Connect with us

DIGITAL

Dan Ionescu, Consiliul Concurenței: “Concurența reală între companii, despre oricare piață ar fi vorba, reprezintă, de fapt, cheia dezvoltării economice”

Published

on

 

Consiliul Concurenței anunță lansarea unei campanii la nivel național (Constanța, Piatra Neamț, Baia Mare și Craiova), pentru a informa actorii economici și marele public cu privire la o parte mai puțin cunoscută a activității sale de bază, și anume  rolul preventiv și corectiv, prin consilierea mediului de afaceri și a autorităților publice, ca urmare a diverselor investigații sau a analizelor aprofundate ale diferitelor piețe, ori de câte ori observă dezechilibre, elemente care perturbă mediul concurențial sau practici care pot afecta competiția loială.

Prin recomandări și cerințe clare și specifice, formulate către companii, Guvern, ministere și diverse instituții publice și prin cerințe de raportare anuală referitoare la implementarea recomandărilor și angajamentelor, în perioade determinate de timp, autoritatea de concurență monitorizeaza evoluțiile, asigurând practic suport în construirea strategiilor de afaceri și contribuind la crearea unui mediu echitabil pentru toate părțile implicate: companii, consumatori, stat.

Astfel, în ultimii doi ani, Consiliul Concurenței a contribuit la dezvoltarea unor sectoare importante ale economiei, prin oferirea unor recomandări viabile pentru jucătorii de pe piața berii, zahărului, apelor minerale, tutunului, serviciilor medicale, precum și în cazul concentrărilor economice din sectorul de retail.

În urma consolidării poziţiei primilor doi concurenţi de pe piața berii, cu cote de peste 30%, Consiliul a recomandat ca aceştia să-și reevalueze sistemul de distribuţie exclusivă. Autoritatea a solicitat modificarea contractelor încheiate de producătorii de bere cu operatorii HoReCa (de exemplu, contractele de promovare presupuneau exclusivitate la expunere şi, în unele cazuri, achiziţionarea unui volum minim de bere şi/sau limitarea sursei de aprovizionare la distribuitorii desemnaţi). În vederea creşterii concurenţei pe segmentul HoReCa, acordurile privind echipamentele draft vor putea fi denunțate unilateral de către unitățile HoReCa fără penalităţi, iar clauza referitoare la achiziţionarea volumelor agreate de la distribuitorul indicat de producător va fi eliminată din contracte.

La încheierea investigației pe piața țigaretelor, Consiliul a constatat perturbări ale pieței cauzate de fenomenul în creștere a contrabandei și contrafacerii. În vederea identificării măsurilor pe termen scurt, mediu și lung, de reducere a impactului comerțului ilicit, Consiliul a recomandat Guvernului să creeze un Grup regional de combatere a comerțului ilicit cu țigarete format din reprezentanți ai autorităților române cu atribuțiuni în domeniu, Ministerul Finanțelor, ANAF, DGV, MAI, IGPR, Jandarmeria și Poliția Locală, ai autorităților similare din Moldova, Ucraina, Bulgaria și Serbia, precum și ai industriei țigaretelor. De asemenea, a cerut companiilor British American Tobacco, JT International și Philip Morris să transmită informări periodice, timp de trei ani, în luna ianuarie, cu privire la măsurile întreprinse împreună cu autoritățile competente. Potrivit informațiilor trimise recent, contrabanda a crescut de la o medie de 16% în 2014 la 19,2% în ianuarie 2015, în acest moment, lucrându-se la constituirea grupului de lucru. Totodata, Consiliul  Concurenței a cerut Ministerului Finanțelor să modifice procedura de publicare a listei prețurilor maxime ale țigaretelor.

Consiliul Concurenței a făcut o serie de recomandări esențiale și în vederea evitării creșterii prețurilor pe piața zahărului. Pentru a înlătura îngrijorările autorității legate de concentrarea pieței ca rezultat al achiziției  întreprinderilor Zahărul Liești SA și Lemarco Cristal SRL de către Agrana Zucker GmbH, aceasta din urmă s-a angajat să transfere drepturile de import și către alți producători de zahăr situați pe teritoriul României, în condiții nediscriminatorii, asigurând concurenților accesul la surse alternative de aprovizionare cu materie primă ieftină. În același timp, Agrana se obligă, pe o perioadă de cinci ani, să nu achiziționeze nici o altă fabrică de zahăr.

În ceea ce privește sectorul apelor minerale, Consiliul Concurenței a recomandat SC Olănești Riviera SA, concesionar al zăcământului de ape minerale terapeutice, să răspundă cererilor societăților concurente în legătură cu furnizarea apei minerale, iar orice limitare a furnizării să aibă o justificare obiectivă. Astfel, SC Olănești Riviera SA se angajează să valorifice resursele de apă minerală către societățile terțe interesate, prin organizarea unei licitații deschise și transparente, pentru care criteriul de adjudecare nu este exclusiv financiar și la care va participa și concesionarul.

Recomandările Consiliului pentru sectorul retail au vizat concentrarea economică rezultată după ce Mega Image a achiziționat Angst, iar retailerul Auchan rețeaua de magazine Real. Pentru a evita pericolul de creștere nejustificată a prețurilor, Mega Image s-a angajat, la solicitarea Consiliului Concurentei, să concesioneze activitatea a două magazine din București (Academiei și Amzei), pe o durată de zece ani, iar Auchan s-a angajat că se va abține de la deschiderea sau achiziționarea de noi magazine în Craiova și Târgu-Mureș, pe o durată de cinci ani de la data autorizării concentrării.

În cazul pieței serviciilor medicale, recomandările Consiliului Concurenței urmăresc asigurarea accesului populației la un act medical de calitate. Pentru a înlătura îngrijorările Consiliului privind poziția pe care societățile Fresenius au dobândit-o în sectorul comercializării produselor de dializă, Fresenius s-a angajat să furnizeze produsele atât centrelor de dializă din rețeaua proprie, cât și celor terțe, publice sau private.

“Acestea sunt doar cateva exemple. Consiliul Concurenței este vizibil pentru marele public mai ales atunci când mass media reflectă deschiderea unor investigații sau aplicarea unor amenzi și sancțiuni. Rolul CC nu se limitează, însă, doar la coerciție. Pe lângă intervenția în procesul legislativ, prin emiterea avizelor conforme, CC are și rol de consultant, atât pentru autoritățile publice, cât și pentru mediul de afaceri. Prin deciziile sale, ca urmare a analizei informațiilor de pe diverse piețe, Consiliul intervine cu recomandări și cerințe pentru a corecta disfuncționalitățile. Recomandările sunt concrete și specifice, iar CC urmărește aplicarea angajamentelor asumate și efectele pe care acestea le au asupra piețelor, în timp (3, 5 sau 10 ani). Astfel, Consiulul îndeplinește și un rol de consultant pentru autorități și mediul de afaceri, în realizarea recomandărilor și formularea angajamentelor fiind esențială expertiza specialiștilor noștri. Ne dorim ca actorii economici să se bazeze pe experiența și cunoașterea aprofundată pe care le deținem în domeniul economic, în vederea restabilirii unui mediu concurențial normal. Concurența reală între companii, despre oricare piață ar fi vorba, reprezintă, de fapt, cheia dezvoltării economice” a declarat Dan Ionescu, consilier în cadrul Consiliului Concurenței.

CITESTE SI:

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

DIGITAL

De ce SEO este în continuare cel mai eficient canal de online marketing

Published

on

 

SEO este cel mai eficient canal de online marketing din lume și merită mult mai multă atenție din partea marketerilor. Dacă vrei să te impui în online, efectiv nu ai cum să neglijezi această ramură esențială.

Și nu este vorba doar despre poziționarea paginilor în căutările organice, așa cum crede multă lume…

Prin SEO, îți poți reduce costurile pentru celelalte canale de marketing pe termen mediu și lung.

Iată câteva argumente:

Creșterea traficului nu înseamnă neapărat și creșterea vânzărilor, atâta vreme cât nu este bine targetat. Cu toate acestea, dacă nu umblăm la expunere, este greu să vorbim despre performanțe mai bune.

Gândește-te că 50% din traficul din lume ajunge pe site-uri prin intermediul motoarelor de căutare. Practic, cei care au investit în SEO preiau 50% din traficul de pe internet. Interesant, nu?

Și mai mult decât atât, peste 90% dintre acei vizitatori care intră pe site-uri prin intermediul paginilor de rezultate al căutărilor (SERP) nu trec de prima pagină. De fapt, 60% din trafic merge către primele 3 poziții din clasamentul Google.

Ei bine, SEO înseamnă “search engine optimization”, adică principala ocupație este îmbunătățirea pozițiilor pe care le au paginile în SERP. Dacă investești în SEO (cu cap), automat îți vei crește și traficul. Miza este însă să ajungi printre primele poziții pentru termenii de căutare folosiți de potențialii clienți – păstrând relevanță maximă.

Atragerea publicului țintă (și îndrumarea lui) este și va rămâne întotdeauna o preocupare constantă a marketerilor. Atragerea clienților din segmentul vizat poate fi realizată și în cadrul campaniilor de tip CPC sau CPM, însă ghidarea lor pe site este la fel de importantă. Asta pentru că odată ajuns pe site, vizitatorul trebuie condus către efectuarea achiziției, lucru care nu se întâmplă în foarte multe cazuri.

Nici o imagine, nici o bucată de text, nici un element de design și nici un instrument nu trebuie să fie plasat fără un scop bine determinat pe site. Un specialist în SEO on-page și User Experience îți va construi paginile site-ului sau îți va sugera o serie de modificări pe care să le faci pentru a-ți îmbunătăți randamentul. Apoi, urmează partea și mai interesantă…

Retenția clienților poate fi una dintre modalitățile cele mai eficiente pentru îmbunătățirea randamentului investiției într-o campanie de marketing. Anumiți specialiști susțin că îmbunătățirea retenției cu 5% înseamnă aproape dublarea profitului realizat de către o companie, asta pentru că este de 5 ori mai scump să aduci clienți noi, decât este să-i păstrezi pe cei existenți.

Prin intermediul specialiștilor SEO poți face multe lucruri pentru a-ți mulțumi clienții, pentru a-i determina să nu lase recenzii negative atunci când faci o greșeală și pentru a-ți spăla imaginea în anumite momente.

Îmbunătățirea ratei de conversie este o țintă pentru orice marketer, însă prin intermediul SEO acest lucru poate fi realizat poate mai ușor decât prin oricare altă metodă. Anumite statistici ne spun că paginile optimizate au cu 216% mai multe șanse de a realiza o conversie decât paginile obișnuite.

Un specialist va trebui să folosească diverse instrumente de monitorizare a experienței vizitatorului pe site, să le interpreteze, să facă teste și să propună soluții câștigătoare, pe lângă furnizarea sfaturilor clasice. Un pop-up poate face foarte mult rău sau foarte mult bine, la fel cum lipsa unui “Call To Action” poate fi la fel de gravă precum existența prea multor “invitații”.

Reducerea costurilor pentru campaniile CPC este un alt avantaj al celor care mizează pe SEO. Pentru a-ți îmbunătăți randamentul nu este nevoie neapărat să investești mai mult, ci poate să-ți redirecționezi investiția.

Conform graficului de mai sus, în medie, 12% din bugetul de marketing merge către SEO, iar acest canal realizează 14% dintre lead-uri, în timp ce PPC-ul folosește, în general, 8% din buget, însă aduce numai 6% dintre lead-uri. Chiar dacă distribuirea bugetului de marketing variază de la caz la caz, eficiența diverselor canale este relevantă.

Ok, dar cum se realizează reducerea costurilor pentru campaniile CPC prin SEO? Tu plătești pentru click, chiar dacă vizitatorul iese imediat de pe site pentru că viteza de încărcare lasă de dorit, pentru că site-ul nu e mobile-friendly sau pentru că vizitatorul este confuz și nu își dă seama rapid ce are de făcut.

În plus, în campaniile de Google AdWords (și nu numai) există acel “Quality Score“, care este determinat de comportamentul vizitatorilor care au dat click pe respectiva reclamă. Cu cât aceștia stau mai mult pe site și accesează diverse pagini, cu atât acel scor crește, iar dacă acest lucru se întâmplă, tu vei plăti mai puțin pentru fiecare click.

Reducerea costurilor pe termen lung este absolut evidentă: investind în SEO, atât on-site, cât și în link building, vei culege roadele pentru totdeauna, în timp ce alte canale de online marketing îți aduc rezultate numai pe termen scurt.

Simplu spus, cu cât atingi performanțe mai bune din punct de vedere SEO, cu atât vei investi mai puțin în celelalte canale de promovare și implicit, randamentul investiției tale se va îmbunătăți. Partea bună pentru antreprenorii de la noi din țară este că prețurile pentru servicii și campanii de Link Building în România sunt destul de mici, astfel încât concurența poate fi prinsă din urmă și chiar depășită în foarte multe cazuri.

În concluzie, sper ca ți-am putut prezenta cum vei putea să-ți reduci costurile, dar și să-ți mărești traficul, conversiile și profitul dacă recurgi la ajutorul specialiștilor în SEO.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Industria de Publicitate

Marca Etică RAC, un pas important în autoreglementarea pieței de publicitate în România

Published

on

 

Consiliul Român pentru Publicitate lansează un nou proiect menit să ofere o garanție a onestității și transparenței în comunicarea comercială

Marca Etică RAC va intra în vigoare începând cu anul viitor și va putea fi accesată de orice brand care activează în România

În contextul aniversării a 20 de ani, organizația a făcut publice primele detalii cu privire la Marca Etică RAC, o viză care, odată folosită într-o comunicare comercială audiovizuală, atestă faptul că brandul realizează o comunicare etică din punctul de vedere al Codului de practică în comunicarea comercială RAC și respectă legislația CNA în vigoare.

De-a lungul celor 20 de ani, am fost foarte activi în peisajul comunicării comerciale și am reușit, prin autoreglementare, să încurajăm membrii RAC să comunice mai transparent, atât în beneficiul industriei de publicitate, cât și al consumatorilor. Anul acesta, facem un alt pas important în evoluția activității noastre. Au fost cazuri în care consumatorii au pus la îndoială veridicitatea unor campanii sau mesaje de promovare – uneori, în mod fondat. De aceea, ne-am propus ca, de acum înainte, să le arătăm că există un organism care veghează asupra onestității în publicitate. Totodată, aceasta va constitui un sprijin pentru brandurile care aleg să respecte normele autoreglementării, o cale de recunoaștere a meritelor unei comunicări etice și un instrument de creștere a încrederii publicului”, spune Laurențiu Gheorghiu, membru board RAC și inițiator al proiectului.

Cum funcționează Marca Etică RAC

Orice brand care activează în România va putea face, începând din 2020, o solicitare către RAC pentru a primi dreptul de a folosi Marca Etică. Solicitarea va fi analizată de Comitetul Etic, care va evalua întreaga comunicare a brandului din decursul ultimului an, atât în mediul online, cât și offline. Procesul durează aproximativ o lună, iar dacă se constată că nu au existat încălcări ale Codului  RAC, în anul anterior obținerii mărcii, brandul primește dreptul de a utiliza logo-ul Mărcii Etice. Utilizarea Mărcii Etice are valabilitate de un an. Marca Etică va fi retrasă imediat în cazul încălcării prevederilor Codului de practică în comunicarea comercială (Codul RAC), adoptat de Consiliul Român pentru Publicitate, măsura fiind însoțită de un anunț public.

Criteriile pe baza cărora este acordată Marca Etică vor fi publicate pe site-ul www.RAC.ro. Analiza pentru acordarea Mărcii Etice presupune și condiția ca brandul care solicită Marca să nu fi avut mai mult de două încălcări ale Codului sau ale legislației în domeniu, fiind monitorizate totodată modul și rapiditatea cu care a fost corectată comunicarea.

Marca Etică va intra în vigoare în 2020, iar înscrierile pentru branduri vor începe în primul trimestru al anului. RAC susține și lucrează alături de reprezentanți ai asociațiilor profesionale și experți în industria de publicitate, pentru ca mesajele campaniilor de promovare să ajungă la consumatori respectând o conduită publicitară onestă, transparentă și decentă, precum și bunele practici internaționale.

Consiliul Român pentru Publicitate sau Romanian Advertising Council (RAC) este o organizație profesională, non-guvernamentală, non profit și independentă, fondată în 1999. Activitatea de bază a Consiliului este autoreglementarea în publicitate. În prezent, Consiliul Român pentru Publicitate oferă și serviciul de copy advice.

Activitatea Consiliului Român pentru Publicitate se bazează pe Codul de Practică în Publicitate, elaborat de membrii săi. Codul reprezintă un set de reguli etice de respectat de către toți cei implicați în domeniul publicității și în orice formă de comunicare comercială. Scopul documentului este să sprijine dezvoltarea unui mediu de afaceri decent și onest în România prin oferirea unui ghid de formă și conținut pentru o informare corectă, cinstită și decentă față de consumator și industrie.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Tehnologie

Noutăți Google în zona de securitate și protecție a datelor personale

Published

on

 

La începutul lunii octombrie, Google vine cu un update important al serviciilor de securitate și protecție a confidențialității. Ce aduce nou: Modul Icognito în Google Maps, Auto-delete pentru YouTube, un manager de parole îmbunătățit.

Icognito este una dintre cele mai populare măsuri de protejare a confidențialității online, încă de la lansarea Chrome în 2018. O astfel de funcție a fost introdusă în YouTube în prima parte a lui 2019, iar acum va fi disponibilă și pentru Google Maps.
Cum funcționează: când activezi modul Icognito în Maps, activitatea pe acel dispozitiv – precum locurile pe care le cauți – nu va fi salvată în contul de Google și nu va fi utilizată pentru personalizarea experienței pe Google Maps. Activarea modului Icognito se face din poza de profil și poate fi realizată oricând. Modul Icognito va fi introdus în săptămânile următoare pe dispozitivele cu Android, urmând apoi pentru iOS.

În luna mai a acestui an, Google anunța introducerea funcție de ștergere automată pentru Location History și activitatea pe internet și în aplicații. Aceasta includea lucrurile pe care le-ai căutat și paginile vizitate online, precum și comenzile vocale. Funcția auto-delete va fi de acum disponibilă și pentru istoricul YouTube. Funcția se poate seta pentru declanșare automată, la intervale de 3 sau 18 luni.

Mulți dintre noi avem multe conturi și este foarte dificil să ținem minte toate parolele acestora. Din acest motiv oamenii tind să mențină un obicei nesănătos și să folosească aceeași parolă pentru mai multe conturi. Un obicei periculos: dacă cineva fură parola odată, poate avea acces la mai multe servicii cu aceasta.

Pentru a rezolva aceasta situație, Google oferă de multă vreme un manager de parole, care salvează parolele diferitelor conturi asociate serviciilor online. Începând din această lună, managerul de parole vine cu o îmbunătățire majoră. Verificare parolei este un instrument nou, care îți verifică o parolă și îți spune dacă este puternică sau slabă, dacă este reutilizată sau dacă a fost expusă unei breșe de securitate care a afectat o terță parte.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: