Connect with us

ALL MEDIA

Concluzii conferinta Brand Activation Strategy

Published

on

 

Cel de-al doilea eveniment SMARK Knowhow de anul acesta, Brand Activation Strategy, a avut loc vineri, 15 iunie, si a tratat principalele puncte de discutie in ce priveste activarile de brand, abordand subiectul din mai multe perspective: a clientului, a agentiei de publicitate, a agentiilor de research si a celor de media, dar si a agentiilor specializate in evenimente. Speakerii au prezentat diferite acceptiuni ale termenului de activare de brand, studii de caz romanesti si internationale insotite de concluzii referitoare la ce a mers si ce nu in acele cazuri, au discutat despre avantajele si dezavantajele mai multor variante de spatii de interactiune dintre brand si consumator, au abordat problema alegerii celui mai potrivit mix de canale, au oferit sfaturi legate de stabilirea strategiilor castigatoare pentru construirea activarilor de succes, dar au tras si un semnal de alarma asupra celor mai frecvente greseli intalnite. 

Razvan Capanescu (Chief Creative Director, Publicis) a precizat ca, daca publicitatea ATL este momentul in care brandul intinde o mana catre consumator, activarea de brand este cel in care brandul reuseste sa ii stranga mana consumatorului. Razvan a prezentat 2 activari neconventionale realizate de agentie, pentru pufuletii Gusto si pentru Politia Romana, aratand ca activarile de brand pot indeplini mai multe tipuri de obiective atat timp cat pilonul pe care e construit brandul e vizibil in activare si subliniind impactul amplificat dat de viralizarea unor activari spectaculoase.

Sorel Radu (Owner, eResearch) a prezentat rezultatele celei mai recente cercetari realizate de agentie sub umbrela SMARK Research, pe tema timpului liber. Cercetarea a analizat modurile de petrecere a timpului liber la romani, oferindu-le astfel companiilor posibilitatea de a lua o decizie informata in alegerea celor mai bune momente si locuri de targetare a diferitelor publicuri tinta in cadrul activarilor de brand. Printre observatiile facute s-a remarcat faptul romanii au o predilectie pentru activitati sedentare, ca nu obisnuiesc sa isi organizeze timpul liber, asteptand ca brandurile sa fie active si sa ii scoata din rutina zilnica.

Insight-urile reiesite in urma unui studiu global referitor la frumusete au fost cele care au ajutat marca Dove sa transmita un mesaj care sa convinga mai multe romance sa isi creeze un ritual de frumusete format din 5 pasi, intr-o tara in care consumul de deodorant este cunoscut ca fiind printre cele mai mici din Europa, iar acest produs inca e considerat unul de lux, a explicat Oana Davidoglu (Marketing Manager Personal Care, Unilever South Central Europe). Rezultatele cercetarii au indicat nevoia unui lider de opinie cu expertiza in cosmetica, astfel ca Oana Cuzino a ajuns imaginea unei campanii ample pentru Dove.

Monica Tanasoiu (Client Service Director, Mercury360) a expus strategia din spatele initierii Serbarilor Timisoreana, festival care a devenit un reper in comunitatile locale in care s-a desfasurat. Rezultatele arata ca, in ultimii 3 ani, au avut loc 26 evenimente in cadrul Serbarilor, cu 1.671.000 participanti si 2.353 hl de bere vanduti doar in cadrul evenimentelor.

Andrei Jianu (Communications Planner, Zenith) a aratat cum planul de media a contribuit la succesul campaniei ”Antiplictiseala” pentru Nescafe 3in1. Agentia de media a folosit un tool care permite stabilirea celei mai potrivite etape din procesul de decizie a consumatorului in care trebuie sa actioneze brandul si un alt instrument care permite alegerea corecta a punctelor de contact cu consumatorul, in functie de obiective.

Din perspectiva de retailer, activarea e o extensie fireasca a unei strategii de business si o teatralizare a unei realitati comerciale. Pentru Camelia Popescu (Advertising Manager, Cora Romania) activarea de brand “inseamna sa iei tot ceea ce inseamna produsul si brandul, sa transformi asta intr-un discurs pe care sa il comunici printr-o metafora astfel incat sa ajunga chiar si la fiul meu”.

Despre cele mai frecvente greseli pe care le fac companiile romanesti in contextul unei activari de brand a vorbit Dan Burlacu (Consultant Trade Marketing & Distribution): de la lipsa de comunicare intre echipa de trade si cea de distributie, la ignorarea diferentelor de vizibilitate a marcii in supermarketuri, in minimarketuri sau in HoReCa, si pana la neefectuarea de evaluari intermediare, care ar permite ajustari.

Razvan Opran (Owner, The Mission) a stabilit cateva reguli cheie pentru ca activarile de brand din cadrul evenimentelor din zona de entertainment sa fie de succes, dar a numit si cateva dintre greselile care pot distruge eforturile brandurilor.

Un studiu de caz despre cea mai cunoscuta activare de brand Bergenbier – OBR / Ziua Barbatului – a prezentat Petronela Ionescu (Brand Communication Director, Leo Burnett), care a povestit despre modul in care a fost gandit acest proiect pentru Bergenbier, ce insight-uri au stat la baza lui, precum si care a fost mixul de canale utilizat.

Cateva sfaturi pentru o activare reusita au fost oferite de Razvan Matasel (Managing Partner, Arsenoaiei & Matasel), care a vorbit despre experienta de activare a brandului Grolsch. Acestea au tinut de trecerea de la Advertising Brand / Telling spre Brand Activation / Doing, folosirea activarilor de brand nu numai ca instrument de crestere a vanzarilor, ci si ca modalitate de dramatizare a pozitionarii marcilor, construirea unui plan coerent de co-creare impreuna cu consumatorii si de propagare a mesajului dorit in cadrul fiecarei activari de brand.

Despre cei 3 piloni ai unei activari de brand de succes a vorbit Adrian Alexandrescu (Managing Partner, Interactions): diferentierea (minimizarea discrepantei dintre advertising si produs, integrarea promisiunii de produs si a livrarii efective a acesteia intr-o singura activitate), increderea (care se castiga indeplinind si depasind asteptarile clientilor si prin alegerea unui atribut specific de serviciu/produs si concentrarea intregii campanii in jurul lui), utilitatea insotita de entertainment (utilitatea fiind cea mereu necesara).

Panelul al doilea a fost incheiat de Anemona Balaban (Product Manager Compliments Card, Edenred), care a prezentat cardul de debit prepay Compliment destinat companiilor si modalitatea in care acesta a fost utilizat in cadrul relansarii pe piata de bauturi racoritoare a brandului RC Cola.

Andrei Iordache (Client Service / Business development, Daedalus Millward Brown) a prezentat 5 principii care sa ghideze companiile in activarea de brand: pretuirea concurentilor si evitarea razboiurilor de preturi, folosirea povestirilor in comunicare pentru a pune brandul intr-un context mai mare, clarificarea obiectivelor, stabilirea corecta a timing-ului, precum si atentia la pericolul canibalizarii brandurilor. De asemenea, Andrei a vorbit despre 3 instrumente de research utilizate de companii pentru gestionarea corecta a promotiilor, ca modalitate de activare a unui brand: Shopper research, Demand and Activation si PromoWatch.

Despre maximizarea rezultatelor care se pot obtine prin intermediul activarilor a vorbit Simona Panait (National Marketing Manager, Coca-Cola HBC Romania), amintind de importanta folosirii tuturor datelor disponibile despre consumator, cumparator si retailer, de integrarea paid, owned, shared si earned media, de colaborarea tuturor celor implicati in realizarea unei activari pentru a ajunge la un mesaj comun pentru toti stakeholderii, de relevanta consistentei in activare si despre masurarea evolutiei indicatorilor de brand.

Rares Pivniceru (Communications Manager, Zenith) a subliniat ca activarile de brand nu se refera doar la promotii, ci la orice fel de actiune de comunicare care presupune o transpunere in viata reala a unei insusiri reale a brandului. Ca raspuns la o intrebare frecventa – care sunt cele mai potrivite canale ce pot fi folosite in activarile de brand? – “ Rares a ilustrat ce fel de date utile ofera TouchPoints ROI Tracker, un instrument de masurare si planificare a punctelor de contact cu consumatorul.

Din experienta activarilor realizate de agentia pe care o conduce, Ioana Mucenic (Managing Partner, Pastel Age) a extras cateva informatii utile despre activarea de brand: activarea trebuie sa fie mereu surprinzatoare, dar naturala brandului, consumatorul trebuie sa ramana emotionat in urma activarii, nu doar distrat, si trebuie sa simta ca face parte dintr-un tot, activarile puternice sunt cele personale, iar valoarea lor se masoara in interactiunea sociala pe care au generat-o participantii.

Din prisma omului de BTL, Marilena Gheorghe (Client Service Director, Grup7) le-a amintit companiilor sa se puna in locul consumatorului daca vor sa i se adreseze, sa fie creative, umane si sa aspire sa realizeze lucruri marete.

Urmatorul eveniment SMARK Knowhow, Marketing Research 2012, va avea loc pe 27 si 28 iunie si este dedicat profesionistilor de research si de marketing din industria locala de marcom. Temele principale ale conferintei din prima zi sunt research-ul online, research-ul de tip shopper si trenduri de consumatori, iar in cea de-a doua zi a evenimentului va avea loc un workshop sustinut de Fabio Martins, Global Shopper & Retail Research Director, Ipsos Global, cu tema Sudoku Workshop: Building Actionable Through Shopper Research.

Despre SMARK KnowHow

SMARK Knowhow reprezinta un serviciu SMARK de consultanta cu caracter public, sub forma unor evenimente dedicate, care abordeaza teme punctuale si relevante pentru profesionistii comunitatii de marketing din Romania. SMARK Knowhow reprezinta o alternativa la piata actuala de evenimente de marketing prin gradul lor de actualitate, prin specificitate si prin tratarea aprofundata a temelor abordate.

 

Lasa un comentariu aici!

ALL MEDIA

S-a lansat oficial un nou site media: newsbucuresti.ro – site de știri pentru Bucuresti si Ilfov

Published

on

 

newsbucuresti.ro, site-ul de știri online dedicat zonelor – Bucureşti şi Ilfov, a fost lansat oficial.

  • Noul proiect media – newsbucuresti.ro, va beneficia de știri și informații furnizate de către agenția de știri naționale – Ecopolitic Media.

 

Noua platformă online – newsbucuresti.ro, are și pagina de socializare dedicată, știrile vor fi distribuite pe pagina de facebook – www.facebook.com/newsbucuresti.ro

Noul site de stiri locale, dedicat zonelor Bucuresti și Ilfov – newsbucuresti.ro, alături de site-ul de știri naţionale ecopolitic.ro, fac parte din trustul de presă Ecopolitic Media.

Pe newsbucuresti.ro vor fi publicate în primul rând, articole de interes pentru cei care stau în zona București-Ilfov, dar și categorii de știri naționale, politice și de interes general.

Iulian Ionescu, CEO Ecopolitic Media: Cea mai importantă regiune a României din punct de vedere politic și economic (Bucuresti-Ilfov) – este obligatoriu să aibă și o platformă de știri dedicată!

”Decizia de a investi în acest nou proiect media – newsbucuresti.ro, am luat-o în urma unei analize de durată.După ce am analizat datele cu privire la piaţa de media din România – care a crescut anul trecut cu 10% comparativ cu 2017, ajungând la 454 milioane de euro, iar pentru 2019 este estimat un avans de 7%, coroborate cu datele legate de faptul că fiecare reşedinţă de judeţ are cel putin un site de știri, atunci am luat decizia ca și regiunea Bucureşti-Ilfov să aibă o platformă online de știri dedicată.

În plus, cea mai importantă regiune a României din punct de vedere politic și economic (Bucuresti-Ilfov) – este obligatoriu să aibă și o platformă de știri dedicată, mai ales dacă ne gândim în perspectiva viitoarei zone metropolitane din jurul Bucureștiului.”, ne-a transmis Iulian Ionescu, CEO Ecopolitic Media și redactor șef al newsbucuresti.ro

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Rezultate financiare Digi Communications NV în primul semestru al anului 2019

Published

on

 

Rezultate financiare pentru semestrul I 2019:
Digi Communications N.V. anunță creșterea cu 25% a EBITDA în primul semestru al anului 2019 față de primul semestru al anului 2018

• 575 milioane EUR venituri consolidate la nivel de Grup, în semestrul I 2019 (+ 18% față de sem. I 2018)
• 15,5 milioane unități generatoare de venit (RGU), toate serviciile (+ 7% la 30 iunie 2019 față de 30 iunie 2018)
• 199 milioane EUR EBITDA ajustată (cumulat pe primele 6 luni ale anului 2019), în creștere cu 25% față de aceeași perioadă a anului 2018
• În România, principalii vectori de creștere, în semestrul I 2019 față de semestrul I 2018 sunt: serviciile de internet fix (+10,6% RGU) și serviciile de televiziune prin cablu (+ 9.5% RGU)
Grupul Digi Communications N.V. a făcut publice miercuri, 14 august, rezultatele financiare pentru semestrul I 2019, anunțând o creștere a veniturilor consolidate cu 89 milioane EUR (18%), în raport cu aceeași perioadă a anului trecut. EBITDA ajustată a fost de 199,4 milioane EUR, în creștere cu 40,4 milioane EUR (25%) față de aceeași perioadă a anului 2018.
România se menține ca piață principală a Grupului, generând 63% din veniturile acestuia, pe locul al doilea fiind Ungaria (cu 19%), urmată de Spania (16%) și Italia (2%). În total, pe cele patru piețe, compania înregistrează 15,5 milioane RGU (unități generatoare de venit), în timp ce, la 30 iunie 2018, compania cumula 14,5 milioane RGU.
În ceea ce privește Ungaria, compania a înregistrat, de asemenea, creșteri în segmentul serviciilor de internet fix (3,7% – RGU iunie 2019 față de iunie 2018) și în cel al serviciilor de televiziune prin cablu (1,8% – RGU iunie 2019 față de iunie 2018).
În Spania și Italia, Digi Communications se adresează atât diasporei românești, cât și clienților locali. În total, cele două piețe contribuie cu 1,9 milioane de unități generatoare de venit, în special pentru serviciile oferite ca operator de rețele virtuale mobile (MVNO).
”În trimestrul 2 al anului 2019 am înregistrat un rezultat notabil în ceea ce privește principalii indicatori financiari. Astfel, cifra de afaceri a Grupului a depășit 294 milioane EUR (creștere de 16% raportat la perioada similară a anului 2018), iar EBITDA-ul a atins 109 milioane EUR (creștere de 33% raportat la perioada similară a anului 2018), rezultate susținute de creșteri operaționale.
În ultimele luni, am făcut pași importanți spre diversificarea ofertelor noastre pe piața maghiară și pe cea spaniolă. Am lansat serviciile de telefonie mobilă în Ungaria, în cursul trimestrului 2 al anului 2019, și am continuat extinderea acoperirii cu servicii de comunicații fixe în Spania. În ceea ce privește România, țin să menționez că este foarte importantă pentru noi lansarea serviciilor 5G la finalul lunii iunie, cu prezență în acest moment în București, Constanta, Iași și Oradea”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications N.V..

EVOLUȚII PE FIECARE PIAȚĂ

În România, Grupul a raportat creșteri pe segmentul serviciilor de cablu și internet fix, cu un progres de 9.5% al abonamentelor la serviciile de cablu tv (3,45 milioane RGU, la 30 iunie 2019, față de 3,15 milioane RGU, la 30 iunie 2018) și, respectiv, de 10,6% la abonamentele pentru serviciile de internet fix (2,64 milioane RGU la 30 iunie 2019 față de 2,38 milioane RGU, pentru perioada similară a anului anterior). În ceea ce privește serviciile de telefonie mobilă, Digi este liderul portabilității cu circa 164.480 numere portate în rețeaua Digi Mobil, în primul semestru al anului. Raportat la aceeași perioadă a anului anterior, rețelele de telefonie fixă și mobilă ale Grupului au atras, prin serviciul de portare, cu 35% mai multe numere fixe și mobile față de aceeași perioadă a anului anterior (179.328 numere portate, în primul semestru al anului 2019, față de 132.602 numere, în aceeași perioadă a anului 2018).*
În Ungaria, veniturile filialei Digi Hungary (inclusiv Invitel)** s-au majorat până la 110 milioane EUR in semestrul I al anului 2019 (in crestere cu 37%, crestere datorata in principal consolidarii IN.V.itel) . Pe segmentul serviciilor de internet fix, Digi este al doilea operator (cu o cotă de piață de peste 24%), în timp ce pe segmentul serviciilor de telefonie fixă deține o cotă de piață de circa 23% ***.
Spania și Italia au înregistrat o creștere importantă, de 42%, a RGU, ajungând de la 1,33 milioane RGU, la 30 iunie 2018, la 1,9 milioane RGU, la 30 iunie 2019. Digi Spania s-a poziționat ca lider al pieței MVNO (operator virtual de servicii de telefonie mobilă), și este cel de-al cincilea operator de telefonie mobilă pe piața iberică. Pe cele două piețe europene mature, Digi se adresează atât diasporei românești, cât și clienților locali.

Despre Grupul Digi
Digi Communications N.V. este compania mamă a operatorului de comunicații electronice, RCS & RDS S.A., liderul pieței de internet, pay-tv și servicii coN.V.ergente, în România, cu operațiuni și în Ungaria, Spania și Italia. Înființată în urmă cu 26 de ani, compania deține aproape în integralitate cea mai modernă (state of the art) și mai extinsă rețea de fibră optică din regiune. Digi aduce pe piață cele mai accesibile servicii de comunicații electronice, atât în domeniul comunicațiilor fixe, cât și al celor mobile. Acest avantaj competitiv s-a transformat, în timp, într-un beneficiu pentru milioane de clienți, care au dobândit, astfel, un acces mai rapid și mai puțin costisitor la servicii de cea mai bună calitate.
În România, Grupul Digi este cel mai mare angajator privat din mediul antreprenorial local, cu peste 13.000 de angajați, și contribuie la bugetul de stat și al asigurărilor sociale și de sănătate cu mai mult de 120 milioane EUR anual.
În oferta de conținuturi trans-media a Grupului Digi figurează posturile de televiziune Digi24, Digi Sport, Film Now, Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Music Channel și Hit Music Channel, primul post Ultra HD din România, Digi4K, posturile de radio Pro FM, Digi FM și Chill FM și platformele de comunicare online reunite sub DigiOnline.
Mai multe informații aici.

⃰ Potrivit statisticilor furnizate de portabilitate.ro.
⃰ ⃰ Inclusiv investiția în Invitel, companie din Ungaria, unde Grupul deține pachetul majoritar de acțiuni, de la 30 mai 2018.
⃰ ⃰ ⃰Potrivit NMHH, autoritatea maghiară pentru reglementarea comunicațiilor electronice.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Proiecte

România NEbunului simț – despre etichetă și lipsa ei

Published

on

 

Campania „România NEbunului simț” revine luni, 12 august 2019, în jurnalele Digi24. Lansată cu scopul de a trezi conștiința publică vis-a-vis de comportamentelor sociale neadecvate, campania propune în ediția următoare o discuție despre indisciplina pietonilor în trafic și nepăsarea turiștilor față de locurile în care își petrec vacanța.

Purtările abuzive ale unora dintre semenii noștri, indiferența și lipsa de respect față de natură sunt printre subiectele abordate. Invitații Teodorei Iacob ne dezvăluie explicațiile din spatele acestor proaste obiceiuri și calea cea mai scurtă pentru îndreptarea lor.

Cred că (n.r. traversatul nepermis) ține de mai multe lucruri, de educație, dar și de lipsa unor legi foarte clare. Dacă vorbim de alte țări, lucrurile stau total diferit și inclusiv românii, când pleacă în alte țări, se comportă diferit. Dar în România, ai senzația că lucrurile pot merge și așa și că, orice ar fi, nu ți se poate întâmpla ție. Mi-aduc aminte că eram în Japonia, pe o străduță de trei metri, era roșu, nu venea nicio mașină… Eram cu un grup de români și aș fi trecut, dar nu trecea nimeni, și îți era jenă de oameni să nu le respecți regulile, spune Răzvan Pascu, consultant în turism.


Când mergem pe stradă, cu capul plecat sau cu ochii în telefon, noi transmitem celor din jur o anumită energie și, dacă vrem să schimbăm mediul în care trăim, trebuie să ne schimbăm abordarea personală. Haideți să nu mai mergem cu capul plecat, mergem drept, eventual și zâmbim, pentru că o să îi facem pe alții să se simtă bine. Până la urmă, trebuie să tratăm cu încredere fiecare zi”, propune Andrei Pop, trainer de etichetă în afaceri.

Telespectatorii care susțin demersul Digi24 pot transmite filmulețe și fotografii, în atenția echipei „România NEbunului simț”, pe WhatsApp, la numărul 0771 100 304 sau 0775 542 466, dar și pe pagina de Facebook Digi24 și la adresa de e-mail redacție@digi24.ro.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: