A-Z NEWS
Ce aduce in plus Marketing Automation si care sunt miturile din jurul acestui proces

Stii de ce tot mai multi marketeri aleg sa aplice solutia de automatizare de marketing in businessurile lor?
Pentru ca nu vorbim doar despre un soft inteligent cu ajutorul caruia poti trimite campanii de email sau colecta date despre useri, ci despre o solutie inovatoare care poate sa masoare actiunile de marketing / fluxul de lucru si sa automatizeze tot procesul unui intreg departament, ceea ce duce la optimizarea si eficientizarea proceselor de marketing – de la campanii de email marketing pana la continut dinamic pe website. Totul printr-un soft inteligent, customizat pe nevoile companiei.
Care sunt ”responsabilitatile” unui soft de marketing automation?
Pornind de la personalizarea continutului de site si terminand cu cresterea ratei de conversie, un soft de marketing automation aduce numai beneficii companiei care il achizitioneaza. Sa o luam cu inceputul. Softurile de marketing automation pot fi conectate cu CRM-urile existente (sau nu). Nu este un musto do, este o optiune care poate fi implementata. Mai departe, de la campaniile de marketing online, segmentarea bazei de date, optimizarea procesului de vanzare, automatizarea proceselor de marketing si pana la analiza comportamentala a potentialilor clienti, totul poate fi obtinut cu ajutorul marketing automation.
Ce spun marketerii din Romania?
In Romania solutiile de marketing automation sunt abia la inceput! Exista cativa mari provideri internationali si cateva proiecte dezvoltate pe piata autohtona. Totusi, automatizarea de marketing in Romania este inca un concept nou, despre care toti vorbesc, dar foarte putini au pareri avizate. Marile companii, care folosesc deja softuri de marketing automation, sustin ca este un produs intuitiv si inteligent, mai mult decat necesar oricarui departament de marketing.
Marketing automation functioneaza doar in cazul companiilor mari?
Cu siguranta nu. Orice companie, mica sau mijlocie, care isi doreste o optimizare a costurilor si o eficientizare a proceselor de marketing, ar putea conta pe marketing automation. Daca intr-o companie mare resursele umane sunt generoase, intr-o companie mica timpul alocat de fiecare angajat unui proiect ar trebui sa poata fi cuantificat (de preferat pe plus). Ei bine, cu ajutorul softurilor de marketing automation se pot crea procese automate pentru fiecare pas, fiecare actiune de marketing, campanie, analiza de site, etc. Altfel spus, cu ajutorul acestui soft economisesti resurse si primesti solutii adiacente unui customer relationship.
3 mituri despre procesele de automatizare din marketing
Acum ti-e clar: cu ajutorul marketing automation poti genera noi lead-uri folosindu-te de Social Media, de website-ul companiei sau de emailurile trimise catre clienti si potentiali clienti. Practic toate procesele de marketing se automatizeaza si urmeaza un sir de actiuni programate in functie target, de mediul in care sunt abordate contactele din baza de date sau de obiectivul campaniei. Evident, este nevoie de un proces de implementare pentru ca totul sa mearga ca pe roate. Totusi, pentru a evita ca pe viitor sa cazi in capcana miturilor legate de marketing automation, citeste mai jos care sunt cele mai des intalnite confuzii pe care companiile le fac atunci cand vorbesc despre marketing automation:
O data si gata?
Unul dintre cele mai populare mituri este acela ca solutiile de marketing automation ar fi utile pentru o campanie/o situatie si…cam atat. La fel cum nu ne cumparam abonamente de transport in comun pentru o singura calatorie, nu putem achizitiona un soft de marketing automation pentru o singura campanie.
Pana si campaniile de testare A/B au nevoie de timp pentru a putea fi implementate, pentru a se corela in intregime cu targetul si pentru a putea colecta rezultate demne de o analiza. La fel si cu soft-urile de marketing automation. Nu se intampla totul peste noapte, cu siguranta, dar nici nu vorbim despre soft-uri de unica folosinta.
Se potrivesc doar campaniilor de email marketing?
Complet neadevarat. Marketing automation poate fi integrat pe aproape toate canalele de comunicare online. Vorbim aici despre social media, landing pages, campanii de lead-generation, activitati de management activities si multe altele. Este adevarat ca rezultatele campaniilor de email ar putea aduce cele mai relevante date pentru analiza si ca performanta unui soft de marketing automation poate fi masurata mai bine intr-o campanie de email marketing, insa aceasta este doar o completare, nicidecum un maxim de potential.
Automatizarea inseamna robotizare?
Cand auzim de procese automate, mintea ne zboara spre roboti si excludem partea umana. Acest mit a speriat marketerii la inceputurile conceptului de marketing automation. Totusi, ce se omite este faptul ca un soft de marketing automation pune lucrurile in miscare doar atunci cand o minte umana da comenzile. Marketing automation nu are ca obiectiv inlocuirea departamentelor de marketing, ci completarea solutiilor de eficientizare a tuturor proceselor care sprijina dezvoltarea unui business.
Alex Rada (Consultant Automatizare Marketing&Product Manager InboxTarget): „Marketing Automation este un fel de revolutie industriala din secolul 19 in acest domeniu. Doar ca are loc mult mai rapid si permite celor care il utilizeaza primii sa castige teren in fata competitiei!”
Adrian Niculescu (Copywriter, Business Coach, Trainer, Speaker, Online&Real-Estate Entrepreneur): „In 2017 marketingul inseamna foarte multa persuasiune si tehnologie. Daca emotiile si triggerele care fac un consumator sa achizitioneze un produs sau un serviciu au ramas neschimbate, tehnologia a evoluat cu viteza luminii. Niciodata nu a fost mai usor sa automatizezi activitatile de generare de lead-uri, follow-up si transformarea lead-urilor in clienti, insa necesita de cele mai multe ori nu neaparat resurse financiare suplimentare, cat un nou mod de a gandi”.
Mikey Has (Vloggerul nr 1 din Romania & Antreprenor): „Nu multe domenii se pot lăuda cu o creștere atât de rapidă ca cel al coținutului video online. Trăim vremuri interesante în care obiceiul de consum al oamenilor se muta pe internet, iar dacă ești pregătit să îl întâmpini, câștigurile pot fi considerabile. Asta facem noi la Viral Studios. Cu 500mp de studio, peste 10 influenceri în portofoliu si diverse proiecte de acaparare a nișelor, satisfacem nevoia de consum a românilor și nu numai. Și când te gândești că totul a pornit dintr-o joacă J”.
Teoria e usoara, practica ne omoara
Implementarea unei solutii de marketing automation difera de la un domeniu la altul. Poti afla pe larg tot ce presupune un proces de marketing automation si cum poate fi implementat cu succes venind la cea de-a 9a editie a Conferintei „Marketing in Direct”, care va avea loc pe 26 Septembrie 2017 la Clubul Diplomatic Bucuresti.
Conferinta cu tema “Seductia Influentatorilor versus Marketingul automatizat” te asteapta cu recomandarile unor Influenceri & Strategi consacrati: Mikey Haș (Vloggerul nr 1 din Romania & Antreprenor), Radu Moraru (Nasul.tv & Antreprenor), Serban Huidu (owner Cronica Carcotasilor & Co-owner cronicipebune.ro), Marius Calugaru Blogatu.Ro (Blogger, YouTuber, pasionat de tehnologie-online-marketing), Adrian Niculescu (Copywriter, Business Coach, Trainer, Speaker, Online&Real-Estate Entrepreneur), Alex Rada (Consultant Automatizare Marketing & Product Manager InboxTarget), Adina Necula (Beauty Specialist & Founder LadyLike), Dana Sota (Beauty & Wellness Consultant), Geanina Staicu-Avram (The best Food blogger JamilaCuisine.ro) si Mihaela Tatu (Trainer Tehnica si Arta Comunicarii). Moderatorul editiei va fi Laura Dragomir (Speaker si Trainer Managementul Comunicarii & Public Speaking).
Partenerii evenimentului: Budureasca, Profi, Siveco, Serousi, Diamond by Adesgo, Dormeo, Boromir, Sanovita, LaDorna, Herbagen, Just Master Activities (Touch), Redd’s, Sprinter Promotion, Intercontinental, Angels Distributions, Gett’s, Rental Media, MultiversArts, ProfiPrint, Happy Cinema, Giotto, ProfiPrint, Piramida, Gerlinea, Marketing Romania, Listafirme.ro, ClausWeb, Tailor Events, Nikon, BlitzTV, Agerpres, Romania Libera, Sapte Seri, InMedia (Eva.ro), Rol.ro, RadardeMedia.ro, DCNews.ro, ManagerExpress.ro, Radio Romania Actualitati, Ziare.com, Business24.ro, SmartFinancial.ro, OrdineaZilei.ro, Chic-Elite.ro, Cariereonline.ro, Finzoom.ro, CalendarEvenimente.ro, Rabbit Media.
Mai multe detalii pe www.marketingindirect.ro
Lasă un răspuns
-
Reality Show2 săptămâni ago
S-au anunțat concurenții noului sezon America Express de la Antena 1
-
Vedete3 săptămâni ago
Comentariul lui Cristi Mitrea despre Andreea Moromete de la Survivor 2023: „Cred că este foarte falsă și exagerată”
-
ENTERTAINMENT2 săptămâni ago
E anunțul momentului: Cei de la PRO TV, dați de gol. Cine ar putea fi următoarea persoană eliminată de la Survivor: „Gașca falșilor”
-
ENTERTAINMENT3 săptămâni ago
Robert Moscalu, dezvăluiri după eliminarea Andreei Moromete de la Survivor România 2023: “Am vorbit cu ea și m-a șocat”
-
Grila de programeo săptămână ago
Modificări urgente în grila de programe PRO TV. Este vizată FINALA reality show-ul SURVIVIOR ROMÂNIA
-
ENTERTAINMENT2 săptămâni ago
Fraudă la Survivor România? Mama Ștefaniei Stănilă, acuzații bombă la Măruță: „Nu am primit confirmare la niciun vot”
-
ENTERTAINMENT6 zile ago
Asta e suma reală: Câți bani a câștigat Alexandra Porkolab la Survivor. Zeci de mii de euro în câteva săptămâni: Românii de rând nu fac atât în câțiva ani
-
ENTERTAINMENT2 săptămâni ago
Răzvan Danciu EX-Survivor rupe tăcerea! Erau sau nu reale scandalurile din Dominicană: „Asta a trebuit să vadă omul, dar noi nu ne certam așa”
-
ENTERTAINMENT2 săptămâni ago
Cătălin Măruță, acuzat de fanii Survivior România! Mesajul care agită spiritele după plecare Andreei Moromote!
-
ENTERTAINMENT2 săptămâni ago
Concurentul de la Survivor România acuzat că a încălcat regulile show-ului. S-ar fi lăsat cu amenințări: ”Te dăm în judecată!”
-
Reality Show2 săptămâni ago
Survivor 2023, 16 mai. Ce a declarat Andrei Krișan după ce a pierdut jocul cu Dan Ursa
-
Reality Show6 zile ago
ACUM LIVE – DAN URSA câștigă MAREA FINALĂ SURVIVIOR ROMÂNIA
-
Vedete7 zile ago
Dan Pavel prezentatorul SURVIVOR ROMÂNIA a fost părăsit de soție
-
Reality Show3 săptămâni ago
Cea mai scandaloasă concurentp de la SURVIVIOR ROMÂNIA a fost eliminată. ” Am la mine simbolul imunității ascunse”
-
Vedete2 săptămâni ago
Cine va câștiga Survivor, în viziunea lui Jorge. ”Știe deja” cine va ajunge în finala de la PRO TV: ”E un caracter foarte frumos și am rezonat cel mai bine!”
-
ENTERTAINMENT2 săptămâni ago
Un fost concurent de la Survivor România așteaptă un copil
NicuAurel
22 septembrie 2017 at 03:50
Hai sa va spun smecherilor De calitate ce inseamna asta continut De slaba calitate. N-am sa va spun De unde a apārut totul ori cum a luat amploare, c. e. r. t. este ca e fara precedent. Aceasta inseamna continut De slaba îndoielnic mai vid decat bravo ai still si chiar capatos la un loc fie el si porno fara cenzura. Pt ca ei vor sa-si daca cincinalul De livrat publicitate si in on line cu success De aceia. Iar aceste servici se vor scumpi. Pana la urma tot calitatea programelor invinge, iar cine vrea sa bage bani in asta si nu in programe nu are decat. Laturi cu audienta maxima pe click bait artificiali la care s-au uitat zombie De roboti ca oamenii. Este o munca si cu aceste minunate programe care sunt ca si cip-urile De usoare si De ieftine cu transmisie la distantā. „S-a experimentat” pe bloggeri ei au fost masa De manevra /disecare „beta”. Si au avut succes unii, acum sa incerce si televiziunile or nu mai mor doar se pot manca intre ele daca mai au principii!, bani din publicitate virtuala sunt destui, ((: s-au uitat robotii nu publicul comercial ori altii|: