Dana Bulat, General Manager United Media: ”TV poate că este rege seara, dar, în timpul zilei, online-ul îşi cere poziţia pe care o are”

0
828

Publicitatea TV trebuie să spună povești, să fie personalizată, interactivă şi de calitate, astfel încât consumatorii să fie conectaţi la reclame, potrivit specialiștilor prezenți la conferinţa “The Future of TV Advertising”.

Dorota Zurkowska-Bytner, VP Advertising Sales Development, Discovery Networks CEEMEA
, a precizat că cel mai important lucru este “conţinutul premium, conţinutul de cea mai bună calitate”.

“Pentru că suntem o companie globală, dar localizată, ne uităm la nevoile locale, la nevoile consumatorilor, la aşteptările lor.”, a spus aceasta.

La rândul său, Alexandra Iavorschi, Associate Managing Director, Starcom, a vorbit despre conceptul de sponsorship.

“Cred foarte mult în asta. Mi se pare că este cea mai evidentă dezvoltare într-un viitor scurt şi mediu. Există o creştere a ponderii acestei prezenţe de brand în afara timpului de publicitate.”, a explicat ea.

Ea a mai spus că “TV-ul este rege şi o să fie rege în continuare”, chiar dacă bugetele de publicitate s-au redus.

“Deşi s-au redus bugetele, nu s-a închis nicio televiziune. Televiziunea este în continuare un business.”, a mărturisit Alexandra Iavorschi.

Aceasta a mai precizat că ceea ce se vede la nivel de multiscreen are legătură cu pasiunea.

“Pasiunea este exercitată de show-urile mari, precum «Românii au talent» şi «X Factor»”, a spus Iavorschi, precizând că s-a constatat că, în ziua de difuzare a unei anumite emisiuni de tipul acesta, căutările pe internet despre program “cresc exponenţial”.

Dana Bulat, General Manager, United Media, a spus că “există clar un viitor pentru TV advertising”. Esențial este ca publicitatea TV să genereze interactivitatea.

“Online-ul şi TV-ul cred că merg mână în mână (…) Show-urile mari au capacitatea să genereze cel mai mare interes şi să ţină audienţa staţiilor TV ridicată.”, a spus Dana Bulat.

Ea a precizat însă că, în general, conţinutul informativ este accesat foarte mult online.

“Pentru că vrei să vezi mai multe surse, mai multe puncte de vedere. TV poate că este rege seara, dar, în timpul zilei, online-ul îşi cere poziţia pe care o are.”, a mai spus Bulat.

Pe de altă parte, Şerban Alexandrescu, Managing Partner al Headvertising, a vorbit despre perspectiva umanistă pe care nu trebuie să o rateze publicitarii.

“Cred că cel mai important lucru este să nu fetişizăm tehnologia (…) Cred că nu trebuie să pierdem perspectiva umanistă (…) Trebuie să ştii să spui poveşti, care să merite tot avansul tehnologic.”, a spus Şerban Alexandrescu, vorbind despre modul în care vede viitorul publicităţii TV în următorii cinci ani.

În viitorul apropiat este posibil ca durata medie a unei reclame TV să se scurteze mai mult faţă de cea din prezent, potrivit lui Şerban Alexandrescu, dar televiziunea va continua să fie “un mediu pe care se spun poveşti”.

La rândul său, Liviu Boitan, preşedinte al Comitetului Tehnic al Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor şi Strategic Planning Director la MediaCom, a spus că viitorul publicităţii TV constă în adecvarea conţinutului la noile tehnologii.

“Tot ce o să facem în TV în viitor o să fie legat de asta. Este vorba de personalizare. Experienţa românilor este din ce în ce mai personalizată şi publicitatea va trebui să încerce să urmărească acest lucru.”, a spus Liviu Boitan.

La rândul său, Bogdan Bucurei, Director Product Management & Video Content, UPC Broadband, membru al board-ului de directori al ARMA, a spus că viitorul publicităţii TV este individualizarea şi conţinutul personalizat.

El a mai spus că UPC a implementat deja aplicaţii prin care consumatorii de conţinut pot să interacţioneze cu mesajele publicitare.

“Cred că vom vedea programmatic buying în TV şi personalizarea în strânsă legătură cu furnizorii de cablu.”, a mai spus Bucurei, vorbind despre viitorul publicităţii TV.

Comentarii