Conferintele “European CSR Lessons”, la a doua editie - RADAR DE MEDIA
Connect with us

Spectacole

Conferintele “European CSR Lessons”, la a doua editie

Published

on

 

Marti, 15 mai, si miercuri, 16 mai se desfasoara conferintele din cadrul “European CSR Lessons”. Timp de doua zile, 13 invitati straini si 8 din Romania vor prezenta studii de caz inedite despre modul in care comportamentul responsabil al unor companii poate rezolva probleme grave ale societatii, ale economiei sau ale mediului inconjurator.

 

Astfel, marti a avut loc conferinta “Studii de caz: Reducerea impactului de mediu”. In cadrul ei, Karl Resel si Laura Sgarcitu au aratat cum a identificat ”Coca-Cola Europe” impactul pe care il are asupra surselor de apa si cum a reusit sa-l reduca prin relatia cu producatorii de zahar de la care isi cumpara materia prima. Aglaia Ntili a prezentat in cadrul celei de a doua editii ”European CSR Lessons” doua cazuri de companii din Grecia si Cipru, respectiv un lant de magazine si un producator de ulei, care si-au neutralizat emisiile de CO2, reusind in acest fel sa se impuna pe piata.

Barbara Janker a aratat cum a ajutat ”WWF” compania de asigurari ”Alianz” sa includa criterii sociale si de mediu in strategia sa de investitii si cum l-a ajutat pe retailerul ”Spar” sa se asigure ca produsele din peste pe care le comercializeaza nu pun in pericol supravietuirea unor specii amenintate. De asemenea, Ingo Nissen a vorbit despre cum a reusit dezvoltatorul ”Sonae Sierra” sa construiasca in Germania primul centru comercial din lume neutru in CO2, care foloseste doar energie “verde” si le ofera vizitatorilor numeroase facilitati “eco”.

„Studii de caz: Produse si operatiuni responsabile” a fost cea de-a doua conferinta din cadrul primei zile a ”European CSR Lessons”. In cadrul ei, Laura Crow a prezentat serviciile de “mobile health” pe care le dezvolta ”Grupul Vodafone” s impactul pe care il au acestea in domeniul telecomunicatiilor. Esther Hougee a aratat cum ii ajuta compania globala ”Sustainalytics” pe investitorii institutionali sa se asigure de profitabilitatea investitiilor lor pe termen lung, prin analiza de sustenabilitate a corporatiilor incluse in aceste portofolii.

In aceeasi idee, Sebastian Marcusanu a prezentat cum gestioneaza ”Grupul UniCredit” impactul pe care il are asupra respectarii drepturilor omului in lume. John Aston a vorbit despre criteriile prin care ar trebui sa evaluam sustenabilitatea marilor proiecte de constructii, iar Georgiana Mincu a prezentat lectiile invatate de BCR dupa primul an in care a derulat, in premiera pentru Romania, un program pilot de finantare a intreprinderilor sociale, prin credite avantajoase.

In prima zi a evenimentului a avut loc si o dezbatere pe o tema extrem de actuala, respectiv: „Lectia crizei economice: mai poate exista profit sau progres tehnologic fara responsabilitate?”. Publicul a putut intra in dialog cu invitatii, discutia fiind moderata de Liviu Mihaiu.

Ziua de miercuri va fi deschisa, la ora 11:00 de conferinta „Studii de caz: Dezvoltarea comunitatilor locale”. In cadrul ei, Mona Nicolici va vorbi cum se implica ”Petrom” in dezvoltarea comunitatilor in care opereaza, iar Andreia Cucu va arata cum a realizat ”GlaxoSmithKline” o evaluare a starii de sanatate a copiilor din Delta Dunarii si care au fost urmarile impresionante generate de publicarea acesteia.

Elena Serban va vorbi despre programul “Voluntar de Profesie”, prin care Vodafone ajuta ONG-urile sa-si dezvolte capacitatea organizationala, iar Corina Vasile va arata ce a stat la baza succesului primei editii a programului de granturi „Raiffeisen Comunitati”. Tot aici, Andrea Brbaklić va impartasi o experienta dintr-o tara vecina, aratand cum reuseste ”Erste Bank Serbia” sa incurajeze creativitatea tinerilor, ajutandu-i sa realizeze proiecte culturale in provinciile in care banca are operatiuni.

A doua conferinta a zilei va incepe la ora 13:30 si va aborda studii de caz despre “Incluziune si stakeholder engagement”. Astfel, Marie-Helene Ametsreiter va vorbi despre modul in care isi implica ”Grupul OMV” angajatii in actiuni de stakeholder engagement si cum reuseste sa le inspire solidaritate in conditii internationale dificile. In aceeasi idee, Delphine Jegoudez va prezenta un exemplu concret prin care ”Grupul France Telecom Orange” i-a implicat in dialog pe stakeholderii sai (clienti, angajati, furnizori, autoritati etc.) pentru a afla si raspunde celor mai importante preocupari ale acestora prin planuri concrete.

Pe de alta parte, Elaine Cohen, din Israel, va arata cum reuseste o companie de top din industria modei, sa isi consolideze de 20 de ani pozitia pe piata, prin actiuni menite sa imbunatateasca conditia femeii in societate, de la campanii curajoase care abordeaza prejudecati la adresa femeilor (inclusiv legate de prostitutie), pana la angajarea unor femei din toate straturile sociale si participarea lor la profit. Alan Knight, din Marea Britanie, va vorbi despre cum a reusit al doilea cel mai mare producator de dulciuri din lume, ”Cadbury”, sa imbunatateasca viata comunitatilor rurale de unde isi cumpara cacao: de la microcredite si incurajarea antreprenorilor locali, la investitii in scoli sau in biodiversitate.

Si ziua de miercuri se va incheia cu o dezbatere pe o serie de teme fierbinti, intitulata “Care trebuie sa fie relatia companiilor cu societatea si comunitatile locale?”, care va incepe la 16:00 si la care vor participa invitatii de la sesiunile anterioare. Informatii detaliate despre agenda si invitati pot fi gasite la adresa: http://www.csrlessons.eu/program. European CSR Lessons este un eveniment organizat de www.ResponsabilitateSociala.ro.

Comentarii

comments

Powered by Facebook Comments

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

PREMIILE RADAR DE MEDIA

www.creditrapid.ro

MENIU

pentru sufletul tau

Facebook

IN Trending