În contextul în care fosta emisiune Top Gear a primit de la Amazon 250 de milioane de dolari pentru producţia a trei sezoane, Dan Negru explica într-o postare pe Facebook cum se întâmplă în piaţa autohtonă. Toată lumea tace când vine vorba de bani, însă toţi se lauda cu audienţe record pe care unii nici nu le înţeleg!
Redam din comentariul lui Dan Negru de pe contul său de socializare:
„Ex-Top Gear au primit de la Amazon 250 milioane de dolari pentru trei sezoane, transfer care a bulversat piaţa tv mondială. Va fi cel mai aşteptat show al anului 2016 ! Jeff Bezos,bossul Amazon a anunţat deja că în 2017 va publica profitul sau eşecul financiar al transferului.
Cât au băgat şi cât au scos! Analiza financiară e tot ce contează în business-ul tv. Site-urile media sau tabloidele de la noi publică audienţe tv fără să ştie şi costurile acestor audienţe.
Piaţa tv din România e într-o secretomanie financiară generalizată, de aici şi curiozitatea publicului pentru lefurile vedetelor.În lumea civilizată a televiziunii lefurile vedetelor tv nu sunt un secret.Dimpotrivă!
La un calcul simplu, un episod de Top Gear va costa între 6-8 milioane de dolari. Un episod de serial American costa între 8-10 milioane. “Prison Break” a avut costuri de 7,6 milioane / episod şi câştiguri de 21 milioane/episod. În România un episod de serial tv e până în 100 000 de euro. Îi provoc pe cei care au siteuri media sau pe cei care scriu despre televiziune prin ziare să trecă la următorul nivel şi să publice costul productilor tv şi profitul lor. Cât au costat şi cât au scos.Asta se aşteaptă acu’ de la transferul secolului în tv, Amazon/Top Gear.”