Connect with us

BUSINESS

Cramele Recaș – liderul pieței de vinuri din România

Published

on

 

Cramele Recaș SA, cea mai importantă companie din grupul Cramele Recaș, depăsește 38 de milioane de euro cifră de afaceriși devine astfel liderul pieței de vinuri din România. 

 

  • 180,981,438 de lei este cifra de afaceri înregistrată de Cramele Recaș SA în 2018, cifra de afacere consolidată pe întreg grupul de firme depașind 45 de milioane de euro
  • Cramele Recaș este cel mai mare exportator de vinuri din România
  • 50% din vinul îmbuteliat la Cramele Recaș este destinat exportului

 

Cramele Recaș, companie înființată în 1991, unul dintre primii producători din România care s-au concentrat pe vinuri inovative, seci și moderne, a atins anul trecut o cifră de afaceri de peste 38 de milioane de euro (180,981,438 de lei), rezultat care o clasează pe primul loc pe piața de vinuri din România. În plus, Cramele Recaș face performanță și peste hotare, fiind cel mai mare exportator de vinuri din țara noastră. În momentul de față, 50% din vinul îmbuteliat de Cramele Recas este destinat exportului, în majoritate în țări cu piețe mature în ce privește consumul de vin: Anglia, Germania, Suedia, Statele Unite, Canada, dar și în Japonia, Coreea sau Malaezia.

 

„Ambiția, mărturisită încă de la început, a fost să ne repoziționăm de la a patra cramă din Banat la liderul clasamentului pe zonă și, totodată, ne-am dorit ca prin performanță, răbdare și vin bun să intrăm în «lotul național» rezervat marilor jucători, cu o contribuție semnificativă inclusiv la exportul vinului românesc. Am pornit la drum construind o rețea de câteva magazine partenere pentru vin vrac în Banat și Transilvania. În paralel, se lucra la structura afacerii viitoare, o echipă de geologi și topografi, în coordonare cu specialiștii noștri în viticultură au început, prin determinarea particularității solului, a microclimatului și a expunerii la soare, precum și prin materializarea experienței acumulate de șvabi în veacuri de cultivare a viței de vie, să fie stabilite parcelele cu cel mai înalt grad de favorabilitate pentru fiecare soi în parte. Acest proces complex a implicat 1-2 ani de studii și planificare, urmați de 5-7 ani de plantări succesive până la prima recoltă. În total, au fost aproape 10 ani de investiții majore, timp în care s-au pus bazele și s-au creat premisele dezvoltării unei afaceri solide, bine structurate, cu potențial de mare profitabilitate.

În prezent, la Cramele Recaș vorbim despre mai mult de 22 de milioane de sticle vândute pe an, jumătate pe piața internă si jumătate la export, vinuri din toate categoriile, de la cele de retail la super-premium, liniștite și spumante deopotrivă. Pe viitor, dorim să profităm de faptul că o bună parte dintre viile noastre au atins maturitatea de rodire de peste 20 de ani, ceea ce ne permite sa facem vinuri extraordinare calitativ, iar atenția noastră se îndreaptă în mod special către noua generație de consumatori (milenialii). Ne dorim să venim în întâmpinarea gusturilor lor cu vinuri moderne, în care tradiția se împletește cu inovația și cu versatilitatea pe care o cere acest public deosebit de exigent.”, a declarat Gheorghe Iova, co-acționar Cramele Recaș.

 

În prezent, Cramele Recaș înregistrează o capacitate de producție de aproximativ 32 de milioane de litri pe an. Compania exploatează o suprafață de peste 1150 de hectare din podgoriile Recaș și Miniș, situate în județele Timiș și Arad. 25 de soiuri de struguri sunt exploatate anual aici, iar din ele se produc vinuri pentru cele 45 de mărci comerciale distribuite atât în țară, cât și în străinătate. Toate vinurile care poartă sigla Cramele Recaș sunt procesate și îmbuteliate la cele mai înalte standarde de calitate internațională.

 

Calitatea vinurilor produse de Cramele Recaș nu a fost trecută cu vederea, brandul reușind să se impună în cadrul unor concursuri prestigioase de profil, desfășurate atât în România, cât și în Franța, Belgia, Germania, Marea Britanie, Bulgaria, SUA sau Japonia. Din 2010 și până în prezent, în palmaresul Cramelor Recaș și-au făcut loc nu mai puțin de 240 de medalii și distincții.

 

În plus, unul dintre marile merite al brandului Recaș este acela că poate fi privit ca un exponent al afirmării Chardonnay-ului de calitate superioară atât pe piața românească, cât si la export, ca soi „made in Romania”. Primul Chardonnay baricat de largă răspândire pe piață a fost cel din gama „La Putere”, lansat în anul 2005, urmat, un an mai tarziu de celebrul Sole Chardonnay Barrique. Povestea Chardonnay-ului de Recaș a continuat apoi cu „V-drinks”, „Cocoșul dintre vii”, „Sole spumant” sau „Castel Huniade”, urmat de miniatura „Regno Recaș” în monovarietal și primind apoi nuanțe complexe odată cu vinurile de cupaj în care acest soi este majoritar: „Solo Quinta” și „Sole Orange”. Anul 2017 a însemnat lansarea pe piață a primului spumant metodă tradițională de la Cramele Recaș – „Muse Stars”.

 

În registrul vinurilor roşii, „Cuvée Überland 2015”, fanionul roşu al Cramelor Recaș, vin premium al cărui prim an de recoltă a fost 2006, a obţinut anul acesta Medalia de Aur şi titlul de cel mai bun vin românesc înscris la Mundus Vini, precum şi 90 de puncte Wine Enthusiast. Sortimentul Merlot din gama „SELENE 2017” este primul vin de la Cramele Recaș prezent în Ghidul Gault & Millau, cu titlul de cel mai bun Merlot românesc în anul 2018.

 

 

Lasa un comentariu aici!

Pentru orice fel de informații ma puteți contacta pe e-mail! La 1 februarie dam startul primei etape de votare la Premiile RADAR DE MEDIA 2018!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

BUSINESS

Tractorul: distribuitoare hidraulice si priza de putere a acestuia

Published

on

 

Tractorul este o masinarie complexa, care desi functioneaza aproape pe aceleasi principii ca un vehicul normal, necesita munci de mentenanta mai dese si piesele se vor schimba mai des. De ce? Pentru ca tractorul “functioneaza” intr-un mediu mai dur, cu mult pamant, pieris, noroi etc, totul trebuie verificat mai des si piesele de schimb sunt ceva ce nu trebuie sa lipseasca nimanui.

Pentru a va face cautarea mai usoara, va recomandam magazinul online tractorsud.ro unde puteti gasi piese tractor de la marci renumite precum Massey Ferguson, Ford New Holland sau John Deere. Magazinul ofera clientilor servicii de calitate, livrare rapida si preturi bune. Aproape ca nu exista piese utilaje agricole pe care sa nu le gastiti aici. Daca nu sunteti lamuriti pe site, puteti sa va adresati personalului pregatit si foarte amabil, la numarul de telefon afisat pe site. Piesele pentru tractoare sunt foarte importante. Pe langa motor, o importanta deosebita o au distribuitoarele hidraulice.

Distribuitoarele hidraulice permit functionarea si / sau reglarea unor echipamente care sunt conectate la tractor. In general, acestea sunt pozitionate in portiunea din spate a tractorului, in corespondenta fie cu fixarea uneltelor la ridicare, fie cu carligele de remorcare. Tractoarele mai specializate pot avea, de asemenea, niste distribuitoare hidraulice in lateral sau in fata.

 

Cuplele rapide, cu care distribuitoarele hidraulice sunt fixate la exteriorul tractorului, au dimensiuni standard si sunt de tip „feminin“; conexiunea de tip „masculin” este de fapt incorporata in echipament, in corespundere cu cablurile de conectare. Exista diferite tipuri de distribuitoare hidraulice existente. Amintim cateva exemple:

  1. Distribuitor cu efect dublu: este cel mai utilizat deoarece alimenteaza toate miscarile cilindrului hidraulic;
  2. Distribuitor cu efect simplu: care, spre deosebire de cele anterioare, alimenteaza miscarea intr-o singura directie (pozitia initiala este de fapt reasociata folosind doar greutatea instrumentului);
  3. Distribuitor cu efect plutitor: care, in practica, permite ca instrumentul conectat la tractor sa-si urmeze cursul solului, deoarece printr-o supapa speciala acesta permite uleiului sa curga liber.

 

Parghiile care gestioneaza distribuitoarele pot lua trei pozitii diferite:

  1. Ridicarea unei parti a instrumentului este miscata sau ridicata;
  2. Neutra;
  3. Coborarea unei parti a instrumentului este deplasata sau coborata

Dupa fiecare utilizare, arcurile speciale de intoarcere fac ca parghiile de control sa se intoarca automat in pozitia „neutra”.

 

Priza de putere

 

Constand dintr-un ax, priza de putere (prescurtata ca PTO) este pozitionata in spatele tractorului si fiind actionata prin comenzi separate. Aceasta poate fi folosita si la oprirea tractorului: pe majoritatea tractoarelor PTO este practic independenta de cutia de viteze, iar utilizarea acestui dispozitiv este deosebit de convenabila in anumite activitati specifice, cum ar fi irigarea. Miscarea prizei de putere provine fie de la motor, fie, dar mai putin frecvent, de la angrenajul conic: atunci cand este necesara sincronizarea intre viteza de rotatie si viteza rotilor, suntem in conditia numita “PTO sincronizat cu avans”. Aceasta functie speciala se dovedeste cu adevarat utila la remorcile echipate cu roti motrice, deoarece acestea sunt rotite de un arbore cardanic special prin conexiunea tractor / remorca. La tractoarele moderne, evident, implicarea si controlul PTO este electronic. Pentru a fi compatibil cu diferite echipamente, dimensiunile arborelui despicat pot varia; de fapt, exista copaci cu urmatoarele caracteristici:

-6 caneluri si 35 mm diametru;

-6 caneluri si 45 mm diametru;

-20 caneluri si 45 mm diametru;

-21 caneluri si 35 mm diametru;

-27 caneluri si 45 mm diametru.

 

Nu numai ca dimensiunile arborelui PTO pot varia, ci si „viteza” de iesire (in continuare, unele valori de frecventa, in rpm): 540, 750 (valoare care nu este intotdeauna disponibila) sau 1000 de rpm.

 

Vitezele standardizate mentionate anterior sunt atinse atunci cand tractorul este la aproximativ 90% din viteza maxima de putere. In plus, deseori, pe indicatorul de turatie corespunzator al motorului, exista indicatii privind numarul corect de rotatii pentru care motorul este stabilizat pentru a putea utiliza PTO.

Exista, de asemenea, cateva „prize electrice” care furnizeaza viteze normalizate la o viteza egala cu aproximativ 65% din viteza maxima de putere. In aceste conditii, atingand motorul la o putere semnificativ mai mica, atat costurile cat si zgomotul sunt reduse a lucrarilor.

 

Priza de putere frontala

 

PTO-ul frontal este gestionat direct de motor: reducerile corespunzatoare returneaza viteza standard de 540-1000 rpm. Priza de putere frontale este controlata de un circuit electrohidraulic special.

Tractorul, fiind echipat cu priza de putere frontala, devine cu siguranta mai dinamic si multifunctional, deci prin urmare, considerabil mai productiv.

 

Tractorul de balast

 

Balastul consta in aplicarea de balast real pentru tractor, in toate cazurile in care este necesar sa se mareasca in mod semnificativ aderenta rotilor motoare la sol. De fapt, cand roata nu este suficient de umflata in functie de efortul pe care trebuie sa-l produca tractorul, acesta poate aluneca si, prin urmare, poate duce la o performanta mai mica in functionare, datorita pierderii vitezei si uzurii benzii de rulare. Prin urmare, este important sa balastam vehiculul in special pentru a face fata operatiunilor grele, cum ar fi defrisarea, aratul, remorcarea remorcilor grele etc., chiar mai mult daca lucrarile trebuie sa fie efectuate pe soluri slab rezistente.

 

Prin urmare, cu functionarea balastului, calitatile de tractiune ale tractorului sunt crescute, deoarece 60-70% din greutatea vehiculului este concentrata in partea din spate. Greutatile sunt eficiente daca sunt aplicate pe fata, astfel incat sa echilibreze tractorul in cel mai bun mod.

 

Acestea sunt cateva detalii despre piese absolut importante ale tractorului. Pe tractorsud.ro poti gasi orice piesa pentru utilajele agricole din gospodaria ta.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

Două funcții noi ale departamentului de resurse umane din 2019: HR Business Partner si Talent Aquisition Specialist

Published

on

 

În ultimii ani, departamentul de resurse umane cunoaște modificări importante.

Companiile înțeleg din ce în ce mai mult importanța tehnologiei în organizația viitorului, alegând să o utilizeze pentru a simplifica procesele. În cadrul departamentului HR, prin digitalizarea datelor și automatizarea fluxurilor de lucru se eliberează timp prețios, ce poate fi folosit pentru activități mai puțin repetitive și care aduc mai multă valoare oamenilor și business-ului în general.

Toate aceste schimbări conduc, printre altele, la o abordare diferită a gestionării resurselor umane. Noul HR își pune deja de ceva timp problema cum să se concentreze și pe managementul talentelor, nu doar pe administrarea personalului, în timp ce departamentul își conturează o poziție strategică în cadrul organizației, mai degrabă decât funcțională.

În mod firesc, apar roluri noi în cadrul departamentului HR – iar astăzi vom trece în revistă două dintre acestea: HR Business Partner și Talent Aquisition Specialist (sau Manager).

HR Business Partner

Titlulatura de HR Business Partner s-a impus odată cu realizarea rolului strategic pe care departamentul de resurse umane ar trebui să-l dețină în cadrul organizației.

Titularul unei asemenea poziții este un profesionist HR experimentat, ce va lucra direct cu liderii organizației pentru a contura o strategie de resurse umane care să susțină obiectivele companiei în mod consecvent, pe orice interval de timp, și să alinieze componenta umană a organizației cu misiunea, viziunea și valorile firmei.

Rolul de HR Business Partner apare din ce în ce mai des în cadrul organizațiilor, pe măsură ce leaderii conștientizează importanța concentrării asupra oamenilor din cadrul organizației. Practic, un HR Business Partner este mai degrabă un consultant ce lucrează alături de managementul de top pentru a alinia zona de HR cu obiectivele mari de business ale companiei decât un HR Manager în sensul tradițional al cuvântului.

Acesta ar trebui să fie un bun comunicator și analist, să înțeleagă mediul de business în care activează compania, putând analiza datele existente ce vor constitui baza strategiei conturate pentru viitor – fiind axat mai degrabă pe strategii decât pe detalii operaționale și administrative.

Talent Aquisition Specialist sau Manager

Rolul unui Talent Aquisition Specialist sau Manager este acela de a recruta profesioniști ai domeniului în care activează, persoane cheie, cu potențial, ce vor fi mai departe susținute pentru a-și aduce aportul la dezvoltarea organizației.

Talent Aquisition Manager-ul va lucra alături de echipa de HR pentru a identifica profilele, persoanele și canalele de recrutare potrivite pentru fiecare poziție. În funcție de strategia de promovare proprie fiecărei companii, cei care se ocupă de Talent Aquisition pot identifica inclusiv talente din cadrul companiei ce se potrivesc unor poziții noi.

O persoană proactivă, cu abilități de “vânzare” a unei poziții dar și capacitatea de a asculta și lua în considerare așteptările și nevoile ambelor părți interesate – candidatul și manager-ul angajator, Talent Aquisition Managerul trebuie să poată estima care vor fi nevoile viitoare de recrutare ale companiei și își va construi o rețea cât mai diversificată de surse de recrutare și canale de comunicare cu candidații: nu doar site-uri de profil și job-board-uri, ci și social media, târguri de carieră, recomandări interne, pagini de carieră… În timp, o comunicare închegată, coerentă, într-un limbaj și pe un ton care transmit valorile companiei, va contribui și la crearea unui branding de angajator solid, creând un “cerc virtuos” care să inspire noi candidați să vină către companie.

Nu în ultimul rând, o recrutare bine făcută, cu un matching bun între așteptările candidatului și cerințele organizației va ușura procesul de onboarding, sporind considerabil șansele de integrare rapidă a noului coleg.

Sincron HR Software, platforma integrată ce susține compania viitorului

O soluție software de management al resurselor umane, așa cum este Sincron HR Software, se va dovedi un instrument prețios atât pentru un HR Business Partner, cât și pentru un Talent Aquisition Manager.

HR Business Partner-ul va avea nevoie de informații relevante, bazate pe accesul la date și utilizarea de rapoarte performante, pentru a putea stabili obiectivele propriului departament și pentru a contura strategia de resurse umane care să susțină atingerea obiectivelor la nivelul întregii companii.

Un instrument prețios în acest sens ar fi utilizarea unei platforme integrate de resurse umane cu o funcționalitate de HR Analytics. Sincron HR Software include o asemenea funcționalitate, utilizând unul dintre instrumentele de business intelligence de top la nivel mondial – Power BI de la Microsoft. Datele stocate în aplicația de resurse umane sunt astfel integrate, facilitând obținerea unor prețioase insight-uri de business.

Dacă vorbim despre un Talent Aquisition Manager, întreg procesul de recrutare, de onboarding și integrare a noilor angajați poate fi susținut de un HR software performant.

Beneficiile indirecte există și ele: chiar dacă Talent Aquisition Manager-ul nu are atribuții în zona de administrare a personalului, un program de calcul al salariilor sau unul de pontaj vor elibera din timpul colegilor din departament, aceștia putând colabora mai bine sau reorganiza task-urile. În plus, informațiile din toate ariile de HR vor fi centralizate, formând o bază de date completă și de calitate pentru extragerea de informații de business de încredere.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

Cristian Onețiu extinde business-ul Life Care în SUA și Turcia

Published

on

 
  • Antreprenorul a petrecut o lună în SUA pentru a extinde business-ul Life Care și acolo;
  • Acum o lună a deschis și sucursala din Turcia;
  • Business-ul Life Care operează în peste 20 de țări din UE. Startul extinderii a avut loc în 2014, odată cu Ungaria.

 

Cristian Onețiu, unul dintre cei mai de succes antreprenori din mediul de business românesc, este în plină expansiune a principalului său business, Life Care. De curând, omul de afaceri a deschis o sucursală Life Care în Turcia și a petrecut o lună în SUA, pentru a se asigura că înțelege cât mai bine principalele caracteristici ale noii piețe pe care o atacă și pe care își propune să crească accelerat. Perfect conștient de toate provocările pe care le reprezintă mediul american, Onețiu s-a înarmat cu multă răbdare, dar și cu informații-cheie. „Ca antreprenor român, nu pornești în America de la zero. Pornești de la 100 de metri sub nivelul mării. E semiîntuneric și ai în jur o grămadă de rechini care îți dau târcoale. Te uiți în sus unde e lumina, dar nu știi cum să ajungi acolo. Americanii știu foarte bine să își vândă serviciile. Trebuie să fii foarte atent de ce anume nu are nevoie afacerea ta la start și să nu te lași influențat de carisma și frumoasa împachetare comercială”, declară Cristian Onețiu, care continuă cu principalele obstacole întâlnite peste Ocean: „legea este cu totul alta, procesomania comercială și individuală – la ordinea zilei, iar furnizorii de servicii – marketing, IT, legal, HR – inexistenți.”

Obișnuit să persevereze în tot ceea ce face în ciuda oricăror obstacole, Onețiu dezvăluie motivele pentru care a ales să-și extindă business-ul într-una dintre cele mai râvnite piețe. Piața foarte mare de clienți interesați de produsele sănătoase, puterea de cumpărare crescută și faptul că SUA reprezintă o punte spre America Latină – zonă importantă în strategia lor pe termen lung – sunt pilonii pe care omul de afaceri își pune bazele că va reuși și pe tărâm american. Alături de oportunități, el a analizat corect și dificultățile acestei piețe: lipsa de cunoaștere a obiceiurilor de consum, a legilor, a canalelor de comunicare eficiente, competiția extrem de puternică și costurile mari de comunicare și de asigurare a notorietății unui brand. „Avem o gamă de produse matură în Europa și credem că acesta va fi punctul nostru forte în demararea acestei noi experiențe. Am analizat produsele competiției și credem că vom cuceri în primă fază consumatorul american dornic de noutate, care găsește un produs peste așteptări, lipsit de elemente nocive pentru sănătate și foarte rapid în utilizare”, declară Onețiu, care estimează că la începutul anului viitor va porni activitatea comercială cu toate motoarele pornite.

Vizată nu este doar extinderea către Vest, ci și către Est, tocmai de aceea Turcia se află pe harta business-urilor Life Care. „Am pornit luna trecută și sucursala din Turcia pentru a putea pilota și experimenta afaceri într-o țară cu alte legi și alte obiceiuri de consum. Chiar dacă acolo e un grad mare de instabilitate politică, această piață este foarte importantă pentru noi în planul de extindere în Asia”, declară antreprenorul.

În prezent, Life Care are 80 de angajați în România și încă 5 în alte teritorii. Managementul general este în România și este reprezentat de echipa care a construit sustenabil până acum compania. 50.000 de distribuitori independenți fac parte din rețeaua Life Care, ambasadori ai unui stil de viață sănătos, oameni care au înțeles că astfel își pot suplimenta veniturile sau, de ce nu, chiar construi o adevărată carieră.

Life Care are o cifră de afaceri de peste 10 milioane de euro, iar în primul semestru din 2019 a înregistrat o creștere de 20% față de aceeași perioadă a anului anterior. Cristian Onețiu estimează că noile teritorii internaționale vor duce la dublarea acesteia în următorii 3 – 5 ani.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: