Connect with us

Business

Ce este si cum se acorda ajutorul pentru deces?

Avatar

Published

on

Ajutorul pentru deces se acorda de catre statul roman in anumite circumstante si este un drept constitutional. El consta intr-o suma de bani pe care statul o aloca celui care se ocupa de inmormantarea unei persoane decedate, in anumite situatii stipulate clar in lege.

De ce se acorda ajutorul pentru deces?

Orice deces reprezinta o drama pentru familia celui care a trecut in nefiinta. Fie ca este vorba despre o persoana mai in varsta sau una mai tanara, familia sufera din cauza pierderii. Uneori moartea survine complet pe neasteptate, iar familia realizeaza ca nu are suficiente resurse financiare pentru derularea corespunzatoare a tuturor ritualurilor legate de inmormantare ce ar putea fi realizate cu succes de catre o firma de servicii funerare complete.

Primul lucru pe care trebuie sa-l cunoasca o persoana care doreste sa solicite statului roman un ajutor pentru decesul unei persoane dragi este faptul ca acesta este un drept clar definit in lege. Dincolo de a fi un ajutor la vreme de necaz, aceasta suma de bani intra in obligativitatea de plata a statului, pentru o persoana care a platit de-a lungul vietii mai multe taxe si impozite.

Cum poti obtine ajutorul pentru deces?

Conform reglementarilor legale, sunt trei persoane care pot solicita si primi ajutorul pentru deces. Aceste persoane sunt:

  • asiguratul
  • pensionarul
  • un membrul al familiei

In situatia in care decedatul este asigurat sau pensionar, ajutorul va fi inmanat unei persoane care are o conexiune cu cel decedat. Poate fi sotul/ sotia, fiul/ fiica, tutorele, curatorul, parintele sau, in lipsa solicitarii acestora, oricine poate dovedi cu documente ca a platit cheltuielile necesare pentru deces.

In cazul in care decedatul este membru al familiei persoanei asigurate sau pensionare, suma de bani va fi oferita persoanei in cauza, care a pierdut pe cineva drag. Conform legii, membru de familie poate fi considerat sotul sau sotia, copiii, parintii sau bunicii oricarui sot.

Unde se depune cererea de ajutor pentru deces?

Conform procedurilor, banii se ofera in termen de 3 zile lucratoare de la data depunerii cererii. Acesta cerere trebuie depusa la:

– Casa de Pensii de pe raza teritoriului, daca persoana decedata a fost pensionara, respectiv daca un membru de familie este pensionat

– institutia ce gestioneaza bugetul asigurarilor de somaj, daca persoana decedata era somera.

Cuantumul sumei oferite de catre stat in caz de deces se stabileste anual prin Legea bugetului asigurarilor sociale de stat si poate fi egala sau peste valoarea salariului mediu brut la nivel national.

De ce documente ai nevoie pentru a solicita ajutorul pentru deces?

Ca sa primesti ajutorul de la stat pentru deces, este nevoie sa depui un dosar care cuprinde mai multe acte. Dosarul poate fi depus inclusiv de catre o firma de servicii funerare.

 Iata care sunt documentele necesare la dosar:

  • cerere tip, disponibila si online pe site-ul Casei Nationale de Pensii Publice
  • certificatul de deces, originalul si copie
  • cartea de identitate a persoanei care solicita ajutorul de deces (in original si copie)
  • document justificativ care arata legatura de rudenie pe care decedatul o avea cu persoana care solicita ajutorul pentru deces (in original si copie).
  • dovada care sa ateste ca solicitantul a fost cel care a platit costurile legate de deces (original si copie) – de exemplu, contractul, factura si chitanta emise de firma de servicii funerare
  • pentru copilul inapt (mai mic de 18 ani): document medical emis sau stampilat de catre medicul expert al asigurarilor sociale, prin care se arata existenta unei boli care l-a facut inapt, precum si data aparitiei acesteia.  Clauza este valabila pentru proprii copii, pentru cei adoptati si pentru cei aflati in plasament sau incredintati spre crestere, pana la 18 ani, respectiv pana la 26 de ani daca urmeaza cursuri.
  • adeverinta de la munca din care sa reiasa ca persoana decedata era asiguranta la data mortii (dupa caz, extram din REVISAL)
  • adeverinta care sa ateste ca la data decesului, membrul familiei cu varsta intre 18 si 26 de ani urma cursurile unei forme de invatamant organizate legal.

Mai multe detalii gasiti pe site-ul CASA FUNERARA BLAJ.

Comentarii

Business

Descoperiți oferta completă de instalații de la Mancaro

Avatar

Published

on

centrale etrmice

În momentul în care urmează să facem renovări în locuință, totul stă în alegeri – alegerea firmei prestatoare de servicii, alegerea produselor potrivite care să se plieze pe necesitățile noastre și a magazinului din care le achiziționăm.

Ce înseamnă de fapt renovarea? Este un upgrade pe care îl facem la ceea ce avem deja în locuință. Și aici ne referim la pereți, tâmplărie, uși, mobilier, obiecte de decor, dar și la instalații termice, electrice și sanitare – în funcție de ceea ce dorim să schimbăm.

Instalații termice, electrice și sanitare? Mancaro este soluția!

Când vine vorba de instalații în general, atunci când dorim produse de calitate la prețuri ce pot face oricând competiție celorlalte magazine de profil, o recomandare o reprezintă Mancaro – Magazin de instalatii si centrale termice.

Vorbim de un magazin care, încă din anul 1998, a ocupat un loc fruntaș pe piața din România în domeniul instalațiilor termice, sanitare și electrice. Mancaro este o societate care de-a lungul timpului s-a axat pe mai multe categorii de produse. Dintre acestea menționăm: panourile solare, radiatoare, centrale, cazane, hidrofoare și pompe submersibile, produse pentru realizarea încălzirii prin pardoseală, diverse accesorii potrivite pentru grădină, scule și unelte, elemente de fixare, feronerie, produse destinate grădinăritului, produse pentru uz casnic, vopsele și adezivi.

De ce să alegem Mancaro?

Așadar, Mancaro este în primul rând axat pe diversitate, reușind să acopere toate nevoile ce survin în momentul realizării unei renovări, venind mereu în atenția clienților săi cu produse înalt calitative, rezistente în timp și la prețuri accesibile.

Mancaro este un magazin ce se adresează atât societăților de execuție, cât și tuturor persoanelor fizice care doresc să își îmbunătățească condițiile de trai și confortul din locuință.

Echipa Mancaro este compusă din persoane care au o mare experiență în domeniul instalațiilor, așadar sunt în măsură să ofere sfaturile și indicațiile necesare oricărui client care nu este hotărât ce să aleagă în funcție de nevoile pe care le are. Aspecte precum promptitudinea, seriozitatea și profesionalismul sunt cele ce definesc personalul ce activează în cadrul magazinelor Mancaro.

Cât despre magazinele Mancaro, precizăm faptul că există două magazine fizice situate în Suceava. Însă, pentru cei ce nu locuiesc în Suceava sau în apropierea orașului, Mancaro vine cu soluția perfectă – magazinul online de unde oricine poate comanda produsele necesare, urmând a fi livrate în orice colț al țării.

Mancaro nu înseamnă doar produse de calitate, ci și servicii pliate pe necesitățile fiecărui client. Iar când spunem servicii ne referim la consultanță, preluare comenzi, livrarea acestora dar și la vânzarea propriu-zisă din cadrul magazinelor fizice din Suceava. Până la urmă, omul sfințește locul, așa se spune. Așadar, profesionalismul echipei Mancaro este cel care face diferența de celelalte magazine de profil.

Stocurile magazinelor sunt actualizate în mod constant, astfel încât livrarea sau achiziția directă să se poată face în timp redus la minim.

De asemenea, noi și noi produse sunt puse la dispoziția clienților, pe măsură ce apar pe piața în domeniu.

Optați pentru calitatea produselor și serviciilor oferite de Mancaro și începeți să faceți cumpărături inteligente din magazine cu experiență pe piața instalațiilor.

Descoperiți toate produsele disponibile accesând site-ul oficial magazinulinstalatiilor.ro.

Comentarii

Continue Reading

Studiu

Digi24 este în topul celor mai de încredere branduri conform Institutului Reuters

Avatar

Published

on

            Digi24 se menține pentru al patrulea an consecutiv, în topul celor mai de încredere branduri, conform Digital News Report realizat de Institutul Reuters. În plus, Digi24.ro se situează printre cele mai urmărite și credibile surse de informare din online.

 

Conform raportului Digital News Report, lansat de Institutul Reuters şi Universitatea Oxford, 71% dintre respondenți consideră că Digi24 reprezintă un brand media de încredere și rămâne, pentru al patrulea an consecutiv, în topul celor mai urmărite instituții de presă din țară.

Postul de știri Digi24 se menține în topul realizat de Institutul Reuters, al doilea cel mai de încredere și urmărit post de televiziune din România, dar și primul post de știri din acest clasament. Astfel, 44% dintre telespectatori aleg săptămânal platforma TV a Digi24.

Platforma Online este de asemenea, în topul celor mai urmărite surse de informaţie, ocupând poziția a treia, cu 30% dintre utilizatori care se informează de pe site-ul sau aplicația digi24.ro.

Raportul se bazează pe o cercetare realizată în 40 de ţări şi la care au participat peste 80.000 de consumatori de ştiri. În România, sondajul a fost făcut în perioada ianuarie-februarie 2020, pe un eșantion de 2.017 persoane, cu o distribuție mai mult urbană, având o marjă de eroare +/-2,18%.

            „Digital News Report de la Reuters Institute, din acest an confirmă un trend general către o lume a știrilor mai digitalizată, dominată de platforme, având în centru dispozitivele mobile; în plus, există dovezi că unii editori de materiale deosebite, premium, se bucură de o creștere a abonamentelor. (…)

Încrederea în mass-media crește timid în 2020, față de 2019, România fiind pe locul 19, din 40 de piețe de media, cu 38 la sută din audiențele digitale care declară că au încredere în presă, în general. Digital News Report demonstrează că încrederea în presă este influențată de evoluțiile sociale și de gradul de divizare al unei societăți, iar în România, anul 2019, în comparație cu alte țări, a fost un an fără evenimente politice, economice sau sociale deosebite…, se mai arată în secţiunea pentru România a raportului.

Comentarii

Continue Reading

Business

Comerțul nu este afectat de coronavirus – magazinele de bricolaj online au un avantaj

Avatar

Published

on

Într-o perioadă de criză unii nu se pot gândi decât la necesitățile de întreținere. Totuși cine stă la casă, are gospodărie în întreținere mai ales în perioada în care primește recomandare de a sta cât mai mult timp acasă, își caută preocupare. Așa se face că, pe lângă magazinele alimentare sau farmacii, magazinele de bricolaj sunt în continuare în atenția publicului.

Desigur, în această perioadă în mod special au întâietate variantele online. Bricolaj Market este un exemplu în acest sens.

Activitatea restrânsă îndreaptă atenția către întreținerea spațiului personal

Pe măsură ce se impun reguli mai stricte în decursul perioadei de pandemie, oamenii își îndreaptă mai mult atenția spre timpul petrecut acasă. Aici sunt încă multe de făcut și suprapunându-se cu perioada de primăvară, întreținerea spațiilor verzi sau mici reparații ii vor ține ocupați pe mulți.

Sunt căutate în mod special echipamentele pentru grădină, pentru tăiat iarbă, tuns gazon, dar și tipuri diverse de aparat de sudura, printre altele. Sunt preferate variantele de echipamente de performanță, însă din clasa celor hobby. Prețurile sunt mai rentabile și se disting printr-o capacitate suficient de mare pentru a face față cerințelor gospodărești. Au, din fericire, varietatea necesară dintre care cei interesați pot alege.

Atenție la acest capitol! Bugetul clienților se va îndrepta strict către produsele necesare numaidecât în gospodărie. Pentru a fi o investiție rentabilă este recomandată consilierea. Spre exemplu un inverter de sudură ales poate fi mai scump ca achiziție, însă pe termen lung, la folosire, are capacitate mare cu un consum redus de energie electrică. Pentru utilizatorul casnic va conta de asemenea să fie un echipament compact, ușor de manevrat și de mutat.

Mulți trec munca în online și au de câștigat

Pentru un magazin precum Bricolaj Market activitatea extinsă și în mediul online nu este ceva nou. Acum însă mai mult ca oricând publicul adoptă această variantă ca fiind mai sigură. Ce trebuie să știe publicul este că eshop-urile sunt pregătite să facă față cerințelor. Astfel, ca și până acum, poate fi solicitată asistența tehnică, la preluarea comenzii, consiliere profesională în cazul în care clientul nu distinge opțiunea perfectă pentru nevoile sale.

Produsele cumpărate din magazinele online beneficiază desigur de garanție, așa cum o  oferă producătorul.  La unele tipuri de produse variază, la altele este aceeași pentru toată gama – aparatele de sudură au garanții de până la 2 ani spre exemplu.

De asemenea, comanda poate fi făcută simplu și rapid, fără a fi neapărat necesară înregistrarea unui cont. Și din acest punct de vedere clienții sunt îndrumați astfel încât să bifeze toți pașii în timp scurt.

Stocuri există, curieratul însă funcționează foarte bine, iar pentru grija publicului trebuie menționat că această metodă de cumpărare implică mai puțin contact față în față, limitând așadar riscurile, în contextul pandemiei actuale.

Notă!

Produsele care vin din țări europene unde sunt înregistrate cazuri de coronavirus nu reprezintă un pericol. Multe dintre acestea sunt stocuri pe care retailerii le dețineau și înainte de declanșarea epidemiei. Nu prezintă risc, iar comercianții își asumă toate normele de igienă și dezinfectare.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0