Analiza din luna martie a fost efectuată pe baza a peste 12.500 de materiale ale publicațiilor de presă, a emisiunilor de știri de televiziune și radio și a materialelor de pe site-urile web care au apărut în perioada 01 martie – 31 martie 2025. Din acest set extins au fost identificate 5.823 materiale valide.
Sursele citate reprezentate de posturile de televiziune sunt în luna martie cele mai citate surse (41%), urmate de mediul online (40%). Pe locul trei se află presa scrisă care deţine 18% din total, iar radiourile se menţin în zona de 1%.
Clasamentul general – Top 10
În luna martie postulde televiziune Digi 24 se situează pe prima poziţie a clasamentului general cu 601 citări. Antena 3 CNN ocupă locul secund cu 454 citări, urmat de Digi Sport pe poziţia a treia cu 429 citări. Pe locul patru se află Fanatik cu 379 citări, iar poziţia a cincea revine hotnews.ro, citat în 376 materiale. Adevărul întruneşte 297 citări, ceea ce îl plasează pe locul al şaselea, urmat de Realitatea Plus cu 260 citări. Ultimele trei poziţii ale clasamentului sunt reprezentate de profit.ro, citat de 231 de ori, g4media.ro cu 206 citări în alte redacţii de presă, iar gsp.ro este citat în191 materiale jurnalistice.
Presă scrisă – Top 5
Fanatik ocupă primul loc în clasamentul titlurilor de presă cu 379 citări şi un vârf de vizibilitate în zilele de 5 şi 18 martie.
Locul doi în clasament este ocupat de Adevărul, citat în luna martie de 297 ori de către alte mijloace de informare.
Podiumul este închis de Libertatea cu un rezultat de 159 mențiuni.
Clasamentul se continuă cu Click, citat în 111 materiale jurnalistice, iar Ziarul Financiar închide topul cu 65 citări.
Posturi TV – Top 5
Postulde televiziune Digi 24 continuă şi în luna martie să fie lider în clasamentul posturilor tv cu 601 citări. Președintele interimar al României, Ilie Bolojan, a făcut primele declarații cu privire la respingerea candidaturii lui Călin Georgescu de către BEC.
Poziția secundă aparține postului Antena 3 CNN, menționat de alte redacții din țară de 454 ori. Într-un interviu pentru Antena 3, Ilie Bolojan a afirmat că ”trebuie acţionat cu un anumit sentiment al urgenţei” în ceea ce priveşte reducerea cheltuielilor bugetare.
Locul trei în clasament este ocupat de Digi Sport cu 429 citări şi un vârf de vizibilitate în data de 17 martie.
Realitatea Plus se situează pe poziția a patra cu 260 citări, iar Pro TV închide clasamentul cu 181 citări.
Radio – Top 5
Europa FM conduce şi în luna martie topul celor mai citate posturi de radio cu 37 citări. Ministrul Finanţelor, Tanczos Barna, a declarat că bugetul pentru apărare ar putea continua să crească în următorii ani.
RFI se menţine pe locul al doilea cu 24 citări. În următorii ani vor fi cumpărate alte tramvaie noi şi vor fi modernizate mai multe linii, a declarat la RFI, primarul general Nicuşor Dan.
Radio Guerrilla închide podiumul cu 5 citări, urmat de Bucureşti FM și Radio Naţional FM, cu câte 4 citări fiecare.
Online – Top 5
hotnews.ro este liderul clasamentului online în luna martie cu 376 citări. Cel mai citat subiect a făcut referire la datele unui sondaj de opinie realizat în perioada 13-15 martie 2025 de institutul AtlasIntel pentru hotnews.ro.
Pe locul al doilea, cu 231 citări în alte surse, s-a situat profit.ro. România a avut un deficit bugetar de 30 de miliarde de lei în lunile ianuarie și februarie 2025 ceea ce reprezintă 1,58% din PIB, conform profit.ro.
Podiumul este închis de g4media.ro, citat de alte surse media din țară de 206 ori, cu un vârf de vizibilitate în ziua de 21 martie. Locul al patrulea revine gsp.ro cu 191 citări.
Clasamentul este închis de observatornews.ro, citat în 166 de materiale jurnalistice în media din România.
Studiul celor mai citate surse de media din România oferă informaţii cu privire la numărul citărilor unor instituții media (print, online, radio, TV), fără a include şi agenţiile de presă. Cercetarea a fost realizată în perioada 01 martie – 31 martie 2025.
Raportul analizeză articolele din presa scrisă și on-line, precum și știrile difuzate de posturile de radio și TV în care au fost menționate numele surselor de informare în masă. Raportul a luat în considerare acele materiale care fac referire la articole, știri, comentarii și declaraţii ce au apărut în diferite media, cu condiţia ca acestea să nu fie republicări integrale din alte media.
Sintagmele folosite în elaborarea studiului pot fi recunoscute după următoarele forme: o declaraţie se află între ghilimele şi sursa este menţionată în fraze care arată astfel: “Joi, Libertatea a scris că …”/ “jurnaliştii de la Adevarul au notat că …”/ “Radio România Actualităţi informează despre …”/ “în interviul de la Antena 3 CNN X a spus că …”/ “potrivit unui studiu realizat de ziarul Capital …”.
Principalul criteriu conform căruia un anumit material a fost luat în considerare constă în referirea directă asupra unui articol, a unei declaraţii sau a unui comentariu publicat în alt mediu de informare (print, online) sau difuzat la un post de radio/TV. Suma referirilor unei surse citate nu include citările publicaţiilor care fac parte din acelaşi trust.
Atunci când sursa citată este menționată de mai multe ori în același material este luată în considerare ca o singură apariție – o singură citare a mediului respectiv.
Studiul analizează știrile difuzate și articolele publicate de peste 30 de posturi de radio și de televiziune, peste 100 de surse din presa scrisă, peste 3000 de surse online care publică regulat știri și articole noi.
În procesul de monitorizare a materialelor din cadrul posturilor de televiziune, radiourilor și publicațiilor tipărite care au și o prezență online, raportarea a cumulat și citările provenite de pe site-urile aferente.
Analiza nu include materiale care:
- se referă la presa străină;
- sunt referinţe proprii – un ziar/post face referire la propriile sale informaţii sau articole, sau la cele din publicaţii aparţinând aceluiaşi trust;
- sunt republicate integral dintr-un ziar sau un site;
- citează publicaţii neactualizate (mai vechi de 3 ani), sau care se referă la media care nu mai există;
- se referă la informaţii de pe site-urile unor companii şi organizaţii care nu sunt instituții media;
- sunt reluări ale aceloraşi programe de la un anumit post TV sau radio;
- fac referire la filme și programe difuzate de posturile de televiziune;
- sunt comentarii despre o fotografie sau o copertă;
- sunt review-uri publicate în presă sau difuzate la TV sau radio;
- fac referire la agenţiile de presă precum Mediafax, news.ro, Agerpres etc sau provin de pe portalurile cu caracter de agregatori de conținut;
- fac referire la profilul de business al unui mediu particular sau includ informaţii care reprezintă comentarii ale jurnaliştilor, fără ca acestea să fie corelate cu ceea ce este scris în articolele respective;
- provin de pe platformele de socializare și comentariile postate în cadrul articolelor de pe site-urile de internet.




