Connect with us

ALL MEDIA

Cum să te adaptezi la noua realitate a comunităților: Concluzii de la Brands & Communities 2014

Avatar

Published

on

Explozia individualismului și consumerismul compulsiv apărute după perioada comunistă rămân treptat în urmă, iar românii manifestă o tendință de regrupare în comunități.

Există însă o discrepanță dintre realitatea brandurilor și realitatea oamenilor: comunitățile sunt cele care utilizează brandurile și nu invers. Pornind de la acest adevăr, Brands & Communities 2014, eveniment din seria SMARK KnowHow care a avut loc pe 7 și 8 mai, a dezbătut modul în care brandurile se pot implica activ în comunități pe diferite canale, ajungând astfel să-și susţină obiectivele de business.

30 de speakeri renumiți au oferit know-how-ul lor pe tema transformării grupurilor de consumatori şi angajați în comunități relevante de ambasadori de brand. Printre cele mai interesante concluzii de la Brands & Communities 2014 se numără:

Comunități offline: sportul ca subiect de discuție și reguli de implicare a brandurilor în comunități

Engagement marketingul stă la baza dezvoltării de comunități în contextul actual, iar brandurile trebuie să muncească efectiv și permanent la acest demers.

O soluție în acest sens este sportul. Tot mai multe branduri se asociază cu sportul și tot mai mulți oameni devin sportivi amatori. Dacă e să privim comunitățile coagulate în jurul diferitelor sporturi, Cosmin Nae (Quantix Marketing Consulting) a precizat că brandurile nu trebuie să uite de sporturile individuale pentru că mii de oameni practică sporturi individuale împreună. Nu se întâlnesc doar o dată pe an, sunt în comunități virtuale și în comunități reale care se întâlnesc periodic. În plus, în România e loc de implicarea brandurilor în sport, comunitățile se afla la început și, în consecință, mulți oameni sunt atrași spre fenomenul sportiv, arată raportul de cercetare SPORT ÎN ROMÂNIA – The link between companies, brands and sports, realizat de Quantix sub umbrela SMARK Research.

Reguli de gestionare a comunităților offline de orice fel de care brandurile trebuie să țină cont sunt: comunitățile se construiesc în timp, comunitățile sănătoase și longevive aparțin oamenilor, nu brandurilor. În plus, oamenii au nevoie de un spațiu confortabil, în care să nu fie bombardați cu publicitate, în care brandul să se afirme discret și creativ, stabilind relații. Fiind îndeplinite aceste condiții, comunitățile offline pot fi privite și din perspectiva capacității foarte mare de creare de conținut autentic, un lucru de care brandurile pot profita.

Comunități online: adaptarea la nouă realitate digitală

Având în vedere faptul că reach-ul pe Facebook scade din ce în ce mai mult, brandurile trebuie să se concentreze pe 3 direcții: îmbunătățirea conținutului, evitarea concursomanilor și schimbarea focusului către platforme proprii care să nu depindă de rețeaua de socializare.

În ceea ce privește conținutul atractiv pe Facebook, Rodica Mihalache (Starcom MediaVest) recomandă brandurilor să-l gândească în funcție de vârsta targetului principal. Astfel, în cazul tinerilor avizi după recunoașterea prietenilor, postările amuzante și interesante sunt cel mai adesea share-uite, însă în cazul celor între 20 și 34 de ani concursurile și informațiile despre produs captează atenția. De cealaltă parte, utilizatorii maturi sunt atrași de aplicații și joculețe. În ceea ce privește conținut care atrage cumpărături, oamenii cumpără după ce interacționează la nivel de Like la foto, video, informații interesante, interacţiunea cu concursurile nefiind atât de importantă.

Un concursoman participă la aproximativ 60 de concursuri pe săptămână – Pentru brandurile care luptă să construiască adevărate comunități pe Facebook și speră să crească astfel volumul vânzărilor, cel mai nociv fan este concursomanul. Potrivit lui Matei Psatta (iLeo), el share-uieste 20 de postări pe zi, toate legate de concursuri, nu e fidel niciunui brand, nu respecta nicio tipologie de target, nu poate genera “crize” adevărate, neavând credibilitate. În plus, el este reprezentantul numărul 1 al vanity numbers (dă multe like-uri, comentarii pe paginile de brand, care pot da impresia de engagement, dar care nu au nicio relevanţă) și spune despre orice brand că e preferatul lui.

Pentru început, brandurile trebuie să fie conștiente că trebuie să atragă public relevant, ceea ce înseamnă că mai bine renunță la un număr mare de comentarii, crescând însă calitatea acestora. Rețeta de care brandurile trebuie să țină cont este: concursuri cu cerințe mai complexe și participanți grupați în echipe, nu prin voturi pe bază de Like-uri. Dacă acestea nu merg, e bine de ținut minte că random.org poate repeta căutarea, asigurându-te astfel că premiul ajunge la oamenii potriviți.

Facebook ar trebui să aibă rol doar de mijloc de amplificare a mesajului – Într-un context în care brandurile se bat pe paginile de Facebook cu cele mai frumoase poze, Andreea Strachină (Kaleidoscope Proximity) sugerează schimbarea focusului de pe formarea unei comunități de Facebook, spre dezvoltarea unei platforme proprii, pentru că, în timp, să apari în News Feed-ul cuiva va deveni un privilegiu.

Comunitățile de angajați: un brand înseamnă în primul rând oameni

Preocuparea pentru binele oamenilor din organizații începe să devină o realitate. Oamenii sunt legați între ei de emoție și companiile încep să-și dea seama de asta. Dan Burlacu (Ascendis) a dat în timpul conferinței ca exemplu o organizație unde angajații își pierduseră motivația, și, pentru a-și recăpăta încrederea în sine și în organizaţie, au scris o carte despre ei pentru că un brand înseamnă în primul rând oameni.

Ana Glavce (TNT România) a venit și cu un studiu de caz pornind de la programul intern bazat pe gamification implementat de TNT România pentru a asigura un echilibru între viața personală și cea profesională a angajaților.

Pe lângă TNT România, AVON, Booktopia.ro, Impact HUB, Mega Image și Samsung au fost alte branduri care au venit cu best practices pentru formarea și gestionarea comunităților de consumatori în online și offline. Printre speakerii care au oferit inspiraţie și alte informații utile pentru gestionarea comunităților s-au mai numărat: Vintilă Mihăilescu (SNSPA), Monica Rădulescu (CohnandJansen JWT), Semida Durigă și Dana Pascu (Publicis România), Valentin Suciu (Jazz), Ștefan Stroe (Incandescent Marketing), Raluca Kişescu (AVON), Deniz Coacă (Friends Advertising).

Comentarii

ALL MEDIA

Ce trebuie să iei în calcul atunci când alegi piesele auto de la centre de dezmembrări

Avatar

Published

on

În ultima vreme, centrele de dezmembrări au luat amploare și continuă să crească în popularitate. Explicația este evidentă și ține de preferința pentru mașini second hand importate masiv din Europa. România a fost campioană la acest capitol, multă vreme și nici acum nu se poate spune că lucrurile stau diferit.

Din pură nevoie de a găsi o soluție echilibrată în ceea ce privește întreținerea mașinii, piesele la mâna a doua sunt o recomandare. Nu orice tip de piesă desigur. Consumabilele, spre exemplu, nu sunt nicicând indicate a fi cumpărate la mâna a doua. Însă aripi, faruri, radiatoare, pompe de injecție, chiulasă, electromotoare sau alternatoare sunt oricând de preferat a fi cumpărate din centre de dezmembrări.

Diferența? De la astfel de centre de dezmembrari Craiova sau  din orice alt oraș achizițiile pot fi mai avantajoase din punct de vedere financiar. Vorbim despre o diferență de cele mai multe ori chiar și de jumătate de preț față de costurile cu piesele noi. Așadar, un major avantaj este legat de posibilitatea de a controla costurile, astfel încât să fie evitate achizițiile destul de costisitoare.

Ce trebuie să știți despre piesele cumpărate de la dezmembrări

Contrar unor prejudecăți sau contrar practicilor unor centre ce lucrează la nivel de amator, există și opțiunea de a primi garanție și de a avea parte de piese verificate. Iată ce trebuie să știți despre piese auto achiziționate din centre de dezmembrări precum Wolcar spre exemplu:

Garanția

Desigur, unele centre de acest gen nu își permit să ofere garanție pentru produsele comercializate. Aici este de altfel și ruleta rusească în cazul acestei metode de achiziție a unor piese auto. Nu însă și când vine vorba de Wolcar. Pentru ceea ce cumpăraţi de aici aveţi garanție asigurată de 3 luni.

Retur și verificare de piese

În ceea ce privește compatibilitatea pieselor aveţi un filtru activ în cadrul paginii Wolcar. Alegerea corespunzătoare va ține cont de modelul mașinii, anul fabricației de asemenea. O paletă largă de opțiuni regăsiţi aici: piese pentru Audi, Ford, Volkswagen, Skoda și multe altele. Privind tipologia pieselor vorbim despre elemente de caroserie, climatizare, electrice, de interior, pentru motor sau elemente de transmisie.

Oricare ar fi alegerea, stocul disponibil este notat online. Înainte de a fi livrată o piesă aceasta va fi verificată pe bancul de lucru. De asemenea, la Wolcar aveți și garanția a ceea ce cumpărați. În cazul în care intervine decizia de a face un retur, banii vor fi returnați integral. Detalii regăsiți și în cadrul paginii oficiale.

 

Cine este Wolcar

Centrul fizic este în localitatea Malu Mare, Craiova, județul Dolj. Dar cei interesați de achiziția unor piese de aici trebuie să știe că este posibilă orice comandă, cu livrare oriunde în țară. Pentru cei care pot ridica produsul de la centru lor, aici vor regăsi și un service autorizat, cu o lungă listă de servicii: începând cu partea de diagnoză computerizată și până la înlocuire de piese.

Comentarii

Continue Reading

ALL MEDIA

Kanal D, premiu pentru “Excellence in Media Sales”

Avatar

Published

on

Kanal D a primit aseara premiul pentru “Excellence in Media Sales”, in cadrul evenimentului “Most Admired Business Women Awards 2020”, organizat de Business Arena Magazine. Distinctia a fost oferita Stefaniei Mitrache, Digital&TV Sales Director Kanal D, pentru succesul profesional, aptitudinile manageriale si determinare in atragerea celor mai bune rezultate intr-un segment de piata foarte competitiv.

Printre invitatii la prestigiosul eveniment s-a aflat si Cosmin Cernat, vedeta Kanal D.

“Sunt foarte mandra ca am primit aceasta recunoastere, este meritul intregii echipe Kanal D, careia tin sa ii multumesc pe aceasta cale. Sunt convinsa ca impreuna vom reusi sa aducem, in continuare, cele mai bune solutii pentru clientii si partenerii nostri. Kanal D este un jucator important pe piata media din Romania, care se remarca prin rezultate spectaculoase inregistrate si printr-o crestere constanta, de la an la an”, a spus Stefania Mitrache, Digital&TV Sales Director Kanal D.

Kanal D este unul dintre cei mai performanti jucatori pe piata media din Romania; statia si-a consolidat pozitia in top trei televiziuni din Romania prin intermediul unei strategii de comunicare foarte bine articulate a valorilor bradului si a continutului emisiunilor difuzate.

In 2019, Kanal D se plasa pe primul loc la nivel National, in Day Time, in intervalul 11:00 -15:00, inregistrand o cota de piata de 15,1%. De asemenea, suprematia la nivel National, in Day Time, a continuat si in 2020, de luni pana vineri, in acelasi interval orar, statia acumuland o cota de piata de 16,5%.

Comentarii

Continue Reading

Radio

Ramon Cotizo și Nono Semen preiau ștafeta matinalului Digi FM de vacanță

Avatar

Published

on

            Ramon Cotizo și Nono Semen sunt „Regii dimineților de vacanță” și preiau ștafeta matinalului Digi FM, în luna august. În fiecare dimineață, de luni până vineri, de la ora 7:00 la 10:00, cei doi aduc energie și voie bună ascultătorilor Digi FM.

 

„Eu vara nu dorm ! Pe bune. Mă ține căldura treaz. Colegii mei s-au bucurat la auzul veștii și mi-au spus că eu sunt alesul pentru matinalul Digi FM de vacanță. Ce nu știau ei este că eu vara nu dorm – noaptea…  Așa că, după ce am tras bățul scurt (mai scurt decât Ciuclaru), vă aștept în fiecare dimineață de la ora 7:00 să ne trezim împreună sau mă treziți și pe mine. Nu o să fiu singur. Cel mai bun amic și coleg al meu, Nono, o să se alăture acestei nebunii de-o vară.

 

            „Cum suntem două firi puse pe glume, cred că o să ne descurcăm onorabil. Colegii ne strigă deja Regii dimineților şugubețe. Bețescurte, clar. Dar ne bucurăm. Ne bucurăm pentru că o să fim cu voi, pentru că dimineața bună se face cu un zâmbet, o glumă, o voce prietenoasă, alături de ascultătorii Digi FM, la prima cafea a zilei, în drum spre job sau în concediu, a spus Ramon Cotizo, completat de Nono Semen: „Fie că ești în vacanță sau la job, la Digi FM vei simți un vibe bun alături de doi oameni sinceri, deschiși și bucuroși că pot să-ți fie aproape.”

 

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0