CNA acordat o serie de amenzi și somații. Ce post tv a primit cea mai mare amendă - RADAR DE MEDIA
Connect with us

CNA

CNA acordat o serie de amenzi și somații. Ce post tv a primit cea mai mare amendă

Published

on

Spread the love

Sancțiuni

  • amendă de 60.000 de lei: Realitatea Plus
  • somații publice: Acasă TV, Acasă Gold, Pro Arena, Pro Cinema, Medika TV, Kiss TV și Rock TV, Etno TV, România TV
  • decizii de intrare în legalitate: Advil Ultra Forte, Uractiv Forte, Omni Biotic, Bronhoklir

Întrunit în ședința publică din data de 10.01.2024, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate ca urmare a autosesizării și a sesizărilor primite și a decis să sancționeze următoarele posturi de televiziune:

  • Realitatea Plus cu amendă de 60.000 de lei pentru difuzarea, în perioada 14 – 21.11.2023, a materialului audiovizual privind spitalul mobil și caravana „România Suverană”, fără a avea în vedere prevederile art. 139 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual, conform cărora Publicitatea, pozitivă sau negativă, în legătură cu partide politice, oameni politici, mesaje politice este interzisă, cu excepţia perioadelor de campanie electorală”;
  • Acasă TV, Acasă Gold, Pro Arena, Pro Cinema, Medika TV, Kiss TV și Rock TV cu câte o somație publică pentru nerespectarea dispozițiilor art. 28 alin. (8) din Legea audiovizualului nr. 504/2002. Monitorizarea a fost întocmită pentru 22.11.2023, în intervalul orar 18:00 – 22:00, iar pentru Medika TV a fost monitorizat același interval orar din data de 28.11.2023;
  • Medika TV cusomație publică, deoareceradiodifuzorul a încălcat prevederile art. 2 și ale art. 2^1 alin. (1) din Decizia CNA nr. 412/2007 privind obligaţiile ce revin radiodifuzorilor la înregistrarea programelor de radio şi de televiziune;
  • Etno TV cusomație publică pentru difuzarea în data de 17.11.2023, la ora 13.57, a spotului publicitar pentru produsul „Amprenta luiDorel” fără a ține cont de dispozițiile art. 113 alin. (1) din Codul audiovizualului, conform cărora În intervalul orar 6,00 – 22,00 este interzisă orice formă de publicitate la băuturi spirtoase”;
  • România TV cusomație publică pentru încălcarea dispozițiilor art. 96 alin. (1) din Codul audiovizualului, la difuzarea a trei variante ale spotului publicitar pentru „Superlove.ro” în perioada 21 – 25.11.2023 [„Comunicările comerciale pentru convorbiri telefonice erotice, precum şi pentru produse şi servicii cu destinaţie sexuală sunt interzise”];
  • România TV cusomație publică, deoareceîn data de 24.11.2023, în cadrul ediției de la ora 05,59 a emisiunii „Știrile România TV”, a fost difuzată știrea cu titlul „Scandalos: Procurorii vinovați care nu răspund în fața legii”, fără a se ține cont de prevederile art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul audiovizualului, potrivit cărora „În virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii: (…) b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă”.

De asemenea, constatând încălcări ale prevederilor Codului de reglementare a conținutului audiovizual, Consiliul a hotărât să emită decizii de intrare în legalitate pentru spoturile publicitare TV aferente campaniilor de promovare a produselor:

  • Advil Ultra Forte, difuzat fără respectarea dispozițiilor art. 83, conform căroraFurnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia de a asigura respectarea normelor ortografice, ortoepice şi morfologice ale limbii române, stabilite de Academia Română” (perioada monitorizată a fost cuprinsă între 16 și 22.10.2023);
  • Uractiv Forte, difuzat cu încălcarea prevederilor art. 120 alin. (1) și (3) (intervalul monitorizat: 13-19.11.2023). Pentru produsul Uractiv Forte s-a reținut și spotul radio (monitorizare: 22.11.2023);
  • Omni Biotic, varianteleOmni Biotic Hetox Light, femei (cu durata de 25 de sec.) și Omni Biotic, Gama (Omni Biotic Panda, cu durata de 30 de sec.), la difuzarea cărora nu au fost respectate dispozițiile art. 120 alin. (1) și (3) (perioada monitorizată a fost cuprinsă între 20-26.11.2023);
  • Bronhoklir, deoarece încalcă prevederile art. 120 alin. (3) (perioada monitorizată: 20- 26.11.2023).

În aceeași ședință, după analizarea rapoartelor întocmite de Direcția Control, Consiliul a decis să aplice câte o somație publică posturilor:

  • Kapital TV Hunedoara (Petroșani/ Hunedoara) pentru încălcarea dispozițiilor art. 54 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, conform cărora „Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să solicite Consiliului acordul pentru orice modificare intervenită în documentele şi în datele declarate, prevăzute la art. 54 alin. (1) lit. b) şi e)”;
  • Radio Gaga (Târgu-Mureș/Mureș) pentru difuzarea, în cadrul programelor în limba maghiară, a unui spot publicitar aferent campaniei de promovare a XXL Club. Radiodifuzorul a încălcat astfel prevederile art. 96 alin. (1) din Codul audiovizualului;
  • TV Sud (Târgu Jiu/Gorj) pentru încălcarea dispozițiilor art. 139 din Codul audiovizualului la difuzareaedițiilor din 17 și 23.11.2023 ale emisiunii Ora adevărului”.
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement

Facebook

Advertisement
Advertisement

IN Trending