Cum sa eviti burnout-ul - RADAR DE MEDIA
Connect with us

UTILE

Cum sa eviti burnout-ul

Published

on

Epuizarea la locul de munca este un tip foarte specific de stres care difera de stresul pe care il traim ca parte a unei experiente de viata „normale”.

Pentru a evita acest fenomen iata cateva sugestii pe care as dori sa le impartasesc, care v-ar putea ajuta sa evitati sau sa depasiti momentul de burnout de la locul de munca indiferent de job, functie sau salariul net pe care il incasati.

1. Bea apa si mananca sanatos

Cand te simti stresat, este mult prea usor sa mananci implicit pentru confort si nu pentru sanatate. „Mancarurile de confort” sunt cele care sunt bogate in grasimi si zahar si, de fapt, te ajuta sa te simti mai bine, deoarece maresc nivelul de dopamina din creier.

Pe termen lung, insa, fac mai mult rau decat bine. Corpul tau are nevoie de mineralele si nutrientii pe care le ofera alimentele integrale. De asemenea, trebuie sa bei multa apa pentru a ramane hidratat. Corpul tau elimina toxinele pe care le produce zilnic atunci cand este hidratat corespunzator. Mancatul si bautul mai atent ajuta intr-o anumita masura daca simtiti efectele negative ale epuizarii la locul de munca si stresul care o insoteste.

2. Faceti sport

Asa cum este mult prea usor sa faci alegeri proaste cu privire la ce sa mananci atunci cand te simti stresat, este posibil sa nu vrei sa te antrenezi in mod regulat. Cu toate acestea, exercitiile fizice va pot ajuta sa va destresati si sa scapati de o parte din frustrarea si mania reprimita care ar putea insoti simptomele epuizarii la locul de munca.

Antreneaza-te cel putin 30 de minute pe zi de trei pana la patru ori pe saptamana, chiar daca nu este altceva decat o plimbare rapida prin cartier. Poate ajuta la atenuarea unor emotii retinute in jurul muncii, iar antrenamentele viguroase pot ajuta la producerea de endorfine care va vor ajuta sa va imbunatatiti starea de spirit.

3. Obtineti somnul de care aveti nevoie

Somnul este de obicei ignorat. Nu trebuie nici sa intarziem, nici sa amanam somnul si avem nevoie de un anumit numar de ore in fiecare noapte de odihna.

4. Organizati-va si prioritizati-va munca

Sentimentul tau de nemultumire in munca si epuizare se poate datora unui sentiment de coplesire care este exasperat doar daca ai lasat lucruri precum cartile si hartiile sa se adune in jurul tau. Fa-ti timp pentru a-ti organiza spatiul de lucru. Fii organizat si utilizeaza tot felul de aplicatii gratuite de pe internet care te pot ajuta, exemplu: calculator tva.

Pune hartiile in mape si eticheteaza-le. Arunca ceea ce nu mai este necesar. Prioritizeaza sarcinile si proiectele. Daca aveti nevoie de ajutor, cereti-l.

Advertisement

5. Lasa-ti biroul la pranz si in pauze

Stelele de aur nu sunt acordate dependentilor de munca care nu se indeparteaza niciodata de birourile lor, chiar si atunci cand au nevoie. S-ar putea sa lucrezi pentru o marire de salariu sau o promovare, dar a face acest lucru cu riscul sanatatii si al bunastarii tale nu este o strategie buna. Cercetarile sustin faptul ca trebuie sa oferi mintii si corpului tau pauze periodice pe parcursul zilei.

Luati o pauza de dimineata. Iesi la pranz cu prietenii sau colegii si incearca sa vorbesti despre altceva decat desore munca. Luati o pauza la mijlocul dupa-amiezii plimbandu-va prin cladire, in loc sa mergeti la automat sau la aparatul de cafea. Feriti-va de gustarile de dupa-amiaza tarziu, care sunt bogate in zahar sau cofeina.

6. Ia-ti timp liber

Daca simtiti un adevarat sentiment de epuizare la locul de munca, luati-va o zi de concediu pentru a va relaxa. Poate ca ai nevoie doar de un weekend lung sau de cateva saptamani de vacanta.

Comentarii

comments

Powered by Facebook Comments

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.




ADVERTORIALE

www.creditrapid.ro

MENIU

pentru sufletul tau

Facebook

Advertisement

IN Trending