Connect with us

A-Z NEWS

Care sunt sloganurile utilizate cel mai des în social media în ultimele 3 luni

Published

on

Sloganul „Prea bun, prea ca la țară” este cel mai des utilizat în conversațiile inițiate în ultimele 3 luni de zile de utilizatori în social media, fiind urmat de „Prietenii știu de ce” și „Viitorul sună bine”. Dacă sloganul clasat pe prima poziție a topului realizat de ZURF se regăsește în 384 de mențiuni aparținând consumatorilor, cel care ocupă a doua poziție este prezent în 338 de conversații inițiate pe principalele platforme de comunicare, în timp ce sloganul de pe locul al treilea este menționat de 308 ori.

Aceasta analiza a fost realizată cu ajutorul ZURF, instrument deținut de Exact Cercetare & Consultanță, ce  monitorizează conversațiile din mediul online în timp real, oferind în același timp și un istoric al acestora. ZURF contribuie astfel atât la descoperirea trendurilor de comunicare din diferitele platforme (FacebookTwitterYoutube, forumuri, bloguri, site-uri și site-uri de știri), cât și la măsurarea impactului pe care inițiativele brandurilor le au în mediul online (concursuri, promoții, campanii, aplicații, acțiuni de donații etc).

Din totalul de 384 de mențiuni înregistrate în social media de sloganul cel mai des utilizat de consumatori – „Prea bun, prea ca la țară”, 305 dintre acestea sunt reprezentate de mesaje /comentarii postate pe Facebook. Important de subliniat este faptul că peste 68 % din total mesaje au fost postate de useri de sex masculin, deși sloganul aparține unui produs alimentar ce are ca target principal populația de gen feminin. Sloganul nu este utilizat întotdeuna sub forma sa inițială, aceasta modificându-se în funcție de mesajul userilor. Astfel, când este utilizat în comentarii pozitive, în care sunt apreciate piese muzicale, mașini, rețete culinare etc, sensul sloganului este păstrat, regăsind însă și alte formulări, în funcție de context, precum: „Prea tare, prea ca la țară”, „Prea draguț, prea ca la țară”, „Prea fain, prea ca la țară”. În cazul mențiunilor cu sens negativ, ce vizează spre exemplu comentarii cu privire la intervenții ale trupelor speciale, reduceri de preț ori zone aglomerate, sensul inițial al sloganului este alterat, acesta fiind utilizat în formulari de tipul:„Prea brutal, prea ca la țară”, „Prea comercial, prea ca la țară”, „Prea mulți, prea ca la țară”. În concluzie, în funcție de tipul de mesaj pe care userul l-a transmis, expresia „ca la țară” din sloganul Covalact poate avea atât conotație pozitivă, fiind menținut mesajul brandului, cât și negativă. În această a doua situație, „la țară” nu mai reprezintă locul idilic plin de semnificații euforizante, ci se transformă într-un spațiu nedorit, cu care userii nu vor să se asocieze.

„Viitorul sună bine”, slogan lansat în 1999, este utilizat în prezent mai ales de către bărbați în mediul online, într-un  procent de 63 %. Ca și în cazul celor 2 sloganuri clasate pe primele 2 poziții ale topului, principala platformă de comunicare în care se regăsește sloganul Connex este reprezentată de Facebook, cu peste 200 de mesaje (dintr-un total de 308 prezente pe toate platformele de comunicare). În acest caz, sloganul este utilizat numai în context pozitiv, făcând referire la evenimentele importante de pe agenda zilnică, competiții sportive, afirmații cu privire la job etc.

Într-un univers al creativității, atenția consumatorilor și userilor se focalizează asupra mesajelor puternice și clare, generând în mod automat și involuntar formulări ce vizează relaționarea atât în lumea reală, cât și în cea virtuală. Este foarte posibil ca sloganurile evocatoare să devină noi modele de discurs, utilizate în cele mai diverse tipuri de interacțiuni, atât în mediul online, cât și în offline, se arata in aceasta analiza.

Votaţi AICI în semifinala premiilor Radar de Media, ediţia Primăvară 2014

Fii la curent cu cele mai noi stiri din media pe pagina de Facebook RADAR DE MEDIA

Facebook Comments Box

Str. Delea Veche, nr. 24, corp D, et. 4, sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presă, informări și alte materiale jurnalistice , vă rugăm să ne contactați sau la adresa contact@radardemedia.ro

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Rochii




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement

Facebook

Advertisement

IN Trending