Connect with us

Film

Comedia ,,Faci sau Taci” va avea premiera pe marile ecrane

Avatar

Published

on

Odată cu finalizarea filmărilor pentru comedia ,,Faci sau Taci” a fost stabilită şi o dată de lansare, iar din 22 martie 2019 lungmetrajul regizat de Iura Luncaşu va avea premiera pe marile ecrane din toată ţara, fiind distribuit în cinematografe de Vertical Entertainment.

Cu un palmares impresionant din care fac parte comediile ,,Minte-mă frumos” (2012) şi ,,Ghinionistul” (2017), Iura Luncaşu a doborat în trecut recorduri de spectatori, care l-au pregătit pentru experienţa ,,Faci sau Taci”, noul său proiect, pentru care a filmat timp de doar 22 de zile, în 13 locaţii diferite din Banat.

Despre ce a însemnat producţia comediei ,,Faci sau Taci”, Iura Luncaşu, în calitate de regizor, scenarist şi producător declară: ,,Filmările au fost spectaculoase. Mă aşteptam să fie ceva aparte faţă de tot ce am făcut până acum, pentru că de această dată am avut mult mai mult timp de pregătiri. Faci sau Taci a fost de departe cel mai complicat proiect pentru mine. Ştiam că îmi doresc altceva, că vreau să ridicăm nivelul şi vreau un alt tip de decupaj. Eu îmi propun ca de la un proiect la altul să îmbunătăţesc vizibil calitatea produsului. Abia aştept să ajung pe marile ecrane pe 22 martie cu Faci sau Taci pentru că vreau să văd dacă publicul rezonează cu filmul nostru.’’, a detaliat regizorul. 

Tot Iura Luncaşu subliniază importanţa cooptării de investitori în producţia locală, încă din faza de proiect: ,,Având în vedere ca eu sunt într-o zona de film independent şi tot caut pârghii de a construi un alt tip de produs, este absolut important să ai parteneri. Era evident că eu căutam acei oameni care au o viziune, nişte oameni speciali, care să aibă încredere să dezvolte această piata. M-am bucurat enorm că cei de la The Story Lab au văzut acelaşi lucru ca noi şi că poveştile româneşti pot fi atât de atractive încât să genereze şi public pe măsură.“, a continuat Luncaşu.

Un film independent semnat de casa de producţie Next Spot, comedia ,,Faci sau Taci” a fost realizată cu sprijinul Vertical Entertainment şi The Story Lab, divizia de conţinut a agenţiei internaţionale Dentsu Aegis Network. Despre decizia de a investi în producţia filmului, Răzvan Varabiescu CEO Dentsu Aegis Network România a declarat: ,,Parteneriatul cu Faci sau Taci este un pas firesc în continuarea strategiei The Story Lab România de a investi în conţinut premium, după ce a finantat filme din portofoliul international şi formate tv. Universul media se schimbă, modul în care oamenii consumă conţinut se schimbă, soluţia pentru branduri este de a fi integrat natural în conţinut încă de la formarea acestuia.”, a concluzionat Răzvan Varabiescu.

The Story Lab este un investitor, producător şi distribuitor global de conţinut de divertisment premium, cu sediul în Londra şi cu o echipă de peste 300 de profesionişti din domeniu în întreaga lume.

Începând cu 2015, The Story Lab distribuie cu succes formate TV de prime time, cum ar fi Ninja Warrior, şi ofera soluţii strategice de producţie, parteneriat şi generare de conţinut pentru clienţii săi.

Povestea comediei ,,Faci sau taci” aduce în prim plan reţelele de traficanţi de carne vie, care de această dată au căpătat proporţii îngrijorătoare. O grupare atipică, fără denumire, fără identitate, activează în România şi servisează ţările vecine. Până aici, nu e nimic amuzant. Dar atunci când câţiva funcţionari români primesc vizita oficialilor din Spania şi trebuie să pună la cale o misiune specială, iar spaniola lor constă în Hola, mamacita, Shakira, Pique, lucrurile se complică. Pornim în misiune, dar care-i aia? Recunoaşte, lucrurile devin amuzante.

Noroc că există şi oameni competenţi. Misiunea e pe cale să înceapă.  O echipă de 6 fete de la forţele speciale, miniştri, comisari, un şofer nedumerit, un infractor cu identitate ascunsă, un funcţionar plin de pofte carnale, cu toţii se pun în mişcare.

Se instalează tabăra de operaţiuni şi se aplică planul: fetele, care mânuiesc armele la fel de bine cum mânuiesc rujul, trebuie să intre adânc sub acoperire într-un semi-bordel, o casă conspirativă de tranzit unde sunt ţinute ostaticele în drumul spre Rusia sau Serbia. Şi aici, e mai mult decât umor, mai aducem şi suspans, bătăi, intervenţii în forţă, secrete de alcov, idile, twist-uri şi multă acţiune.

Din 22 martie, ,,Faci sau Taci” aduce pe marile ecrane o distribuţie impresionantă, formată din nu mai puţin de 16 nume sonore precum: Augustin Viziru, Levent Sali, Gică Craioveanu, Cătălin Cazacu, Codin Maticiuc, Cosmin Nedelcu (Micutzu), Bogdan Mălăele, Diana Dumitrescu, Sandra Izbaşa, Giulia, Oana Moşneagu, Ana Baniciu, Cristina Visterneanu, Monica Bârlădeanu, Maria Popoviciu şi Horia Brenciu.

Comentarii

Film

Interviu cu „Pădureanca”. Manuela Hărăbor: „Mi-a zburat basmaua din cap, iar lacrimile mi-au ţâşnit de durere”

Avatar

Published

on

            La 33 de ani de la premiera filmului regizat de Nicolae Mărgineanu, actriţa Manuela Hărăbor a vorbit cu emoţie despre amintirile de la filmări, culise şi colaborarea cu marii actori din distribuţie. Nu rataţi la “Duminica filmului românesc” pe TVR 2, în 16 august, de la ora 20.10, una dintre cele mai apreciate producţii cinematografice: “Pădureanca”.

 

Ecranizare a nuvelei omonime a lui Ioan Slavici, după un scenariu semnat de Nicolae Mărgineanu şi Augustin Buzura, „Pădureanca” este cel mai popular dintre filmele regizorului Nicolae Mărgineanu, iar tulburătoarea poveste de dragoste este reluată şi astăzi, la mai bine de trei decenii de la premieră, cu acelaşi succes. Din distribuţie fac parte regretaţii actori Adrian Pintea (Iorgovan) şi Şerban Ionescu (Şofron), alături de Victor Rebengiuc (Busuioc), Dorel Vişan (Părintele Furtună), Melania Ursu (Vica), Nicolae Toma (Neacşu) şi Mihai Constantin (Pupăză). Revelaţia producţiei a fost însă Manuela Hărăbor, în rolul Siminei, partitură care a consacrat-o pe actriţa care avea doar 18 ani în momentul filmărilor.

 

Busuioc, un țăran bogat din Curtici îl trimite pe fiul său, Iorgovan, împreună cu Șofron, servitorul lui, în satul vecin pentru a găsi oameni la muncă pentru câmp. Iorgovan este îndrăgostit de Simina, fiică de țăran sărac, ce-i împărtășește sentimentele și acceptă să vină la culesul recoltei împreună cu tatăl sau. Iorgovan este prins între dragostea sinceră pentru Simina și obstacolul prejudecăților şi diferențelor de poziție socială. La rândul său, Șofron se îndrăgostește de Simina, iar înfruntarea dintre cei doi pretendenți scoate la lumină mentalități specifice Transilvaniei de sfârșit de secol XIX. Povestea depășește însă granițele iubirii celor doi bărbați pentru frumoasa „pădureancă” Simina. Prin amploarea pe care o capătă personajul lorgovan, drama iubirii trăită ca o fatalitate este dublată de drama neputinței de a găsi un răspuns existențial într-un timp convulsionat: sfârșitul secolului al XIX-lea în Transilvania aflată sub jugul Imperiului austro-ungar.

 

Bine primit de public, dar şi de critici, filmul „Pădureanca“ a primit premiile Asociaţiei Cineaştilor: pentru regie (Nicolae Mărgineanu) şi interpretare masculină (Victor Rebengiuc), respectiv premiul special al juriului (Adrian Pintea). În 1987, la Costinești, filmul a fost recompensat cu premiile pentru regie, imagine, muzică, interpretare masculină (Șerban Ionescu și Adrian Pintea).

 

Despre culisele filmărilor la „Pădureanca”, colaborarea cu marii actori din distribuţie, dar şi despre rolul care i-a marcat întreaga carieră, Manuela Hărăbor a vorbit într-un interviu emoţionant pentru TVR. Nu rataţi “Duminica filmului românesc”, la TVR 2, pe 16 august, de la ora 20.10, una dintre cele mai apreciate producţii cinematografice: “Pădureanca”.

Cum a început pentru tine povestea “Pădureanca” ? Au trecut deja 33 de ani de la premieră…

… Şi 34 de ani de când am filmat. Eram în ultimul an de liceu, în clasa a XII-a. Mă pregăteam pentru Bacalaureat şi apoi pentru examenul de admitere la Institutul de Teatru şi Film. Am primit un telefon şi am fost invitată la o probă de filmare pentru “Pădureanca”, iar după 2-3 săptămâni am fost chemată din nou. Am dat vreo 3-4 probe de filmare, ultima fiind în compania lui Şerban Ionescu şi a lui Adrian Pintea. Nu mi-au spus absolut nimic vreo lună de zile. În momentul în care mă pregăteam să-mi depun dosarul pentru admiterea la facultate, am fost sunată că am luat rolul şi că trebuie să plec de urgenţă la Arad. A trebuit să îmi amân cu un an examenul de admitere, mai ales că domnul Mărgineanu, având temerea că sunt o fată de oraş, a ţinut să mă trimită cu o săptămână mai devreme în zona Aradului, chiar în satul Zimbru, de unde era Simina, eroina nuvelei lui Ioan Slavici, “Pădureanca”. M-a predat în mâna unor săteni de acolo care m-au pus la muncile câmpului şi la treburi în gospodărie timp de 5-6 zile până a venit şi restul echipei de filmare.

 

A fost greu la câmp şi în gospodărie ?

Nu a fost greu deloc, pentru că familia la care stăteam, nişte oameni extraordinari, nu prea mă puneau la munci grele, eram tratată ca o mică prinţesă. Mai mult trăgeam eu de ei şi spuneam că vreau să merg peste tot şi să fac tot felul de lucruri. Ţin minte că singurul lucru impus a fost să merg desculţă, pentru că într-un mod este călcătura cu încălţăminte şi altfel este când mergi pe un teren accidentat în picioarele goale. Trei luni cât am stat la Arad am mers zilnic desculţă.

Cum a fost să joci alături de actori atât de mari ?

Am avut emoţii, dar şansa mea a fost că Adrian Pintea şi Şerban Ionescu au fost de o generozitate fantastică. Nu m-au tratat nicio clipă ca pe o actriţă neprofesionistă, mi-au dat tot timpul credit, mi-au dat încredere şi şi-au găsit timpul necesar şi răbdarea necesară să lucreze şi să repete cu mine înainte de fiecare secvenţă din film în aşa fel încât să pot să mă ridic aproape de valoarea lor. Şi sunt absolut convinsă că n-aş fi putut să fac ceea ce vedeţi astăzi în film fără ajutorul lor. Nimic nu este întâmplător şi eu cred în lucrurile aşezate de Dumnezeu cu un scop anume. Tot timpul am spus că Adrian Pintea a fost primul meu profesor de cinema şi destinul a făcut ca trei ani mai târziu, când eram deja studentă la Facultatea de Teatru, în anul trei, profesorul nostru, Mircea Albulescu, l-a adus asistent pe Adrian Pintea şi examenul de diplomă l-am dat sub bagheta lui.

 

Bănuiesc că ai amintiri de culise…

Una dintre secvenţele cele mai complicate din film este cea finală, când, după moartea lui Iorgovan, vine Şofron, interpretat de Şerban Ionescu, şi îmi spune: “Nu te duce la Iorgovan !” şi îmi dă două palme. Aveam de străbătut o distanţă lungă, iar operatorul filmului, Doru Mitran, dă stop şi îi spune lui Şerban Ionescu că trebuie să reia secvenţa pentru că nu se vede pe filmare cum dă palmele. Se reia secvenţa, fac iar drumul, Şerban îmi dă două palme… Dorul Mitran strigă din nou stop: “Dă-i mai tare, că nu se vede pe aparat că-i dai palme. Te rog fă în aşa fel încât să văd că le încasează.” Am refăcut traseul, am ajuns în dreptul semnelor, iar Şerban Ionescu mi-a dat două perechi de palme… de mă mir că nu m-a pus la pământ. Când a ridicat mâinile alea mari m-a luat prin surprindere, deşi ştiam intensitatea loviturilor din primele două duble. Am dat capul pe spate pentru că am avut senzaţia că îmi rupe gâtul şi am avut durere cervicală cred că aproape o săptămână. Mi-a zburat basmaua din cap, iar lacrimile mi-au ţâşnit de durere. Se vede şi în film că lacrimile sunt adevărate. După filmări, Şerban mi-a adus flori şi şi-a cerut iertare.

Cariera ta începea la 4 ani cu un rol în filmul “Veronica”…

Tată meu, Enache Hărăbor, a fost, vreo 40 de ani, sculptor-machetist la Studioul Cinematografic de la Buftea. Nefiind un copil dus la grădiniţă, iar bunica nu avea întotdeauna timp să stea cu mine, tata mă ducea deseori cu el la studio. Aveam 4 ani când tata a fost chemat să mă aducă la probe pentru filmul “Veronica”. Eram foarte mulţi copii, iar la proba de filmare doamna Elisabeta Bostan ne-a pus pe fiecare la o măsuţă, pe un scăunel de grădiniţă, cu “traista minune” legată fedeleş în faţă. În traistă zdrăngănea ceva, iar dacă reuşeai să o deschizi, obiectul zdrăngănitor era al tău. Am urmat intrucţiunile şi la un moment dat s-a dat stop. Atunci am spus că nu vreau să plec acasă pentru că nu am deschis traista. Au urmat clipe lungi de încercare de a mă face să plec, a venit şi tata şi, până la urmă, am plecat plângând.

Îmi amintesc că doamna Elisabeta Bostan i-a spus tatălui meu: “Ar fi fost perfect copilul acesta pentru rolul Veronica, dar este mult prea încăpăţânată şi mă trezesc la filmări că nu mai vrea şi pleacă acasă. Ceea ce s-a şi întâmplat de vreo două-trei ori. Prima dată la secvenţa de început, când eram toţi copiii în cămin şi raţa pe care o ascundea Veronica se zburătăceşte. În momentul în care s-a filmat, cineva a aruncat către noi raţa, fără să fim atenţionaţi, ca să fie reacţiile cât mai veridice, pentru că toţi aveam între trei şi cinci ani. Raţa s-a zburătăcit tocmai în capul meu şi m-am speriat atât de tare că am spus plec acasă şi nu vreau să mai filmez. A urmat o lungă perioadă de împăcare. Pentru mine, Veronica cred că a fost cel mai frumos moment al copilăriei. A fost grădiniţa mea şi acolo m-am îndrăgostit iremediabil de film. De atunci am ştiut că acesta este drumul pe care vreau să-l parcurg.

 

Dintre toate rolurile, de care te-ai simţit cel mai aproape ?

Mi-am iubit toate rolurile şi toate filmele în care am jucat, indiferent de dificultatea sau întinderea partiturii. Dar “Pădureanca” rămâne un reper prin complexitate şi felul în care am lucrat la film. A fost o pregătire fantastic de lungă, a fost o intensitate a lucrului cu care nu m-am mai întâlnit ulterior. Cele trei luni petrecute la Arad, alături de toată echipa de filmare, ne-au sudat foarte mult. Acolo am învăţat că este foarte important pentru un actor să păstreze personajul în el cât mai mult timp. Pentru că în film, fiecare gest se vede ca la microscop. În plus, e o bucurie foarte mare că, la 33 de ani de la premieră, “Pădureanca” este la fel de apreciată de generaţiile noi de cinefili.

 

Comentarii

Continue Reading

Film

Detectivul Gourmet investighează un Bucătar cu ghinion, pe 17 august la DIVA

Avatar

Published

on

            Un nou restaurant cu tradiție și un nou caz misterios vin luni la DIVA ! Detectivul Gourmet: Bucătar cu ghinion (The Gourmet Detective – Death Al Dente, 2016) aduce acțiune, mister și romantism, în premieră, pe 17 august, de la ora 21:00 !

 

După ce Henry Ross (Dylan Neal) și Maggie Price (Brooke Burns) iau cina la restaurantul Carmella’s, unul dintre proprietari este împușcat și se află în comă. Când începe investigația, condusă de Maggie, rănitul este declarat mort, fapt care trezește suspiciunea de crimă. Lista de suspecți crește când o moștenire de familie, foarte valoroasă, este ascunsă undeva în restaurant.

În același timp, fostul iubit a lui Maggie, Steve (Chris William Martin), un detectiv foarte chipeș, revine în San Francisco și se alătură echipei sperând să reia și relația cu ea. Pe măsură ce investigația continuă, este clar că Henry are și alte motive pentru a ajuta. El are sentimente pentru Maggie și le mărturisește când sunt legați și amenințați cu o armă de către făptaş.

Detectivul Gourmet diversifică meniul și adaugă noi ingrediente. Rețeta unui film echilibrat este prezentată luni, 17 august, de la ora 21:00, doar la DIVA !

 

Urmărește DIVA în social media:

Facebook: www.facebook.com/divaromania/

Instagram: @diva_romania

 

Comentarii

Continue Reading

Film

Trădări, ambiții, averi și povești de iubire, în seria Haiducilor – sâmbăta, la TVR 1

Avatar

Published

on

            TVR 1 difuzează sâmbăta seara seria Haiducilor, șase dintre cele mai vizionate producții românești ale tuturor timpurilor. Primul film al seriei „Haiducii”, se vede pe 15 august, de la ora 21.10. Dacă e sâmbătă, e blockbuster românesc la TVR 1 !

 

„Haiducul nu e prieten cu lumina zilei”, spune Amza, căpitanul unei temute cete de apărători ai poporului umilit și apăsat de avariția boierilor și domnilor fanarioți. Tocmai de aceea, filmul „Haiducii” începe la TVR 1 sâmbătă, după lăsarea serii. Din 15 august, timp de șase săptămâni, la TVR 1 trăim cu sufletul la gură aventurile cetelor de haiduci în lupta pentru justiție socială, trădările, dar și poveștile de dragoste pline de pasiune. Seria Haiducilor debutează cu filmul „Haiducii” (România, 1966), în regia lui Dinu Cocea și după un scenariu de Eugen Barbu, Nicolae Paul Mihail și Mihai Opriş, ce poate fi văzut sâmbătă, de la ora 21.10.

În Muntenia secolului XVIII, în plină epocă fanariotă, Amza (Ion Besoiu), căpitanul unei cete de haiduci, este trădat de fratele său de cruce, Sârbu (Amza Pellea) şi ajunge la ocnă. Ros de ambiții și însetat de avere, Sârbu intră în slujba domnitorului fanariot și devine căpitan de arnăuți. El se însoară cu fiica vel-vistiernicului Dudescu, pe care îl acuză apoi de trădare pentru a-i lua averea. Acesta e surghiunit. Dar Amza, evadat de la ocnă, a jurat să se răzbune pe cel care l-a trădat. Îi ia urma lui Sârbu, care primise de la domnitor misiunea să strângă birul. Aurul adunat trebuia trimis turcilor, pentru plata domniei. Deghizat în pictor de biserici, Amza va reuşi să-l păcălească pe Sârbu şi să înlocuiască aurul cu pietre. Domnitorul este mazilit. În lupta finală dintre cei doi „fraţi”, Sârbu este ucis, iar Amza, împreună cu Aniţa (Marga Barbu), cea care i-a fost aproape în toate aceste aventuri, ia din nou calea codrului.

Marga Barbu își amintea despre rolul Aniței, într-un interviu acordat revistei „Cinema” la premierea filmului: „Mă aflam în pivniţele muzeului din Goleşti, interpretând-o pe Aniţa. Era o scenă „tare”, Aniţa era schingiuită de Sârbu. Totul mergea bine, până când mi-a luat foc peruca de la făclia cu care mă tortura. Am ţipat îngrijorată, nu ştiam ce să fac. Uitasem de Aniţa şi voiam să-mi smulg peruca de pe cap. Sârbu (Amza Pellea) s-a preschimbat din călău în pompier voluntar. S-a aruncat şi c-o izbitură zdravănă a stins pălălaia din capul meu. Tristă că filmarea a fost ratată l-am privit pe regizor, dar Dinu Cocea era încântat. „Strigătul de groază a fost foarte bun, mi-a declarat el. Probabil va intra în film.”

Alături de Ion Besoiu, Amza Pellea și Marga Barbu, filmul a adunat în distribuția sa unii dintre cei mai mari actori ai cinematografiei românești ai vremii, precum Toma Caragiu, Jean Constantin, Fory Etterle, Ion Finteșteanu, Colea Răutu, Ștefan Bănică, Elisabeta Jar, Marin Moraru, Draga Olteanu Matei, Aimée Iacobescu, Ernest Maftei, etc. Mircea Sântimbreanu, cunoscut mai ales ca scriitor de literatură pentru copii, apare și el în film, în rolul haiducului Zdrelea.

Filmările au fost realizate în perioada 1 iulie – 31 octombrie 1965, cadrele exterioare fiind filmate la Slănic Prahova și Sinaia, iar cele interioare la Mogoșoaia, Golești și Buftea. O parte din secvențe au fost filmate la Palatul domnesc de la Mogoșoaia și la Mănăstirea Suzana (unde călugărițele au cazat gratis echipa de filmare și le-au gătit actorilor și personalului tehnic, cu aprobarea Patriarhiei Române). Cheltuielile de producție au însumat 4.700.000 lei.

 

În perioada 15 august – 19 septembrie, telespectatorii pot urmări la TVR 1, sâmbăta seara, cele șase filme din seria Haiducilor: „Haiducii”, „Răpirea fecioarelor”, „Răzbunarea haiducilor”, „Haiducii lui Șaptecai”, „Zestrea Domniței Ralu” și „Săptămâna nebunilor”. Primul film al seriei, „Haiducii”, se vede pe 15 august, de la ora 21.10.

 

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0