Connect with us

ALL MEDIA

Cum să te adaptezi la noua realitate a comunităților: Concluzii de la Brands & Communities 2014

Published

on

 

Explozia individualismului și consumerismul compulsiv apărute după perioada comunistă rămân treptat în urmă, iar românii manifestă o tendință de regrupare în comunități.

Există însă o discrepanță dintre realitatea brandurilor și realitatea oamenilor: comunitățile sunt cele care utilizează brandurile și nu invers. Pornind de la acest adevăr, Brands & Communities 2014, eveniment din seria SMARK KnowHow care a avut loc pe 7 și 8 mai, a dezbătut modul în care brandurile se pot implica activ în comunități pe diferite canale, ajungând astfel să-și susţină obiectivele de business.

30 de speakeri renumiți au oferit know-how-ul lor pe tema transformării grupurilor de consumatori şi angajați în comunități relevante de ambasadori de brand. Printre cele mai interesante concluzii de la Brands & Communities 2014 se numără:

Comunități offline: sportul ca subiect de discuție și reguli de implicare a brandurilor în comunități

Engagement marketingul stă la baza dezvoltării de comunități în contextul actual, iar brandurile trebuie să muncească efectiv și permanent la acest demers.

O soluție în acest sens este sportul. Tot mai multe branduri se asociază cu sportul și tot mai mulți oameni devin sportivi amatori. Dacă e să privim comunitățile coagulate în jurul diferitelor sporturi, Cosmin Nae (Quantix Marketing Consulting) a precizat că brandurile nu trebuie să uite de sporturile individuale pentru că mii de oameni practică sporturi individuale împreună. Nu se întâlnesc doar o dată pe an, sunt în comunități virtuale și în comunități reale care se întâlnesc periodic. În plus, în România e loc de implicarea brandurilor în sport, comunitățile se afla la început și, în consecință, mulți oameni sunt atrași spre fenomenul sportiv, arată raportul de cercetare SPORT ÎN ROMÂNIA – The link between companies, brands and sports, realizat de Quantix sub umbrela SMARK Research.

Reguli de gestionare a comunităților offline de orice fel de care brandurile trebuie să țină cont sunt: comunitățile se construiesc în timp, comunitățile sănătoase și longevive aparțin oamenilor, nu brandurilor. În plus, oamenii au nevoie de un spațiu confortabil, în care să nu fie bombardați cu publicitate, în care brandul să se afirme discret și creativ, stabilind relații. Fiind îndeplinite aceste condiții, comunitățile offline pot fi privite și din perspectiva capacității foarte mare de creare de conținut autentic, un lucru de care brandurile pot profita.

Comunități online: adaptarea la nouă realitate digitală

Având în vedere faptul că reach-ul pe Facebook scade din ce în ce mai mult, brandurile trebuie să se concentreze pe 3 direcții: îmbunătățirea conținutului, evitarea concursomanilor și schimbarea focusului către platforme proprii care să nu depindă de rețeaua de socializare.

În ceea ce privește conținutul atractiv pe Facebook, Rodica Mihalache (Starcom MediaVest) recomandă brandurilor să-l gândească în funcție de vârsta targetului principal. Astfel, în cazul tinerilor avizi după recunoașterea prietenilor, postările amuzante și interesante sunt cel mai adesea share-uite, însă în cazul celor între 20 și 34 de ani concursurile și informațiile despre produs captează atenția. De cealaltă parte, utilizatorii maturi sunt atrași de aplicații și joculețe. În ceea ce privește conținut care atrage cumpărături, oamenii cumpără după ce interacționează la nivel de Like la foto, video, informații interesante, interacţiunea cu concursurile nefiind atât de importantă.

Un concursoman participă la aproximativ 60 de concursuri pe săptămână – Pentru brandurile care luptă să construiască adevărate comunități pe Facebook și speră să crească astfel volumul vânzărilor, cel mai nociv fan este concursomanul. Potrivit lui Matei Psatta (iLeo), el share-uieste 20 de postări pe zi, toate legate de concursuri, nu e fidel niciunui brand, nu respecta nicio tipologie de target, nu poate genera “crize” adevărate, neavând credibilitate. În plus, el este reprezentantul numărul 1 al vanity numbers (dă multe like-uri, comentarii pe paginile de brand, care pot da impresia de engagement, dar care nu au nicio relevanţă) și spune despre orice brand că e preferatul lui.

Pentru început, brandurile trebuie să fie conștiente că trebuie să atragă public relevant, ceea ce înseamnă că mai bine renunță la un număr mare de comentarii, crescând însă calitatea acestora. Rețeta de care brandurile trebuie să țină cont este: concursuri cu cerințe mai complexe și participanți grupați în echipe, nu prin voturi pe bază de Like-uri. Dacă acestea nu merg, e bine de ținut minte că random.org poate repeta căutarea, asigurându-te astfel că premiul ajunge la oamenii potriviți.

Facebook ar trebui să aibă rol doar de mijloc de amplificare a mesajului – Într-un context în care brandurile se bat pe paginile de Facebook cu cele mai frumoase poze, Andreea Strachină (Kaleidoscope Proximity) sugerează schimbarea focusului de pe formarea unei comunități de Facebook, spre dezvoltarea unei platforme proprii, pentru că, în timp, să apari în News Feed-ul cuiva va deveni un privilegiu.

Comunitățile de angajați: un brand înseamnă în primul rând oameni

Preocuparea pentru binele oamenilor din organizații începe să devină o realitate. Oamenii sunt legați între ei de emoție și companiile încep să-și dea seama de asta. Dan Burlacu (Ascendis) a dat în timpul conferinței ca exemplu o organizație unde angajații își pierduseră motivația, și, pentru a-și recăpăta încrederea în sine și în organizaţie, au scris o carte despre ei pentru că un brand înseamnă în primul rând oameni.

Ana Glavce (TNT România) a venit și cu un studiu de caz pornind de la programul intern bazat pe gamification implementat de TNT România pentru a asigura un echilibru între viața personală și cea profesională a angajaților.

Pe lângă TNT România, AVON, Booktopia.ro, Impact HUB, Mega Image și Samsung au fost alte branduri care au venit cu best practices pentru formarea și gestionarea comunităților de consumatori în online și offline. Printre speakerii care au oferit inspiraţie și alte informații utile pentru gestionarea comunităților s-au mai numărat: Vintilă Mihăilescu (SNSPA), Monica Rădulescu (CohnandJansen JWT), Semida Durigă și Dana Pascu (Publicis România), Valentin Suciu (Jazz), Ștefan Stroe (Incandescent Marketing), Raluca Kişescu (AVON), Deniz Coacă (Friends Advertising).

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ALL MEDIA

S-a lansat oficial un nou site media: newsbucuresti.ro – site de știri pentru Bucuresti si Ilfov

Published

on

 

newsbucuresti.ro, site-ul de știri online dedicat zonelor – Bucureşti şi Ilfov, a fost lansat oficial.

  • Noul proiect media – newsbucuresti.ro, va beneficia de știri și informații furnizate de către agenția de știri naționale – Ecopolitic Media.

 

Noua platformă online – newsbucuresti.ro, are și pagina de socializare dedicată, știrile vor fi distribuite pe pagina de facebook – www.facebook.com/newsbucuresti.ro

Noul site de stiri locale, dedicat zonelor Bucuresti și Ilfov – newsbucuresti.ro, alături de site-ul de știri naţionale ecopolitic.ro, fac parte din trustul de presă Ecopolitic Media.

Pe newsbucuresti.ro vor fi publicate în primul rând, articole de interes pentru cei care stau în zona București-Ilfov, dar și categorii de știri naționale, politice și de interes general.

Iulian Ionescu, CEO Ecopolitic Media: Cea mai importantă regiune a României din punct de vedere politic și economic (Bucuresti-Ilfov) – este obligatoriu să aibă și o platformă de știri dedicată!

”Decizia de a investi în acest nou proiect media – newsbucuresti.ro, am luat-o în urma unei analize de durată.După ce am analizat datele cu privire la piaţa de media din România – care a crescut anul trecut cu 10% comparativ cu 2017, ajungând la 454 milioane de euro, iar pentru 2019 este estimat un avans de 7%, coroborate cu datele legate de faptul că fiecare reşedinţă de judeţ are cel putin un site de știri, atunci am luat decizia ca și regiunea Bucureşti-Ilfov să aibă o platformă online de știri dedicată.

În plus, cea mai importantă regiune a României din punct de vedere politic și economic (Bucuresti-Ilfov) – este obligatoriu să aibă și o platformă de știri dedicată, mai ales dacă ne gândim în perspectiva viitoarei zone metropolitane din jurul Bucureștiului.”, ne-a transmis Iulian Ionescu, CEO Ecopolitic Media și redactor șef al newsbucuresti.ro

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Rezultate financiare Digi Communications NV în primul semestru al anului 2019

Published

on

 

Rezultate financiare pentru semestrul I 2019:
Digi Communications N.V. anunță creșterea cu 25% a EBITDA în primul semestru al anului 2019 față de primul semestru al anului 2018

• 575 milioane EUR venituri consolidate la nivel de Grup, în semestrul I 2019 (+ 18% față de sem. I 2018)
• 15,5 milioane unități generatoare de venit (RGU), toate serviciile (+ 7% la 30 iunie 2019 față de 30 iunie 2018)
• 199 milioane EUR EBITDA ajustată (cumulat pe primele 6 luni ale anului 2019), în creștere cu 25% față de aceeași perioadă a anului 2018
• În România, principalii vectori de creștere, în semestrul I 2019 față de semestrul I 2018 sunt: serviciile de internet fix (+10,6% RGU) și serviciile de televiziune prin cablu (+ 9.5% RGU)
Grupul Digi Communications N.V. a făcut publice miercuri, 14 august, rezultatele financiare pentru semestrul I 2019, anunțând o creștere a veniturilor consolidate cu 89 milioane EUR (18%), în raport cu aceeași perioadă a anului trecut. EBITDA ajustată a fost de 199,4 milioane EUR, în creștere cu 40,4 milioane EUR (25%) față de aceeași perioadă a anului 2018.
România se menține ca piață principală a Grupului, generând 63% din veniturile acestuia, pe locul al doilea fiind Ungaria (cu 19%), urmată de Spania (16%) și Italia (2%). În total, pe cele patru piețe, compania înregistrează 15,5 milioane RGU (unități generatoare de venit), în timp ce, la 30 iunie 2018, compania cumula 14,5 milioane RGU.
În ceea ce privește Ungaria, compania a înregistrat, de asemenea, creșteri în segmentul serviciilor de internet fix (3,7% – RGU iunie 2019 față de iunie 2018) și în cel al serviciilor de televiziune prin cablu (1,8% – RGU iunie 2019 față de iunie 2018).
În Spania și Italia, Digi Communications se adresează atât diasporei românești, cât și clienților locali. În total, cele două piețe contribuie cu 1,9 milioane de unități generatoare de venit, în special pentru serviciile oferite ca operator de rețele virtuale mobile (MVNO).
”În trimestrul 2 al anului 2019 am înregistrat un rezultat notabil în ceea ce privește principalii indicatori financiari. Astfel, cifra de afaceri a Grupului a depășit 294 milioane EUR (creștere de 16% raportat la perioada similară a anului 2018), iar EBITDA-ul a atins 109 milioane EUR (creștere de 33% raportat la perioada similară a anului 2018), rezultate susținute de creșteri operaționale.
În ultimele luni, am făcut pași importanți spre diversificarea ofertelor noastre pe piața maghiară și pe cea spaniolă. Am lansat serviciile de telefonie mobilă în Ungaria, în cursul trimestrului 2 al anului 2019, și am continuat extinderea acoperirii cu servicii de comunicații fixe în Spania. În ceea ce privește România, țin să menționez că este foarte importantă pentru noi lansarea serviciilor 5G la finalul lunii iunie, cu prezență în acest moment în București, Constanta, Iași și Oradea”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications N.V..

EVOLUȚII PE FIECARE PIAȚĂ

În România, Grupul a raportat creșteri pe segmentul serviciilor de cablu și internet fix, cu un progres de 9.5% al abonamentelor la serviciile de cablu tv (3,45 milioane RGU, la 30 iunie 2019, față de 3,15 milioane RGU, la 30 iunie 2018) și, respectiv, de 10,6% la abonamentele pentru serviciile de internet fix (2,64 milioane RGU la 30 iunie 2019 față de 2,38 milioane RGU, pentru perioada similară a anului anterior). În ceea ce privește serviciile de telefonie mobilă, Digi este liderul portabilității cu circa 164.480 numere portate în rețeaua Digi Mobil, în primul semestru al anului. Raportat la aceeași perioadă a anului anterior, rețelele de telefonie fixă și mobilă ale Grupului au atras, prin serviciul de portare, cu 35% mai multe numere fixe și mobile față de aceeași perioadă a anului anterior (179.328 numere portate, în primul semestru al anului 2019, față de 132.602 numere, în aceeași perioadă a anului 2018).*
În Ungaria, veniturile filialei Digi Hungary (inclusiv Invitel)** s-au majorat până la 110 milioane EUR in semestrul I al anului 2019 (in crestere cu 37%, crestere datorata in principal consolidarii IN.V.itel) . Pe segmentul serviciilor de internet fix, Digi este al doilea operator (cu o cotă de piață de peste 24%), în timp ce pe segmentul serviciilor de telefonie fixă deține o cotă de piață de circa 23% ***.
Spania și Italia au înregistrat o creștere importantă, de 42%, a RGU, ajungând de la 1,33 milioane RGU, la 30 iunie 2018, la 1,9 milioane RGU, la 30 iunie 2019. Digi Spania s-a poziționat ca lider al pieței MVNO (operator virtual de servicii de telefonie mobilă), și este cel de-al cincilea operator de telefonie mobilă pe piața iberică. Pe cele două piețe europene mature, Digi se adresează atât diasporei românești, cât și clienților locali.

Despre Grupul Digi
Digi Communications N.V. este compania mamă a operatorului de comunicații electronice, RCS & RDS S.A., liderul pieței de internet, pay-tv și servicii coN.V.ergente, în România, cu operațiuni și în Ungaria, Spania și Italia. Înființată în urmă cu 26 de ani, compania deține aproape în integralitate cea mai modernă (state of the art) și mai extinsă rețea de fibră optică din regiune. Digi aduce pe piață cele mai accesibile servicii de comunicații electronice, atât în domeniul comunicațiilor fixe, cât și al celor mobile. Acest avantaj competitiv s-a transformat, în timp, într-un beneficiu pentru milioane de clienți, care au dobândit, astfel, un acces mai rapid și mai puțin costisitor la servicii de cea mai bună calitate.
În România, Grupul Digi este cel mai mare angajator privat din mediul antreprenorial local, cu peste 13.000 de angajați, și contribuie la bugetul de stat și al asigurărilor sociale și de sănătate cu mai mult de 120 milioane EUR anual.
În oferta de conținuturi trans-media a Grupului Digi figurează posturile de televiziune Digi24, Digi Sport, Film Now, Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Music Channel și Hit Music Channel, primul post Ultra HD din România, Digi4K, posturile de radio Pro FM, Digi FM și Chill FM și platformele de comunicare online reunite sub DigiOnline.
Mai multe informații aici.

⃰ Potrivit statisticilor furnizate de portabilitate.ro.
⃰ ⃰ Inclusiv investiția în Invitel, companie din Ungaria, unde Grupul deține pachetul majoritar de acțiuni, de la 30 mai 2018.
⃰ ⃰ ⃰Potrivit NMHH, autoritatea maghiară pentru reglementarea comunicațiilor electronice.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Proiecte

România NEbunului simț – despre etichetă și lipsa ei

Published

on

 

Campania „România NEbunului simț” revine luni, 12 august 2019, în jurnalele Digi24. Lansată cu scopul de a trezi conștiința publică vis-a-vis de comportamentelor sociale neadecvate, campania propune în ediția următoare o discuție despre indisciplina pietonilor în trafic și nepăsarea turiștilor față de locurile în care își petrec vacanța.

Purtările abuzive ale unora dintre semenii noștri, indiferența și lipsa de respect față de natură sunt printre subiectele abordate. Invitații Teodorei Iacob ne dezvăluie explicațiile din spatele acestor proaste obiceiuri și calea cea mai scurtă pentru îndreptarea lor.

Cred că (n.r. traversatul nepermis) ține de mai multe lucruri, de educație, dar și de lipsa unor legi foarte clare. Dacă vorbim de alte țări, lucrurile stau total diferit și inclusiv românii, când pleacă în alte țări, se comportă diferit. Dar în România, ai senzația că lucrurile pot merge și așa și că, orice ar fi, nu ți se poate întâmpla ție. Mi-aduc aminte că eram în Japonia, pe o străduță de trei metri, era roșu, nu venea nicio mașină… Eram cu un grup de români și aș fi trecut, dar nu trecea nimeni, și îți era jenă de oameni să nu le respecți regulile, spune Răzvan Pascu, consultant în turism.


Când mergem pe stradă, cu capul plecat sau cu ochii în telefon, noi transmitem celor din jur o anumită energie și, dacă vrem să schimbăm mediul în care trăim, trebuie să ne schimbăm abordarea personală. Haideți să nu mai mergem cu capul plecat, mergem drept, eventual și zâmbim, pentru că o să îi facem pe alții să se simtă bine. Până la urmă, trebuie să tratăm cu încredere fiecare zi”, propune Andrei Pop, trainer de etichetă în afaceri.

Telespectatorii care susțin demersul Digi24 pot transmite filmulețe și fotografii, în atenția echipei „România NEbunului simț”, pe WhatsApp, la numărul 0771 100 304 sau 0775 542 466, dar și pe pagina de Facebook Digi24 și la adresa de e-mail redacție@digi24.ro.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: