A-Z NEWS
STUDIU: Comunicarea în 2017. Firmele se focusează pe campaniile integrate pe internet
Într-o lume în care social-media şi noile tehnologii influenţează tot mai puternic deciziile în relaţiile de business, dezvoltarea unor campanii integrate de promovare a produselor şi serviciilor în mediul online va fi principalul trend în comunicarea de business în 2017.

Într-o lume în care social-media şi noile tehnologii influenţează tot mai puternic deciziile în relaţiile de business, dezvoltarea unor campanii integrate de promovare a produselor şi serviciilor în mediul online va fi principalul trend în comunicarea de business în 2017.
Cel puţin asta reiese din opiniile a peste 650 de manageri din mediul de afaceri românesc, chestionaţi de Frames Media Network şi BTvideo.
În baza unui chestionar realizat de cele două companii, pe platformele online, la care au fost invitaţi să răspundă reprezentanţii unor firme din sectoarele cheie ale economiei, de la start-up-uri din IT, IMM-uri din sectorul retailului şi multinaţionale din construcţii, agricultură şi industria prelucrătoare, a reieşit faptul că internetul ar urma să fie cel mai atractiv mediul de comunicare pentru mediul de afaceri românesc în 2017.
Conform chestionarului, cei mai mulţi manageri chestionaţi (78%) consideră comunicarea şi promovarea drept elemente esenţiale ale dezvoltării business-ului, iar 64% au o strategie clară, coerentă şi bine definită de comunicare.
În privinţa modalităţilor prin care îşi desfăşoară campaniile de promovare, print-ul şi reclama Radio-TV acoperă între 25-30% din buget, în timp ce marketingul online susţine între 30-45%. Restul îl reprezintă afişajul clasic (reclamă stradală), direct-mailing şi alte forme de promovare.
Întrebaţi în ce măsură sunt satisfăcuţi de modul în care se derulează comunicarea business-ului, cei mai mulţi manageri (67%) au bifat calificative medii (3-4), pe o scară de la 1-5, în timp ce 24% au ales opţiunea cea mai scăzută (1).
Chestionarul Frames Media Network & BTvideo arată, totodată, că tot mai multe firme sunt dispuse să îşi externalizeze serviciile de comunicare către companii specializate (73%), iar cei care au făcut-o deja au notat colaborarea cu astfel de firme cu calificative între 3-5, pe o scară de la 1-5.
Managerii chestionaţi au menţionat drept criterii esenţiale în selectarea platformelor de comunicare inovaţia (72%), experienţa (61%), preţul serviciilor (59%) şi raportul real de activitate (45%). Celelalte criterii menţionate au vizat portofoliul de clienţi, recomandările şi flexibilitatea derulării colaborării.
Pentru 2017, cei mai mulţi manageri (82%) au susţinut necesitatea dezvoltării unei comunicări mult mai focusate pe internet, prin intermediul unor tooluri dedicate unor categorii extrem de bine definite de clienţi. Creşterea vânzărilor (79%), promovarea produselor (68%) şi notorietatea (56%) au fost considerate, de respondenţi, drept cele mai importante ţinte pentru dezvoltarea serviciilor de comunicare în 2017.
Chestionarul a fost completat în perioada 15 octombrie – 10 noiembrie 2016. Rezultatele sunt menite să ofere celor două companii şi, în general, mediului de afaceri, un indicator privind perspectivele comunicării în 2017.
-
Socialo săptămână ago
„Pofta Inimii” – QSR cu gust autentic, născut pe Calea Victoriei
-
A-Z NEWSo săptămână ago
Ofertă de publicare ADVERTORIALE SEO pe radardemedia.ro – vară, 2025
-
A-Z NEWSo săptămână ago
v8 devine partenerul strategic și creativ al Neumarkt® și lansează pe Youtube show-ul online „Logica de bărbat pus pe inventat”
-
A-Z NEWSo săptămână ago
Concursul Miss International România 2025: tinde sa fie un eveniment de top
-
EVENTS2 săptămâni ago
Delegația României din Turcia se întoarce cu zeci de premii (Galerie Foto)
-
A-Z NEWSo săptămână ago
Medana Oprea semnează declaraţii de preţuire în versuri, în emisiunea Dăruieşte Românie! Sâmbătă, de la 13.30, la TVR3.
-
A-Z NEWS2 săptămâni ago
„Vocea nostra trebuie sa rasune, chiar daca nu este auzita” cu Denise/Zarya, fata Dunarii la Radio Deea
-
A-Z NEWS2 săptămâni ago
Carmen Târnoveanu îl invită pe Grigore Leşe să semneze o declaraţie de dragoste în emisiunea „Dăruieşte Românie”, sâmbătă, la 13.30, la TVR3
-
A-Z NEWS2 săptămâni ago
Mihai Bendeac, revenire spectaculoasă în televiziune cu un proiect unic. La ce post TV îl putem vedea din toamnă?
-
A-Z NEWS2 săptămâni ago
Iulia Beceanu vine in studioul Radio Deea
-
A-Z NEWS2 săptămâni ago
Programul TV pentru Antena 1 săptămâna 13 – 19 iunie 2025
-
A-Z NEWS2 săptămâni ago
Un meci într-un suflet! Telespectatorii au trăit la cote înalte întâlnirea dintre Austria și România, din preliminariile World Cup 2026! Meciul a fost lider absolut de audiență, la Antena 1!
-
A-Z NEWS2 săptămâni ago
Meciul Austria – România, al treilea duel al “tricolorilor” din preliminariile World Cup 2026, se joacă sâmbătă, 7 iunie. Pe ce post TV va fi difuzat?
-
ENTERTAINMENT3 săptămâni ago
PR-ul vedetelor Vlad Avarvari a primit urări de suflet de la celebritățile din România! Carmen Tănase, Teo Trandafir, Simona Pătruleasa, Cătălin Măruță și Neti Sandu s-au întrecut în mesaje
-
A-Z NEWS2 săptămâni ago
Emisiuni și producții noi/consacrate ce vor începe în grila de toamnă a principalelor televiziuni. Care este vedeta sezonului?
-
A-Z NEWSo săptămână ago
Beach, Please! lansează biletele de o zi. Prețurile pornesc de la 90 de euro pentru o zi de festival