Digital
„Conectarea la şcoală, singura şansă reală”, o campanie a organizației Narada

Narada a mobilizat timp de două săptămâni comunitățile de angajați a zece companii multinaționale și antreprenoriale, pentru a conecta la educație prin tehnologie 10 000 de copii din comunitățile defavorizate, elevi la şcoli ce funcționează în scenariul roșu sau galben. Printre companiile participante se numără L’Oreal, Ipso, Cora, Bolt, Softbinator, Servier Pharma și Qualitance.
Inițiativa „Conectarea la școală, singura șansă reală”, susținută de Fundația Romanian Business Leaders și Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii (ANIS), face parte din eforturile organizației Narada de a facilita digitalizarea procesului educațional pentru 10.000 de copii din comunități vulnerabile, în care școala continuă în format hybrid sau exclusiv digital în contextul pandemiei. Inițiativa continuă demersurile organizației de la momentul închiderii școlilor în martie, când echipa Narada a reconectat la educație 1000 de copii în doar opt săptămâni, folosind o platformă de crowdfunding proprie.
În aceste săptămâni, Narada a creat pentru fiecare dintre companiile care s-au alăturat organizației, plaforme interne dedicate de crowdfunding în care angajații lor au putut contribui la susținerea accesului la educație a numărului de copii dorit. Ulterior, voluntarii ambasadori din fiecare companie au mobilizat activ implicarea angajaților timp de două săptămâni, începând cu 24 septembrie.
Astfel, în urma campaniilor de crowdfunding în care s-au implicat voluntarii din cele 10 companii care s-au alăturat organizației Narada:
- S-au strâns resurse pentru 3395 elevi. Resursele financiare pentru 2395 au fost strânse de angajații celor 10 companii în campanie, iar o altă companie a adăugat suma necesară pentru încă 1000 de copii.
- 150 ron – donația medie per angajat
- 6000 ron – donația maximă a unei persoane fizice
- 3 companii – au ales să continue mobilizarea echipelor lor și pe parcursul lunii octombrie pentru a completa resursele cu care contribuie în campanie.
Fondurile obținute astfel vor fi investite cu prioritate, via platforma de crowdfunding dedicată profesorilor, în comunitățile vulnerabile care au provocări în a oferi tehnologia necesară elevilor, pentru continuarea procesului educațional în context pandemiei. Pentru finalul acestui an, Narada are în vedere facilitarea accesului la tehnologie hardware și software, pe cinci piloni: conectivitate (device-uri și internet pentru elevi și profesori), software pentru școli (ex. catalog electronic), tehnologie pentru crearea de săli de clasă de secol 21, software dedicat materiilor STEM și formare dedicată profesorilor pentru educația digitală.
„Ne confruntăm cu un început de an școlar fără precedent în Romania. Incertitudinea și starea de neliniște printre părinți, elevi și profesori sunt extrem de mari. Nu e greu să ne dăm seama cum se amplifică lucrurile pentru copiii și profesorii noștri din mediile sărace din România. Sunt nouă sute de mii de elevi care pur și simplu nu au cu ce să facă școală online, nu au internet, nu au telefon, tabletă. Imaginați-vă 16 stadioane de mărimea Stadionului Național Lia Manoliu pline ochi cu copii. Atâția sunt. Companiile și angajații lor care s-au implicat alături de noi sunt oameni de acțiune, cu viziune și simț civic, care înțeleg urgența situației și impactul posibil al neșcolarizării sau al educației făcute la nivel minim asupra noastră, a tuturor, ca cetățeni și ca țară”, spune Andra Munteanu, co-fondator Narada.
Cei 20.000 de oameni din business, din 10 companii importante care s-au alăturat misiunii Narada, vor conecta la educație peste 10.000 de copii și vor continua să se concentreze pe școlile aflate în scenariul roșu/ hibrid. În condițiile în care tot mai multe școli funcționează în această perioadă în scenariul roșu sau galben, devine vitală acoperirea necesarului instrumentelor care asigură un învățământ la distanță de calitate: acces la tehnologie și conectivitate, dar și sprijin în instruirea elevilor și profesorilor în folosirea device-urilor. Lipsa echipamentelor digitale și a conectivității în școli, cu precădere în mediul rural, afectează negativ continuarea procesului instructiv educativ, educația digitală a elevilor.
NARADA: Aducem educația în secolul 21
Suntem o echipă formată din antreprenori, manageri și oameni de acțiune care de-a lungul timpului au crescut proiecte de business pioniere în domeniilor lor de activitate. Suntem oameni care au înțeles că educația stă la baza oricărui progres și că în cazul în care criza educației se va adânci în Romania, efectele culturale, sociale si economice ar putea fi catastrofale. Echipa noastră s-a născut sub umbrela Romanian Business Leaders Foundation, cu scopul de a dezvolta inovația în educație la firul ierbii.
-
ENTERTAINMENT3 săptămâni ago
E anunțul momentului: Cei de la PRO TV, dați de gol. Cine ar putea fi următoarea persoană eliminată de la Survivor: „Gașca falșilor”
-
Grila de programe2 săptămâni ago
Modificări urgente în grila de programe PRO TV. Este vizată FINALA reality show-ul SURVIVIOR ROMÂNIA
-
ENTERTAINMENT2 săptămâni ago
Fraudă la Survivor România? Mama Ștefaniei Stănilă, acuzații bombă la Măruță: „Nu am primit confirmare la niciun vot”
-
ENTERTAINMENT2 săptămâni ago
Asta e suma reală: Câți bani a câștigat Alexandra Porkolab la Survivor. Zeci de mii de euro în câteva săptămâni: Românii de rând nu fac atât în câțiva ani
-
ENTERTAINMENT3 săptămâni ago
Concurentul de la Survivor România acuzat că a încălcat regulile show-ului. S-ar fi lăsat cu amenințări: ”Te dăm în judecată!”
-
Reality Show3 săptămâni ago
Survivor 2023, 16 mai. Ce a declarat Andrei Krișan după ce a pierdut jocul cu Dan Ursa
-
Reality Showo săptămână ago
ACUM LIVE – DAN URSA câștigă MAREA FINALĂ SURVIVIOR ROMÂNIA
-
Vedete2 săptămâni ago
Dan Pavel prezentatorul SURVIVOR ROMÂNIA a fost părăsit de soție
-
Vedete2 săptămâni ago
Cine va câștiga Survivor, în viziunea lui Jorge. ”Știe deja” cine va ajunge în finala de la PRO TV: ”E un caracter foarte frumos și am rezonat cel mai bine!”
-
ENTERTAINMENT3 săptămâni ago
Un fost concurent de la Survivor România așteaptă un copil
-
ENTERTAINMENT3 săptămâni ago
”O să fie în finala Survivor 2023 și are chiar toate șansele să câștige”. Ce a dezvăluit Majda Aboulumosha
-
Reality Show2 săptămâni ago
VIDEO Cea mai dureroasă eliminare de la Survivor. Toată lumea a izbucnit în lacrimi: „Mă doare și simt că ceva încă rămâne aici”
-
Monden4 zile ago
Ce mesaj ia trimisi Ștefania Stănilă „Domnului Dan” după ce s-a terminat SURVIVIOR
-
Mondeno săptămână ago
VIDEO O concurentă de la SURVIVIOR a rămas fără sutien pe traseu
-
Monden5 zile ago
O cunoscuta vedeta de la noi a întrat în direct, în stare avansată de ebrietate. Ce a urmat apoi de pune pe gânduri
-
ENTERTAINMENT3 săptămâni ago
”Și-a arătat adevărata față”. Concurentul care i-a scos din sărite pe unii dintre fanii Survivor 2023