Connect with us

ADVERTORIALE

Cum alegi cea mai bună companie de marketing online pentru firma ta?

Published

on

Reclame

Adevărul dureros pentru afacerile mici și mijlocii este că agenția de marketing online pe care o alegi te poate ridica până la cer sau te poate scufunda până la faliment. Să faci reclame online e din ce în ce mai scump. Banii investiți în promovare online reprezintă o parte tot mai mare din bugetul firmei tale. Dacă nu sunt investiți cum trebuie de către agenția de marketing, eșecul e aproape. Cum alegi cea mai bună companie de marketing online pentru firma ta? Află totul din acest articol! 

  1. Agențiile digitale de marketing: te pot ridica sau te pot scufunda.

În ultimii ani, agențiile de marketing online au apărut cu zecile exact precum ciupercile după ploaie. De ce? Pentru că, în perioada pandemiei, mulți tineri au constatat că pot foarte bine să lucreze de acasă și să câștige bani. Așa că cea mai bună idee a lor a fost să își construiască un website și să lanseze o așa-zisă agenție de marketing online. 

Fără să aibă experiență anterioară și, cel mai grav, fără să investească măcar într-un curs profesional de marketing digital, acești tineri au preluat bugetele de marketing ale clienților pe care au reușit să îi găsească. În acest punct au început să apară problemele:

– neavând experiență, acești tineri au experimentat și au învățat pe banii clienților lor, iar rezultate au întârziat să apară,

– clienții direcționau bugete de publicitate spre aceste așa-zise agenții, însă banii erau consumați fără a genera vânzările așteptate,

– atunci când cereau detalii despre bunul mers al strategiei de marketing, primeau scuze, pretexte și amânări, deoarece acești tineri nu erau capabili să identifice cauza problemelor sau să ofere vreun tip de consultanță în domeniu,

– agenția de marketing digital o ducea binișor, însă afacerile clienților se apropiau de faliment.

  1. Stop! Lucrează doar cu agenții de marketing profesionale și cu experiență!

Noi sperăm că scenariul de mai sus, care a dus la îngroparea a mii de afaceri reale aflate la început de  drum, nu se aplică și în cazul tău. Preferăm să credem că tu nu ai trecut prin iadul de a lucra cu niște copii de 18-20 de ani care s-au gândit că înființarea unei “agenții de marketing” în dormitorul lor din casa părinților este o opțiune facilă de a face bani. 

Dacă ești în căutarea unei agenții de marketing online cu experiență pentru afacerea ta, ar trebuie să ai în vedere următoarele lucruri:

– Nu te ghida niciodată după tariful cerut – există agenții serioase care tarifează mult, agenții serioase care tarifează puțin, agenții neserioase care tarifează puțin și agenții neserioase care tarifează mult. De aceea, tariful cerut nu ar trebui niciodată să fie un criteriu de selecție.

– Oferă-le viziunea ta asupra evoluției business-ului și întreabă dacă își asumă rezultatele scontate. De exemplu, nu le spune că vrei să crești vânzările ori programările, spune-le că vrei să le crești cu câte 10% în fiecare lună. Dacă își asumă o creștere reală, este de bine. Dacă încep să plimbe discuția din colț în colț, nu este în regulă. Da, se poate întâmpla pe parcurs ca din motive obiective să nu poată fi atins acel prag, însă important este să observi la agenție disponibilitatea de a analiza și de a înțelege situația firmei tale.

– Dacă ai o firmă mică, la început de drum, îndreaptă-te spre o agenție mică, însă serioasă. Dacă ai o firmă mare, cu zeci de angajați, în plină expansiune, ałege o agenție mare, care la rândul ei are zeci de angajați. Gândește-te la câte resurse ai nevoie cu adevărat și cât ești dispus să plătești (pentru o persoană care să se ocupe de proiectul tău sau pentru oîntreagă echipă?).

– Cere un portofoliu de clienți și analizează-le rezultatele. Dacă nu îți oferă un portofoliu, înseamnă că nu au mai avut clienți și vor exersa tehnicile de marketing pe bugetul tău.

– Analizează propria lor strategie de marketing. Unde și cum i-ai găsit? Aveau o reclamă cu look profesional sau câteva cuvinte scrise greșit pe un banner online? Cum arată website-ul lor – este făcut profesional sau cu o temă gratuită aruncată pe un WordPress? Vorbesc la telefon și prin email profesional sau cu un ton mult prea prietenos și mieros? Pare că sunt disperați după clienți sau au și ei propriile lor criterii după care acceptă sau nu clienți? Toate aceste detalii contează.

  1. Cum alegi cea mai bună agenție de marketing online pentru firma ta?

După ce treci agențiile de marketing prin filtrele de mai sus, probabil vei rămâne cu o listă scurtă de 5 agenții care par a fi chiar în regulă. Acum, rămâne întrebarea: cum o alegi pe cea care este potrivită pentru afacerea ta, pentru nișa ta?

Experiența anterioară în domeniul tău ar fi un plus, însă nu este neapărat necesară. Mai important este să vezi dacă oamenii din agenție au deschiderea de a analiza piața de pe nișa ta, de a o înțelege. Dacă observi această disponibilitate, ar trebui ca acea agenție să fie OK. 

De asemenea, ar fi potrivit să alegi o agenție ce oferă un pachet larg de servicii: în afară de PPC, să ofere și SEO, content marketing, branding, servicii Social Media, email marketing, website design. Chiar dacă poate tu nu vei folosi toate aceste servicii, o viziune de ansamblu ajută întotdeauna. De exemplu, vor putea să  alinieze strategia de marketing PPC cu designul general al site-ului și cu strategia SEO

În plus, faptul că oferă mai multe servicii înseamnă că există o echipă întreagă în spate, nu doar un puștan singur care ”și-a făcut agenție”. De exemplu, la agenția Ads Leaders lucrează echipe coordonate de specialiști în România, în UK, în Franța și în Canada, această agenție funcționând internațional, pe proiecte diversificate, la costuri mici și cu rezultate garantate.  

Alege înțelept! Succes! 

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement
ADVERTORIALE2 zile ago

NOU Scriem si publicam articole sponsorizate adaptate bugetului tau!

EVENTS2 zile ago

SUMMER GALA – Premiile de vară Radar de Media, ediția a-VI-a, va avea loc la ARISTOCRAT EVENTS HALL

Program TV4 săptămâni ago

Programul Pro TV pentru saptamana 27 mai – 02 iunie 2024

Reality Show3 săptămâni ago

El este marele câștigător Survivor All Stars 2024 de la Pro TV! Cine ia premiul de 100.000 de euro potrivit cotelor caselor de pariuri din România

AUDIENȚE TV4 săptămâni ago

24 de concurenți s-au calificat în semifinalele Românii au talent. Ultima ediție a preselecțiilor a fost lider absolut de audiență!

TikTok3 săptămâni ago

Răzvan, profesorul fenomen care a adus geografia pe Tik-Tok

Digital4 săptămâni ago

Luna aceasta, vezi pe VOYO finalele UEFA Europa League, UEFA Europa Conference League, serialele Montecristo, The Fall si filmul Babardeala cu bucluc

Reality Show4 săptămâni ago

Concurenții sunt pregătiți să dea totul în lupta pentru colanul de Imunitate, la Survivor All Stars: ”Suntem aici să câștigăm și ne înfrățim să ducem greul”

Podcast4 săptămâni ago

Fosta vedetă Pro TV, Andreea Liptak spune adevărul despre Andreea Esca | Altceva cu Adrian Artene

TV Divertisment Show4 săptămâni ago

Cel mai urmărit show de divertisment din România, Românii au talent, prima semifinală, diseară, la PRO TV

AUDIENȚE TV4 săptămâni ago

Finala Chefi la cuțite, lider de audiență. Mihai Dragomir a câștigat sezonul 13 al show-ului culinar

Facebook

Advertisement
Advertisement

IN Trending