Connect with us

Business

De ce se lasa oamenii pacaliti de ofertele false ale magazinelor

Avatar

Published

on

Se apropie mult așteptata zi de Black Friday iar oameni sunt nerăbdători să mai cheltuie ceva bani pentru a pune mana pe produsele scoase la reducere. Indiferent că vrei sa cumperi produse electronice, fie electrocasnice, dispozitive mobile sau, pur și simplu, hanorace personalizate, oferta de Black Friday parcă e mai abundenta că in orice alta perioada din an.

 

Se spune că aceasta e ziua cu cele mai mari reduceri din an, însă te întrebi de ce mai exista Black Friday dacă, oricum, de-a lungul anului ești bombardat cu tot felul de oferte care conțin reduceri pentru toate categoriile de public. Ba chiar toate produsele iti sunt oferite zilnic numai la reducere.

Ba e stockbusters, ba e noaptea alba a reducerilor, toate firmele îți oferă luna de pe cer si, culmea, la bani puțin. Totul e la reducere, totul e la superoferta, nimic nu se mai vine la preturile corecte. Preturile asa-zis reale sunt taiate iar dedesubtul lor apare un alt pret, redus cu nu stiu cate procente.

 

Ai impresia că toți retailerii țin neaparat să iasă pe pierdere, sa nu faca niciun fel de profit sau, daca il fac, el sa fie minim, numai să îți satisfacă ție micile placeri ale vietii. Te simti un om apreciat, un client de care comerciantii tin cont. Stai linistit, nu esti unic! Multi dintre noi s-au prins că totul nu e decât o strategie de marketing, insa continua sa cumpere, chiar daca știu asta.

De ce facem acest lucru? Pur și simplu o facem automat, reactionand la niste stimuli. Creierul nostru e captiv a cea ce se cheamă principiul contrastului, in psihologia persuasiva. Psihologii sustin ca oamenii se lasa antrenati si prinsi in aceaste manipulari pentru ca li se ofera tot felul de stimuli care nu fac altceva decat sa porneasca o banda imaginara care curge in ritmul impus de cel care persuadeaza.

 

Chiar daca oamenii știu că tăierea prețurilor este o farsa, nu pot rabda sa nu cumpere măcar ceva din ceea ce li se ofera. E lesne sa iti dai seama ca nu ti se pot oferi reduceri la infinit si ca, zi de zi, retailerii nu isi permit sa vanda numai la oferta.

Iti dai seama ca totul e o farsa si, totusi, continui sa te uti peste ceea ce primesti zilnic pe mail de la diversi comercianti. Ei te bombardeaza zilnic cu tot felul de mesaje si tu te arati mereu interesat de ele. Ceea ce ai văzut la oferta nu are cum sa iti scape pentru ca, cine stie, daca mai vezi maine acest pret. Asta, desi ai vazut acest pret si alaltaieri si stii ca il vei vedea si maine. In plus, ai la dispozitie asa-numitele comparatoare de preturi, unde poti vedea unde gasesti cel mai ieftin si cel mai scump produs din categoria aleasa de tine.

 

Conform principiului contrastului, comparativ cu prețul asa-zis real, prețul tăiat este mult mai mic, dand senzatia de superoferta. Chiar daca multi oameni știu că nu există așa ceva și că totul e o strategie de marketing, acest principiu îți blocheaza creierul in alegerea ta. Și retailerii știu că asta te face sa cumperi, chiar daca știi că ai de-a face cu o manipulare.

 

Comentarii

comments

Reporter Corespondent | roxana.voicu@radardemedia.ro

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

MENIU

pentru sufletul tau

SHOW MAGAZINE

IN Trending