A-Z NEWS
STUDIU: Comunicarea în 2017. Firmele se focusează pe campaniile integrate pe internet
Într-o lume în care social-media şi noile tehnologii influenţează tot mai puternic deciziile în relaţiile de business, dezvoltarea unor campanii integrate de promovare a produselor şi serviciilor în mediul online va fi principalul trend în comunicarea de business în 2017.

Într-o lume în care social-media şi noile tehnologii influenţează tot mai puternic deciziile în relaţiile de business, dezvoltarea unor campanii integrate de promovare a produselor şi serviciilor în mediul online va fi principalul trend în comunicarea de business în 2017.
Cel puţin asta reiese din opiniile a peste 650 de manageri din mediul de afaceri românesc, chestionaţi de Frames Media Network şi BTvideo.
În baza unui chestionar realizat de cele două companii, pe platformele online, la care au fost invitaţi să răspundă reprezentanţii unor firme din sectoarele cheie ale economiei, de la start-up-uri din IT, IMM-uri din sectorul retailului şi multinaţionale din construcţii, agricultură şi industria prelucrătoare, a reieşit faptul că internetul ar urma să fie cel mai atractiv mediul de comunicare pentru mediul de afaceri românesc în 2017.
Conform chestionarului, cei mai mulţi manageri chestionaţi (78%) consideră comunicarea şi promovarea drept elemente esenţiale ale dezvoltării business-ului, iar 64% au o strategie clară, coerentă şi bine definită de comunicare.
În privinţa modalităţilor prin care îşi desfăşoară campaniile de promovare, print-ul şi reclama Radio-TV acoperă între 25-30% din buget, în timp ce marketingul online susţine între 30-45%. Restul îl reprezintă afişajul clasic (reclamă stradală), direct-mailing şi alte forme de promovare.
Întrebaţi în ce măsură sunt satisfăcuţi de modul în care se derulează comunicarea business-ului, cei mai mulţi manageri (67%) au bifat calificative medii (3-4), pe o scară de la 1-5, în timp ce 24% au ales opţiunea cea mai scăzută (1).
Chestionarul Frames Media Network & BTvideo arată, totodată, că tot mai multe firme sunt dispuse să îşi externalizeze serviciile de comunicare către companii specializate (73%), iar cei care au făcut-o deja au notat colaborarea cu astfel de firme cu calificative între 3-5, pe o scară de la 1-5.
Managerii chestionaţi au menţionat drept criterii esenţiale în selectarea platformelor de comunicare inovaţia (72%), experienţa (61%), preţul serviciilor (59%) şi raportul real de activitate (45%). Celelalte criterii menţionate au vizat portofoliul de clienţi, recomandările şi flexibilitatea derulării colaborării.
Pentru 2017, cei mai mulţi manageri (82%) au susţinut necesitatea dezvoltării unei comunicări mult mai focusate pe internet, prin intermediul unor tooluri dedicate unor categorii extrem de bine definite de clienţi. Creşterea vânzărilor (79%), promovarea produselor (68%) şi notorietatea (56%) au fost considerate, de respondenţi, drept cele mai importante ţinte pentru dezvoltarea serviciilor de comunicare în 2017.
Chestionarul a fost completat în perioada 15 octombrie – 10 noiembrie 2016. Rezultatele sunt menite să ofere celor două companii şi, în general, mediului de afaceri, un indicator privind perspectivele comunicării în 2017.
- Emisiuni3 săptămâni ago
Pentru prima dată, la Vocea României, un concurent decide să părăsească competiția
- Reality Show5 zile ago
Marele anunț KANAL D a făcut toți românii fericiți! O lovitură de grație pentru PRO TV! Telespectatorii au felicitat celebrul post: „Sunt convins ca o sa fie un show la cel mai inalt nivel aşa cum doar @kanaldromania reuşeşte de fiecare dată! Abia aştept! ”
- Reality Show3 săptămâni ago
Anne și Adrian au câștigat marea finală Love Island România! Povestea continuă într-un nou show incitant, pe VOYO!
- Program TV2 săptămâni ago
Programul ANTENA 1 pentru perioada 17 – 23 noiembrie 2023
- Program TV2 săptămâni ago
Programul PRO TV pentru săptămâna 20 – 26 noiembrie 2023
- Seriale2 săptămâni ago
CLANUL a ajuns la sezonul final! Echipa a început filmările pentru cel de-al 4-lea capitol
- Program TV2 săptămâni ago
Programul HAPPY CHANNEL pentru săptămâna 17 – 23 noiembrie 2023
- Digital3 săptămâni ago
BLACK FRIDAY LA ADVERTORIALE SEO CU REDUCERI ÎNTRE 70-90%
- Program TVo săptămână ago
Programul ANTENA 1 pentru perioada 24 – 30 noiembrie 2023
- Program TV2 săptămâni ago
Programul Kanal D pentru săptămâna 20 – 26 Noiembrie 2023
- AUDIENȚE TV3 săptămâni ago
În fiecare joi seară, comedia este ridicată la rang de artă! Las Fierbinți și Săriți de pe fix! au fost lideri de audiență
- Program TV6 zile ago
Programul PRO TV pentru săptămâna 27 Noiembrie – 03 Decembrie 2023
- Special TV2 săptămâni ago
România este oriunde inima se simte acasă! De 1 decembrie, trăiești România la PRO TV!
- Seriale2 săptămâni ago
Comedia romantică Lasă-mă, îmi place! Camera 609 de la Antena 1 a fost reînnoită pentru sezonul doi
- Campanie TV3 săptămâni ago
TVR lansează campania „Omul anului”, despre oameni şi fapte extraordinare
- AUDIENȚE TV2 săptămâni ago
America Express își menține supremația în topul audiențelor