Connect with us

Business

Cum puteti deveni Responsabili pentru protectia datelor cu caracter personal ?

Published

on

Probabil toate persoanele care detin o firma sau lucreaza intr-o institutie publica, banca sau o multinationala, au auzit de GDPR.

Incepand cu data de 25 mai, anul acesta, a fost promulgata legea cu privire la protectia datelor cu caracter personal. Este o lege pe care o regasim in toata Uniunea Europeana. La noi este vorba despre “Legea nr. 129/2018 pentru modificarea și completarea Legii nr. 102/2005 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, precum și pentru abrogarea Legii nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date”. Pentru aplicarea acesteia, fiecare institutie sau firma, care lucreaza cu date personale, va fi nevoita sa angajeze sau sa numeasca din interiorul firmei o persoana responsabila pentru protectia datelor cu caracter personal. In conditiile in care persoana numita drept responsabila este din cadrul companiei, trebuie retinut faptul ca noua functie nu trebuie sa intre in conflict cu functia pe care o detinea pana in prezent in firma respectiva. Ofiterul responsabil pentru protectia datelor se mai numeste si DPO. Ce presupune acest post?

Ofiterul pentru protectia datelor trebuie, in termeni simpli, sa tina o evidenta a modului in care sunt prelucrate datele cu caracter personal. Firma sau intitutia care detine un astfel de angajat va trebui sa comunice catre Autoritatea Nationala de Supraveghere a prelucrarii Datelor cu Caracter Personal numele si datele de contact ale responsabilului, ce fel de date si ce persoane sunt vizate pentru prelucrarea datelor, care este scopul prelucrarii, catre cine vor fi divulgate aceste date, cat timp dureaza pentru stergerea acestora dintr-o baza de date, atunci cand se intampla acest lucru, ce masuri tehnice si de securitate s-au luat in acest scop.

Reprezentantul ales trebuie sa pastreze toate documentele necesare in scris dar si format electronic. DPO-ul trebuie sa fie ales in functie de competente si de modul in care isi va putea ideplini sarcinile. Calitatile profesionale ale ofiterului responsabil cu protectia datelor sunt urmatoarele:

-trebuie sa cunoasca legislatia precum si practicile pentru protectia datelor cu caracter personal, atat pe cele nationale cat sipe cele europene.

-trebuie sa fie capabil sa inteleaga si sa aplice operatiunile ce vor fi efectuate pentru prelucrarea acestor date.

  • trebuie sa inteleaga cum functioneaza sistemele de informatii.
  • trebuie sa aiba curs special pentru a ocupa aceasta functie.

Un astfel de curs se poate face foarte simplu. In primul rand trebuie sa gasiti pe cineva care sa va ofere un training adecvat. De exemplu, cu ajutorul platformei cursuriautorizate.eu, veti putea gasi cursul potrivit in care veti invata ce inseamna gestionarea si prelucrarea datelor personale. Este un curs destinat firmelor private si institutiilor publice care intra in categoria celor care prelucreaza date cu caracter personal. Cursurile se vor dasfasura intr-un cadru relaxant dar si profesionist, in acelasi timp. La sfarsitul acestora, toti cei care au participat vor primi o diploma de absolvire care va atesta faptul ca si-au insusit toate cunostintele necesare pentru a deveni Ofiteri responsabili pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. De asemenea, veti mai invata si cum trebuie sa comunicati si sa cooperati dumneavoastra cu autoritaile competente. Exista anumiti pasi care trebuie respectati si acestia vor putea fi insusiti doar cu ajutorul unui astfel de curs. Este un domeniu destul de greu de gestionat si de aceea pregatirea temeinica este obligatorie, mai ales cand este vorba despre prelucrarea datelor intr-o institutie publica sau o companie mare care lucreaza cu astfel de informatii. Cursuri de GDPR puteti face in Bucuresti, Constanta, Focsani, Vrancea, Brasov, Timis, Buzau, Valenii de Munte. Va puteti inscrie doar cu trei documente si anume: copie dupa cartea de identitate, copie dupa certificatul de nastere si copie dupa diploma de studiu. Vei avea materiale speciale puse la dispozitie pentru toti, cu informatii importante, bine structurate, astfel incat cursantii sa inteleaga cat mai bine si, la finalizarea cursului, sa fie cat mai bine pregatiti in acest sens.

Comentarii

comments

Powered by Facebook Comments

Reclame
Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE

www.creditrapid.ro

motocultor

pentru sufletul tau

Advertisement

Facebook

Advertisement

IN Trending