CNA, amendă maximă pentru postul Kanal D! Iată ce sancţiuni au mai fost date!

0
1546

Postul de televiziune KANAL D a primit o amendă de 150.000 de lei pentru că a difuzat prea multă publicitate, iar Antena 1 a încasat o amendă de 30.000 de lei pentru limbajul injurios din emisiunea Acces Direct. 

 

Întrunit în ședință publică, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate și a decis să aplice următoarele sancțiuni:

  • amendă de 150.000 de lei postului Kanal D pentru încălcarea dispozițiilor art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificările și completările ulterioare, conform cărora „proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date” (raportul de monitorizare a cuprins perioada 01 – 31.12.2017, interval orar 18.00 – 23.00);
  • amendă de 65.000 de lei postului Estrada TV, deoarece la difuzarea emisiunii „Fabrica de sănătate”, edițiile din 20 și 21.02.2018, radiodifuzorul nu a respectat prevederile art. 3 alin. (2) și art. 29 alin. (1) lit. a) din Legea audiovizualului și nici pe cele ale art. 73, art. 120 alin (1) și art. 130 alin. (1) lit a), b) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual;
  • amendă de 30.000 de lei postului Antena 1 pentru încălcarea dispozițiilor art. 39 alin. (2) din Legea nr. 504/2002, precum și ale art. 41 alin. (1) lit. c) din Codul audiovizualului la difuzarea emisiunii „Acces direct”, ediția din 10.11.2017;
  • câte o somație publică posturilor Pro TV, Pro X și Telekom Sport 1, pentru nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului  la difuzarea, în lunile noiembrie și/sau decembrie 2017 (după caz), a unor emisiuni în cadrul cărora au fost utilizate denumirile „Steaua”/ „steliști” pentru echipa FCSB.

În aceeași ședință, în urma analizării rapoartelor Serviciului Inspecție, Consiliul a decis aplicarea următoarelor sancțiuni:

  • amendă de 15.000 de lei postului Acum TV din Onești, pentru ediția din 30.10.2017 a emisiunii „24 de ore”, la difuzarea căreia au fost încălcate dispozițiile art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului și cele ale art. 93 alin. (1) din Codul audiovizualului;

– somație publică postului Tele M Botoșani deoarece, la difuzarea emisiunii „Dosarul zilei” din 05.03.2018, radiodifuzorul nu a ținut cont de prevederile art. 18 alin. (1) lit. b) din Codul audiovizualului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dumneavoastră!
Introduceți aici numele dumneavaostră.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.