Connect with us

BAZAR

Concursul Internațional George Enescu în plină creștere la 60 de ani de la lansare:400 de tineri muzicieni, din 46 de țări, își testează talentul în România

Avatar

Published

on

Concursul Internațional George Enescu are loc între 1 și 23 septembrie la București, este deschis publicului și va aduce pe scenele românești și în fața juriului internațional un număr record de tineri muzicieni. Biletele se vor pune în vânzare la începutul lunii mai.

A XVI-a ediție a Concursului Internațional George Enescu (1-23 septembrie 2018, București) înregistrează un număr record de tineri înscriși în competiție: 400 de tineri muzicieni, din 46 de țări de pe cinci continente. Cu o creștere a înscrierilor de 26% față de ediția din 2016, Concursul Enescu are la această edițieo prezență românească remarcabilă, cu 72% mai mare – în total, 36 de tineri români, înscriși cu precădere la Secțiunea Pian. Față de ediția din 2016, China și Marea Britanie și-au dublatreprezentarea în competiție, în timp ce Italia și-a triplat numărul de tineri muzicieni înscriși.

În total, pentru cele patru secțiuni ale Concursului Enescu 2018 s-au înscris: 126 de concurenți la Secțiunea Pian, 121 la Secțiunea Vioară, 126 la Secțiunea Violoncel și 27 la Secțiunea Compoziție. 212 concurenți provin din Europa și Orientul Apropiat, 148 din Asia, 29 din America de Nord, 9 din Australia și Noua Zeelandă, iar doi concurenți sunt din America de Sud. Statistic, cele mai numeroase prezențe le au Coreea de Sud – 70 de concurenți, România – 36, China – 33, Japonia – 26, Rusia – 22, Italia – 21 și Statele Unite ale Americii – 20 de concurenți. La Secțiunea Pian, participarea României este a doua cea mai numeroasă prezență după Coreea de Sud, reprezentată de 28 de concurenți. Franța are cea mai numeroasă participare la Secțiunea Violoncel, tot după Coreea de Sud care, cu excepția Secțiunii de Compoziție, are cei mai mulți concurenți pe secțiune. La Vioară, a doua cea mai numeroasă prezență aparține Japoniei.

„Pornind de la vorbele lui George Enescu, aș adăuga că muzica reprezintă 30% excelență și profesionalism, și 70 % mesaj. În lumea de astăzi, când contextul geopolitic este atât de complex, muzica clasică are puterea să ne unească, prin forța exemplului. Diferite naționalități se reunesc pentru a cânta într-o orchestră sau într-un cor  – și, prin aceasta, trebuie să suspende toate conflictele și problemele, pentru că dacă nu o fac, este imposibil să cânte împreună. Muzica nu te va abandona niciodată, nu te va trăda fiindcă muzica înseamnă armonie, și pace. Cred că artiștii, muzicienii pot purta acest mesaj al păcii, al coeziunii și acesta este ceea ce trebuie să transmitem către tinerii muzicieni. Există întotdeauna speranță, trebuie doar să investim în ea!, a declarat Directorul Artistic al Concursului Enescu și al Festivalului Enescu, dirijorul Vladimir Jurowski, într-o intervenție specială prin Skype de la Berlin, în cadrul conferinței de presă care a marcat deschiderea ediției 2018 a Concursului Enescu, pe 25 aprilie, la Ateneul Român.

„Îmi face o mare plăcere să fiu parte din această construcție care are și tradiție, și istorie. Am convingerea că prestigiul și amprenta Concursului Enescu și a Festivalului Enescu înseamnă foarte mult nu doar pentru viața culturală artistică a României, cât și, în general, pentru cei care cunosc parcursul acestui eveniment. Din punctul nostru de vedere, ca parteneri, vom avea grijă ca toate lucrurile să decurgă cât mai bine, așa cum este potrivit pentru un astfel de eveniment internațional”, a declarat Mădălin Voicu, secretar de stat în cadrul Ministerului Culturii și Identității Naționale.

„Concursul Enescu aniversează  în 60 de ani de la înființare. Suntem foarte bucuroși că avem un record de participare: sunt 400 de concurenți înscriși pentru cele patru secțiuni ale Concursului și suntem siguri că nu numai numărul concurenților este hotărâtor la această ediție, ci și calitatea lor – sunt concurenți care au primit mari premii internaționale și pe care noi îi vom avea în cadrul Concursului Enescu. Vom deschide cu Gabriel Bebeșelea dirijând lucrarea vocal-simfonica ce a fost premiată la ediția trecută a Concursului.”, a punctat Mihai Constantinescu, Director Executiv al Concursului și Festivalului Enescu, în cadrul conferinței de presă.

„Pentru această ediție a Concursului Enescu, prin cele două posturi pe care le avem, Radio România Cultural și Radio România Muzical vom transmite live concertul de gală, precum și finalele cu orchestră, și de asemenea vom înregistra toate evoluțiile concurenților începând cu Etapa a II-a, și a  artiștilor invitați pentru a realiza o serie dedicată.”,  a declarat Liliana Staicu, director al Radio România Muzical.

„De bună seamnă, Concursul Enescu, alături de Festivalul Enescu, este unul dintre cele mai ample evenimente culturale pe care le producem și, ca televiziune națională de inters public, acest lucru face parte din direcția noastră strategică. Teleivizunea Română a fost alături de Concursul Enescu încă de la prima ediție, din 1958.”,  a punctat Mircea Neacșa, director al TVR 3.

 

„Descoperă talentul. Aplaudă efortul. Captează emoția”

La ediția 2018 și în anul sărbătoririi Centenarului, Concursul Internațional George Enescu celebrează 60 de ani de la prima ediție. Pornind de la considerațiile marelui compozitor român George Enescu, care spunea că în muzică este nevoie de 30% talent și de 70% muncă, Concursul Internațional George Enescu 2018 își propune să onoreze talentul și munca susținută a artiștilor, drumul anevoios către desăvârșirea tehnică și inspirația în a propune noi viziuni asupra operelor interpretate.

ConcursulEnescu2018 și-a propussălansezeun dialog cu publicultânărși cu publicullargdeopotrivă. Pornind de la esențacompetiției – modul de interpretarediferit al fiecărui artist, amprentapersonalăîn descifrarea și livrarea unei partituri șibogățiape care o oferăreceptareamuziciiclasice, ConcursulEnescu 2018 vaaducepubliculuișicâtevaevenimenteșiateliere de muzică – atâtoffline, câtși online – menitesă inspire șisădeslușească„Ce auzim când ascultăm muzică?”.Proiectele se vorderulaîncepând cu sfârșitul lunii mai și vor continua în timpul Concursului Enescu 2018. Detalii despre proiecte vor fi oferite pe parcurs.

 

 

Programul Concursului Enescu 2018

Programul ediției 2018 a Concursului Enescu aduce publicului o serie de recitaluri extraordinare și concerte unice. Concursul Enescu 2018 se va deschide pe 1 septembrie, la Ateneul Român, cu un concert de gală susținut de câștigătorii ediției 2014: Ștefan Tarara (vioară), Eun-Sun Hong (violoncel) și Josu de Solaun (pian), alături de Orchestra Filarmonicii George Enescu, dirijată de Gabriel Bebeșelea. Reputați muzicieni internaționali, membri ai juriului Concursului Enescu 2018, vor susține, de asemenea, o serie de recitaluri extraordinare: violoncelistul britanic Raphael Wallfishși pianistul John York(5 septembrie), violonistul italian SalvatoreAccardoși pianista Laura Manzini(14 septembrie) și pianistul suedez Peter Jablonski(22 septembrie). Acestora li se vor alăturalaureați ai Concursului Enescu 2016: violoncelistul american ZlatomirFung (8 septembrie), violonistul kazahErzhanKulibaev (16 septembrie) și pianista de origine bulgară Victoria Vassilenko (20 septembrie).

La toate etapele Concursului Enescu 2018 – Etapa I, Etapa a II-a și Etapa a III-a, Semifinală, pentru cele trei secțiuni de concurs (Secțiunea Violoncel, Secțiunea Vioară și Secțiunea Pian) participarea pentru public este deschisă, precum și la Finalele cu Orchestră, cu participarea Filarmonicii „George Enescu” – Finala de Violoncel, 11 septembrie,dirijată de Paul Watkins, Finala de Vioară, 17 septembrie, dirijată de Christoph Poppen și Finala de Pian, programată pentru 23 septembrie, dirijată de Vassily Sinaisky.

Cu excepția Etapei I din Concurs – eliminatorie – restul etapelor, precum și finalelese desfășoară la Ateneul Român.

Printre reprezentanții juriului se numără nume importante ale muzicii clasice internaționale, precum: Philippe Entremont, Pierre Amoyal, SalvatoreAccardo, Jean-Jacques Kantorow, Viktor Tretiakov, Peter Jablonski, David Geringas, ZygmuntKrauze, ArtoNoras, Myung-WhunChung, Raphael Wallfisch, Jian Wang, Marin Cazacu, Remus Azoiței, Dan Dediu, Silvia Marcovici și alții.

Pentru a duce mai departe muzica marelui compozitor român George Enescu, la Concursul Enescu 2018 vor fi interpretate mai multe lucrări de George Enescu, obligatorii în cadrul competiției – pentru Secțiunea Violoncel: Sonata nr. 2 în Do major op. 26 (Semifinală) și Simfonia concertantă Op. 8, la alegere, pentru Finală; Secțiunea Vioară:Ménétrier (Lăutarul) – episodul de deschidere al Suitei Impresii din Copilărie op. 28, pentru Etapa a II-a a Concursului, iar pentru Semifinală, o lucrare la alegere dintre Sonata nr. 2 pentru pian și vioară în fa minor Op. 6 și Sonata nr. 3 pentru pian și vioară în la minor Op. 25. Pentru Secțiunea Pian, tinerii concurenți pot prezenta la alegere o lucrare de George Enescu dintre următoarele: Suita Nr.2 în Re major Op. 10, Sonata Nr.1 în fa diez minor Op. 24 sau Sonata Nr.3 în Re Major Op. 24.

Începând cu ediția 2014, Concursul Internațional George Enescu este organizat ca eveniment de sine-stătător, cu participarea publicului. Având o remarcabilă reputație internațională, Concursul Enescu este membru al World Federation of International Music Competition și al Alink – Argerich Foundation – Piano CompetitionWorldwide. Valoarea totală a premiilor ediției 2018 este de 115.000 de euro, iar la acestea se adaugă master classes oferite de membri ai juriului, precum și premii speciale.

Comentarii

Film

TVR 2 a pregătit un regal marca George Motoi la „Duminica filmului românesc”

Avatar

Published

on

            Duminica filmului românesc din 12 iulie a pregătit pentru cinefili, la TVR 2, două dintre cele mai apreciate producţii ale regizoarei Malvina Urșianu, cu George Motoi în rolul principal. De la 13.10, îl vom revedea pe regretatul actor în „Trecătoarele iubiri” (1974). Filmul serii, de la ora 20:10, este unul istoric, despre „Întoarcerea lui Vodă Lăpuşneanu” (1980).

 

Elegant, cu o ţinută artistocrată şi o voce inconfundabilă, George Motoi a făcut parte din Generația de Aur și ne-a bucurat mulți ani cu roluri excepționale pe scena teatrului sau în filme de referință. Cu un talent uriaş, colegii şi prietenii îşi amintesc despre acesta că era generos. „Înzestrat cu un talent deosebit, s-a remarcat prin profesionalism şi perfecţionism. Pe scenă sau în platoul de filmare se comporta în mod egal cu toată lumea şi niciodată nu făcea vreun gest să iasă în faţă. Mulţi ani după ce ieşisem la pensie, mi-a propus să joc într-o piesă pe care o regiza. Din păcate, timpul nu ne-a lăsat să ducem la capăt colaborarea”, spune actorul Eugen Cristea.

Despre rolul său din „Întoarcerea lui Vodă Lăpuşneanu”, film difuzat la TVR 2 duminica aceasta, de la ora 20:10, actorul George Motoi spunea că a fost unul de excepţie şi o şansă rară în viaţa sa profesională. Filmările pentru această producţie au debutat în aprilie 1978, la Buftea, într-un vechi decor existent de la filmul „Vlad Ţepeş”.

            „Lăpuşneanu este rolul cel mai important pe care l-am avut în cinematografie. Roluri ca acestea apar în cariera unui actor de maximum două-trei ori, privilegiate doar de şansa, ciclică aş spune, a apariţiei unor opere de excepţie, căci rolul lui Lăpuşneanu, din filmul acesta, nu-i cu nimic mai prejos decât „Hamlet-ul” lui Shakespeare sau decât „Caligula” lui Camus”, spunea actorul în cartea sa de eseuri „Sub masca actorului”.

 

Susţinător al tinerilor actori, George Motoi a fost ca un mentor pentru actorul Gavril Pătru. „În general, actorii mari sunt mai rezervaţi faţă de tineri. Domnul George Motoi a fost îngăduitor, mă dojenea, cum face un părinte şi ne-a tratat pe noi, tinerii de atunci, ca pe generaţia care va duce mai departe teatrul românesc. De la dânsul am înţeles că eşti mare, dacă şi partenerul care îţi dă replica e mare şi te ajută. George Motoi nu a amestecat niciodată viaţa personală cu cea profesională şi nu lăsa ca ceea ce se întâmpla în plan social să întineze raportul vizavi de meserie. Mi-a plăcut şi pofta cu care juca, indiferent de cât de înaintată îi era vârsta”.

Despre scenarista și regizoarea Malvina Urșianu se ştie că are o poveste de viaţă care rivalizează cu orice scenariu de film. Cineasta a debutat în 1967 cu „Gioconda fără surâs”, la aproape 10 ani după ce urmase cursurile Școlii de cinema a lui Jean Georgescu. Fiică de boier, în 1958, Malvina Urşianu fusese acuzată de sabotaj ideologic și anticomunism, i s-a interzis să lucreze în cinema și chiar a fost închisă pentru câteva luni.

 

Comentarii

Continue Reading

Film

Sezonul iubirii continuă la DIVA cu filmul „Patru nunți estivale” difuzat în premieră, duminica aceasta

Avatar

Published

on

            Sezonul iubirii continuă la DIVA cu filmul „Patru nunți estivale” difuzat în premieră, duminică, 12 iulie, de la ora 16:00 !

 

            Patru nunți estivale (Sailing into Love, 2019) continuă sezonul romantic la Diva, pe 12 iulie, cu povestea unei profesoare de biologie, pe nume Claire Richards (Leah Renee). Ea este preocupată de rezolvarea unei probleme ecologice locale și prinsă totodată cu îndatoririle de domnișoară de onoare pentru trei dintre prietenele sale.

Claire află că insula pe care face practică alături de elevii ei, urmează să fie vândută de primărie pentru a fi exploatată de către un potențial cumpărător. Extrem de revoltată, reușește să aducă problema în atenția cetățenilor și să lupte pentru salvarea ecosistemului insulei.

În același timp, fostul său iubit, Jason (Gary Garneau), revine în oraș pentru cele trei evenimente, iar Claire vrea să îi dea încă o șansă. Dar, când căpitanul Tom Hastings (Chris McNally) apare în peisaj, tânăra constată că trebuie să facă o alegere foarte dificilă.

 

Urmărește DIVA în social media:

Facebook: www.facebook.com/divaromania/

Instagram: @diva_romania

 

Comentarii

Continue Reading

Muzica

Mario Fresh și Andra lansează piesa „Brațe străine”

Avatar

Published

on

Cea mai hot piesă a verii vine de la doi artiști care împărtășesc o poveste deosebită: Mario Fresh și Andra. Cei doi s-au întâlnit acum 10 ani prima oară, când el participa la Românii au talent, iar Andra îi aplauda și îi spunea să își prețuiască vocea, confirmându-i că are un imens talent. Acum, cei doi colaborează pentru prima oară și lansează o piesă care, fără doar și poate, va ajunge în toate topurile.

„Mă bucur nespus că Andra a acceptat propunerea mea de a colabora pe aceasta piesă. O respect enorm! Este o artistă desăvârșită, o divă a muzicii românești care m-a inspirat și m-a ambiționat mereu!”, a declarat Mario.

„Sunt încântată de piesă, de ritmul incitant și versurile senzuale. Eu și Mario suntem pe aceeași lungime de undă. Aș mărturisi că am avut un sentiment puternic că ne vom reîntâlni atunci când l-am ascultat prima oară!”, a declarat Andra.

Puțini știu că Mario Fresh și Andra au multe lucruri în comun, deși sunt artiști din generații diferite. Amândoi și-au început carierele de la vârste fragede, aproximativ 5 ani, amândoi au câștigat premiul întâi la Cerbul de Aur, Andra în 2005, iar Mario în 2009, versiunea dedicată copiilor. De asemenea, amândoi au avut mentori la început de drum, care i-au încurajat și le-au compus primele piese.

Regizorul, Alex Ceaușu, a transpus în imagini „Brațe străine” cu ajutorul a doi actori care transmit un magnetism intens. Producția piesei este semnată de Andra Records & Cat Music, iar compozitorii sunt: muzică – Șerban Cazan,  Emilian Nechifor, Lucian Nagy, Ioan Cozma, Ana Maria Stancu, Seredinschi Sebastian; versuri: Emilian Nechifor, Ana Maria Stancu, Alexandru Stancu.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0