează, însă plănuiesc să le utilizeze în perioada următoare (procent în creștere de la 22% în 2013), conform studiului TotalSoft şi EY România Social media şi mediul de afaceri românesc 2014, dat publicităţii astăzi.

Ediţia 2014 a studiului analizează răspunsurile a 209 reprezentanţi ai unor companii din 12 industrii din România cu privire la modul în care acestea abordează marketing-ul prin intermediul reţelelor de socializare şi impactul pe care acest tip de marketing îl are în prezent în activitatea lor.

Reţeaua LinkedIn înregistrează cea mai mare creştere dintre reţelele analizate (+21 puncte procentuale) în utilizarea de către companiile româneşti respondente pentru promovarea produselor şi serviciilor oferite. Facebook îşi conservă supremaţia, cu 93% rată de utilizare în 2014 faţă de 95% în 2013. Cea mai mare scădere o înregistrează site-ul de video sharing al Google: YouTube a scăzut cu 14 puncte procentuale în 2014 în interesul companiilor, până la 29% rată de utilizare.

Peste 70% dintre companiile româneşti nu au văzut potenţialul promovării pe reţelele sociale înainte de anul 2011. Întrebaţi de cât timp au început să integreze reţelele sociale în funcţia de marketing a companiei, oamenii de afaceri şi directorii de marketing şi comunicare respondenţi au bifat în măsură cea mai mare intervalul de timp 1-2 ani, urmat de cel de 2-3 ani.

Timpul alocat comunicării pe reţelele sociale înregistrează o tendinţă de scădere faţă de ediţia 2013 a studiului. Dacă intervalul de 1-5 ore îşi păstrează acelaşi procentaj de respondenţi (54%), numărul celor care folosesc reţelele sociale mai mult de 20 ore pe săptămână este în scădere, aceşti respondenţi intrând acum în intervalul 6-20 de ore dedicate săptămânal prezenţei companiei în reţelele sociale.

Frecvența de utilizare a rețelelor de socializare a scăzut şi ea. În 2014 numai 41% din respondenți spun că utilizează social media zilnic, cu 8% mai puțin decât in 2013. Cresc însă procentele celor care utilizează social media o dată la 2-3 zile de la 15% în 2013 la 23% în 2014, de asemenea crește frecvența utilizării săptămânale a comunicării prin social media de la 21% la 22%. Zona de rezistență a celor care utilizează social media o dată la câteva luni se păstrează și ea la 9%.

Totuşi, 72% dintre respondenți spun că utilizarea social media va crește şi doar 1% consideră că utilizarea rețelelor sociale se va reduce în cazul companiilor lor.

În continuare, cei mai mulți respondenți (64%) își administrează singuri campaniile pe rețelele de socializare, totuşi anumite segmente din campanie sunt externalizate de peste 50% dintre cei care au răspuns chestionarului: designul şi dezvoltarea, dar şi crearea de conţinut. Cel mai puţin se externalizează actualizarea statusului şi procesul de stabilire a strategiei.

Chiar dacă majoritatea respondenților (52%) sunt indeciși cu privire la măsurarea randamentului investițiilor în social media ale companiei, se poate observa că 34% dintre respondenţi sunt de acord și total de acord că acest lucru este posibil. Doar 14% au răspuns că sunt în dezacord sau dezacord total în legătură cu posibilitatea companiei de a măsura randamentul investițiilor în activitățile de pe rețelele de socializare.

În top 3 în funcție de tipul de conținut oferit followerilor sunt: informațiile despre produsele și serviciile companiei (77%), (69%), informațiile despre companie – istoria companiei, testimoniale ale clienților existenți, evenimente – și informații despre campanii, promoții, vânzare directă sau indirectă (62%).

În 2014, 70% dintre companiile din România sunt total de acord și de acord cu privire la eficiența marketing-ului în cadrul rețelelor de socializare, în scădere de la 83% câte au fost de aceeași părere în 2013. De asemenea, crește și ponderea celor indeciși de la 17% în 2013 la 24% în 2014, ca și procentele celor în dezacord de la 0% în 2013 la 6% în 2014.

Atât în 2013 cât și în 2014 tendința generală privind domeniile în care sunt folosite rețelele de socializare în cadrul companiilor din România se menține, utilizarea preponderentă fiind în marketing și comunicare. Creșteri de 3-5% se remarcă în recrutare, relații cu clienții și cercetare a nevoilor acestora. Scăderile sunt pe zona de networking (-2%) și analiză competitivă (-6%).

42% dintre companiile din România au investit sub 1000 de EUR în promovarea prin intermediul rețelelor sociale în ultimul an, 15% au investit între 1000 și 3000 de EUR pentru același demers, în timp ce 23% au investit mai mult de 3000 de EUR pentru promovarea în social media. Un procent important (20%) dintre respondenți au afirmat că nu știu cât au investit companiile lor în promovarea companiilor lor prin social media în ultimul an.

“Este vizibilă, în răspunsurile colectate în acest an referitoare la utilizarea reţelelor sociale online, o tendinţă de maturizare a pieţei şi de abordare mai segmentată şi “la rece” a acestor reţele. Bugetele însă rămân încă mici, cu doar 8% dintre companii având bugete anuale mai mari de 10000 EUR dedicate social media. Această realitate coexistă cu o conştientizare a eficienţei demersului de marketing în cadrul acestor reţele sociale online: nu mai puţin de 70% dintre respondenţi consideră eficient marketing-ul în social media,” a declarat Elena Badea, Director de Marketing, EY România.

“Putem oferi astăzi o perspectivă proaspătă a domeniilor cele mai eficiente de utilizare a reţelelor de socializare în România, o analiză pragmatică a strategiilor de generare de oportunităţi de vânzare prin prisma diverselor sectoare industriale. Cu siguranţă, acest studiu va fi apreciat de toţi strategii de marketing on-line din România,” spune Daniel Ionescu, Sales & Marketing Director, TotalSoft.

Studiul Social media şi mediul de afaceri românesc, realizat de EY Romania în parteneriat cu TotalSoft, are la bază un chestionar aplicat în perioada 23 septembrie – 15 octombrie 2014. În raport se analizează răspunsurile a 209 respondenţi din mediul local de business. Studiul utilizat pentru datele comparative la nivel global este “2014 Social Media Marketing Industry Report – How Marketers Are Using Social Media to Grow Their Businesses”. Ediţia 2014 a studiului analizează răspunsurile unor reprezentanţi de companii din diverse industrii din România cu privire la modul în care acestea abordează marketing-ul prin intermediul reţelelor de socializare şi impactul pe care acest tip de marketing îl are în prezent în activitatea lor.

Mihai Știrbu este Senior Editor și îi poți scrie la mihai.stirbu(a)radardemedia.ro

Stire redactata cu ajutorul unui terminal Samsung GALAXY S5

Comentarii

ALL MEDIA

Scaune de gaming de la UNIC SPOT – pentru gamerii ce știu ce înseamnă cu adevărat experiența unui joc!

Avatar

Published

on

După cum și-a obișnuit deja publicul, UNIC SPOT își axează activitatea pe furnizarea de piese de mobilier. În topul preferințelor sunt clasate scaunele și mobilierul pentru birou, datorită modului în care sunt create, respectând îndeaproape fiecare lege a ergonomiei.

Iată că și pentru gameri există diversitate în cadrul magazinului magazin online unicspot.ro. Aici regăsesc cei interesați o categorie selectă de scaune înalt calitative, ergonomice, pentru gaming. Pentru că gamer nu înseamnă un simplu practicant de jocuri pe calculator, mediul în care își desfășoară sesiunile de joc trebuie să fie asemenea performanțelor sale.

Orele îndelungate petrecute în fața calculatorului trebuie să fie o plăcere!

Orele îndelungate petrecute în fața calculatorului pot pierde rapid eticheta de plăcere, îmbrățișând-o involuntar pe cea de chin. De ce? Totul începe de la mediul în care acestea se desfășoară, iar o mare influență în acest sens o are scaunul pe care gamerul se așează.

După cum s-a enunțat și anterior, gamer nu înseamnă simplu practicant de jocuri pe calculator, ci se aproprie extrem de mult de ceea ce face un tester de jocuri, un expert în depistarea erorilor inflitrate odată cu crearea jocurilor.

UNIC SPOT susține gaming-ul, iar asta se vede, în primul rând, în categoria selectă de scaune pentru gaming pe care o pune la dispoziția celor ce trăiesc jocurile la intensitate maximă. Putem aminti aici de faptul că modelele sunt confecționate din mesh și piele artificială, iar paleta de culori aferentă este un vastă.

Scaunele de gaming, după cum este și normal, dispun de funcții diverse. Scopul lor este unul clar: cel de a susține corect greutatea gamerului, dar și postura acestuia pe toată perioada sesiunilor de joc. Vorbim de funcții de balans, modificare a înălțimii scaunului, schimbare a unghiului spătarului și nu doar atât. Indiferent de modelul ales din gama de scaune de gaming de la UNIC SPOT, acesta va veni însoțit de toate informațiile de interes cu privire la felul în care poate fi folosit.

Cum arată scaunul standard pentru gaming?

Fiecare jucător împătimit de jocuri dispune de un scaun anume de gamer. Indiferent de ce model este vorba și de ce specificații dispune, toate scaunele de gaming au o bază comună, un cadru standard de la care porneşte totul.

În primul rând, scaunul standard de gaming este prevăzut cu spătar și șezut ergonomic. Coloana vertebrală are cel mai mult de suferit de pe urmă adoptării unei posturi inadecvate pe scaun.

În al doilea rând, un scaun de gaming în adevăratul sens al cuvântului trebuie să dispună și de anumite pernuțe cu rol de susținere a zonei cervicale. Fără de ele, afecțiunile aferente nu vor întârzia să apară.

UNIC SPOT are în vedere aceste două aspecte ce țin de calitatea scaunului de gaming folosit și multe altele de interes. Cei interesați sunt invitați să acceseze unicspot.ro pentru a intra în contact cu întreaga categorie de scaune de gaming pusă la dispoziție.

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

Unul dintre actorii din „Moldovenii” ne spune povestea sa impresionantă de viaţă

Avatar

Published

on

            Marius Graunte, cel care il interpreteaza pe Viorel, „combinatorul” din satul  Gaurenii de Jos, este in viata de zi cu zi opusul personajului sau din serialul „Moldovenii”, difuzat la Kanal D, in fiecare sambata, la ora 20:00.

 

Linistit, muncitor si familist convins, actorul are doua meserii; ziua este taximetrist  si, in weekenduri sau de cate ori este solicitat, este dansator profesionist la Ansamblul „Hora Moldovei” din Iasi. Crescut intr-o familie modesta, in satul Aroneanu, de langa capitala Moldovei, Marius a stiut de mic ca trebuie sa se autodepasesca pentru a reusi in viata.

„Am crescut o perioda fara tata, fiind plecat din tara, la munca. Aveam patru ani cand a plecat prima data si venea o data pe an acasa. S-a intors definitiv cand aveam 16 ani. Au fost multe momente cand aveam nevoie de el, de un sfat din partea lui. Mama a fost tot timpul alaturi de mine.  Am facut naveta de la 10 ani, din clasa a patra, pana am terminat liceul, pentru ca mi-am dat seama cat de importanta este educatia”, povesteste protagonistul serialului „Moldovenii”.

 

In varsta de 29 de ani, Marius Graunte a renuntat la marele sau vis pentru a se putea intretine si pentru a-si ajuta si familia. „Am urmat cursurile liceului de arta Octav Bancila din Iasi, sectia de balet. In clasa a zecea am inceput sa merg la cursurile de dans popular.  Din pacate, ca balerin nu reusesti sa-ti intretii familia. Trebuia sa prind contracte pe vase de croaziera, ceea ce de la Iasi era foarte greu!”, povesteste acesta.

 

Debutul sau in serialul „Moldovenii” a fost unul  firesc, avand o prietenie veche de zece ani cu Petronel Gongeanu, cel care da viata personajului padurarului Mitica.  Impreuna au facut un curs de ospatarie si practica intr-un restaurant din Iasi, cand aveau doar 19 ani. Lui Marius Graunte nu i-a fost niciodata rusine de munca. A lucrat, alaturi de sotia sa, in conditii grele, timp de jumatate de an, intr-o fabrica din Anglia.

 

Am lucrat intr-o fabrica cu peste 8000 de angajati, la minus patru grade ca sa strangem bani sa facem nunta pe care am visat-o. Ambalam salate de dimineata pana seara”, rememoreaza actorul o perioada grea din viata sa si a sotiei sale, de care l-a apropiat la inceput pasiunea pentru dans, amandoi performand in acelasi ansamblu, unde de altfel s-au si cunoscut in urma cu opt ani. Pe Marius Graunte il puteti vedea in rolul personajului Viorel, sambata, incepand cu ora 20.00, intr-un nou episod al serialului „Moldovenii”, la Kanal D.

 

 

 

Comentarii

Continue Reading

Presa online

Avantaje de care pot beneficia firmele care apeleaza la servicii de inchirieri utilaje de constructii

AllProWeb.ro

Published

on

inchirieri utilaje de constructii

Succesul unui santier depinde in primul rand de echipamente de calitate, inovatoare si sigure. Astazi, profesionistii din constructii pot avea acces la echipamente de ultima generatie fara a-si asuma un angajament pe termen lung. De exemplu, pot apela la nacele de inchiriat pentru a efectua lucrari la inaltime sau pot inchiria orice alt utilaj necesar in munca pe care o desfasoara.

De asemenea, inchirierea utilajelor face posibil ca antreprenorul in cauza sa nu se mai preocupe de conditiile in care acestea vor fi lasate atunci cand nu sunt utilizate. Fara hale in care sa se parcheze astfel de utilaje, inchirierea ramane o solutie sigura si eficienta. La momentul finalizarii constructiei, utilajele inchiriate sunt returnate locatorului.

Foarte important este ca prin inchiriere, se faciliteaza accesul la utilizarea echipamentelor de ultima generatie. Nu mai este o noutate ca echipamentele de constructie evolueaza constant pentru a se adapta la orice tip de santier. Datorita inchirierii, este posibil sa se testeze utilaje noi. Companiile de inchiriere le ofera profesionistilor echipamente moderne si, prin urmare, mai performante.

Inchirierea de echipamente pentru constructii permite, de asemenea, companiilor sa-si extinda domeniul de activitate. Acestea au acces la utilaje de inalta performanta incluse in flotele mari ale unor companii, precum AdUtilaj.ro . Prin urmare, o astfel de abordare exclude riscul de a se pierde un contract, deoarece firma in cauza nu are echipamentul necesar. Inchirierea utilajelor de constructii face ca firma care le inchiriaza sa-si poata extinde si gama de servicii.

In plus, inchirierea de echipamente pentru santiere este o modalitate de simplificare a activitatilor de zi cu zi ale firmelor de constructii. Intretinerea si repararea utilajelor sunt efectuate de compania care le inchiriaza, ceea ce economiseste timp considerabil. Mai mult decat atat, riscurile legate de siguranta sunt reduse, deoarece echipamentele sunt pastrate in perfecta stare de functionare.

Optand pentru inchirieri utilaje de constructii, antreprenorii cu firme de constructii pot beneficia, de asemenea, de expertiza unui consilier de specialitate. Acesta poate fi contactat in caz de avarie sau defectiune a vehiculului inchiriat.

In concluzie, firme care nu au capacitatea financiara de a cumpara utilajele care le sunt necesare in activitatile pe care le ofera sau efectiv nu iau in calcul astfel de investitii, au posibilitatea de a le inchiria. Prin urmare, pot sa isi desfasoare activitatile sigur si performant, apeland la companii, precum Ad Utilaj, care le pot pune la dispozitie utilajele de care au nevoie.

Continue Reading

Facebook

Trending