Connect with us

A-Z NEWS

Cat de mult costa serviciile SEO in Romania?

Published

on

„Cat de mult costa serviciile SEO?” – o intrebare pe care multi antreprenori si-o pun atunci cand vor sa investeasca in business-ul lor online. Raspunsul la aceasta intrebare nu este atat de usor de oferit ca in cazul altor instrumente de marketing, cum ar fi o campanie de email marketing, deoarece tine foarte mult de rezultatele pe care doreste sa le obtii.

 

Articolul de fata are scopul de a sublinia beneficiile serviciilor SEO raportate la costurile cu acestea si de a ajuta antreprenorii online sa ia cea mai buna decizie, atunci cand doresc sa apeleze la serviciile unei agentii SEO. Fie ca vorbim despre un business local, national sau chiar international, este important sa intelegi ce presupune aceasta activitate, ca sa poti lua o decizie in cunostinta de cauza.

 

Cum se stabilesc preturile pentru serviciile SEO?

 

Preturile serviciilor unei agentii SEO se stabilesc tinand cont de urmatoarele variabile:

 

Situatia businessului – Unde se afla in momentul de fata business-ul tau din punct de vedere SEO?

Obiectivele business-ului – Care sunt obiectivele pe care doresti sa le atingi cu ajutorul serviciilor SEO?

Timpul pe care esti dispus sa il aloci – Cat de rapid vrei sa obtii rezultatele dorite?

 

Iata un exemplu concret pentru a intelege mai clar cum calculeaza o agentie preturile serviciilor SEO pe care le ofera:

Advertisement

 

  • Un business local ipotetic (o pizzerie din Iasi, de exemplu) este pozitionat pe locul 12 in pagina de rezultate Google, dupa cuvantul cheie principal pe care se focuseaza (de ex, „pizzerie Iasi”)
  • Competitorii din prima pagina de rezultate au mai multe backlink-uri pe site-uri cu autoritate mai mare.
  • Competitorii au investit mai mult in serviciile SEO la nivel local.

 

Pe baza acestor informatii, o agentie SEO poate calcula un pret corect pentru serviciile pe care ti le ofera, exprimate prin urmatorii metrici:

 

  • un numar aproximativ de backlinkuri de care site-ul tau are nevoie
  • un numar aproximativ de articole scrise si frecventa lor de publicare
  • perioada de timp necesara pentru ca rezultatele sa inceapa sa fie vizibile

 

Cum iti dai seama daca preturile serviciilor SEO reflecta calitatea muncii depuse de agentie?

 

Abia acum putem vorbi concret despre costurile serviciilor SEO, deoarece profesionalismul unei agentii si eficienta serviciilor SEO pe care le ofera se exprima cel mai bine prin ROI-ul (Return on Investment) obtinut in urma acestei investitii. In acest domeniu, nu exista preturi standard, acestea fiind diferite in functie de marimea business-ului, bugetul pe care esti dispus sa il aloci si obiectivele pe care vrei sa le atingi. Din acest motiv, o agentie SEO profesionista, inainte de a incepe optimizarea SEO propriu-zisa, va realiza un audit pentru a-si da seama unde se pozitioneaza business-ul tau in mediul online.

 

In urma auditului, agentia va putea stabili:

 

  • cat de bine optimizat SEO este website-ul tau si daca are nevoie de imbunatatiri, atat din punct de vedere SEO (strategia de cuvinte cheie, optimizarea meta tagurilor, portofoliul de backlinkuri etc.), cat si din punct de vedere tehnic (viteza de incarcare a site-ului, numarul de pagini ce returneaza erori si au nevoie de redirect 301 etc.).
  • volumul de munca pe care urmeaza sa il depuna si timpul alocat pentru acesta
  • bugetul de care ai nevoie pentru a investi in SEO cu scopul de a-ti atinge obiectivele.

 

Domeniul de activitate al business-ului tau este un alt factor care influenteaza costurile serviciilor SEO

 

Industria in care activezi si domeniul de activitate sunt alti factori care determina cat va trebui sa scoti din buzunar pentru serviciile unei agentii SEO. Un business care are o cifra de afaceri de cateva mii de euro pe luna va plati, in mod evident, mai putin decat unul care face sute de mii de euro lunar, deoarece eforturile depuse pentru optimizarea SEO si targetarea clientilor difera de la un business la altul. Pana la urma, indicatorul care are ultimul cuvant de spus este ROI-ul (Return on Investment).

 

Obtinerea unor pozitii favorabile in Google nu este de ajuns. Odata atins acest obiectiv, eforturile depuse trebuie sustinute pe termen lung, deoarece business-ul tau trebuie sa fie mereu cu un in pas in fata competitiei, care cu siguranta face acelasi lucru.

Advertisement

 

Asadar, cat trebuie sa platesti pentru serviciile SEO?

 

Raspunsul la aceasta intrebare depinde foarte mult de situatia curenta a business-ului tau. Cu cat ai o cifra de afaceri mai mare intr-un domeniu considerat profitabil, cu atat vei avea parte de o competitie mai acerba in cucerirea unei pozitii de top in Google. Daca profiturile sunt mici, in mod natural, competitia in domeniul tau nu va fi atat de mare.

 

Un lucru este cat se poate de cert: ca in orice alt domeniu de activitate, serviciile SEO de calitate nu sunt ieftine, insa merita cu varf si indesat investitia, SEO fiind unul din cele mai profitabile instrumente de marketing, mai ales pe termen lung.

Comentarii

comments

Powered by Facebook Comments

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

motocultor

pentru sufletul tau

Advertisement

Facebook

Advertisement

IN Trending