Connect with us

Film

„Chipuri, locuri”, un documentar emoționant despre bucuria de a trăi, din 29 iunie în cinematografele româneşti

Published

on

 

Documentarul „Chipuri, locuri/ Visages villages”, de Agnès Varda şi JR, care va avea premiera în cinematografele româneşti pe 29 iunie, a fost elogiat de presa străină de specialitate și nu numai ca fiind un film de neuitat, o lucrare complexă, un imn adus bucuriei de a trăi.

„«Faces Places» este un film al bucuriei curate, exuberanța lui este depășită doar de tandrețea lui și de puritatea intenției”, a scris The Washington Post.

Agnès Varda, supranumită „bunica Nouvelle Vague”, şi fotograful şi muralistul JR sunt coregizorii „Chipuri, locuri”, road-movie considerat de revista Rolling Stone „cel mai seducător documentar al anului 2017”.

În viziunea publicației The Guardian, documentarul „cu subiecți calzi și minunați, vorbește despre procesul de creație artistică, însă nu vrea să distrugă magia în totalitate. Veterana realizatoare face un studiu aproape perfect al chipurilor și locurilor”.

Pe de altă parte, New York Times a caracterizat documentarul drept o călătorie în prezent, în care cei doi aruncă priviri către trecut. „O lucrare complexă, puternică și radicală. «Chipuri, locuri» este de neuitat”.

The Wrap a subliniat că filmul este „un capitol uman, amuzant și emoționant în etapa de documentar a lui Varda”.

„Un imn adus bucuriei de a trăi. Nu este doar un film frumos, ci o experiență totală”, a punctat Corriere Della Sera, iar Indiewire a scris că este „emoționant, amuzant, optimist, per ansamblu – minunat”.

Aparţin unor generaţii diferite – Varda, „cineastul fără vârstă”, cum a numit-o Variety, a împlinit recent 90 de ani, iar JR are 35 – însă sunt suflete pereche, împărtăşind pasiunea pentru imagini şi maniera în care sunt create, prezentate şi transmise mai departe.

„Varda și JR se tachinează în conversații și idei fantastice. Doar privindu-i te simți mai tânăr”, a mai scris Variety.

Cei doi călătoresc prin mai multe sate din Franţa, în camioneta lui JR transformată în studio foto, întâlnesc localnici, le descoperă poveştile şi le transformă portretele în imense fotografii murale. Le expun pe case, hambare, faţade de magazine sau trenuri şi scot la iveală umanitatea subiecţilor şi pe cea proprie.

„Oamenii reacționează mereu favorabil la vederea propriei reprezentări și a felului în care imaginile enorme îmbunătățesc împrejurimile”, a remarcat The Hollywood Reporter.

Varda spune că este „un film de pace”, în timp ce Paris Match consideră că cei doi, împreună, creează „magia”.

Lungmetrajul documentar a avut premiera la Festivalul de Film de la Cannes 2017, unde a fost recompensat cu două premii – L’Oeil d’Or şi Palme de Whiskers.

Pelicula a fost prezentată în numeroase festivaluri și a obţinut premiul publicului la Toronto, a fost recompensată cu trofee ale Asociaţiilor Criticilor de Film din Toronto, San Francisco, Los Angeles şi New York, precum şi cu cel al Societăţii Naţionale a Criticilor de Film (National Society of Film Critics).

În plus, producția a fost desemnată cel mai popular documentar la Vancouver IFF şi cel mai bun film la Haifa IFF. Pelicula a primit trofeul Lumière la categoria documentar, dar şi două nominalizări la premiile César 2018 – pentru cel mai bun lungmetraj documentar şi cea mai bună muzică originală (Matthieu Chedid).

Producția, care a fost nominalizată la premiile Oscar 2018, va fi distribuită în țara noastră de microFILM.

„Chipuri, locuri” este scris, regizat şi comentat de Agnès Varda şi JR.

Filmul este o coproducţie Ciné Tamaris, Social Animals, Rouge International, Arte France Cinéma, Arches films, cu sprijinul Canal +, Arte France, Le Pacte şi Cohen Media Group.

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Film

FILM: Liam Neeson se dezlănţuie pe marile ecrane în ,,Ucide-i cu sânge rece”

Published

on

Foto Credit: Vertical Entertainment
 

Un veritabil simbol al filmelor de acţiune, Liam Neeson revine în forţă pe marile ecrane, în „Ucide-i cu sânge rece”, un remake al unui hit de box office norvegian, care din 22 februarie promite un mix incredibil de scene explozive, cu umor de cea mai bună calitate.

,,Personajul meu alege calea răzbunării, însă nu are idee în ce se bagă. Crede că pleacă în căutarea tipului care i-a ucis fiul, când în realitate se trezeşte prins într-un vortex de răzbunare şi violenţă. E incredibil că totul e relatat printr-un desăvârşit umor negru, dacă vă puteţi imagina”, declară Liam Neeson despre rolul său din „Ucide-i cu sânge rece”.

Toate problemele par să fi înghețat sub stratul uriaș de zăpadă în acest orășel nordic. Nels Coxman (Liam Neeson), cetățean model și familist convins, este pus la grea încercare în momentul în care fiul sau este găsit mort în circumstanțe foarte misterioase. Răzbunarea devine principala lui preocupare și rând pe rând își face dreptate singur executându-i pe cei pe care îi consideră vinovați.

În regia lui Hans Petter Moland, cel care e responsabil şi de filmul original, ,,In Order Of Disappearance”, care s-a bucurat de un incredibil succes de casă în Norvegia, „Ucide-i cu sânge rece” îl are ca producător pe Michael Shamberg, un om care după ce a tradus ,,Pulp Fiction”, ,,Out of Sight” şi ,,Get Shorty”.

Alături de Neeson, din distribuția „Ucide-i cu sânge rece” mai fac parte Emmy Rossum și Tom Batman, iar filmul are premiera pe marile ecrane începând cu 22 februarie. Un film distribuit de Vertical Entertainment si cofinanţat prin programul Europa Creativă al Uniunii Europene (Creative Europe Media).

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

“Oh, Ramona”, record de audiențe în cinematografe cu 111.881 spectatori după primul weekend

Published

on

 

Filmul “Oh, Ramona”, regizat de Cristina Jacob după bestseller-ul scris de Andrei Ciobanu, a bătut toate recordurile de audiență pentru o producție românească, cinematografele raportând 111.881 spectatori după primul weekend de la lansarea peliculei.

Comedia românească a intrat pe primul loc în box-office-ul din acest an,  realizând venituri comparabile cu blockbuster-uri americane precum “Avengers”, “Aquaman”, “Fifty Shades Freed”, “Venom” și “Deadpool 2”.

Cristina Jacob, regizorul care își întrece acum propria performanță de audiență stabilită în 2016 cu “Selfie 69”, a declarat: “Mulțumesc că ați fost la film în număr atât de mare! Este cea mai frumoasă recompensă pentru munca întregii echipe. Pentru mine înseamnă mai mult decât orice premiu. 111.881 spectatori în primul weekend este un prag depășit pentru prima dată de un film românesc. E un semn că publicul nostru, în primul rând cel tânăr, începe să aibă încredere în filmele noastre. Răspunsul entuziast al generației Z arată că noi am reușit să le răspundem așteptărilor lor, să-i surprindem”.

Mult așteptat de publicul tânăr, filmul a primit mii de feedback-uri și recomandări pozitive pe social media de la cei care l-au văzut: “Un film la care râzi cu lacrimi de la început până la sfârșit. Era sala plină, am stat în primul rând și nu m-a deranjat. E mai fain decât comediile americane”, “A fost genial. Am fost entuziasmată la toate scenele, iar analogiile mi-au plăcut la nebunie”, “Cea mai tare idee de film românesc. Mă bucur că în sfârșit am prins bilete”, sau “Un film nemaipomenit, pe care l-aș revedea de sute de ori”.

Protagonistul Bogdan Iancu și cei șase actori principali englezi și americani (Aggy K. Adams, Holly Horne, Basil Eidenbenz, Andromeda Godfrey, Leonardo Boudreau și Melanie Ebanks) au fost deopotrivă apreciați pentru performanța lor.

Și multe vedete tinere au văzut filmul. “A fost foarte amuzant, am râs mult și ne-au plăcut scenele cu analogii”, mărturisesc frații MunteanuLaura Giurcanu adaugă: “În film vezi Marea Neagră, Brașovul și Bucureștiul într-un fel în care nu le-ai mai văzut până acum”, iar Alina Eremia conchide “Va invit și pe voi să veniți să îl vedeți. Am stat cam tot timpul cu gura până la urechi”.

Comedia “Oh, Ramona” este o producție Zazu Film, distribuită de Jacob Bros, și  rulează în prezent în 109 săli de cinema din 50 orașe din România.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Film

Vertical Entertainment prezintă „Marea Aventură LEGO® 2” din 15 februarie la cinema

Published

on

 

Din 15 februarie, pe marile ecrane, mult așteptata continuare a animației care a dat startul freneziei LEGO®, „Marea Aventură LEGO® 2” îi reunește pe eroii din Bricksburg într-o nouă misiune de salvarea a orașului lor. După cinci ani în care totul a fost grozav, locuitorii sunt din nou în pericol: invazia extraterestră LEGO DUPLO® distruge orașul mai repede decât poate fi reconstruit.

Lupta pentru a învinge inamicul și a restaura armonia îi va transporta pe Emmet, Lucy, Batman și prietenii lor în ținuturi foarte foarte îndepărtate, către lumi neexplorate, inclusiv într-o galaxie unde totul este cântat. Misiunea le va testa curajul, creativitatea și abilitățile de reconstrucție, dar îi va ajuta în același timp să afle cât de speciali sunt.

O producție Warner Bros. Pictures și Warner Animation Group, în asociere cu LEGO System A/S, Lin Pictures/Lord Miller/Vertigo Entertainment, animația „Marea Aventură LEGO® 2” are premiera pe marile ecrane din 15 februarie, în varianta 3D dublată în limba română.

LEGO, DUPLO, logo-ul LEGO, minifigurinele, piesele și îmbinarea lor sunt marca înregistrată The LEGO Group. ©2018 The LEGO Group. Toate drepturile rezervate.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending