Connect with us

Industria de Comunicare

Cinci tendințe majore care se vor impune în marketing și comunicare în 2016

Avatar

Published

on

Foto Credit: EY Romania

În contextul în care tehnonlogia devine omniprezentă în business iar consumatorii digitali preiau controlul și schimbă regulile jocului – atât în online, cât și offline – companiile trebuie să-și alinieze rapid demersul de marketing și comunicare pentru a se menține relevante pentru consumator.

Cinci tendințe majore se vor impune în zona de marketing și comunicare în 2016:      

  1. Experiența integrată omni-channel
  2. Content marketing
  3. Social media marketing
  4. Mobile marketing
  5. Video marketing

 

  1. Experiență integrată omni-channel à Omni-channel este multi-channel bine făcut

În România, 4 din 10 cumpărători sunt deja consumatori digitali, comparativ cu 6 din 10 la nivel global. Pe de altă parte, din 10 consumatori digitali în România, 6 doar se informează online, dar cumpără din magazin, iar 3 cumpără online, după ce s-au informat inclusiv în magazin.

Consumatorii au devenit mai precauți, mai conectați și mai versatili

Decizia de cumpărare este luată de consumator doar după ce informațiile referitoare la un anumit produs sau serviciu sunt verificate din mai multe surse. Prețul are cea mai mare influență în decizia de cumpărare online. La nivel global, peste două treimi dintre cumpărători sunt consumatori digitali, adică utilizează mediul online în procesul de cumpărare. În România, procentul acestora este de 41%, însă peste 60% dintre ei se informează în mediul online înainte de a lua decizia de cumpărare și 26% dintre ei chiar finalizează procesul de achiziție online (comparativ cu doar 13% la nivel global).

Experiența de cumpărare are acum o dimensiune omni-channel

Deoarece consumatorii avansează până la 60% în decizia lor de cumpărare prin demersuri în mediul online, este bine ca informația pe care o găsesc aici să fie corelată cu cea pe care o pot găsi în magazine sau pe alte canale de comunicare.

Diferența o face asistența excelentă acordată post-cumpărare

Consumatorii digitali sunt implicați și nu sunt ușor de mulțumit. Accesul la informație îi face să solicite în egală măsură departamentul de vânzări și pe cel de asistență clienți.

Conform studiului „Experiența de cumpărare în era consumatorilor digitali” realizat de EY România, când e vorba de cumpărarea online, respondenții spun că sunt în cea mai mare măsură influențați de informațiile prezentate în mediul online despre produsul/serviciul dorit (50%), dar și de ofertele promoționale (49%). Pe locurile următoare se clasează disponibilitatea produsului (42%), urmată de condițiile de livrare (40%).

Același studiu arată că pentru români, factorii cheie care contribuie la decizia de cumpărare din magazin sunt ofertele promoționale (48%) și disponibilitatea produselor sau serviciilor (38%). Asistența la cumpărare și livrarea sunt de asemenea factori relevanți (26% din respondenți au spus că au un impact foarte puternic în decizia lor de cumpărare), însă aspectul magazinului nu e un considerat ca factor notabil atunci când se ia decizia de cumpărare pentru produsele și serviciile analizate în acest studiu.

 

2. Content marketing -> Permission marketing este calea

Este foarte clar faptul că mediul online este cea mai utilizată sursă de informații de către consumatorii de 20-35 de ani din România pentru a căuta produsul sau serviciul dorit (27% la servicii și 32% la produsele analizate).

Marea majoritate a respondenților din cadrul studiului EY “Utilizarea dispozitivelor mobile în România” susțin că informația oferită de mediul online este folositoare sau foarte folositoare (61% pentru produse și 52% pentru servicii). Pe de altă parte, informația din mediul online este considerată din ce în ce mai nefolositoare pentru servicii în comparație cu produsele.

 

3. Social media marketing -> Al cincilea P vine de la Participare

Dacă 46% dintre respondenții companii din cadrul studiului EY “Social media și mediul de afaceri românesc” spun că au o strategie cu privire la rețelele de socializare la nivelul echipei de marketing, iar 19% au această strategie integrată chiar la nivelul întregii companii, numai 7% o au la nivelul echipei comerciale. Pe de altă parte, 27% dintre participanții la studiu recunosc că nu au încă o strategie cu privire la rețelele de socializare.

Pe de altă parte, companiile admit că în top trei în privința tipului de conținut oferit follower-ilor sunt: informațiile despre produsele și serviciile companiei (77%), (69%), informațiile despre companie – istoria companiei, testimoniale ale clienților existenți, evenimente – și informații despre campanii, promoții, vânzare directă sau indirectă (62%).

Tendința generală privind domeniile în care sunt folosite rețelele de socializare în cadrul companiilor din România se menține, utilizarea preponderentă fiind în marketing și comunicare. Creșteri de 3-5% se remarcă în recrutare, relații cu clienții și cercetare a nevoilor acestora.

Creșterea notorietății și a expunerii în piață a companiei rămân cele mai importante beneficii ale utilizării rețelelor sociale. 54% dintre respondenți vorbesc despre generarea de oportunități de vânzare, reprezentând o creștere de semnificativă față de 2013. În schimb, doar 34% dintre respondenții companii afirmă că utilizarea mediilor sociale au produs o creștere efectivă în vânzări, în scădere față de 2013. O constantă față de anul trecut, peste jumătate dintre respondenții companii apreciază fidelizarea clienților lor prin folosirea rețelelor sociale.

 

4. Mobile marketing -> Este despre ecrane, nu despre dispozitive

Dacă 87% dintre respondenții studiului EY „Utilizarea dispozitivelor mobile în România” spun că dețin un smartphone și 58% că au o tabletă, doar 28% dintre respondenți spun că mai dețin un telefon mobil și foarte puțini că dețin dispozitive mobile tip phabletă (5%), brățară fitness (4%) sau smartwatch (4%).

În funcție de frecvența utilizării dispozitivelor mobile, respondenții spun că cele mai utilizate sunt: smartphone-ul, tableta și telefonul mobil. Phableta, brățara fitness sau smartwatch-ul, din cauza ponderii lor scăzute în totalul dispozitivelor mobile deținute de respondenți, dar și momentului apariției relativ recente pe piață, înregistrează valori mai mici la frecvența utilizării.

45% dintre utilizatorii dispozitivelor mobile folosesc între 8 și 10 aplicații, 21% folosesc între 5 și 8 aplicații și 33% folosesc între 1 și 5 aplicații. Utilizarea numărului mare de aplicații se explică și prin categoriile diverse din care acestea fac parte. 66% dintre respondenți folosesc aplicații din categoria business, 60% din categoria foto & video, câte 46% din categoria muzică și entertainment, cele mai coborâte valori la utilizarea aplicațiilor înregistrându-l3 categoriile lifestyle (28%), health & fitness (25%) și sport (17%).

În topul beneficiilor, dintre cele 6 listate, primele trei clasate în privința utilizării dispozitivelor mobile în percepția respondenților sunt: mobilitatea (locul 1), accesibilitatea (locul 2) și conectivitatea (locul 3). Pe locurile următoare s-au clasat: utilizarea eficientă a timpului (locul 4), utilizarea aplicațiilor (locul 5) și promptitudinea în răspuns (locul 6). (Reamintim că aceasta este o analiză a percepțiilor.)

DETALII PE URMATOAREA PAGINA!

 

[nextpage]

 

5. Video marketing -> De la promisiuni la rezultate

În cadrul aceluiași studiu „Utilizarea dispozitivelor mobile în România” 37% dintre respondenți vizionează 1-5 conținuturi video/săptămână, 21% peste 15 conținuturi video/săptămână, 19% vizionează între 6 și 10 conținuturi video, în timp ce doar 14% dintre respondenți nu vizionează nici un conținut video pe săptămână.

Studiile globale estimează o creștere anuală a traficului video cu câte 55% până în 2020, impulsionat de serviciile de streaming video și de includerea de tot mai mult conținut video în spațiul media și publicitar.

Cele mai multe companii nu sunt străine de video marketing. Este evidentă orientarea lor din ce în ce mai clară spre acest tip de marketing. Nu numai că la nivel de producție, costurile de conținut video au scăzut considerabil în ultimii ani, în prezent fiind disponibile numeroase platforme și instrumente de editare (inclusiv pentru animații).

La nivel global tendințele sunt încă și mai clare. Rezultatele unor studii recente evidențiază că:

  • 76% dintre organizațiile B2B respondente fac video marketing
  • 73% spun că partea video a influențat deja pozitiv rezultatele în marketing
  • 41% vor să crească semnificativ bugetele pentru video marketing
  • 83% folosesc conținutul video pentru website marketing
  • 50% folosesc conținutul video content pentru email marketing
  • Un video în B2B landing page poate crește conversia cu max. 80%

 

Apetitul tot mai mare pentru conținutul video vs. cel scris, democratizarea părții de creație prin sumedenia de aplicații care permite editarea simplă și rapidă, extrema putere de a adăuga la dimensiunea emoțională în mod explicit, chiar și când este vorba de conținut de tip how to, flexibilitatea și versatilitatea pe care o are acest tip de conținut, face ca video marketingul să fie extrem de valorizat.

 

Autor: Elena Badea, Head of Branding, Marketing and Communication, EY România

Comentarii

Industria de Comunicare

Necesitatea construirii unui brand pentru orice business

Avatar

Published

on

            Astăzi piața a evoluat atât de mult încât vechile tehnici de marketing nu mai sunt suficiente pentru a promova un produs. A devenit un trend ca firmele să apeleze la procese precum brandingul. Dar ce este un brand până la urmă ? Specialiştii în domeniu sunt de părere că înseamnă mai mult decât un logo sau un nume bine ales. Un brand reprezintă personalitatea companiei și interfața dintre respectiva organizație și public. Prin procesul de branding, o marcă nu se mai rezumă doar la partea tangibilă, ci încorporează aspecte care trec dincolo de latura fizică a produsului.

 

Concurența și ideile creativilor s-au dezvoltat atât de mult, încât nici brandingul clasic nu mai pare a fi suficient în trasmiterea unor emoții autentice. În acest context, au apărut diverse ramuri care urmăresc să ducă brandurile la un alt nivel. Una dintre aceste practici este și brandingul conectiv sau connective branding „care își propune să ghideze strategiile de marketing prin apele tulburi ale mediului actual în care se realizează brandingul.”  Un alt concept lansat încă din 2004, care îi aparține CEO-ului agenției de publicitate Saatchi & Saatchi, Kevin Roberts, este cea de lovemark. Prin această idee, brandul oferă consumatorilor dragoste și respect în aceeași măsură. Dintre multitudinea de practici nu poate lipsi marketingul experiențial (experience marketing). Tehnica are ramuri și în turism, iar după cum reiese din denumire, vrea să le ofere clienților mai mult decât un produs, se urmăreşte crearea unei experienţe memorabile.

 

Necesitatea de a avea o strategie de branding

Conștientizarea necesității de a avea un brand este primul pas important către sporirea viziblității în piață a oricărei companii. Totuși, foarte multe firme fac greșeala de „a arde” din etape, uneori laborioase, în definirea strategiei de branding. Alegerea unui nume inspirat, a unui logo cu o grafică bună sau a unui slogan cu rezonanță în timp, sunt într-adevăr elemente necesare, însă reprezintă doar o partea a procesului. Înțelegerea pieței pe care brandul se va lansa, cunoașterea publicului țintă sunt vitale pentru dezvoltarea acelei personalități a brandului. Chiar dacă se concretizează în rapoarte lungi pe care puțini vor să le citească, cercetarea este un factor cheie care poate stabili o posibilă direcție pentru brand.

Strategia de brand încorporează toate aceste elemente și poate fi elaborată fie în interiorul companiei, fie cu ajutorul unor specialişti în consultanță din afară. De asemenea, toate acestea trebuie realizate cu o privire atentă asupra ultimelor tendințe în domeniu, dar și asupra competiției. Astfel, în spatele unei idei creative, stă de fapt multă documentare. Iar pentru a fi cât mai bine percepută de către publicul țintă, ideea are nevoie de o campanie care să comunice cât mai clar, prietenos și eficient mesajul lansat de respectiva organizație.

 

Rolul și beneficiile brandului

Până acum am observat cât de importante sunt brandurile într-o piață supraaglomerată, unde competiția acerbă este un lucru obișnuit. Sunt categorii de produse pentru care producătorii nu sunt preocupați de aceste practici, pentru că marfa este una de bază, comună, pe care oricum toată lumea o folosește (pâine, sare, zahăr, hârtie, etc.). Totuși, existența unui brand are un rol important și aduce beneficii atât consumatorului, cât și companiei producătoare.

Un  aspect deloc de neglijat, atunci când un produs se adresează clienților este încrederea. Spre deosebire de mărcile obișnuite, un brand reușește să înlăture ideea de risc, suspiciune, pentru că un brand puternic transmite încredere și siguranță. Dar nu se oprește aici, deoarece comunică și despre emoție, bucurie și ne determină astfel să le cumpărăm. Un proces asemănător se întâmplă când vine vorba despre imaginea companiilor producătoare. Brandurile bune au grijă să elimine riscul, aspect care se regăsește și în prețuri. La fel cum achiziționăm un produs pentru că ne-a inspirat încredere, așa și investitorii preferă să facă afaceri cu un brand puternic. Dacă am fi să dăm rapid un exemplu, acela ar fi gigantul Coca-Cola, un brand legendar, care anunţă în fiecare an venirea sărbătorilor de iarnă, iar acum, în sezonul cald, ne răcoreşte vara. Cel mai mult nu pare să coste utilajele, birourile sau fabricile în sine, ci brandul, ideea, povestea Coca-Cola, care rămâne memorabilă.

Comentarii

Continue Reading

Digital

Minio Studio anunță cel mai mare departament de strategie al unei agenții locale independente

Avatar

Published

on

Minio Studio, agenție de comunicare integrată, își extinde departamentul de strategie, având astfel cea mai mare echipă de strategie a unei agenții locale independente. Din cei 23 de profesioniști ai agenției, 5 sunt dedicați activităților de strategie creativă.

Echipa de Strategie

Noua echipă este una mixtă, formată din specialiști cu expertize complementare.

  • Cristiana Pană conduce departamentul din poziția de Head of Strategy & Growth. Cu peste 7 ani de experiență, Cristiana aduce un mix magic între gândire logică, creativitate și empatie, care se traduce într-o viziune strategică integrată.
  • Ilinca Văleanu, Integrated Communication Manager, are un rol activ în a seta direcția corectă a campaniilor agenției, pornind de la obiective pe care le monitorizează pe tot parcursul proiectului.
  • Andrada Ionescu, Junior Digital Strategist, este un exponent al Generației Z – pasionată de mediul digital, curioasă, energică și cu un Master în Marketing la Lancaster University, UK.
  • Marius Marin, Reputation Manager, gestionează aspectele de comunicare și amplificare ale proiectelor, asigurându-se că vor genera impactul dorit.
  • Paul Cotor, Head of Creatives, preia temporar un dublu rol, adăugând și funcția de Innovation Designer. Paul este mereu la curent cu cele mai noi tehnologii, iar abilitățile sale multiple (design, video, UX & tech) completează perfect echipa.

 

Expertiza strategică este asigurată și de Ioana Mucenic, CEO al agenției, strateg ca formare profesională, cu o amplă experiență de 15 ani. Membrii echipei au diferite certificări care le-au consolidat know-how-ul, precum Design Thinking, Service Design Thinking, Neuromarketing și Creative Leadership.

Noua structură vine să susțină poziționarea agenției ca un studio de creativitate strategică, despre care puteți găsi detalii aici: www.minio.ro/services.

 

Ce înseamnă acest lucru pentru clienții Minio Studio?

Odată cu creșterea dinamicii de schimbare socială, a rolului milenialilor și a Generației Z, cu multitudinea de platforme de comunicare, multe branduri se confruntă cu întrebări precum:

  • „Cum putem să fim relevanți pentru noile generații?”
  • „Cum ar trebui să ne ajustăm strategia de comunicare din perspectiva mixului de canale?“
  • „Cum putem să măsurăm mai bine rezultatele inițiativelor de Comunicare? Cum putem cuantifica impactul investițiilor noastre în noile canale sau trenduri?”
  • „De ce nu mai răspund consumatorii mei la inițiativele care funcționau? Cum îi pot înțelege mai bine?”
  • „Cum putem să ne creștem brandul și vânzările în contextul curent atât de aglomerat?”
  • „Cum pot să știu dacă această campanie îi va atrage atenția shopperului în magazin?”
  • „Cum pot să eficientizez investiția de media prin creative sau mesaje mai de impact?“

 

Acestea sunt întrebările la care Minio Studio își propune să găsească răspunsuri personalizate pentru fiecare client, să le transforme în mesaje creative și să dezvolte campanii de comunicare cu impact real.

 

Viziunea strategică

 

„Încă de la lansare, am gestionat proiecte în care am lucrat cu clientul ca să clarificăm problema, nu brieful de creație. Am derulat campanii dificile, complexe, în care, de multe ori, simțeam că nu știm nici de unde să începem. Dar cu multă muncă, metodologie corectă, creativitate, am transformat astfel de proiecte în campanii numite Best-Practice de către clienți., a declarat Ioana Mucenic.

„Majoritatea proiectelor la care lucrăm sunt integrate, așadar obiectivul final nu este ideea creativă în sine, ci generarea unor rezultate acționabile, cu impact direct în businessul brandurilor pentru care lucrăm. Clienții noștri apreciază capacitatea noastră de integrare multicanal tocmai pentru că îmbrăcăm soluția strategică într-un mod creativ care nu se diluează și care păstrează un fir roșu care dă relevanță campaniei: de la arhitectura de mesaj și până la ultimul detaliu de implementare.”, a adăugat Cristiana Pană.

 

4 ani de Minio Studio – pe minio.ro

De-a lungul celor 4 ani, agenția a avut o creștere foarte rapidă, derulând proiecte pentru clienți locali și internaționali de prestigiu. Cu această ocazie, agenția și-a relansat website-ul, prezentându-și proiectele, echipa și viziunea, pe www.minio.ro.

 

DESPRE MINIO STUDIO

Minio Studio este o agenție decisă să dezvolte campanii de comunicare curajoase și autentice. Pe lângă campaniile de comunicare integrate, agenția derulează și proiecte inovatoare de tehnologie. Minio Studio aduce la un loc 23 de oameni, cu expertize diferite, conduși de Ioana Mucenic, un antreprenor nativ, cu 15 ani de experiență și cu pasiune pentru calitate și inovație. Compania oferă un mix între strategie, creativitate și tehnologie, ceea ce i-a permis să se dezvolte foarte rapid în cei 4 ani de existență. Printre clienții agenției se numără companii de top, precum Avon, Jacobs Douwe Egberts (România și Olanda), JYSK România, L’Oréal, Milupa, Miniso, Mondelēz, Novartis, Reckitt Benckiser (peste 20 de țări), Rowenta, Sun Plaza, Tefal, Tymbark sau West Gate Studios.

 

 

Comentarii

Continue Reading

Digital

Simona Simon – Group Creative Director la McCann PR – în juriul Cannes Lions 2019

Avatar

Published

on

Simona Simon, Group Creative Director la McCann PR, reprezintă România în juriul de Relații Publice al Cannes Lions 2019, urmând să evalueze lucrările ce se vor califica pe lista scurtă. McCann PR a fost desemnată cea mai performantă agenție de PR în cadrul premiilor BIZ PR Awards 2018, iar în 2017 a obținut titlul de „Agenția anului” în cadrul celei de-a 15-a ediții a Galei Romanian PR Award, câștigând totodată 20 de premii și cel mai mare număr de nominalizări din competiție.

Simona s-a alăturat echipei de creație a McCann PR în urmă cu trei ani și coordonează din perspectiva creativă conturile de FMCG & finance și retail, ale agenției, contribuind la dezvoltarea campaniilor de comunicare locală pentru clienți precum Coca-Cola (Coca-Cola, Coca-cola Zero, Dorna, Fanta, Fuzetea, Sprite, Schweppes, Cappy, Coca-Cola Energy), Coca-Cola HBC, CCC Shoes, Ponderas.

“Este un adevarat privilegiu să fac parte din juriul unei competiții de o asemenea anvergură. Mă bucur mult că efortul, implicarea și rezultatele excelente obținute alături de echipa McCann PR, sunt recunoscute și prin această experiență. Sunt sigură că va fi o oportunitate extraordinară de dezvoltare profesională, dar și o ocazie inedită de a interacționa cu cei mai buni specialiști și de a evalua, la cele mai înalte standarde, campanii din toată lumea.”, a declarat Simona Simon, Group Creative Director.

Simona are o personalitate puternică și e un experimentalist prin definiție. A invățat să șofeze camioane la 18 ani, sare cu parașuta, trage cu arcul și o găsim adesea, la jocurile de airsoft, într-un scenariu MilSim (military simulation), echipată complet și cu arma în mână.

Intersecțiile cu domeniile care nu sunt feminine prin definiție i-au permis accesul la un alt mod de a gândi, evalua și aborda situațiile. Simona e pasionată de documentare, consumă research pe pâine și e motivată de acel “extra-mile”.

A absolvit Universitatea Națională de Arte București, iar primul contact cu festivalul Cannes Lions a fost prin intermediul The Alternative School for Creative Thinking. A urmat „Cursul pentru jurnaliști care transmit din zone de conflict”, organizat de Ministerul Apărării Naționale, unde s-a antrenat cu militari ai Forţelor pentru Operaţii Speciale, din cadrul Batalionului 610 Operații Speciale.

 

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0