Connect with us

DIGITAL

Contrabanda cu țigarete continuă trendul descrescător

Published

on

Foto credit: JTI
 

Piața neagră a țigaretelor a scăzut în mai 2015 până la 14,1%, comparativ cu 15,2% în luna martie, conform ultimelor date ale companiei de cercetare Novel Research. Contrabanda scade, astfel,  sub media ultimilor patru ani, de 14,7%.

“În mai 2015, comerțul ilegal cu țigarete a înregistrat scăderi importante comparativ cu luna martie, în sud-est (minus 8,2 p.p. până la  6,1%) și vest (minus 7,3 p.p. până la 16,9%). Deși la nivel național tendința contrabandei este în scădere începând cu luna martie 2015, în regiunea cea mai afectată de piața neagră, nord-est, nivelul comerțului ilicit se menține relativ constant și în luna mai, la 34,2%. Din punct de vedere al provenienței, „cheap whites” continuă să dețină cea mai mare pondere pe piața neagră, de 55,8%, înregistrând o creștere semnificativă de 15 p.p. față de luna martie 2015. Ponderea produselor provenite din Ucraina (14,1%) și Moldova (23%) se află în scădere, iar Serbia este relativ constantă (2,2%)”, a declarat Marian Marcu, Directorul Companiei de Cercetare Novel Research.

”Novel înregistrează două reduceri consecutive ale comerțului ilegal cu țigarete, de 1,1 p.p. față de luna martie și de peste 5 p.p. față de ianuarie 2015. A fost o perioadă de eforturi intense. În primele patru luni din 2015, poliţiştii de frontieră au capturat peste 1,5 milioane pachete ţigarete şi au destructurat 10 rețele de crimă organizată. Doar în luna mai, poliţiştii au efectuat peste 200 percheziţii, vizând astfel destructurarea unor grupări infracţionale. Cea de-a patra campanie regională pe care JTI a susținut-o în parteneriat cu Agenția Națională de Administrare Fiscală, prin Direcția Generală a Vămilor, desfășurată în perioada martie- iunie, a înregistrat deja efecte notabile în reducerea pieței negre, însă doar în regiunile și în perioadele în care s-a derulat. Companiile de tutun susțin eforturile autorităților de aplicare a legii. Din păcate, nu același lucru se poate spune despre autoritățile fiscale. Ministerul Finanțelor tocmai a decis, peste noapte, să compenseze scăderea de TVA cu  o creștere de acciză la țigarete. Creșterea este, însă, excesivă, pune presiune pe piața legală și crează premisele unei relansări a contrabandei. Considerăm că este necesară  revenirea la predictibilitate în materie fiscală și la un calendar clar, mai ales în condițiile în care nivelul de accizare prevăzut pentru 2018 a fost deja atins. De asemenea, este absolută nevoie de o nouă Strategie Națională de combatere a comerțului ilegal cu țigarete, pentru perioada 2015-2018, care să vizeze îmbunătățirea legislației și măsuri concrete ce trebuie implementate, de către toate instituțiile responsabile. Cu toate că a fost cerută public și în repetate rânduri, de ANAF și DGV, și chiar de Consiliul Concurenței care, la finalizarea investigației pe piața țigaretelor, a concluzionat că traficul ilegal este principalul factor perturbator pentru sectorul tutunului, strategia nu există încă ”, a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications, JTI România, Moldova și Bulgaria.

„Este îmbucurător faptul că piața neagră continuă să scadă și în mai, după reducerea din luna martie. Sperăm ca acest trend să continue și să nu reprezinte din nou, ca de atâtea ori în trecut, doar un rezultat al unui anumit context. Spun acest lucru pentru că, circa 80% din prețul unui pachet de țigarete reprezintă acciză și TVA, taxe plătite la stat și, ca urmare, evoluția industriei tutunului depinde în foarte mare măsură de politica fiscală și de cadrul de reglementare. Spre exemplu, recentele propuneri potrivit cărora comercializarea țigaretelor trebuie să se facă la minimum 250 m de unitățile sanitare și de învățământ, având ca obiectiv declarat sănătatea publică, mai precis reducerea incidenței fumatului în rândul tinerilor, nu vor face altceva decât să impulsioneze piața neagră. Cei care comercializează țigarete ilegale vând oricui, fără a face diferența între minori și adulți, iar cine va dori să cumpere produse din tutun fără să meargă până la marginea localității, va putea opta pentru țigaretele comercializate ilegal, în piețe, oboare, în fața stațiilor de metrou. Așadar, îngrădirea comerțului legal, nu va face altceva decât să dea apă la moară vânzătorilor de țigarete de contrabandă. În afara faptului că propunerea menționată nu aduce vreun beneficiu sănătății publice, circa 50% dintre punctele de vânzare la nivel național își vor reduce cu aproape jumătate cifra de afaceri, cu efecte în lanț asupra salariaților, furnizorilor șamd. Reglementările duse la extrem și comerțul ilegal cu țigarete duc la pierderi de locuri de muncă și de bani la buget și, în plus, invită crima organizată în comunitate. Orice autoritate care aplică legea știe că rețelele de contrabandă cu țigarete reprezintă o platformă și pentru traficul de arme și persoane. Reprezentanții Direcției Generale a Vămilor declarau recent că, “una dintre sursele de finanțare a traficului de arme o constituie contrabanda cu țigarete”, iar în contextul geopolitic actual, se poate spune că traficul ilegal cu țigarete devine o problemă majoră de securitate națională”, a declarat  Adrian Popa, Director Corporate & Regulatory Affairs, BAT Romania.

„Sperăm ca această scădere să reprezinte semnul unui trend care va determina reducerea contrabandei cel puțin până la nivelul mediei europene, de circa 10%. Eforturile autorităților competente în combaterea comerțului ilegal trebuie dublate, însă, de o serie de schimbări legislative, pe care industria tutunului le solicită de ani de zile. Astfel, pe lângă reglementarea unitară, pe criteriu cantitativ, a infracțiunilor de evaziune fiscală și de contrabandă cu țigarete, trebuie clarificată situația la punctele de trecere a frontierei interne cu Ungaria și Bulgaria, iar poliția locală și jandarmeria trebuie să primească atribuții specifice, întrucât comerțul ilegal cu țigarete se desfășoară în zona lor de competență: piețe, oboare, stații de metrou etc.

Contrabanda cu țigarete are efecte profund negative nu doar pentru producătorii și distribuitorii legali și pentru stat, dat fiind că un punct procentual din piața neagră înseamnă pierderi la buget de peste 35 de miloane de euro, dar reprezintă și o amenințare pentru securitatea frontierelor și, implicit, pentru aderarea noastră la Schengen. De aceea, noua Strategie de combatere a comerțului ilegal cu țigarete trebuie să conțină precizări clare și să reunească toți actorii implicați, începând cu decidenții politicilor fiscale și terminând cu autoritățile de aplicare a legii”, a declarat Sorana Mantho, Director Corporate Affairs, Philip Morris Romania.

„Faptul că piața neagră a continuat să scadă și în luna mai, după reducerea din martie, este și rezultatul eforturilor susținute ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală, prin Direcția Generală a Vămilor. Doar în primele trei luni ale anului au fost capturate de către lucrătorii vamali, peste 200.000 pachete de țigarete introduse  ilegal, utilizându-se mijloace de ascundere diversificate (în locașuri special amenajate în mijloace de transport, ascunse pe corp de către călători, prin expedieri de colete poștale etc.). Cea mai importantă descoperire a organelor vamale din cadrul biroului vamal Constanța Port a fost identificată în baza analizei de risc,  prin care s-a selectat pentru controlul vamal un container care figura încărcat cu servețele umede, iar în realitate au fost găsite peste 300.000 pachete  (6.245.400 bucăți)  țigarete nedeclarate, fără marcaje, de diverse mărci.

Eforturile ANAF și ale DGV au fost susținute și de producătorii de țigarete. În prezent, sunt active în punctele vamale 33 echipe canine specializate pentru depistarea țigaretelor și 11 cu dublă specializare – droguri și țigarete ilegale, echipe pentru care primim suport din partea companiilor de tutun. De asemenea, derulăm, în baza acordurilor semnate anul trecut cu producătorii, campanii publice de conștientizare a efectelor profund negative ale comerțului ilegal cu țigarete. Contrabanda reprezintă o amenințare la  adresa siguranței naționale, care ne afectează implicit aderarea la Schengen, dat fiind că România are a doua cea mai extinsă graniță externă a UE, de peste 2.100 km”, a declarat Claudiu Ardeleanu, Director, Direcția Generală a Vămilor.

Marii producători de tutun au semnat acorduri de cooperare cu Comisia Europeană pentru combaterea comerțului ilegal cu produse din tutun și susțin instituirea, din sumele alocate României ca urmare a acestor acorduri, a unui fond de premiere pentru cei care s-au remarcat prin rezultate deosebite în lupta împotriva contrabandei cu țigarete.

Industria tutunului este al doilea mare contribuabil la bugetul de stat al României, după companiile din sectorul petrolier. În 2014, industria tutunului a virat la buget circa 2,7 miliarde euro, însemnând accize, TVA, taxe și contribuții. Suma reprezintă 1,75% din PIB și 12,5% din totalul veniturilor bugetare.

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

DIGITAL

Ioana Zamfir este noul Director de Creație al MRM//McCann România

Published

on

 

Începând cu luna iulie 2019, Ioana Zamfir este noul Director de Creație al MRM//McCann România, rol pe care îl va împărți cu Simona Suman, care se află în echipa de management a MRM//McCann România din 2017.

Cu o experiență de 9 ani în publicitate, Ioana Zamfir va conduce, alături de Simona Suman, un departament de creație în continuă creștere, care în prezent numără 26 creativi și care dezvoltă campaniii pentru peste 15 clienți, la nivel local și internațional.

De asemenea, Ioana va lucra alături de “veteranii” echipei, Ion Cojocaru (Content Director MRM//McCann România), Alex Budin (Head of Technology), Maria Doda (Creative Lead B2B) și Andrei Balan (Head of Strategy).

“Agenția are, din această lună, doi directori de creație, ca parte din eforturile strategice de a consolida și dezvolta echipa. Oferim soluții și servicii complexe, de branded content, digital storytelling, digital utilities sau technology, iar pentru asta avem nevoie de oameni cu background complex, cu experiență de brand și insights valoroase”, a declarat Ionela Buta, Executive Director MRM//McCann București.

Ioana Zamfir a ocupat anterior poziția de Creative Director al Cheil România iar înainte de mutarea la Cheil, Ioana a făcut parte din echipa de creație McCann București timp de 7 ani, dintre care 2 ani in pozitia de Group Creative Director. În cei 9 ani de carieră Ioana a lucrat pentru clienți locali și internaționali precum Vodafone, Coca-Cola, Samsung, Mastercard, Unilever, Nestle sau Julius Meinl. Ioana este unul dintre cei mai premiați directori de creație din România, campaniile dezvoltate de ea fiind premiate la cele mai importante festivaluri globale si regionale: Cannes Lions, D&AD, LIA Awards, Clio Awards, Eurobest, Epica, Golden Drum. De asemenea, Ioana a fost desemnată Copywriterul Anului în România în anul 2017 și a făcut parte din juriul celor mai prestigioase festivaluri globale, inclusiv Cannes Lions si New York Festivals.

“Cu MRM//McCann suntem cu siguranță într-un sweet spot pe piață. Devenim un real motor de creștere al grupului McCann în România și avem un display de capabilități extraordinare, de la tech, la content, la brand building solid. Faptul că niște vârfuri în specizălizarile lor își pun mințile împreună e de regulă o sursă de magie. Și cred foarte tare în viziunea asta, cred că ne pregătește pentru viitorul industriei, pe care eu îl văd interdisciplinar. Daca aș fi un client care se gândește la cum să fie meaningful și azi și mâine, ne-aș alege de fiecare dată. Iar pentru mine personal, nu e doar cel mai bun context de business în care puteam sa vin. E și familie, e și acasă”, declară Ioana Zamfir.

“Ioanei ii spunem “Bine ai revenit acasă!”. Ea e parte din familie, a crescut în cultura de aici, o înțelege foarte bine și acesta este mediul în care poate să impingă atât limitele personale cât și pe cele ale clienților.  Este pozitivă, plină de energie și pusă pe fapte mari. E gata de urmatorul nivel”, declară Catalin Dobre, Chief Creative Officer si Regional Creative Director McCann CEE.
MRM//McCann România este agenția digitală din cadrul grupului McCann Erickson, cu peste 15 ani de activitate pe piața locală. În 2018, MRM//McCann a fost desemnată Agenția Anului pentru al 3-lea an consecutiv în cadrul Internetics.

Agenția numără în portofoliu peste 35 premii la festivalurile locale și internationale, ultimul trofeu fiind câștigat la Cannes 2019, un bronz la categoria Social & Influencers cu campania Tecșești pentru Albalact.

Rețeaua globală MRM//McCann face parte din grupul IPG si are 64 de birouri in 37 de țări.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Software-ul de recuperare date pe care trebuie sa il descarcati!

Published

on

 

Ati sters accidental un fisier important din laptop ori PC sau l-ati pierdut din alte motive? Nu exista nici un motiv de ingrijorare deoarece internetul este plin de solutii in acest sens, astfel incat sa va puteti recupera linistiti toate fisierele de care aveti nevoie.

Toate fisierele pierdute pot fi recuperate utilizand un software dedicat, chiar si gratuit, pentru recuperare de date.

Trebuie ca in momentul in care cautati o astfel de solutie sa aveti grija ce fel de programe descarcati din mediul online, deoarece exista foarte mari sanse ca in loc sa va faceti un bine, sa va distrugeti complet laptop-ul sau PC-ul.

 

Este necesar sa descarcati un program dintr-o sursa sigura, o sursa care este chiar site-ul programului in sine, astfel incat sa va puteti rezolva in siguranta problemele.

 

Exista pentru dumneavoastra solutia perfecta pentru recuperarea fisierelor sterse, adica un software care este capabil sa va readuca ceea ce ati pierdut, simplu si rapid, dar mai ales in siguranta.

 

EaseUS Data Recovery Wizard for Free este acesl software dedicat recuperarii de date care accepta sisteme de fisiere diferite, in general orice tip de fiser existent intr-un calculatori ori laptop.

 

Acest program de recuperare a datelor, poate restaura datele sterse din greseala sau intentionat de catre utilizator sau diverse aplicatii, date pierdude datorita virusilor, defectiunilor de orice tip si asa mai departe.

 

De asemenea cu EaseUS Data Recovery Wizard for Free puteti sa recuperati inclusiv fisiere pierdute in momentul formatarii ori printr-o suprascriere.

 

Este un program extrem de usor de utilizat ce nu necesita cunostinte detaliate in IT, ci cu putina atentie totul va fi foarte usor de rezolvat.

 

Ca si modalitate de functionalitate, acest software se va ocupa in primul rand de localizarea fisierelor pierdute, dupa care va trece la recuperearea si restaurarea lor, indiferent cat de grava este situatia in ceea ce priveste coruptia sistemului.

Conform informatiilor preluate chiar de pe site-ul acestora, veti descoperii ca nimic nu este mai simplu utilizand EaseUS Data Recovery Wizard for Free, fiind necesara urmarirea a 3 pasi foarte simpli:

  • Pasul 1 consta in selectare locatie de start, adica gasirea locatiei din care fisierele au fost pierdute, astfel incat sa se poata da startul cautarilor
  • Pasul 2 este momentul in care se incepe scanarea fisierelor, operatiune care poate fi pusa si pe pauza la nevoie
  • Pasul 3 reprezinta previzualizarea datelor gasite prin scanare si recuperarea propriu zisa a acestora.

 

EaseUS Data Recovery Wizard for Free este acel gen de program pe care trebuie sa il aveti tot timpul ca un plan de rezerva, in special daca este vorba despre calculatoarele dintr-o firma, caz in care toate fisierele si documentele salvate in acestea, sunt mai mult sau mai putin importante.

 

Este de asemenea ideal si pentru un PC sau laptop de acasa, unde cel mai probabil cele mai importante fisiere stocate constau in amintiri precum pozele, videclipurile sau inregistrarile audio.

 

Accesand site-ul www.easeus.com veti gasi toate informatiile necesare, precum si un ghid de utilizare si sfaturi astfel incat sa puteti merge la sigur fara nici un fel de problema.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Simona Simon – Group Creative Director la McCann PR – în juriul Cannes Lions 2019

Published

on

 

Simona Simon, Group Creative Director la McCann PR, reprezintă România în juriul de Relații Publice al Cannes Lions 2019, urmând să evalueze lucrările ce se vor califica pe lista scurtă. McCann PR a fost desemnată cea mai performantă agenție de PR în cadrul premiilor BIZ PR Awards 2018, iar în 2017 a obținut titlul de „Agenția anului” în cadrul celei de-a 15-a ediții a Galei Romanian PR Award, câștigând totodată 20 de premii și cel mai mare număr de nominalizări din competiție.

Simona s-a alăturat echipei de creație a McCann PR în urmă cu trei ani și coordonează din perspectiva creativă conturile de FMCG & finance și retail, ale agenției, contribuind la dezvoltarea campaniilor de comunicare locală pentru clienți precum Coca-Cola (Coca-Cola, Coca-cola Zero, Dorna, Fanta, Fuzetea, Sprite, Schweppes, Cappy, Coca-Cola Energy), Coca-Cola HBC, CCC Shoes, Ponderas.

“Este un adevarat privilegiu să fac parte din juriul unei competiții de o asemenea anvergură. Mă bucur mult că efortul, implicarea și rezultatele excelente obținute alături de echipa McCann PR, sunt recunoscute și prin această experiență. Sunt sigură că va fi o oportunitate extraordinară de dezvoltare profesională, dar și o ocazie inedită de a interacționa cu cei mai buni specialiști și de a evalua, la cele mai înalte standarde, campanii din toată lumea.”, a declarat Simona Simon, Group Creative Director.

Simona are o personalitate puternică și e un experimentalist prin definiție. A invățat să șofeze camioane la 18 ani, sare cu parașuta, trage cu arcul și o găsim adesea, la jocurile de airsoft, într-un scenariu MilSim (military simulation), echipată complet și cu arma în mână.

Intersecțiile cu domeniile care nu sunt feminine prin definiție i-au permis accesul la un alt mod de a gândi, evalua și aborda situațiile. Simona e pasionată de documentare, consumă research pe pâine și e motivată de acel “extra-mile”.

A absolvit Universitatea Națională de Arte București, iar primul contact cu festivalul Cannes Lions a fost prin intermediul The Alternative School for Creative Thinking. A urmat „Cursul pentru jurnaliști care transmit din zone de conflict”, organizat de Ministerul Apărării Naționale, unde s-a antrenat cu militari ai Forţelor pentru Operaţii Speciale, din cadrul Batalionului 610 Operații Speciale.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: