Connect with us

Industria de Comunicare

Cinci tendințe majore care se vor impune în marketing și comunicare în 2016

Published

on

Foto Credit: EY Romania
 

În contextul în care tehnonlogia devine omniprezentă în business iar consumatorii digitali preiau controlul și schimbă regulile jocului – atât în online, cât și offline – companiile trebuie să-și alinieze rapid demersul de marketing și comunicare pentru a se menține relevante pentru consumator.

Cinci tendințe majore se vor impune în zona de marketing și comunicare în 2016:      

  1. Experiența integrată omni-channel
  2. Content marketing
  3. Social media marketing
  4. Mobile marketing
  5. Video marketing

 

  1. Experiență integrată omni-channel à Omni-channel este multi-channel bine făcut

În România, 4 din 10 cumpărători sunt deja consumatori digitali, comparativ cu 6 din 10 la nivel global. Pe de altă parte, din 10 consumatori digitali în România, 6 doar se informează online, dar cumpără din magazin, iar 3 cumpără online, după ce s-au informat inclusiv în magazin.

Consumatorii au devenit mai precauți, mai conectați și mai versatili

Decizia de cumpărare este luată de consumator doar după ce informațiile referitoare la un anumit produs sau serviciu sunt verificate din mai multe surse. Prețul are cea mai mare influență în decizia de cumpărare online. La nivel global, peste două treimi dintre cumpărători sunt consumatori digitali, adică utilizează mediul online în procesul de cumpărare. În România, procentul acestora este de 41%, însă peste 60% dintre ei se informează în mediul online înainte de a lua decizia de cumpărare și 26% dintre ei chiar finalizează procesul de achiziție online (comparativ cu doar 13% la nivel global).

Experiența de cumpărare are acum o dimensiune omni-channel

Deoarece consumatorii avansează până la 60% în decizia lor de cumpărare prin demersuri în mediul online, este bine ca informația pe care o găsesc aici să fie corelată cu cea pe care o pot găsi în magazine sau pe alte canale de comunicare.

Diferența o face asistența excelentă acordată post-cumpărare

Consumatorii digitali sunt implicați și nu sunt ușor de mulțumit. Accesul la informație îi face să solicite în egală măsură departamentul de vânzări și pe cel de asistență clienți.

Conform studiului „Experiența de cumpărare în era consumatorilor digitali” realizat de EY România, când e vorba de cumpărarea online, respondenții spun că sunt în cea mai mare măsură influențați de informațiile prezentate în mediul online despre produsul/serviciul dorit (50%), dar și de ofertele promoționale (49%). Pe locurile următoare se clasează disponibilitatea produsului (42%), urmată de condițiile de livrare (40%).

Același studiu arată că pentru români, factorii cheie care contribuie la decizia de cumpărare din magazin sunt ofertele promoționale (48%) și disponibilitatea produselor sau serviciilor (38%). Asistența la cumpărare și livrarea sunt de asemenea factori relevanți (26% din respondenți au spus că au un impact foarte puternic în decizia lor de cumpărare), însă aspectul magazinului nu e un considerat ca factor notabil atunci când se ia decizia de cumpărare pentru produsele și serviciile analizate în acest studiu.

 

2. Content marketing -> Permission marketing este calea

Este foarte clar faptul că mediul online este cea mai utilizată sursă de informații de către consumatorii de 20-35 de ani din România pentru a căuta produsul sau serviciul dorit (27% la servicii și 32% la produsele analizate).

Marea majoritate a respondenților din cadrul studiului EY “Utilizarea dispozitivelor mobile în România” susțin că informația oferită de mediul online este folositoare sau foarte folositoare (61% pentru produse și 52% pentru servicii). Pe de altă parte, informația din mediul online este considerată din ce în ce mai nefolositoare pentru servicii în comparație cu produsele.

 

3. Social media marketing -> Al cincilea P vine de la Participare

Dacă 46% dintre respondenții companii din cadrul studiului EY “Social media și mediul de afaceri românesc” spun că au o strategie cu privire la rețelele de socializare la nivelul echipei de marketing, iar 19% au această strategie integrată chiar la nivelul întregii companii, numai 7% o au la nivelul echipei comerciale. Pe de altă parte, 27% dintre participanții la studiu recunosc că nu au încă o strategie cu privire la rețelele de socializare.

Pe de altă parte, companiile admit că în top trei în privința tipului de conținut oferit follower-ilor sunt: informațiile despre produsele și serviciile companiei (77%), (69%), informațiile despre companie – istoria companiei, testimoniale ale clienților existenți, evenimente – și informații despre campanii, promoții, vânzare directă sau indirectă (62%).

Tendința generală privind domeniile în care sunt folosite rețelele de socializare în cadrul companiilor din România se menține, utilizarea preponderentă fiind în marketing și comunicare. Creșteri de 3-5% se remarcă în recrutare, relații cu clienții și cercetare a nevoilor acestora.

Creșterea notorietății și a expunerii în piață a companiei rămân cele mai importante beneficii ale utilizării rețelelor sociale. 54% dintre respondenți vorbesc despre generarea de oportunități de vânzare, reprezentând o creștere de semnificativă față de 2013. În schimb, doar 34% dintre respondenții companii afirmă că utilizarea mediilor sociale au produs o creștere efectivă în vânzări, în scădere față de 2013. O constantă față de anul trecut, peste jumătate dintre respondenții companii apreciază fidelizarea clienților lor prin folosirea rețelelor sociale.

 

4. Mobile marketing -> Este despre ecrane, nu despre dispozitive

Dacă 87% dintre respondenții studiului EY „Utilizarea dispozitivelor mobile în România” spun că dețin un smartphone și 58% că au o tabletă, doar 28% dintre respondenți spun că mai dețin un telefon mobil și foarte puțini că dețin dispozitive mobile tip phabletă (5%), brățară fitness (4%) sau smartwatch (4%).

În funcție de frecvența utilizării dispozitivelor mobile, respondenții spun că cele mai utilizate sunt: smartphone-ul, tableta și telefonul mobil. Phableta, brățara fitness sau smartwatch-ul, din cauza ponderii lor scăzute în totalul dispozitivelor mobile deținute de respondenți, dar și momentului apariției relativ recente pe piață, înregistrează valori mai mici la frecvența utilizării.

45% dintre utilizatorii dispozitivelor mobile folosesc între 8 și 10 aplicații, 21% folosesc între 5 și 8 aplicații și 33% folosesc între 1 și 5 aplicații. Utilizarea numărului mare de aplicații se explică și prin categoriile diverse din care acestea fac parte. 66% dintre respondenți folosesc aplicații din categoria business, 60% din categoria foto & video, câte 46% din categoria muzică și entertainment, cele mai coborâte valori la utilizarea aplicațiilor înregistrându-l3 categoriile lifestyle (28%), health & fitness (25%) și sport (17%).

În topul beneficiilor, dintre cele 6 listate, primele trei clasate în privința utilizării dispozitivelor mobile în percepția respondenților sunt: mobilitatea (locul 1), accesibilitatea (locul 2) și conectivitatea (locul 3). Pe locurile următoare s-au clasat: utilizarea eficientă a timpului (locul 4), utilizarea aplicațiilor (locul 5) și promptitudinea în răspuns (locul 6). (Reamintim că aceasta este o analiză a percepțiilor.)

DETALII PE URMATOAREA PAGINA!

 

[nextpage]

 

5. Video marketing -> De la promisiuni la rezultate

În cadrul aceluiași studiu „Utilizarea dispozitivelor mobile în România” 37% dintre respondenți vizionează 1-5 conținuturi video/săptămână, 21% peste 15 conținuturi video/săptămână, 19% vizionează între 6 și 10 conținuturi video, în timp ce doar 14% dintre respondenți nu vizionează nici un conținut video pe săptămână.

Studiile globale estimează o creștere anuală a traficului video cu câte 55% până în 2020, impulsionat de serviciile de streaming video și de includerea de tot mai mult conținut video în spațiul media și publicitar.

Cele mai multe companii nu sunt străine de video marketing. Este evidentă orientarea lor din ce în ce mai clară spre acest tip de marketing. Nu numai că la nivel de producție, costurile de conținut video au scăzut considerabil în ultimii ani, în prezent fiind disponibile numeroase platforme și instrumente de editare (inclusiv pentru animații).

La nivel global tendințele sunt încă și mai clare. Rezultatele unor studii recente evidențiază că:

  • 76% dintre organizațiile B2B respondente fac video marketing
  • 73% spun că partea video a influențat deja pozitiv rezultatele în marketing
  • 41% vor să crească semnificativ bugetele pentru video marketing
  • 83% folosesc conținutul video pentru website marketing
  • 50% folosesc conținutul video content pentru email marketing
  • Un video în B2B landing page poate crește conversia cu max. 80%

 

Apetitul tot mai mare pentru conținutul video vs. cel scris, democratizarea părții de creație prin sumedenia de aplicații care permite editarea simplă și rapidă, extrema putere de a adăuga la dimensiunea emoțională în mod explicit, chiar și când este vorba de conținut de tip how to, flexibilitatea și versatilitatea pe care o are acest tip de conținut, face ca video marketingul să fie extrem de valorizat.

 

Autor: Elena Badea, Head of Branding, Marketing and Communication, EY România

Lasa un comentariu aici!

DIGITAL

Simona Simon – Group Creative Director la McCann PR – în juriul Cannes Lions 2019

Published

on

 

Simona Simon, Group Creative Director la McCann PR, reprezintă România în juriul de Relații Publice al Cannes Lions 2019, urmând să evalueze lucrările ce se vor califica pe lista scurtă. McCann PR a fost desemnată cea mai performantă agenție de PR în cadrul premiilor BIZ PR Awards 2018, iar în 2017 a obținut titlul de „Agenția anului” în cadrul celei de-a 15-a ediții a Galei Romanian PR Award, câștigând totodată 20 de premii și cel mai mare număr de nominalizări din competiție.

Simona s-a alăturat echipei de creație a McCann PR în urmă cu trei ani și coordonează din perspectiva creativă conturile de FMCG & finance și retail, ale agenției, contribuind la dezvoltarea campaniilor de comunicare locală pentru clienți precum Coca-Cola (Coca-Cola, Coca-cola Zero, Dorna, Fanta, Fuzetea, Sprite, Schweppes, Cappy, Coca-Cola Energy), Coca-Cola HBC, CCC Shoes, Ponderas.

“Este un adevarat privilegiu să fac parte din juriul unei competiții de o asemenea anvergură. Mă bucur mult că efortul, implicarea și rezultatele excelente obținute alături de echipa McCann PR, sunt recunoscute și prin această experiență. Sunt sigură că va fi o oportunitate extraordinară de dezvoltare profesională, dar și o ocazie inedită de a interacționa cu cei mai buni specialiști și de a evalua, la cele mai înalte standarde, campanii din toată lumea.”, a declarat Simona Simon, Group Creative Director.

Simona are o personalitate puternică și e un experimentalist prin definiție. A invățat să șofeze camioane la 18 ani, sare cu parașuta, trage cu arcul și o găsim adesea, la jocurile de airsoft, într-un scenariu MilSim (military simulation), echipată complet și cu arma în mână.

Intersecțiile cu domeniile care nu sunt feminine prin definiție i-au permis accesul la un alt mod de a gândi, evalua și aborda situațiile. Simona e pasionată de documentare, consumă research pe pâine și e motivată de acel “extra-mile”.

A absolvit Universitatea Națională de Arte București, iar primul contact cu festivalul Cannes Lions a fost prin intermediul The Alternative School for Creative Thinking. A urmat „Cursul pentru jurnaliști care transmit din zone de conflict”, organizat de Ministerul Apărării Naționale, unde s-a antrenat cu militari ai Forţelor pentru Operaţii Speciale, din cadrul Batalionului 610 Operații Speciale.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

McCann Worldgroup Romania desemnata AGENCY OF THE YEAR la Festivalul Golden Drum pentru a 5-a oara

Published

on

 

În premieră pentru Festivalul Golden Drum, rețeaua McCann Worldgroup și agenția McCann Worldgroup Romania au fost desemnate NETWORK OF THE YEAR și respectiv AGENCY OF THE YEAR, pentru a 5-a oară fiecare, record absolut în istoria festivalului.

Anterior, McCann Worldgroup Romania a caștigat titlul de AGENCY OF THE YEAR în 2006, 2007, 2011 si 2015 iar rețeaua McCann Worldgroup a caștigat distincția NETWORK OF THE YEAR în 2013, 2014, 2016 si 2017.

Campania Bihor Couture a adus agenției McCann Worldgroup Romania 2 Grand Prix-uri, premiul The Best of WHAT, dar și Golden Watch Award pentru directorii de creație Cătălin Dobre și Adrian Boțan.

Campaniile “Race a Nation” (Vodafone), “Real Life Tests” (Vodafone), “The Festival Bottle” (Coca-Cola Romania) și “Bihor Couture” (Beau Monde) au fost nominalizate de 14 ori și au câștigat 9 Gold & Silver Drums.

Rețeaua McCann Worldgroup a câștigat titlul de Network of the Year datorită rezultatelor extraordinare a 8 agenții din rețea: Cehia, Italia, România, Israel, Spania, Ucraina, Serbia si Polonia.

“Să câștigi e bine, însă să reușești să câștigi an de an, cu atât de multe agenții din rețea, este extraordinar. Este cea mai onestă apreciere a creativității și a muncii de calitate pe care o oferim clienților globali, regionali și locali. Ne mândrim cu asta!” declară John Wright, Regional Officer CEE.

“Sunt mândră de echipa agenției McCann Worldgroup Romania pentru valorile după care se conduce, pentru felul în care nevoile și business-ul clienților sunt analizate și adresate, pentru talentul oamenilor din agenție. Totul fără a compromite motivele pentru care facem ce facem: pasiunea și relevanța. Clienții noștri dragi împărtășesc aceste valori cu noi și este foarte ușor de văzut asta din rezultatele campaniilor noastre și a business-ului lor.

Felicitări! Este o adevarata onoare să aducem acasă acest titlu!” declară Sagit Tzur Lahav, CEO McCann Worldgroup Romania.

“Plecăm acasă cu titlul Network of the Year pentru al 3-lea an consecutiv și cu Agency of the Year pentru McCann Worldgroup Romania pentru a 5-a oară în istoria festivalului. Ne bucură toate premiile, dar ce ne încântă cel mai tare este faptul că nu vorbim de o campanie, de un an sau de un premiu. Vorbim de recunoașterea performanței an dupa an. Și asta vine dintr-o cultură creativă construită din ambiție, talent și multă muncă.

O cultură creativă pe care o împărțim cu clienții noștri, o cultură care ne permite și ne încurajează să ne depășim limitelele constant.                                                                               E multă muncă în spatele acestor performanțe și sunt foarte mândru de echipa extraordinară pe care o avem“ declară Cătălin Dobre, Regional Creative Director for McCann CEE si Creative Director McCann Worldgroup Romania.

 

Campaniile câștigătoare la Golden Drum în 2018 sunt:

  • Campania “Bihor Couture” dezvoltată pentru revista Beau Monde: 2 Grand Prix, The Best of WHAT, Golden Drum în categoria Local Spirit și 2 Silver Drums pentru Brand Building/Brand Introduction și Entertainment/Online&Mobile.
  • Campania “Race a Nation”, dezvoltată pentru clientul Vodafone: 3 Silver Drums în categoriile Digital& Mobile/ Games; Activation; Entertainment/Live Experience.
  • Campania “Real Life Tests” dezvoltată pentru clientul Vodafone: un Golden Drum în categoria Brand Building/Brand Vitality

Campania “The Festival Bottle” dezvoltată pentru clientul Coca-Cola România a fost premiată cu 2 Silver Drums în categoriile Activation și Functional Efficiency.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Vodafone România lansează campania neconvențională de brand „Trăiește frumos, înainte de toate”

Published

on

 

Vodafone România lansează o nouă campanie de brand sub conceptul „Trăiește frumos, înainte de toate”, gândită să comunice într-o manieră creativă și neconvențională rolul pe care Vodafone și-l asumă în îmbunătățirea vieții clienților și pentru susținerea echilibrului în folosirea tehnologiei.

Abordarea campaniei ilustrează într-un mod creativ prezența pe piață și scopul Vodafone de a conecta oamenii, pentru un viitor mai bun. Filozofia de brand se traduce în activitatea și implicarea companiei în comunitate, prin asigurarea conectivității care le permite oamenilor să-și îmbunătățească și să-și ușureze viața. În același timp, brandul Vodafone îi încurajează să păstreze echilibrul și să rămână conectați cu lumea reală participând la activități dincolo de mediul online.

Campania este construită în jurul videoclipului interactiv, „Trăiește frumos“, interpretat de cunoscuta cântăreață Delia. Vodafone comunică astfel noua filozofie de brand într-un mod interactiv, cu ajutorul versurilor, ceea ce reprezintă o premieră în industrie.

Campania folosește noul videoclip pentru a-l transforma într-un produs cu un bogat conținut digital interactiv, integrat într-o platformă online dedicată. Vodafone România folosește astfel experiența deținută ca lider în tehnologie creând un instrument inovator ce ilustrează atenția acordată atât clienților, cât și abordării care pune viața pe primul loc. Toate scenele din videoclipul Deliei, care prezintă diverse secvențe inspirate din viață, sunt transpuse în scurte povești video. Acestea sunt încarcate pe platformă sub formă de serial, fiind adaptate pentru ca utilizatorii să le poată derula și pentru a explora noua experință interactivă pe durata melodiei. Seria de secvențe video are scopul de a susține conversația pe tema prezenței tehnologiei în viața oamenilor și de a inspira filozofia unei vieți echilibrate.

„Tehnologia este parte a experiențelor noastre de fiecare zi, oferindu-ne beneficii extraordinare, în primul rând prin faptul că ne ajută să fim conectați oriunde, oricând. Într-o lume în care avem tehnologia la îndemână, filozofia noastră de brand susține calitatea vieții care vine din echilibru, inclusiv în modul în care folosim tehnologia: este important mai întâi să mănânci, apoi să postezi, să dansezi, apoi să faci streaming video de la concert. Campania Vodafone, prin manifestul interactiv realizat sub formă de videoclip muzical, încurajează oamenii să pună viața pe primul loc, înainte de toate și să privească tehnologia ca pe un excelent suport pentru experiențele autentice pe care le trăiesc în realitate”, a declarat Laura Barbu, Brand and Marketing Communication Director, Vodafone România.

Videoclipul Deliei și conceptul platformei online folosesc o soluție tehnică inovatoare, pentru a ilustra diverse situații din viață. Videoclipul ilustrează o mișcare continuă sus-jos, purtându-i pe cei care îl urmăresc printr-o clădire de apartamente, în fiecare interior, unde pot vedea secvențe cu oameni care mimează versurile melodiei ca dialog purtat între ei. De asemenea, vizitatorii platformei online pot parcurge videoclipul urmărind poveștile pe parcursul melodiei.

Noua campanie de brand Vodafone este dezvoltată pe toate canalele de comunicare și în toate punctele de contact cu clientul, inclusiv în mediul digital, pe TV, radio, în publicațiile tipărite, cinema, și outdoor.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: