Connect with us

A-Z NEWS

CNA | Naşul TV şi Etno TV, amenzi de 10.000 mii lei pentru publicitate mascată

Published

on

Spread the love

CNA a decis joi amendarea cu 10.000 lei a postului Naşul TV pentru difuzarea emisiunii “Istoria Medicinei”, difuzate pe 3 şi 25 mai, în urma unor reclamaţii care vizau promovarea tratamentelor naturiste în defavoarea celui alopat, dar şi postul Etno TV pentru publicitate mascată. 

sedinta-cna21

Reprezentantul postului Naşul TV a admis că au fost mici încălcări ale legii, promiţând intrarea în legalitate.

“Este pentru prima oară când suntem convocaţi pentru acest subiect. E o emisiune care se difuzează săptămânal şi promovează produsele naturiste”, a spus reprezentantul Naşul TV.

Membrii CNA au susţinut în unanimitate sancţionarea emisiunii de la postul Naşul TV pentru că a încălcat prevederile legii şi codului audiovizual, stabilind că a fost înregistrată publicitate mascată şi au fost încălcate din codul audiovizual art. 101 şi 128 lit d.

CNA a cerut atenţie în difuzarea acestor tipuri de emisiuni care promovează produsele naturiste, luând în calcul şi necesitatea unor verificări la radiodifuzorii locali pe această temă.

De asemenea, Consiliul a luat în discuţie şi postul Etno TV pentru emisiunea “Sănătatea înainte de toate”, transmisă pe data de 23 mai, în baza unei reclamaţii din 24 mai, căruia i-a aplicat o amendă de 10.000 lei pentru publicitate mascată la produsul naturist Celadrin.

În acest context, al difuzării emisiunilor despre tratamentelor naturiste, Laura Georgescu, preşedintele CNA, a anunţat că în luna august va avea discuţii cu specialiştii din cadrul Ministerului Agriculturii pentru a se elabora un cod de bună practică şi un ghid de comunicare comercială pentru suplimentele alimentare, astfel încât să se cunoască ce produse se pot promova şi care nu.

Alexandru Jucan, membru al CNA, a propus la rândul său o întâlnire cu Colegiul medicilor pentru a avea “o concluzie clară pe marginea suplimentelor alimentare şi a se amenda codul audiovizualului”.

“Cred că putem stabili norme care să spună ce este supliment alimentar ce poate fi promovat”, a punctat Jucan.

Emisiunea de teleshopping de la Taraf TV din 23 mai a fost şi ea luată în dezbatere pentru publicitatea altor două produse cu efecte vindecătoare Zeolit şi Biostem. Ele apar că sunt avizate de Institutul Naţional de Cercetare şi Dezvoltare de Bioresurse Alimentare subordonat Ministerului Agriculturii, dar că nu au efecte vindecătoare. Legal, aceste produse au menţiuni pe eticheta de autorizare că nu pot preveni, trata sau vindeca boli, lucru care a fost menţionat însă în timpul emisiunii.

Membrii CNA au fost de acord că s-a comis o comunicare înşelătoare şi au votat în unanimitate sancţionarea postului tot cu 10.000 lei

Pentru comunicate de presă, informări și alte materiale jurnalistice , vă rugăm să ne contactați sau la adresa contact@radardemedia.ro, Pentru marketing si vanzari - publicitate@radardemedia.ro

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Advertisement

Facebook

Advertisement
Advertisement

IN Trending