Connect with us

DIGITAL

Contrabanda cu țigarete continuă trendul descrescător

Published

on

Foto credit: JTI
 

Piața neagră a țigaretelor a scăzut în mai 2015 până la 14,1%, comparativ cu 15,2% în luna martie, conform ultimelor date ale companiei de cercetare Novel Research. Contrabanda scade, astfel,  sub media ultimilor patru ani, de 14,7%.

“În mai 2015, comerțul ilegal cu țigarete a înregistrat scăderi importante comparativ cu luna martie, în sud-est (minus 8,2 p.p. până la  6,1%) și vest (minus 7,3 p.p. până la 16,9%). Deși la nivel național tendința contrabandei este în scădere începând cu luna martie 2015, în regiunea cea mai afectată de piața neagră, nord-est, nivelul comerțului ilicit se menține relativ constant și în luna mai, la 34,2%. Din punct de vedere al provenienței, „cheap whites” continuă să dețină cea mai mare pondere pe piața neagră, de 55,8%, înregistrând o creștere semnificativă de 15 p.p. față de luna martie 2015. Ponderea produselor provenite din Ucraina (14,1%) și Moldova (23%) se află în scădere, iar Serbia este relativ constantă (2,2%)”, a declarat Marian Marcu, Directorul Companiei de Cercetare Novel Research.

”Novel înregistrează două reduceri consecutive ale comerțului ilegal cu țigarete, de 1,1 p.p. față de luna martie și de peste 5 p.p. față de ianuarie 2015. A fost o perioadă de eforturi intense. În primele patru luni din 2015, poliţiştii de frontieră au capturat peste 1,5 milioane pachete ţigarete şi au destructurat 10 rețele de crimă organizată. Doar în luna mai, poliţiştii au efectuat peste 200 percheziţii, vizând astfel destructurarea unor grupări infracţionale. Cea de-a patra campanie regională pe care JTI a susținut-o în parteneriat cu Agenția Națională de Administrare Fiscală, prin Direcția Generală a Vămilor, desfășurată în perioada martie- iunie, a înregistrat deja efecte notabile în reducerea pieței negre, însă doar în regiunile și în perioadele în care s-a derulat. Companiile de tutun susțin eforturile autorităților de aplicare a legii. Din păcate, nu același lucru se poate spune despre autoritățile fiscale. Ministerul Finanțelor tocmai a decis, peste noapte, să compenseze scăderea de TVA cu  o creștere de acciză la țigarete. Creșterea este, însă, excesivă, pune presiune pe piața legală și crează premisele unei relansări a contrabandei. Considerăm că este necesară  revenirea la predictibilitate în materie fiscală și la un calendar clar, mai ales în condițiile în care nivelul de accizare prevăzut pentru 2018 a fost deja atins. De asemenea, este absolută nevoie de o nouă Strategie Națională de combatere a comerțului ilegal cu țigarete, pentru perioada 2015-2018, care să vizeze îmbunătățirea legislației și măsuri concrete ce trebuie implementate, de către toate instituțiile responsabile. Cu toate că a fost cerută public și în repetate rânduri, de ANAF și DGV, și chiar de Consiliul Concurenței care, la finalizarea investigației pe piața țigaretelor, a concluzionat că traficul ilegal este principalul factor perturbator pentru sectorul tutunului, strategia nu există încă ”, a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications, JTI România, Moldova și Bulgaria.

„Este îmbucurător faptul că piața neagră continuă să scadă și în mai, după reducerea din luna martie. Sperăm ca acest trend să continue și să nu reprezinte din nou, ca de atâtea ori în trecut, doar un rezultat al unui anumit context. Spun acest lucru pentru că, circa 80% din prețul unui pachet de țigarete reprezintă acciză și TVA, taxe plătite la stat și, ca urmare, evoluția industriei tutunului depinde în foarte mare măsură de politica fiscală și de cadrul de reglementare. Spre exemplu, recentele propuneri potrivit cărora comercializarea țigaretelor trebuie să se facă la minimum 250 m de unitățile sanitare și de învățământ, având ca obiectiv declarat sănătatea publică, mai precis reducerea incidenței fumatului în rândul tinerilor, nu vor face altceva decât să impulsioneze piața neagră. Cei care comercializează țigarete ilegale vând oricui, fără a face diferența între minori și adulți, iar cine va dori să cumpere produse din tutun fără să meargă până la marginea localității, va putea opta pentru țigaretele comercializate ilegal, în piețe, oboare, în fața stațiilor de metrou. Așadar, îngrădirea comerțului legal, nu va face altceva decât să dea apă la moară vânzătorilor de țigarete de contrabandă. În afara faptului că propunerea menționată nu aduce vreun beneficiu sănătății publice, circa 50% dintre punctele de vânzare la nivel național își vor reduce cu aproape jumătate cifra de afaceri, cu efecte în lanț asupra salariaților, furnizorilor șamd. Reglementările duse la extrem și comerțul ilegal cu țigarete duc la pierderi de locuri de muncă și de bani la buget și, în plus, invită crima organizată în comunitate. Orice autoritate care aplică legea știe că rețelele de contrabandă cu țigarete reprezintă o platformă și pentru traficul de arme și persoane. Reprezentanții Direcției Generale a Vămilor declarau recent că, “una dintre sursele de finanțare a traficului de arme o constituie contrabanda cu țigarete”, iar în contextul geopolitic actual, se poate spune că traficul ilegal cu țigarete devine o problemă majoră de securitate națională”, a declarat  Adrian Popa, Director Corporate & Regulatory Affairs, BAT Romania.

„Sperăm ca această scădere să reprezinte semnul unui trend care va determina reducerea contrabandei cel puțin până la nivelul mediei europene, de circa 10%. Eforturile autorităților competente în combaterea comerțului ilegal trebuie dublate, însă, de o serie de schimbări legislative, pe care industria tutunului le solicită de ani de zile. Astfel, pe lângă reglementarea unitară, pe criteriu cantitativ, a infracțiunilor de evaziune fiscală și de contrabandă cu țigarete, trebuie clarificată situația la punctele de trecere a frontierei interne cu Ungaria și Bulgaria, iar poliția locală și jandarmeria trebuie să primească atribuții specifice, întrucât comerțul ilegal cu țigarete se desfășoară în zona lor de competență: piețe, oboare, stații de metrou etc.

Contrabanda cu țigarete are efecte profund negative nu doar pentru producătorii și distribuitorii legali și pentru stat, dat fiind că un punct procentual din piața neagră înseamnă pierderi la buget de peste 35 de miloane de euro, dar reprezintă și o amenințare pentru securitatea frontierelor și, implicit, pentru aderarea noastră la Schengen. De aceea, noua Strategie de combatere a comerțului ilegal cu țigarete trebuie să conțină precizări clare și să reunească toți actorii implicați, începând cu decidenții politicilor fiscale și terminând cu autoritățile de aplicare a legii”, a declarat Sorana Mantho, Director Corporate Affairs, Philip Morris Romania.

„Faptul că piața neagră a continuat să scadă și în luna mai, după reducerea din martie, este și rezultatul eforturilor susținute ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală, prin Direcția Generală a Vămilor. Doar în primele trei luni ale anului au fost capturate de către lucrătorii vamali, peste 200.000 pachete de țigarete introduse  ilegal, utilizându-se mijloace de ascundere diversificate (în locașuri special amenajate în mijloace de transport, ascunse pe corp de către călători, prin expedieri de colete poștale etc.). Cea mai importantă descoperire a organelor vamale din cadrul biroului vamal Constanța Port a fost identificată în baza analizei de risc,  prin care s-a selectat pentru controlul vamal un container care figura încărcat cu servețele umede, iar în realitate au fost găsite peste 300.000 pachete  (6.245.400 bucăți)  țigarete nedeclarate, fără marcaje, de diverse mărci.

Eforturile ANAF și ale DGV au fost susținute și de producătorii de țigarete. În prezent, sunt active în punctele vamale 33 echipe canine specializate pentru depistarea țigaretelor și 11 cu dublă specializare – droguri și țigarete ilegale, echipe pentru care primim suport din partea companiilor de tutun. De asemenea, derulăm, în baza acordurilor semnate anul trecut cu producătorii, campanii publice de conștientizare a efectelor profund negative ale comerțului ilegal cu țigarete. Contrabanda reprezintă o amenințare la  adresa siguranței naționale, care ne afectează implicit aderarea la Schengen, dat fiind că România are a doua cea mai extinsă graniță externă a UE, de peste 2.100 km”, a declarat Claudiu Ardeleanu, Director, Direcția Generală a Vămilor.

Marii producători de tutun au semnat acorduri de cooperare cu Comisia Europeană pentru combaterea comerțului ilegal cu produse din tutun și susțin instituirea, din sumele alocate României ca urmare a acestor acorduri, a unui fond de premiere pentru cei care s-au remarcat prin rezultate deosebite în lupta împotriva contrabandei cu țigarete.

Industria tutunului este al doilea mare contribuabil la bugetul de stat al României, după companiile din sectorul petrolier. În 2014, industria tutunului a virat la buget circa 2,7 miliarde euro, însemnând accize, TVA, taxe și contribuții. Suma reprezintă 1,75% din PIB și 12,5% din totalul veniturilor bugetare.

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

DIGITAL

Simona Simon – Group Creative Director la McCann PR – în juriul Cannes Lions 2019

Published

on

 

Simona Simon, Group Creative Director la McCann PR, reprezintă România în juriul de Relații Publice al Cannes Lions 2019, urmând să evalueze lucrările ce se vor califica pe lista scurtă. McCann PR a fost desemnată cea mai performantă agenție de PR în cadrul premiilor BIZ PR Awards 2018, iar în 2017 a obținut titlul de „Agenția anului” în cadrul celei de-a 15-a ediții a Galei Romanian PR Award, câștigând totodată 20 de premii și cel mai mare număr de nominalizări din competiție.

Simona s-a alăturat echipei de creație a McCann PR în urmă cu trei ani și coordonează din perspectiva creativă conturile de FMCG & finance și retail, ale agenției, contribuind la dezvoltarea campaniilor de comunicare locală pentru clienți precum Coca-Cola (Coca-Cola, Coca-cola Zero, Dorna, Fanta, Fuzetea, Sprite, Schweppes, Cappy, Coca-Cola Energy), Coca-Cola HBC, CCC Shoes, Ponderas.

“Este un adevarat privilegiu să fac parte din juriul unei competiții de o asemenea anvergură. Mă bucur mult că efortul, implicarea și rezultatele excelente obținute alături de echipa McCann PR, sunt recunoscute și prin această experiență. Sunt sigură că va fi o oportunitate extraordinară de dezvoltare profesională, dar și o ocazie inedită de a interacționa cu cei mai buni specialiști și de a evalua, la cele mai înalte standarde, campanii din toată lumea.”, a declarat Simona Simon, Group Creative Director.

Simona are o personalitate puternică și e un experimentalist prin definiție. A invățat să șofeze camioane la 18 ani, sare cu parașuta, trage cu arcul și o găsim adesea, la jocurile de airsoft, într-un scenariu MilSim (military simulation), echipată complet și cu arma în mână.

Intersecțiile cu domeniile care nu sunt feminine prin definiție i-au permis accesul la un alt mod de a gândi, evalua și aborda situațiile. Simona e pasionată de documentare, consumă research pe pâine și e motivată de acel “extra-mile”.

A absolvit Universitatea Națională de Arte București, iar primul contact cu festivalul Cannes Lions a fost prin intermediul The Alternative School for Creative Thinking. A urmat „Cursul pentru jurnaliști care transmit din zone de conflict”, organizat de Ministerul Apărării Naționale, unde s-a antrenat cu militari ai Forţelor pentru Operaţii Speciale, din cadrul Batalionului 610 Operații Speciale.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Servicii SEO de calitate în 2019, pentru o vizibilitate bună pe termen lung pe Google

Published

on

 

Nu este adevărat că SEO a murit, așa cum afirmă tenebros unii adversari ai optimizărilor pentru motoarele de căutare. Chiar dacă avem de-a face cu o scădere a calității în mai toate domeniile vieții noastre reale, pe internet lucrurile stau puțin diferit.

Și în 2019, nu poți ca să fii memorabil dacă nu aduci plusvaloare acelora ce ajung pe site-ul de firmă sau pe blogul tău.

 

O agenție SEO te poate ajuta cu servicii adaptate noilor cerințe de optimizare

 

Doar că regulile după care se face SEO (Search Engine Optimization) se modifică într-un ritm amețitor, de aceea, mai ales dacă vorbim despre o afacere online, nu poți ca să mai ajungi în top azi (și mai ales să rămâi acolo!) dacă nu apelezi la o agenție specializată, precum este, de exemplu,  Digital Metrics.

 

Chiar și în prezent, pentru ca Google, Bing sau alte motoare online să afle de existența ta și să te pună în fruntea căutărilor este nevoie ca să apelezi la oameni care chiar se pricep la optimizare web, deoarece ei:

  • analizează trendurile și găsesc cele mai relevante cuvinte-cheie pentru domeniul tău de activitate;
  • pot să insereze acei termeni în url-uri, titluri, subtitluri, descrierile fotografiilor postate, ca să nu mai vorbim de conținutul propriu-zis, pentru ca să ai relevanța visată în online.

 

Chiar dacă sub o nouă formă, pe baza unor algoritmi noi, dacă este făcut așa cum trebuie, un SEO de calitate, făcut după o strategie clară, nu „heirupistic”, poate să îți dea satisfacția de a-ți vedea site-ul și/sau blogul pe prima pagină de căutări. Iar acest lucru înseamnă automat un trafic mai mare, traficul conduce la lead-uri, iar acestea se pot transforma în clienți pe care urmează ca să-i fidelizezi prin secrete specifice, pe care tot specialiștii unei agenții  SEO bune le cunosc.

Dacă o să intri pe site-ul de prezentare Digital Metrics o să vezi acolo că promovarea online este un proces complex, ce include multiple acțiuni interconectate ce converg spre atingerea unor obiective bine stabilite și eșalonate în timp.

Căile de atingere ale acestora pot să fie diverse, dar în linii generale ele se păstrează, chiar dacă se mai ajustează pe parcurs în raport de elementele noi care apar.

Există instrumente specifice pentru atragerea unui număr mereu în creștere de vizitatori, pentru a-ți putea crește brandul de firmă sau brandul personal, iar pe cale de consecință, dacă ai răbdare, o să te bucuri de o victorie răsunătoare.

Optimizarea pentru motoarele de căutare este în prezent un război dur, unde doar cei mai pregătiți strategi pot învinge.

 

Optimizarea de calitate nu se poate face peste noapte!

 

Cert este că nu se pot vedea rezultate senzaționale peste noapte, dacă se dorește ca ele să dureze. O perioadă de circa 6 – 12 luni este una rezonabilă, dacă un client dacă cumpără un pachet de promovare SEO vrea să își atingă obiectivele scontate în online, să își învingă concurenții direcți.

Doar cu ajutorul unei firme specializate în SEO ai să îți poți eficientiza website-ul și/blogul, poți să ai parte de un conținut irezistibil pentru aceia care citesc postările de pe paginile tale din online, poți ca să îți construiești cu timpul o prezență virtuală magnetică care să dureze, nu să fie doar o apariție efemeră.

 

Dacă în urmă cu 2 – 3 ani circa 75% dintre internauți nu treceau de prima pagină a motoarelor de căutare, în prezent, din cauza telefoanelor mobile, care permit afișarea pe ecranele lor a unui număr și mai mic de rezultate decât se pot vedea pe un monitor de laptop, lupta pentru primele poziții (maxim 5) pe Google s-a acutizat și mai mult.

Dar apelând la o agenție bună din domeniu, precum este Digital Metrics poți câștiga acest război!

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Joaquin Bonilla este noul Executive Creative Director al Golin

Published

on

 

Joaquin Bonilla este noul Executive Creative Director al Golin, poziție din care coordonează departamentul de Creație al agenției. Joaquin are o experiență de peste 20 ani în comunicare și se alătură echipei Golin după ce a lucrat în agenții internaționale și locale, unde a dezvoltat campanii creative pentru clienți din industrii precum FMCG, food, auto, finance & banking.

Joaquin este responsabil de dezvoltarea și consolidarea soluțiilor creative oferite clienților agentiei, îmbinând o abordare de tipul earned first cu un puternic nucleu de brand și customer experience. Irina Guțan (Copywriter) și Emanuel Ignat (Art Director) completează echipa de creație Golin, contribuind cu un know-how creativ extins la construirea campaniilor creative ale diviziilor Consumer și Corporate din cadrul agenției și întregind competențele The BridgeTM, departamentul de social media și digital PR al agenției.

“Suntem prima agenție de PR din România care a avut un director de creație, încă de acum aproape 10 ani. Suntem curajoși și ne place să fim mereu cu un pas înaintea celorlalți, inovăm și căutăm relevanța în tot ceea ce facem, iar în ADN-ul nostru scrie courageously happy și progressive PR. Același spirit l-am regăsit și la Joaquin și am știut că împreună facem o echipă excelentă. Focusul departamentului de creație al Golin este să conceapă pentru clienții nostri soluții creative earned-first, utilizând instrumente de customer experience (CX), fără să piardă esența PR-ului: construirea și consolidarea reputației, câștigarea atenției consumatorilor, relațiile cu influencerii”, a spus Irina Roncea, Managing Director Golin.

Mă bucur că am oportunitatea de a mă alătura echipei de aur Golin. Sunt încântat să îmi folosesc energia și pasiunea creativă pentru clienții agenției, jucători de top în industriile lor, branduri și companii pentru care orice creativ din piață would really kill J. Cred în creativitate în toate formele ei, și mai ales în PR, și sunt convins că, împreună cu noul departament de creație al agenției, vom duce mai departe povestea de succes pe care Golin o scrie de atâția ani pe piața românească”, a declarat Joaquin Bonilla, Executive Creative Director Golin.

Golin a anunţat la sfârșitul anului trecut noua sa abordare progresivă pentru redefinirea domeniului relaţiilor publice. Într-o eră în care există o confuzie fără precedent în comunicare, Golin îşi propune să genereze sentimentul de mândrie pentru această profesie şi să livreze rezultate măsurabile clienţilor săi.

Ca parte a strategiei sale progresive, agenţia a lansat un nou sistem de operare global ce include o serie de produse de date şi analiză. Instrumentele de lucru trademark Golin, precum Relevance RadarTM, platforma care utilizează inteligența artificială pentru a ajuta la anticiparea și măsurarea oportunităților de buzz, sharing și talkability, și CXPRTM, platforma ce reunește insight-uri din social data pentru a susține decizii de business, aliniază relațiile publice cu traseul consumatorului pentru a maximiza impactul comunicării.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending