Ce posturi TV au fost amendate de CNA? - RADAR DE MEDIA
Connect with us

CNA

Ce posturi TV au fost amendate de CNA?

Published

on

Foto Credit: CNA

Întrunit în ședința publică din data de 13.10.2022, Consiliul Național al Audiovizualului a decis, ca urmare a analizării rapoartelor de monitorizare întocmite de direcția de specialitate pentru emisiuni difuzate de postul Romania TV în luna iulie 2022, să aplice următoarele sancțiuni:

  • amendă de 10.000 de lei pentru emisiuni de știri și dezbateri din data de 09.07.2022 (interval orar 11.00 – 00.30), în cadrul cărora au fost prezentate informații despre marșul LGBT și despre marșul organizat de Partidul Noua Dreaptă, fără a se respecta prevederile art. 66 și art. 70 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual (titluri afișate: „Agresori periculoși, prinși de poliție înainte de paradă”; „Femei bătute cu bestialitate și violate de agresori”, „Mii de oameni pe străzi în ziua marșului resetării sexuale”; „Jandarmii mobilizați la parada neomarxiștilor”; „Ce se pregătește acum în stradă contra impunerii resetării”; „Tensiune în centrul capitalei, neomrxiștii se adună pe străzi”; „Mii de oameni pe străzi în ziua marșului resetării sexuale”; „Revolta față de impunerea resetării sexuale în România”; „Jandarmeria mobilizată, confruntări între taberele rivale”; „Cine sunt cei care vor să impună resetarea în România”; „Imaginile neomarxismului, cum vor să transforme lumea”);
  • amendă de 5.000 de lei pentru emisiunea „Breaking news”, difuzată în data de 03.07.2022 cu încălcarea dispozițiilor art. 64 alin. (1) lit a), b) și ale art. 66 din Codul audiovizualului. Printre titlurile afișate: „Oameni disperați de neomarxiști, le cer să omoare animalele”; „Spaima fermierilor, de ce sunt puși să-și omoare animalele”; „Revolta țăranilor României, batjocură cumplită”; „Înlocuirea cărnii cu gândaci și viermi, revoltă pe stradă”;
  • amendă de 5.000 de lei pentru ediția din 02.07.2022 a emisiunii „România de poveste”, în cadrul căreianu s-a ținut cont de prevederile art. 64 alin. (1) lit. b) și nici de cele ale art. 40 alin. (1) și (5) din Codul audiovizualului (titluri afișate: Miron Cozma face dezvăluiri cutermurătoare”; „Cutremurător ce a făcut pușcăriașul Cîțu cu aurul țării”).

De asemenea, Consiliul a sancționat cu somație publică postul Digi 24 deoarece, în emisiunea „Studio politic” din data de 01.09.2022, nu au fost respectate de dispozițiile art. 40 alin. (4) din Codul audiovizualului, conform cărora „moderatorii programelor au obligaţia să solicite ferm interlocutorilor să probeze afirmaţiile acuzatoare, pentru a permite publicului să evalueze cât de justificate sunt acestea”.

În aceeași ședință, în urma analizării rapoartelor întocmite de Direcția Control, Consiliul a decis aplicarea următoarelor sancțiuni:

amendă de 50.000 de lei societății Top Telecom SRL / Top Tel / Buhuși / Bacăupentru că a încălcat dispozițiile art. 50 alin. (1), art. 58 alin. (1) și ale art. 74 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504 / 2002;

somație publică postului Campus TV (Buzău). La difuzarea emisiunii „Față în față cu sine”, radiodifuzorul nu a avut în vedere dispozițiile art. 73 din Codul audiovizualului, potrivit cărora „Este interzisă difuzarea de producţii audiovizuale în care sunt promovate cazuri de vindecare a unor boli grave cu ajutorul tratamentelor convenţionale sau neconvenţionale, dacă diagnosticul şi actele medicale care îl atestă nu au fost certificate de Colegiul Medicilor din România ori de instituţii similare din străinătate”. Conform raportului, ediția din 24.08.2022 a fost intitulată „Știința plasmei – De la materie la Suflet”, iar invitatul emisiunii, conform afirmațiilor moderatoarei, a fost „domnul Constantin Barbu, care spune despre el că este președintele Asociației Științifice Plasma România, este cercetător plasmatic, căpitan de nave spațiale, producător al Keshe Communications Fundation, artist plastic, ambasador al rasei umane în comunitatea universală”;

somație publică postului RTT Brașov, pentru căîn cadrul emisiunii informative „Jurnal RTT” din data de 22.09.2022 au fost aduse acuzații la adresa primarului Municipiului Brașov. Deoarece nu s-a precizat pe post că a fost contactat și că a refuzat să își exprime un punct de vedere, radiodifuzorul a încălcat dispozițiile art. 40 alin. (1) ultima teză din Codul audiovizualului;somație publică postului Radio Campus (Slobozia / Ialomița) pentru emisiunea „Revista vorbei”, edițiile din 12.08, 25.08 și 15.09.2022, difuzate fără a se ține cont de prevederile art. 67 și art. 40alin. (2) din Codul audiovizualului

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

motocultor

pentru sufletul tau

Advertisement

Facebook

Advertisement

IN Trending