Connect with us

BUSINESS

Codurile de bare – ce sunt, de ce sunt necesare și cum le printezi

Published

on

 

Dacă ai o afacere pe bază de retail, deții un supermarket sau pur și simplu trebuie să ții evidența stocurilor de marfă, este bine să știi cât mai multe lucruri despre codurile de bare. Acestea au o importanță foarte mare, ajutându-te să îți eficientizezi activitatea: cresc eficiența operațională, reduc timpul alocat operațiunilor și reduc erorile, contribuind astfel și la scăderea costurilor generale.

Ce sunt, mai exact, codurile de bare?

Un cod de bare reprezintă o codificare de date pentru fiecare produs în parte, a cărei citire se face cu ajutorul unui dispozitiv optic (cititoare de coduri de bare). În momentul scanării codului se pot afla foarte multe date despre respectivul produs: preț, greutate, origine, tip, natură etc.

Un cod de bare este practic o înșiruire de cifre de la 0 la 9, având aspectul unui sir lung de bare albe și negre, de grosimi diferite. Acest aspect nu este aleatoriu, fiecare bară fiind reprezentarea grafică a unei cifre din cod.

Te-am derutat? Nici o problemă, îți vom explica pas cu pas semnificația codului de bare cu ajutorul unei imagini.

Fiecărei cifre (de la 0 la 9) ce compune codul de bare îi corespunde o reprezentare grafică (barele/dungile albe și cele negre, de grosimi diferite).

De exemplu, cifra 1 are următoarea reprezentare grafică: 2 dungi albe + 2 dungi negre + 2 dungi albe + 1 dungă neagră.

Cifra 2 are următoarea reprezentare grafică: 2 dungi albe + 1 dungă neagră + 2 dungi albe + 2 dungi negre.

Este mai ușor de înțeles acum mecanismul?

Lungimea codurilor de bare depinde de informațiile pe care acestea le conțin. De cele mai multe ori este vorba de trei categorii de informații. Astfel, prima parte a codului, mai exact primele 3 sau 6 cifre, indică țara în care a fost emis, următoarele cifre indică numele producătorului, iar ultima parte a codului reprezintă produsul propriu-zis. Fiecare variantă nouă a unui produs (cu o caracteristică suplimentară față de original) va avea un cod de bare diferit. De exemplu, o sticlă de 0,5l de Coca-Cola simplu va avea un cod de bare diferit față de o sticlă de 0,5l de Coca-Cola cu aromă de lime.

De ce sunt utile codurile de bare?

Printate cu ajutorul unei imprimante de etichete, codurile de bare ajung pe produsele finale, puse la dispoziția consumatorilor, urmând ca în momentul cumpărării să fie scanate în vederea oferirii informațiilor de bază necesare.

Deși par dificil de înțeles și de descifrat, este bine de știut faptul că acestea oferă avantaje considerabile producătorilor sau celor ce trebuie să țină evidența unor stocuri mari de mărfuri. Iată care sunt rolurile lor:

  • permit selectarea automată a prețurilor;
  • asigură un controlul mai eficient al stocurilor prin introducerea și/sau scoaterea acestora din gestiune și urmărirea numerelor de serie;
  • contribuie la eliminarea erorilor cauzate de operarea umană;
  • simplifică operațiunile de distribuție fizică;
  • ajută la optimizarea timpului de așteptare al cumpărătorilor la casele de marcat.

Cum poți imprima aceste coduri de bare?

Codurile de bare se printează pe diferite materiale cu ajutorul unor imprimante de coduri de bare. Trebuie să știi că aceste dispozitive sunt de mai multe feluri, fiecare tip fiind potrivit unei anumite ramuri de activitate.

Astfel, enumerăm mai jos cele mai cunoscute 5 tipuri de imprimante pentru etichete:

  1. Imprimante desktop

Sunt potrivite pentru: imprimarea codurilor de bare sau a unor informații despre companie pe etichete de produs, de urmărire, de inventar etc.

Avantajul acestui tip de imprimantă de cod de bare este că poate fi conectat la un sistem desktop sau PC pentru a obține etichete în formate cât mai diverse.

  1. Imprimante industriale

Fiind recomandate pentru un volum mediu spre mare de printare, imprimantele de etichete industriale sunt folosite în ramuri de activitate precum: logistică, retail, transport, depozitare și producție. Ca și construcție, acestea sunt solide și rezistente, fiind realizate preponderent din metal.

Aceste imprimante de coduri de bare se găsesc sub diferite forme și prezintă accesorii menite să asigure o imprimare de calitate superioară, chiar și în condiții de lucru dificile, iar consumabilele și piesele componente sunt foarte ușor de schimbat.

  1. Imprimante mobile

Așa cum reiese și din denumire, marele avantaj al acestor imprimante este mobilitatea. De aceea, pentru lucrătorii din domeniile HoReCa, transport, distribuție, curierat, servicii de parcare, servicii publice sau de teren, imprimantele mobile sunt de un real folos, având o greutate redusă, design compact, meniu intuitiv, dar și rezistență la șocuri grație carcasei solide.

Fiind folosite și în tranzacțiile cu POS prin conectare Bluetooth la dispozitivul de pe care se face printarea, imprimantele mobile permit și ele tipărirea unui număr mare de etichete sau coduri de bare.

  1. Imprimante color

Fiind create pentru a printa etichete autoadezive, ecusoane, bilete de acces sau coduri de bare, principalul avantaj al acestor imprimante este reprezentat de printurile de înaltă calitate.

Imprimantele color pot printa pe suprafețe deosebite (hârtie mată, lucioasă sau chiar pe etichete transparente) și prezintă rezistență la pete, la apă și chiar la decolorare. Având funcții multiple, imprimantele color permit etichetarea substanțelor chimie, conform recomandărilor la nivel internațional GHS.

  1. Imprimante RFID

Fiind dotate cu encounter incorporat, imprimantele tip RFID permit imprimarea etichetelor sau codurilor pe material autocolant.

În ceea ce privește calitatea printurilor, viteza de imprimare, gama impresionată de etichete pentru care pot fi folosite și costurile reduse pentru consumabile, imprimantele RFID concurează cu cele clasice, de tip Desktop.

Sunt folosite în special în domeniul sănătății, al producției, în sectorul financiar, dar și în retail.

Așadar, acum că știi ce sunt codurile de bare și cum se imprimă acestea, nu-i așa că lucrurile nu mai par atât de complicate?

Lasa un comentariu aici!

Str. Delea Veche, nr.24, copr D, et.4, Sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presa, informari si alte materiale va rugam sa ne contactati pe e-mail.

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

BUSINESS

Tot ce trebuie sa stii despre scutere

Published

on

 

Traficul infernal din orase si ambuteiajele care se formeaza tot mai des pe toate drumurile, au ca si consecinta cresterea folosirii unor metode alternative de transport, pentru a economisi atat timp cat si bani. Astfel, scuterele au devenit un mijloc de transport foarte des utilizat.

Capacitatea de manevrar, de deplasare prin aglomeratie si consumul redus de combustibil, le-au facut sa isi castige popularitatea si aprecierea. Pe langa aceste facilitati, scuterele au o serie de  alte efecte benefice atat asupra scuteristului cat si asupra mediului, reprezentate de faptul ca, persoana care foloseste pentru transport scuterul, este mai relaxata si ajunge la destinatie intr-un timp mult mai rapid iar mediul inconjurator este mai putin poluat si afectat.

Fie ca detii deja un scuter si planuiesti o alta achizitie sau este pentru prima oara cand intentionezi sa intri in posesia unuia, care sa te ajute sa economisesti zilnic timp, ai la dispozitie o gama larga de scutere Vespa si scutere Yadea, care va ofera modele pentru toate preferintele.

Ce trebuie sa iei in calcul inainte de a-ti cumpara cu scuter?

Vehiculele motorizate pe 2 roti sunt clasificate in 3 categorii: mopede, scutere si motociclete. Diferentierea dintre acestea se poate face in functie de capacitatea cilindrica.

Mopedele  sunt vehicule cu 2, 3 sau 4 roti, care prin constructia lor, nu depasesc 45 km/h.

Scuterele reprezinta vehicule motorizate care au capacitatea cilindrica mai mare decat mopedele – peste 50 cm cubi.

Pentru a putea conduce un scuter pe drumurile publice, este necesar sa se obtina permis de conducere categoria A1, in cazul in care posesorii au intre 16 – 18 ani iar in cazul in care sunt majori – este necesara cateogoria A.

Daca ai decis sa iti cumperi un scuter, trebuie sa tii cont de faptul ca acesta trebuie inmatriculat. Inmatricularea se va face la Politia Rutiera, de unde vei primi numere la fel ca si pentru automobile.

Persoanele depistate in trafic  conducand un scuter fara permis sau fara ca acesta sa fie inmatriculat, risca sa se aleaga cu dosar penal.

Posesorii de scutere au unele interdictii pe care trebuie sa le respecte pentru a nu fi sanctionati. Printre aceste interdicitii, se enumera urmatoarele:

  • Sa circule sub influenteaza alcoolului, a medicamentelor care pot afecta capacitatea de condus sau sub influenta substantelor stupefiante;
  • Sa circule cu scuterele pe trotuare;
  • Sa circule pe drumurile care sunt semnalizate cu indicatorul de „Acces interzis”;
  • Sa invete sa conduca pe drumurile aglomerate, intens circulate;
  • Sa conduca scuterele fara sa isi tina ambele picioare pe pedale si cel putin o mana pe ghidon;
  • Sa conduca scuterul fara mentinerea ambelor roti in contact cu solul;
  • Sa circule in paralel impreuna cu alti conducatori de scutere;
  • Sa fie remorcat de un alt vehicul;
  • Sa circule cu defectiuni tehnice la sistemul de franare.
  • Sa monteze led-uri sau becuri in plus, in afara celor din fabricatie (farurile, semnalizarile, stopul).

Pe langa aceste interdictii, scuteristii au o serie de obligatii de care trebuie sa tina cont in timpul deplasarilor. Astfel, acestia sunt obligati:

  • Sa poarte casca de protectie;
  • Sa nu circule fara echipament reflectorizant de cand se lasa seara pana dimineata sau cand este redusa vizibilitatea;
  • Sa circule in permanenta cu luminile aprinse;
  • Sa circule cu foarte mare atentie mai ales atunci cand partea carosabila este acoperida cu gheata, polei sau zapada;
  • Sa prezinte, in cazul in care sunt opriti de catre politisti, actul de identitate, certificatul care atesta absolvirea cursurilor de legislatie rutiera si certificatul de intregistare al scuterului.

Cum iti alegi scuterul potrivit?

Achizitia unui scuter poate avea multe efecte benefice asupra ta. Poti economisi atat timp cat si bani.

Consumul mic, confortul, usurinta de manevrabilitate si de strecurare prin traficul aglomerat, pretul mic de achizitie, intretinerea ieftina, sunt doar cateva dintre motivele care fac din scutere o alternativa ideala.

Insa, pe langa aceste plusuri semnificative, scuterele prezinta si unele minusuri pe care trebuie sa le iei in calcul, pentru a te asigura ca faci o alegere corecta, care sa te multumeasca pe deplin. Astfel, trebuie sa tii cont de faptul ca acestea au o capacitate mica de transport, nu detin spatii de depozitare, ai o protectie mica la vant iar sansele de accident sunt mai mari din cauza ca este observat mai greu in trafic.

Este foarte important sa te gandesti la ce anume doresti de la un scuter. Unde il vei folosi mai frecvent – prin oras pentru evitarea traficului sau pentru plimbari de relaxare, viteza cu care vrei sa circuli, daca vrei sa transporti ceva cu el, etc.

In alegerea scuterului potrivit pentru tine, nu este cazul sa te precipiti. Asigura-te ca nu te lasi influentat de impulsul de moment si analizezi bine toate aspectele.  Nu te indrepta care solutiile mai avantajoase si ieftine pentru a evita sa ai parte de neplaceri dupa un timp.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

Tractorul: distribuitoare hidraulice si priza de putere a acestuia

Published

on

 

Tractorul este o masinarie complexa, care desi functioneaza aproape pe aceleasi principii ca un vehicul normal, necesita munci de mentenanta mai dese si piesele se vor schimba mai des. De ce? Pentru ca tractorul “functioneaza” intr-un mediu mai dur, cu mult pamant, pieris, noroi etc, totul trebuie verificat mai des si piesele de schimb sunt ceva ce nu trebuie sa lipseasca nimanui.

Pentru a va face cautarea mai usoara, va recomandam magazinul online tractorsud.ro unde puteti gasi piese tractor de la marci renumite precum Massey Ferguson, Ford New Holland sau John Deere. Magazinul ofera clientilor servicii de calitate, livrare rapida si preturi bune. Aproape ca nu exista piese utilaje agricole pe care sa nu le gastiti aici. Daca nu sunteti lamuriti pe site, puteti sa va adresati personalului pregatit si foarte amabil, la numarul de telefon afisat pe site. Piesele pentru tractoare sunt foarte importante. Pe langa motor, o importanta deosebita o au distribuitoarele hidraulice.

Distribuitoarele hidraulice permit functionarea si / sau reglarea unor echipamente care sunt conectate la tractor. In general, acestea sunt pozitionate in portiunea din spate a tractorului, in corespondenta fie cu fixarea uneltelor la ridicare, fie cu carligele de remorcare. Tractoarele mai specializate pot avea, de asemenea, niste distribuitoare hidraulice in lateral sau in fata.

 

Cuplele rapide, cu care distribuitoarele hidraulice sunt fixate la exteriorul tractorului, au dimensiuni standard si sunt de tip „feminin“; conexiunea de tip „masculin” este de fapt incorporata in echipament, in corespundere cu cablurile de conectare. Exista diferite tipuri de distribuitoare hidraulice existente. Amintim cateva exemple:

  1. Distribuitor cu efect dublu: este cel mai utilizat deoarece alimenteaza toate miscarile cilindrului hidraulic;
  2. Distribuitor cu efect simplu: care, spre deosebire de cele anterioare, alimenteaza miscarea intr-o singura directie (pozitia initiala este de fapt reasociata folosind doar greutatea instrumentului);
  3. Distribuitor cu efect plutitor: care, in practica, permite ca instrumentul conectat la tractor sa-si urmeze cursul solului, deoarece printr-o supapa speciala acesta permite uleiului sa curga liber.

 

Parghiile care gestioneaza distribuitoarele pot lua trei pozitii diferite:

  1. Ridicarea unei parti a instrumentului este miscata sau ridicata;
  2. Neutra;
  3. Coborarea unei parti a instrumentului este deplasata sau coborata

Dupa fiecare utilizare, arcurile speciale de intoarcere fac ca parghiile de control sa se intoarca automat in pozitia „neutra”.

 

Priza de putere

 

Constand dintr-un ax, priza de putere (prescurtata ca PTO) este pozitionata in spatele tractorului si fiind actionata prin comenzi separate. Aceasta poate fi folosita si la oprirea tractorului: pe majoritatea tractoarelor PTO este practic independenta de cutia de viteze, iar utilizarea acestui dispozitiv este deosebit de convenabila in anumite activitati specifice, cum ar fi irigarea. Miscarea prizei de putere provine fie de la motor, fie, dar mai putin frecvent, de la angrenajul conic: atunci cand este necesara sincronizarea intre viteza de rotatie si viteza rotilor, suntem in conditia numita “PTO sincronizat cu avans”. Aceasta functie speciala se dovedeste cu adevarat utila la remorcile echipate cu roti motrice, deoarece acestea sunt rotite de un arbore cardanic special prin conexiunea tractor / remorca. La tractoarele moderne, evident, implicarea si controlul PTO este electronic. Pentru a fi compatibil cu diferite echipamente, dimensiunile arborelui despicat pot varia; de fapt, exista copaci cu urmatoarele caracteristici:

-6 caneluri si 35 mm diametru;

-6 caneluri si 45 mm diametru;

-20 caneluri si 45 mm diametru;

-21 caneluri si 35 mm diametru;

-27 caneluri si 45 mm diametru.

 

Nu numai ca dimensiunile arborelui PTO pot varia, ci si „viteza” de iesire (in continuare, unele valori de frecventa, in rpm): 540, 750 (valoare care nu este intotdeauna disponibila) sau 1000 de rpm.

 

Vitezele standardizate mentionate anterior sunt atinse atunci cand tractorul este la aproximativ 90% din viteza maxima de putere. In plus, deseori, pe indicatorul de turatie corespunzator al motorului, exista indicatii privind numarul corect de rotatii pentru care motorul este stabilizat pentru a putea utiliza PTO.

Exista, de asemenea, cateva „prize electrice” care furnizeaza viteze normalizate la o viteza egala cu aproximativ 65% din viteza maxima de putere. In aceste conditii, atingand motorul la o putere semnificativ mai mica, atat costurile cat si zgomotul sunt reduse a lucrarilor.

 

Priza de putere frontala

 

PTO-ul frontal este gestionat direct de motor: reducerile corespunzatoare returneaza viteza standard de 540-1000 rpm. Priza de putere frontale este controlata de un circuit electrohidraulic special.

Tractorul, fiind echipat cu priza de putere frontala, devine cu siguranta mai dinamic si multifunctional, deci prin urmare, considerabil mai productiv.

 

Tractorul de balast

 

Balastul consta in aplicarea de balast real pentru tractor, in toate cazurile in care este necesar sa se mareasca in mod semnificativ aderenta rotilor motoare la sol. De fapt, cand roata nu este suficient de umflata in functie de efortul pe care trebuie sa-l produca tractorul, acesta poate aluneca si, prin urmare, poate duce la o performanta mai mica in functionare, datorita pierderii vitezei si uzurii benzii de rulare. Prin urmare, este important sa balastam vehiculul in special pentru a face fata operatiunilor grele, cum ar fi defrisarea, aratul, remorcarea remorcilor grele etc., chiar mai mult daca lucrarile trebuie sa fie efectuate pe soluri slab rezistente.

 

Prin urmare, cu functionarea balastului, calitatile de tractiune ale tractorului sunt crescute, deoarece 60-70% din greutatea vehiculului este concentrata in partea din spate. Greutatile sunt eficiente daca sunt aplicate pe fata, astfel incat sa echilibreze tractorul in cel mai bun mod.

 

Acestea sunt cateva detalii despre piese absolut importante ale tractorului. Pe tractorsud.ro poti gasi orice piesa pentru utilajele agricole din gospodaria ta.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

Două funcții noi ale departamentului de resurse umane din 2019: HR Business Partner si Talent Aquisition Specialist

Published

on

 

În ultimii ani, departamentul de resurse umane cunoaște modificări importante.

Companiile înțeleg din ce în ce mai mult importanța tehnologiei în organizația viitorului, alegând să o utilizeze pentru a simplifica procesele. În cadrul departamentului HR, prin digitalizarea datelor și automatizarea fluxurilor de lucru se eliberează timp prețios, ce poate fi folosit pentru activități mai puțin repetitive și care aduc mai multă valoare oamenilor și business-ului în general.

Toate aceste schimbări conduc, printre altele, la o abordare diferită a gestionării resurselor umane. Noul HR își pune deja de ceva timp problema cum să se concentreze și pe managementul talentelor, nu doar pe administrarea personalului, în timp ce departamentul își conturează o poziție strategică în cadrul organizației, mai degrabă decât funcțională.

În mod firesc, apar roluri noi în cadrul departamentului HR – iar astăzi vom trece în revistă două dintre acestea: HR Business Partner și Talent Aquisition Specialist (sau Manager).

HR Business Partner

Titlulatura de HR Business Partner s-a impus odată cu realizarea rolului strategic pe care departamentul de resurse umane ar trebui să-l dețină în cadrul organizației.

Titularul unei asemenea poziții este un profesionist HR experimentat, ce va lucra direct cu liderii organizației pentru a contura o strategie de resurse umane care să susțină obiectivele companiei în mod consecvent, pe orice interval de timp, și să alinieze componenta umană a organizației cu misiunea, viziunea și valorile firmei.

Rolul de HR Business Partner apare din ce în ce mai des în cadrul organizațiilor, pe măsură ce leaderii conștientizează importanța concentrării asupra oamenilor din cadrul organizației. Practic, un HR Business Partner este mai degrabă un consultant ce lucrează alături de managementul de top pentru a alinia zona de HR cu obiectivele mari de business ale companiei decât un HR Manager în sensul tradițional al cuvântului.

Acesta ar trebui să fie un bun comunicator și analist, să înțeleagă mediul de business în care activează compania, putând analiza datele existente ce vor constitui baza strategiei conturate pentru viitor – fiind axat mai degrabă pe strategii decât pe detalii operaționale și administrative.

Talent Aquisition Specialist sau Manager

Rolul unui Talent Aquisition Specialist sau Manager este acela de a recruta profesioniști ai domeniului în care activează, persoane cheie, cu potențial, ce vor fi mai departe susținute pentru a-și aduce aportul la dezvoltarea organizației.

Talent Aquisition Manager-ul va lucra alături de echipa de HR pentru a identifica profilele, persoanele și canalele de recrutare potrivite pentru fiecare poziție. În funcție de strategia de promovare proprie fiecărei companii, cei care se ocupă de Talent Aquisition pot identifica inclusiv talente din cadrul companiei ce se potrivesc unor poziții noi.

O persoană proactivă, cu abilități de “vânzare” a unei poziții dar și capacitatea de a asculta și lua în considerare așteptările și nevoile ambelor părți interesate – candidatul și manager-ul angajator, Talent Aquisition Managerul trebuie să poată estima care vor fi nevoile viitoare de recrutare ale companiei și își va construi o rețea cât mai diversificată de surse de recrutare și canale de comunicare cu candidații: nu doar site-uri de profil și job-board-uri, ci și social media, târguri de carieră, recomandări interne, pagini de carieră… În timp, o comunicare închegată, coerentă, într-un limbaj și pe un ton care transmit valorile companiei, va contribui și la crearea unui branding de angajator solid, creând un “cerc virtuos” care să inspire noi candidați să vină către companie.

Nu în ultimul rând, o recrutare bine făcută, cu un matching bun între așteptările candidatului și cerințele organizației va ușura procesul de onboarding, sporind considerabil șansele de integrare rapidă a noului coleg.

Sincron HR Software, platforma integrată ce susține compania viitorului

O soluție software de management al resurselor umane, așa cum este Sincron HR Software, se va dovedi un instrument prețios atât pentru un HR Business Partner, cât și pentru un Talent Aquisition Manager.

HR Business Partner-ul va avea nevoie de informații relevante, bazate pe accesul la date și utilizarea de rapoarte performante, pentru a putea stabili obiectivele propriului departament și pentru a contura strategia de resurse umane care să susțină atingerea obiectivelor la nivelul întregii companii.

Un instrument prețios în acest sens ar fi utilizarea unei platforme integrate de resurse umane cu o funcționalitate de HR Analytics. Sincron HR Software include o asemenea funcționalitate, utilizând unul dintre instrumentele de business intelligence de top la nivel mondial – Power BI de la Microsoft. Datele stocate în aplicația de resurse umane sunt astfel integrate, facilitând obținerea unor prețioase insight-uri de business.

Dacă vorbim despre un Talent Aquisition Manager, întreg procesul de recrutare, de onboarding și integrare a noilor angajați poate fi susținut de un HR software performant.

Beneficiile indirecte există și ele: chiar dacă Talent Aquisition Manager-ul nu are atribuții în zona de administrare a personalului, un program de calcul al salariilor sau unul de pontaj vor elibera din timpul colegilor din departament, aceștia putând colabora mai bine sau reorganiza task-urile. În plus, informațiile din toate ariile de HR vor fi centralizate, formând o bază de date completă și de calitate pentru extragerea de informații de business de încredere.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: