Connect with us

ALL MEDIA

Consumatorilor români de social media le place să se împrietenească cu mărcile

Published

on

 

GfK România a analizat în cadrul proiectului de cercetare realizat pentru IQads, cea mai importanta publicaţie online de marcom, modul în care consumatorii români apreciază comunicarea companiilor atât prin publicitatea online cât şi prin social media. Potrivit rezultatelor studiului, a reieşit faptul că 61% dintre respondenţi preferă site-urile dedicate mărcilor, în timp ce 41% preferă site-urile de companie.

41% dintre utilizatorii români de internet sunt de părere că emailurile directe sunt o modalitate adecvată prin care o marcă să comunice cu consumatorii săi. Cu toate acestea, comunicarea prin intermediul emailului trebuie folosită cu prudenţă, prea multe mesaje comerciale riscând să fie percepute ca spam.

Consumatorii români nu consideră formatele publicitare care revin cu insistenţă, cum ar fi reclamele de tip pop-up sau reclamele interstiţiale (cele care se deschid pe o pagină înaintea conţinutului solicitat), drept modalităţi de comunicare adecvate.

Interacţiunea mărcilor prin intermediul reţelelor sociale

Reţelele sociale sunt foarte cunoscute în rândul utilizatorilor de Internet din mediul urban. Astfel, 87% din respondenţii studiului au un cont pe cel puţin o reţea socială, iar dintre aceştia 89% au cont de Facebook.

Acelaşi studiu a relevat faptul că prezenţa mărcilor în mediile sociale sunt bine primite de consumatori, acestea fiind recomandate de 40% dintre respondenţi, prin împărtăşirea conţinutului. 

În acest context dominat de online şi social media, comunicarea devine bidirecţională, consumatorii având un cuvânt mult mai greu de spus decât în trecut.

Conform acestor rezultate, reiese necesitatea unei schimbări la nivelul comunicării, companiile fiind nevoite să înveţe să se deschidă în faţa consumatorilor, să fie mai prietenoase, să socializeze cu ei şi să îi asculte.

Comportamentul consumatorilor faţă de brandurile prezente în social media

Studiind comportamentul utilizatorilor români de Facebook, au rezultat câteva tendinţe generale. Utilizatorilor de internet le place să se “împrietenească” cu mărcile care sunt prezente pe Facebook, aproape 2 treimi dintre cei care au cont în Facebook devenind fani sau dând like cel puţin unei mărci din reţeaua socială (63%); femeile şi elevii sau studenţii reprezintă categoriile cele mai predispuse la acest tip de comportament, probabil datorită dorinţei de socializare şi comunicare mai pronunţate.

Mai mult decat atât, 40% dintre utilizatorii de Facebook se transformă în adevăraţi promotori ai mărcilor prezente în această reţea. Acestora li s-a întâmplat cel puţin o dată să “dea mai departe” materiale pe care mărcile le postează pe paginile lor.

Este notabil faptul că aproape 30% dintre utilizatorii reţelelor sociale au publicat de bună voie reclame pe profilul lor de Facebook şi 35% au participat la discuţii cu alte persoane din reţeaua socială despre diferite mărci (persoanele cu vârste cuprinse între 35-44 de ani sunt cele care discută cel mai mult alături de alte persoane din Facebook despre diferite mărci).

Facebook oferă posibilitatea mărcilor de a se apropia de consumatorii lor şi de a-i invita să participe la evenimente concepute special pentru ei. În această privinţă, apetitul utilizatorilor români de internet este crescut şi deja un sfert dintre utilizatorii de Facebook au participat la diferite evenimente la care au fost invitaţi de companiile prezente în Facebook.

Tendinţa de a participa la evenimente organizate de mărcile prezente în Facebook este mai mare pentru tinerii din intervalul de vârstă 18-24 de ani şi mai mică pentru cei din intervalul 25-34 de ani, cei din urmă fiind probabil mult mai implicaţi în socializarea offline.

Metodologie studiu GfK Online

Studiul online este aplicat pe un eşantion de 500 de respondenţi recrutaţi din panelul online www.askgfk.ro, reprezentativ pentru populaţia cu vârste între 15 şi 55 de ani, utilizatori de internet din mediul urban. Marja de eroare este +/- 4%. Panelul online GfK numără în prezent peste 23.000 de panelişti.

IQads

IQads este cel mai important produs media dedicat industriei de comunicare din România. IQads este o marcă a Blue Idea. Din portofoliul companiei Blue Idea face parte şi SMARK, comunitatea profesioniştilor în marketing din România.

 

Credit foto: tehnopol.ro

 

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ALL MEDIA

Producţii TVR, premiate internaţional la Prix CIRCOM

Published

on

 

Televiziunea Română a urcat pe podium la Prix CIRCOM 2019, obţinând locul I şi o menţiune în cadrul Galei Asociaţiei Televiziunilor Regionale din Europa (CIRCOM Regional)organizaţie care reuneşte 376 de staţii TV din 38 de ţări şi care premiază cele mai bune producţii ale acestora.

La Categoria „Europa”, juriul internaţional a acordat locul I reportajului Faraoani, comuna cu sate în cinci ţări, realizat de Alina Amza la studioul central al TVR din Bucureşti în timp ce la Categoria „Muzică şi arte”, filmul Tatăl meu, Imre al Andreei Ştiliuc (TVR Iaşi) a fost recompensat cu menţiune.

 

„Este un premiu care mă onorează pentru că am avut competitori de la cele mai importante televiziuni publice din Europa”, a declarat jurnalista Alina Amza. „Mă bucur mult că povestea mea despre locuitorii care au mai rămas în Faraoani a impresionat în aşa măsură. Este printre puţinele ocazii când publicul poate vedea vârstnici care au lăsat de-o parte sapa şi au învăţat să folosească reţelele de socializare pentru a-şi aduce aproape copiii şi nepoţii. O poveste despre oameni puternici şi adaptarea lor la provocările secolului 21”, a adăugat Alina Amza.

 

„Pentru mine este mai mult decât un premiu. Are o valoare simbolică foarte mare, deoarece am descoperit acest subiect fabulos în anul 2014, în timpul unui workshop organizat de CIRCOM la Budapesta”, povesteşte Andreea Ştiliuc, care semnează regia, montajul și o parte a imaginii filmului Tatăl meu, Imre. „Atunci am început să visez că, într-o zi, povestea va deveni film’, mai spune Andreea.

Ca în fiecare an, la Prix CIRCOM 2019, TVR a acordat Premiul de debut în jurnalism, respectiv Young Onscreen Talent – o distincţie în memoria Vandei Condurache, realizator şi redactor-şef al Redacţiei Programe TVR Iaşi. În acest an, premiul a fost oferit unei jurnaliste de la televiziunea naţională spaniolă din Galicia.

 

La Prix CIRCOM Regional 2019 au fost înscrise peste 200 de producţii, marele câştigător fiind televiziunea publică norvegiană – NRK – care a primit trei dintre cele 11 premii aflate în competiţie, în timp ce alte premii au fost acordate televiziunilor din: Irlanda – RTÉ, Suedia – SVT, Olanda – RTV Oost, Polonia – TVP3 Katowice, Spania – Telemadrid, Marea Britanie – BBC South şi Spania – CRTVG.

Câştigătorii au fost desemnaţi de un juriu de specialitate format din profesionişti de televiziune din 14 ţări europene, printre care şi reprezentanta TVR – Dite Dinesz, realizator TVR Timişoara.

 

Despre producţiile premiate

Difuzat în cadrul emisiunii Dosar România de la TVR 1, Faraoani – comuna cu sate în cinci ţări este un reportaj emoţionant, despre transformarea satelor şi a societăţii româneşti. Alina Amza i-a adus în faţa telespectatorilor pe bătrânii rămaşi singuri în satele româneşti,  în aşteptarea întâlnirii de pe Skype cu copiii lor. Oamenii din comuna Faraoani, polul emigraţiei din România, au luat calea Europei de frica salariilor mizere. Pentru a rămâne totuşi lângă copiii lor, cei care până mai ieri ştiau doar să mânuiască hârleţul şi să hrănească animalele, s-au familiarizat cu reţelele de socializare şi au acceptat ca tehnologia să pătrundă în vieţile lor.

Cea de-a doua producţie TVR premiată, filmul Tatăl meu, Imre, realizat de Andreea Ştiliuc, prezintă povestea fotografului Imre Kinszki, victimă a Holocaustului, şi a fiicei sale, Judit, care a supravieţuit tragediei. Creaţiile lui Imre Kinszki sunt tratate de cunoscători asemenea celor ale lui Brassaï, Kertész sau Moholy-Nagy. Cu toate acestea, fotografiile sale sunt încă necunoscute, astfel că, Andreea Ştiliuc s-a gândit să-l readucă în atenţia publicului larg.

 

Despre CIRCOM:

CIRCOM Regional – European Association of Regional Television – este o organizaţie care reuneşte 376 de staţii de televiziune regionale din 38 de ţări şi are misiunea de a coordona reţeaua de televiziuni regionale, de a dezvolta relaţiile cu instituţiile europene (Comisia Europeană, Consiliul Europei şi Parlamentul European), de a creşte numărul programelor destinate schimbului şi de a înlesni realizarea coproducţiilor. Televiziunea Română este membru activ în organizaţia CIRCOM Regional din anul 1993, iar în prezent avem un reprezentat, respectiv coordonatorul naţional pentru CIRCON Regional, membru în Consiliul de Administraţie.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Publicatia PRwave împlinește 14 ani

Published

on

 

PRwave, site de știri online din afaceri, marketing, financiar, media și lifestyle, împlinește 14 ani. Site-ul a fost primul din România dedicat imaginii, comunicării şi relaţiilor publice pentru afaceri şi continuă să ofere conţinut relevant oamenilor de afaceri, persoanelor care doresc să fie la curent cu cele mai noi ştiri, specialiştilor în relaţii publice şi marketing şi studenţilor de la facultăţile de marketing şi comunicare. Mai mult, prin intermediul blogului de călătorii Travel – Moments in Time, lansat în urmă cu 10 ani, vizitatorii au ocazia de a găsi articole care să îi inspire în alegerea următoarei destinaţii de vacanţă.

 

„PRwave este un proiect incredibil. A pornit din dorinţa de a le oferi studenţilor la comunicare şi relaţii publice un site de unde să se poată informa, unde să găsească articole de la specialişti în domeniu şi studii de caz despre campanii de succes. Nici nu ştiam atunci, în urmă cu 14 ani, ce evoluţie minunată va avea PRwave! Am ajuns să publicăm zilnic zeci de ştiri şi articole din domenii variate – economie, afaceri, marketing, media, stil de viaţă, auto, IT, velo, evenimente etc. Avem, de asemenea, prezentări de carte în rubrica Books Wave şi materiale şi case studii în exclusivitate în cadrul rubricii Exclusive.

PRwave înseamnă evoluţie constantă și adaptare permanentă pentru a rămâne în top şi a oferi conţinut de calitate vizitatorilor noştri. Mă bucur că am reuşit să ajungem la 14 ani de PRwave!” a declarat Violeta-Loredana Pascal, fondator PRwave.

 

Peste 86.500 de materiale au fost publicate în acest timp pe site – iar numărul creşte zilnic cu noi ştiri şi articole. Site-ul oferă şi o poveste poliţistă care poate fi downloadată gratuit aici: https://mailchi.mp/6798c54c152c/inocentul. Iar dacă vă întrebaţi cum arăta PRwave în urmă cu 14 ani, iată un preview.

Unul dintre proiectele de succes ale PRwave este blogul de călătorii în limba engleză Travel – Moments in Time. Lansat în urmă cu 10 ani şi început ca un loc în care să fie împărtăşite impresii de călătorie, blogul a ajuns la peste 1400 de articole cu sfaturi de călătorie, itinerarii, ghiduri şi recomandări pentru oraşe din întreaga lume.

„Istoria PRwave continuă. Vă aştept în fiecare zi pe site cu ştiri proaspete şi interesante şi pe blogul de călătorii cu articole care să vă inspire”, a mai adăugat Violeta-Loredana Pascal.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Radio

Aniversare: De la “Star Station” la “Dimineața Blană”, 26 de ani de ProFM

Published

on

Foto Credit: DIGI
 

ProFM împlinește luni, 15 aprilie 2019, 26 ani de ani de muzică bună și jurnalism de primă mână. Smiley și Pavel Bartoș sunt printre artiștii care vor sărbători aniversarea din studio, pe aceeași frecvență cu ascultătorii ProFM. De-a lungul anilor, ProFM a lansat unele dintre cele mai cunoscute nume din jurnalismul românesc și a creat experiențe muzicale care au traversat generații.   

“Păstrează pasiunea, aceasta e secretul prin care ProFM a reușit să rămână în topul radiourilor și în inimile ascultătorilor pentru nu mai puțin de 26 de ani. Dincolo de cel mai experimentat radio comercial, ProFM este o stare de spirit care trece de microfoane și un nume care a crescut vedete, a surprins prin curaj și a dat muzicii românești un loc în care să se afirme. Le mulțumim celor care ne ascultă, fie că sunt din generația Star Station, fie care sunt din generația Dimineața Blană. Și noi ca și ei, suntem bolnavi de ProFM și promitem să nu ne treacă”, a declarat Marius Dobre, managerul ProFM.

Pentru fiecare an de emisie, echipa ProFM a pregătit 26 de cadouri care așteaptă să fie revendicate de fanii care vor petrece ziua de 15 aprilie pe frecvența 102.8. Happy Giveaway Day vine cu trotinete electrice, hoverboard-uri, ceasuri smart, boxe, căști și cu un maraton de muzică și voie bună care aduce la microfoanele din studio actori și vedete.

Pavel Bartoș & Smiley fac ziua bună să se cunoască de “Dimineață Blană” cu Țibulcă și Coțofană. După matinal, intră în “concurs” cu un show de stand up comedy on air Maria Popovici și Micu. CRBL și Oase vor petrece după – amiază la microfonul ProFM, iar la schimbul doi de râsete, sunt invitați actorii alături de care își petrec serile sute de mii de români – Natanticu și Neamțu.

Pro FM emite din 15 aprilie 1993 și, de patru ani, face parte din portofoliul grupului Digi | RCS & RDS. Andrei Gheorghe, Teo Trandafir și Andi Moisescu și-au început cariera la ProFM. Concertele ProFM on Top și Pro FM SuperGirl aduc în fiecare an ascultătorilor cei mai apreciați artiști români.   

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending