Connect with us

DIGITAL

Dan Ionescu, Consiliul Concurenței: “Concurența reală între companii, despre oricare piață ar fi vorba, reprezintă, de fapt, cheia dezvoltării economice”

Published

on

 

Consiliul Concurenței anunță lansarea unei campanii la nivel național (Constanța, Piatra Neamț, Baia Mare și Craiova), pentru a informa actorii economici și marele public cu privire la o parte mai puțin cunoscută a activității sale de bază, și anume  rolul preventiv și corectiv, prin consilierea mediului de afaceri și a autorităților publice, ca urmare a diverselor investigații sau a analizelor aprofundate ale diferitelor piețe, ori de câte ori observă dezechilibre, elemente care perturbă mediul concurențial sau practici care pot afecta competiția loială.

Prin recomandări și cerințe clare și specifice, formulate către companii, Guvern, ministere și diverse instituții publice și prin cerințe de raportare anuală referitoare la implementarea recomandărilor și angajamentelor, în perioade determinate de timp, autoritatea de concurență monitorizeaza evoluțiile, asigurând practic suport în construirea strategiilor de afaceri și contribuind la crearea unui mediu echitabil pentru toate părțile implicate: companii, consumatori, stat.

Astfel, în ultimii doi ani, Consiliul Concurenței a contribuit la dezvoltarea unor sectoare importante ale economiei, prin oferirea unor recomandări viabile pentru jucătorii de pe piața berii, zahărului, apelor minerale, tutunului, serviciilor medicale, precum și în cazul concentrărilor economice din sectorul de retail.

În urma consolidării poziţiei primilor doi concurenţi de pe piața berii, cu cote de peste 30%, Consiliul a recomandat ca aceştia să-și reevalueze sistemul de distribuţie exclusivă. Autoritatea a solicitat modificarea contractelor încheiate de producătorii de bere cu operatorii HoReCa (de exemplu, contractele de promovare presupuneau exclusivitate la expunere şi, în unele cazuri, achiziţionarea unui volum minim de bere şi/sau limitarea sursei de aprovizionare la distribuitorii desemnaţi). În vederea creşterii concurenţei pe segmentul HoReCa, acordurile privind echipamentele draft vor putea fi denunțate unilateral de către unitățile HoReCa fără penalităţi, iar clauza referitoare la achiziţionarea volumelor agreate de la distribuitorul indicat de producător va fi eliminată din contracte.

La încheierea investigației pe piața țigaretelor, Consiliul a constatat perturbări ale pieței cauzate de fenomenul în creștere a contrabandei și contrafacerii. În vederea identificării măsurilor pe termen scurt, mediu și lung, de reducere a impactului comerțului ilicit, Consiliul a recomandat Guvernului să creeze un Grup regional de combatere a comerțului ilicit cu țigarete format din reprezentanți ai autorităților române cu atribuțiuni în domeniu, Ministerul Finanțelor, ANAF, DGV, MAI, IGPR, Jandarmeria și Poliția Locală, ai autorităților similare din Moldova, Ucraina, Bulgaria și Serbia, precum și ai industriei țigaretelor. De asemenea, a cerut companiilor British American Tobacco, JT International și Philip Morris să transmită informări periodice, timp de trei ani, în luna ianuarie, cu privire la măsurile întreprinse împreună cu autoritățile competente. Potrivit informațiilor trimise recent, contrabanda a crescut de la o medie de 16% în 2014 la 19,2% în ianuarie 2015, în acest moment, lucrându-se la constituirea grupului de lucru. Totodata, Consiliul  Concurenței a cerut Ministerului Finanțelor să modifice procedura de publicare a listei prețurilor maxime ale țigaretelor.

Consiliul Concurenței a făcut o serie de recomandări esențiale și în vederea evitării creșterii prețurilor pe piața zahărului. Pentru a înlătura îngrijorările autorității legate de concentrarea pieței ca rezultat al achiziției  întreprinderilor Zahărul Liești SA și Lemarco Cristal SRL de către Agrana Zucker GmbH, aceasta din urmă s-a angajat să transfere drepturile de import și către alți producători de zahăr situați pe teritoriul României, în condiții nediscriminatorii, asigurând concurenților accesul la surse alternative de aprovizionare cu materie primă ieftină. În același timp, Agrana se obligă, pe o perioadă de cinci ani, să nu achiziționeze nici o altă fabrică de zahăr.

În ceea ce privește sectorul apelor minerale, Consiliul Concurenței a recomandat SC Olănești Riviera SA, concesionar al zăcământului de ape minerale terapeutice, să răspundă cererilor societăților concurente în legătură cu furnizarea apei minerale, iar orice limitare a furnizării să aibă o justificare obiectivă. Astfel, SC Olănești Riviera SA se angajează să valorifice resursele de apă minerală către societățile terțe interesate, prin organizarea unei licitații deschise și transparente, pentru care criteriul de adjudecare nu este exclusiv financiar și la care va participa și concesionarul.

Recomandările Consiliului pentru sectorul retail au vizat concentrarea economică rezultată după ce Mega Image a achiziționat Angst, iar retailerul Auchan rețeaua de magazine Real. Pentru a evita pericolul de creștere nejustificată a prețurilor, Mega Image s-a angajat, la solicitarea Consiliului Concurentei, să concesioneze activitatea a două magazine din București (Academiei și Amzei), pe o durată de zece ani, iar Auchan s-a angajat că se va abține de la deschiderea sau achiziționarea de noi magazine în Craiova și Târgu-Mureș, pe o durată de cinci ani de la data autorizării concentrării.

În cazul pieței serviciilor medicale, recomandările Consiliului Concurenței urmăresc asigurarea accesului populației la un act medical de calitate. Pentru a înlătura îngrijorările Consiliului privind poziția pe care societățile Fresenius au dobândit-o în sectorul comercializării produselor de dializă, Fresenius s-a angajat să furnizeze produsele atât centrelor de dializă din rețeaua proprie, cât și celor terțe, publice sau private.

“Acestea sunt doar cateva exemple. Consiliul Concurenței este vizibil pentru marele public mai ales atunci când mass media reflectă deschiderea unor investigații sau aplicarea unor amenzi și sancțiuni. Rolul CC nu se limitează, însă, doar la coerciție. Pe lângă intervenția în procesul legislativ, prin emiterea avizelor conforme, CC are și rol de consultant, atât pentru autoritățile publice, cât și pentru mediul de afaceri. Prin deciziile sale, ca urmare a analizei informațiilor de pe diverse piețe, Consiliul intervine cu recomandări și cerințe pentru a corecta disfuncționalitățile. Recomandările sunt concrete și specifice, iar CC urmărește aplicarea angajamentelor asumate și efectele pe care acestea le au asupra piețelor, în timp (3, 5 sau 10 ani). Astfel, Consiulul îndeplinește și un rol de consultant pentru autorități și mediul de afaceri, în realizarea recomandărilor și formularea angajamentelor fiind esențială expertiza specialiștilor noștri. Ne dorim ca actorii economici să se bazeze pe experiența și cunoașterea aprofundată pe care le deținem în domeniul economic, în vederea restabilirii unui mediu concurențial normal. Concurența reală între companii, despre oricare piață ar fi vorba, reprezintă, de fapt, cheia dezvoltării economice” a declarat Dan Ionescu, consilier în cadrul Consiliului Concurenței.

CITESTE SI:

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

DIGITAL

Simona Simon – Group Creative Director la McCann PR – în juriul Cannes Lions 2019

Published

on

 

Simona Simon, Group Creative Director la McCann PR, reprezintă România în juriul de Relații Publice al Cannes Lions 2019, urmând să evalueze lucrările ce se vor califica pe lista scurtă. McCann PR a fost desemnată cea mai performantă agenție de PR în cadrul premiilor BIZ PR Awards 2018, iar în 2017 a obținut titlul de „Agenția anului” în cadrul celei de-a 15-a ediții a Galei Romanian PR Award, câștigând totodată 20 de premii și cel mai mare număr de nominalizări din competiție.

Simona s-a alăturat echipei de creație a McCann PR în urmă cu trei ani și coordonează din perspectiva creativă conturile de FMCG & finance și retail, ale agenției, contribuind la dezvoltarea campaniilor de comunicare locală pentru clienți precum Coca-Cola (Coca-Cola, Coca-cola Zero, Dorna, Fanta, Fuzetea, Sprite, Schweppes, Cappy, Coca-Cola Energy), Coca-Cola HBC, CCC Shoes, Ponderas.

“Este un adevarat privilegiu să fac parte din juriul unei competiții de o asemenea anvergură. Mă bucur mult că efortul, implicarea și rezultatele excelente obținute alături de echipa McCann PR, sunt recunoscute și prin această experiență. Sunt sigură că va fi o oportunitate extraordinară de dezvoltare profesională, dar și o ocazie inedită de a interacționa cu cei mai buni specialiști și de a evalua, la cele mai înalte standarde, campanii din toată lumea.”, a declarat Simona Simon, Group Creative Director.

Simona are o personalitate puternică și e un experimentalist prin definiție. A invățat să șofeze camioane la 18 ani, sare cu parașuta, trage cu arcul și o găsim adesea, la jocurile de airsoft, într-un scenariu MilSim (military simulation), echipată complet și cu arma în mână.

Intersecțiile cu domeniile care nu sunt feminine prin definiție i-au permis accesul la un alt mod de a gândi, evalua și aborda situațiile. Simona e pasionată de documentare, consumă research pe pâine și e motivată de acel “extra-mile”.

A absolvit Universitatea Națională de Arte București, iar primul contact cu festivalul Cannes Lions a fost prin intermediul The Alternative School for Creative Thinking. A urmat „Cursul pentru jurnaliști care transmit din zone de conflict”, organizat de Ministerul Apărării Naționale, unde s-a antrenat cu militari ai Forţelor pentru Operaţii Speciale, din cadrul Batalionului 610 Operații Speciale.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Servicii SEO de calitate în 2019, pentru o vizibilitate bună pe termen lung pe Google

Published

on

 

Nu este adevărat că SEO a murit, așa cum afirmă tenebros unii adversari ai optimizărilor pentru motoarele de căutare. Chiar dacă avem de-a face cu o scădere a calității în mai toate domeniile vieții noastre reale, pe internet lucrurile stau puțin diferit.

Și în 2019, nu poți ca să fii memorabil dacă nu aduci plusvaloare acelora ce ajung pe site-ul de firmă sau pe blogul tău.

 

O agenție SEO te poate ajuta cu servicii adaptate noilor cerințe de optimizare

 

Doar că regulile după care se face SEO (Search Engine Optimization) se modifică într-un ritm amețitor, de aceea, mai ales dacă vorbim despre o afacere online, nu poți ca să mai ajungi în top azi (și mai ales să rămâi acolo!) dacă nu apelezi la o agenție specializată, precum este, de exemplu,  Digital Metrics.

 

Chiar și în prezent, pentru ca Google, Bing sau alte motoare online să afle de existența ta și să te pună în fruntea căutărilor este nevoie ca să apelezi la oameni care chiar se pricep la optimizare web, deoarece ei:

  • analizează trendurile și găsesc cele mai relevante cuvinte-cheie pentru domeniul tău de activitate;
  • pot să insereze acei termeni în url-uri, titluri, subtitluri, descrierile fotografiilor postate, ca să nu mai vorbim de conținutul propriu-zis, pentru ca să ai relevanța visată în online.

 

Chiar dacă sub o nouă formă, pe baza unor algoritmi noi, dacă este făcut așa cum trebuie, un SEO de calitate, făcut după o strategie clară, nu „heirupistic”, poate să îți dea satisfacția de a-ți vedea site-ul și/sau blogul pe prima pagină de căutări. Iar acest lucru înseamnă automat un trafic mai mare, traficul conduce la lead-uri, iar acestea se pot transforma în clienți pe care urmează ca să-i fidelizezi prin secrete specifice, pe care tot specialiștii unei agenții  SEO bune le cunosc.

Dacă o să intri pe site-ul de prezentare Digital Metrics o să vezi acolo că promovarea online este un proces complex, ce include multiple acțiuni interconectate ce converg spre atingerea unor obiective bine stabilite și eșalonate în timp.

Căile de atingere ale acestora pot să fie diverse, dar în linii generale ele se păstrează, chiar dacă se mai ajustează pe parcurs în raport de elementele noi care apar.

Există instrumente specifice pentru atragerea unui număr mereu în creștere de vizitatori, pentru a-ți putea crește brandul de firmă sau brandul personal, iar pe cale de consecință, dacă ai răbdare, o să te bucuri de o victorie răsunătoare.

Optimizarea pentru motoarele de căutare este în prezent un război dur, unde doar cei mai pregătiți strategi pot învinge.

 

Optimizarea de calitate nu se poate face peste noapte!

 

Cert este că nu se pot vedea rezultate senzaționale peste noapte, dacă se dorește ca ele să dureze. O perioadă de circa 6 – 12 luni este una rezonabilă, dacă un client dacă cumpără un pachet de promovare SEO vrea să își atingă obiectivele scontate în online, să își învingă concurenții direcți.

Doar cu ajutorul unei firme specializate în SEO ai să îți poți eficientiza website-ul și/blogul, poți să ai parte de un conținut irezistibil pentru aceia care citesc postările de pe paginile tale din online, poți ca să îți construiești cu timpul o prezență virtuală magnetică care să dureze, nu să fie doar o apariție efemeră.

 

Dacă în urmă cu 2 – 3 ani circa 75% dintre internauți nu treceau de prima pagină a motoarelor de căutare, în prezent, din cauza telefoanelor mobile, care permit afișarea pe ecranele lor a unui număr și mai mic de rezultate decât se pot vedea pe un monitor de laptop, lupta pentru primele poziții (maxim 5) pe Google s-a acutizat și mai mult.

Dar apelând la o agenție bună din domeniu, precum este Digital Metrics poți câștiga acest război!

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

DIGITAL

Joaquin Bonilla este noul Executive Creative Director al Golin

Published

on

 

Joaquin Bonilla este noul Executive Creative Director al Golin, poziție din care coordonează departamentul de Creație al agenției. Joaquin are o experiență de peste 20 ani în comunicare și se alătură echipei Golin după ce a lucrat în agenții internaționale și locale, unde a dezvoltat campanii creative pentru clienți din industrii precum FMCG, food, auto, finance & banking.

Joaquin este responsabil de dezvoltarea și consolidarea soluțiilor creative oferite clienților agentiei, îmbinând o abordare de tipul earned first cu un puternic nucleu de brand și customer experience. Irina Guțan (Copywriter) și Emanuel Ignat (Art Director) completează echipa de creație Golin, contribuind cu un know-how creativ extins la construirea campaniilor creative ale diviziilor Consumer și Corporate din cadrul agenției și întregind competențele The BridgeTM, departamentul de social media și digital PR al agenției.

“Suntem prima agenție de PR din România care a avut un director de creație, încă de acum aproape 10 ani. Suntem curajoși și ne place să fim mereu cu un pas înaintea celorlalți, inovăm și căutăm relevanța în tot ceea ce facem, iar în ADN-ul nostru scrie courageously happy și progressive PR. Același spirit l-am regăsit și la Joaquin și am știut că împreună facem o echipă excelentă. Focusul departamentului de creație al Golin este să conceapă pentru clienții nostri soluții creative earned-first, utilizând instrumente de customer experience (CX), fără să piardă esența PR-ului: construirea și consolidarea reputației, câștigarea atenției consumatorilor, relațiile cu influencerii”, a spus Irina Roncea, Managing Director Golin.

Mă bucur că am oportunitatea de a mă alătura echipei de aur Golin. Sunt încântat să îmi folosesc energia și pasiunea creativă pentru clienții agenției, jucători de top în industriile lor, branduri și companii pentru care orice creativ din piață would really kill J. Cred în creativitate în toate formele ei, și mai ales în PR, și sunt convins că, împreună cu noul departament de creație al agenției, vom duce mai departe povestea de succes pe care Golin o scrie de atâția ani pe piața românească”, a declarat Joaquin Bonilla, Executive Creative Director Golin.

Golin a anunţat la sfârșitul anului trecut noua sa abordare progresivă pentru redefinirea domeniului relaţiilor publice. Într-o eră în care există o confuzie fără precedent în comunicare, Golin îşi propune să genereze sentimentul de mândrie pentru această profesie şi să livreze rezultate măsurabile clienţilor săi.

Ca parte a strategiei sale progresive, agenţia a lansat un nou sistem de operare global ce include o serie de produse de date şi analiză. Instrumentele de lucru trademark Golin, precum Relevance RadarTM, platforma care utilizează inteligența artificială pentru a ajuta la anticiparea și măsurarea oportunităților de buzz, sharing și talkability, și CXPRTM, platforma ce reunește insight-uri din social data pentru a susține decizii de business, aliniază relațiile publice cu traseul consumatorului pentru a maximiza impactul comunicării.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending