Connect with us

CNA

CNA a amendat mai mute posturi tv

Întrunit în ședința publică din data de 07.02.2023, CNA a decis

Published

on

Foto Credit: CNA
Reclame

Întrunit în ședința publică din data de 07.02.2023, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate, ca urmare a sesizărilor primite și a decis aplicarea următoarelor sancțiuni:

 – amendă de 5.000 de lei postului Antena Stars pentru emisiunea „Acces Direct”, edițiadin 11.01.2023, în cadrul căreia a fost dezbătut cazul unei mame căreia i-ar fi dispărut fetele gemene la scurt timp după naștere. În relatarea acestui subiect, radiodifuzorul nu a ținut cont de prevederile art. 40 alin. (1) și (4) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual;

câte o somație publicăposturilor Digi 24, DigiSport 1 și Prima TV deoarece, la difuzarea spotului publicitar aferent campaniei de promovare a produsului „Divin Bardar”, radiodifuzorii nu au respectat dispozițiile art. 116 din Codul audiovizualului, conform cărora „Calupurile publicitare în care se promovează băuturi spirtoase se vor încheia cu avertismentul sonor şi vizual: Consumul excesiv de alcool dăunează grav sănătăţii”. Perioada de monitorizare a fost cuprinsă între 12-18.12.2022.

În aceeași ședință, Consiliul a hotărât să emită o decizie de intrare în legalitate pentru  spoturile de teleshopping aferente campaniilor de promovare a produselor Regecor, Artosecor și KETO-TEST, difuzate de postul Inedit TV în data de 08.11.2022, fără a se respecta dispozițiile art. 93 alin. (1) din Codul audiovizualului.

Biroul Informare și Relații Publice

Prevederile legislației audiovizualului la care facem referire:

Decizia CNA Nr. 220 din 24 februarie 2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările și completările ulterioare

Art. 40 (1) – În virtutea dreptului la propria imagine, în cazul în care în programele audiovizuale se aduc acuzaţii unei persoane privind fapte sau comportamente ilegale ori imorale, acestea trebuie susţinute cu dovezi, iar persoanele acuzate trebuie contactate şi invitate să intervină pentru a-şi exprima punctul de vedere. În situaţia în care persoana vizată refuză să prezinte un punct de vedere sau nu a putut fi contactată prin încercări repetate, trebuie precizat acest fapt; (4) Moderatorii programelor au obligaţia să solicite ferm interlocutorilor să probeze afirmaţiile acuzatoare, pentru a permite publicului să evalueze cât de justificate sunt acestea.

Art. 93 – (1) Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr.363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare.

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement

Facebook

Advertisement
Advertisement

IN Trending