Connect with us

A-Z NEWS

Cum se face Marketing de Nișă pentru Magazine Online

Published

on

Indiferent că ai o idee nouă de business sau te afli deja pe piață de ceva timp, ai nevoie de strategie. Înainte să mergi mai departe, trebuie să îți definești audiența – să știi cine este clientul ideal, unde îl găsești și cum îl găsești. În felul acesta vei salva o parte mare din buget pentru simplul fapt că mergi pe calea potrivită.

 

Există două tipuri de clienți cărora le poți vinde: consumatori și business-uri. Dacă vinzi haine și încălțăminte printr-un magazin online, piața ta țintă sunt consumatorii. Dacă vinzi produse de birou, piața ta țintă sunt business-urile. Dacă lucrezi în industria de print – poți vinde către ambele tipuri de clienți. Să vedem câteva metode cheie prin care se poate face marketing de nișă pentru magazinele online (extrem de eficient), chiar dacă publicitatea clasică este și ea benefică.

 

Exclusivitate

 

Marketing-ul de nișă este despre a oferi unei audienție – mai ales uneia care se simte subapreciată și ignorată – un sentiment de identitate și apreciere.

Spre exemplu, o faimoasă companie producătoare de bere a rulat o reclamă în timpul Super Bowl-ului american prin care făcea referire la identitatea consumatorilor de bere, iar prin alegerea respectivului brand oamenii aveau sentimentul de apartenență.  Au fost utilizate cuvinte precum ”not small”, ”not a hobby”, ”not sipped”.

 

Dacă faci x, în mod clar nu faci parte din grupul nostru.

 

Această mentalitate ”Noi vs Ei” este un puternic mecanism psihologic, cunoscut și ca Teoria Socială a Identității. Ideea este ca produsul tău să nu fie pentru toată lumea, să ofere un sentiment de exclusivitate.

 

Advertisement

Social Media

 

Companii precum Facebook sau Instagram oferă unelte foarte utile prin care antreprenorul poate selecta piața țintă spre care dorește să direcționeze compania de publicitate. Discutăm aici de un alt tip de marketing de nișă, dar care ocolește consumatorii ce nu sunt direct interesați de produsele oferite de magazinul tău online. Algoritmii complecși oferă posibilitatea de a selecta utilizatorii țintă pe baza locației lor, preferințelor, grupurilor de care aparțin, vârstă, sex și multe altele. Spre exemplu, compania Nu Skin targetează în special femei tinere, iar Social Media este un mediu pentru a ajunge la consumatori, dar nu singurul.

 

O companie care este la început ar trebui să folosească aceste unelte, pentru că bugetul pornește de la 1$ pe zi (Facebook).

 

Poveste

 

Dacă vrei să construiești o campanie de marketing de nișă cât mai eficientă, trebuie să atribui o poveste produsului sau serviciului tău. Nu este de ajuns să vinzi doar beneficii, trebuie să vinzi un stil de viață. Spune o poveste captivantă despre brandul tău și vei apela mai ușor la imaginația potențialilor tăi clienți.

 

Alege influencer-ul potrivit

 

Consumatorii tineri sunt cei care cumpără cel mai mult din mediul online. Conform unui studiu efectuat de site-ul EliteDay.com, doar 1% din tinerii cu vârste cuprinse între 20 și 30 ani ar avea mai multă încredere într-un brand dacă acesta își face reclamă tradițională. În schimb, 33% din acești tineri se bazează foarte mult pe recenzii de pe bloguri, în speță ale unor influenceri – înainte de a face o achiziție.

 

Prin găsirea influencer-ului potrivit pentru nișa ta, vei găsi direct clienții tăi, oamenii care au nevoie de produsele sau serviciile tale. ”Potrivit” poate însemna că audiența bloggerului este foarte angrenată sau poate că mesajul lui/ei este pe aceeași lungime cu mesajul tău de brand.

Advertisement

 

Măsoară rezultatele

 

Odată ce ai găsit influencer-ul potrivit sau odată ce ai găsit strategia potrivită pentru marketingul de nișă pentru business-ul tău, este timpul pentru o etapă crucială a procesului. Măsurarea rezultatelor. Orice experiment sau campanie trebuie să fie însoțite de măsurarea eficientă a rezultatelor, pentru a scala sau diminua efortul în anumite direcții.

 

Există foarte multe metode prin care managerul unui magazin online poate face marketing de nișă – iar acesta este, de departe, cel mai eficient mod de a ajunge exact la consumatorii ce sunt interesați de produsul sau serviciul tău. Indiferent că este vorba de un influencer, publicitate clasică direcționată spre anumite categorii de oameni sau campanii originale, întotdeauna este loc de creativitate și originalitate.

 

Comentarii

comments

Powered by Facebook Comments

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

motocultor

pentru sufletul tau

Advertisement

Facebook

Advertisement

IN Trending