Connect with us

BAZAR

EXTRAORDINAR | De ce trebuie conceptul Eurovision schimbat din temelii?

Avatar

Published

on

Selectia Nationala Eurovision 2013

Intr-o aventura ce pornea din 1997 pentru subsemnatul, la prima editie vazuta in acel an, pentru toata lumea din 1956, Eurovision a inceput sa domine piata muzicala europeana si mondiala in materie de concursuri muzicale, reusind in primul rand sa isi bata marele concurent, San Remo, motiv pentru care a si luat nastere, in acei ani tulburi ai muzicii, in care doar marele concurs italian conta.

Nu e nevoie acum sa facem o istorie detaliata, ea este disponibila pe toate materialele de informare. Eurovision s-a schimbat nu de la decada la alta, cum poate era si normal, ci mai mult, de la an la altul, aducand inovatii si imbunatatiri pe toate planurile: muzical, show, televizare, performante vocale, costume si mai ales, scandal. Pentru ca scandaluri au fost, sunt, o sa revenim la acest aspect, si mai ales vor fi totdeauna la Eurovision, mai ales cand ele sunt si impinse de la spate sa apara.

DOVADA INCREDIBILA | Romania a castigat televotingul din Semifinala Eurovision 2013 si a fost “ucisa” de jurii in Finala

De la o perioada clasica a ESC, sau romantica daca ii putem spune asa, multitudinea de stiluri si inovatii aduse, barbati imbracati in femeie, heavy metal, curcani care canta, oameni care aduc banere politice pe scena si vorbesc in loc sa cante, si asa mai departe, au transformat ESC in ceva nou, fresh, proaspat. Parca nimeni nu vroia sa mai auda baladele vechi, cu iz de anii 90′. Si totusi, Moltiva lui 2007 a fost o adevarat exceptie, cantata si in alta limba chiar, decat universala engleza.

Domnia lui Svante Stockselius a luat sfarsit la finele lui 2010. Scandalul din 2006 cu Lordi, care castiga halucinant un concurs care trebuia sa fie de muzica, si mai apoi momentul Lenei 2010, au fost hotaratoare pentru un om exemplar pentru ceea ce a insemnat Eurovision, dar care a avut si defecte.

A urmat 2011 si noul sef Jon Ola Sand, norvegianul. Si parca cineva atunci a apasat pe un buton de start, in subsidiarul caruia scria mare ALARMA. Sau scandal. Pentru ca tot ce a urmat ulterior acelei editii, inclusiv cu ea evident, a dovedit acest fapt. Nu a fost parca nicio editie al carei final sa nu fie urmat de scandaluri URIASE. De la cumparari/vanzari de voturi de parca ne-am fi aflat intr-o agentie imobiliara ordinara de pe cine stie ce colt de strada. Exemplul lituanienilor prinsi cu mata in sac chiar anul acesta e graitor. De la acuze fatise la spaga sau mita pentru cateva puncte, vezi cercul perfect rotund facut de Muntenegru si San Marino acum un an. De la puncte inexplicablile din nordul Europei in sudul Europei, fara ca nimeni sa explice asta vreodata, vezi 12-le acordat Ciprului de catre Islanda in 2012?!

De la tari care nu respecta un lucru stipulat clar in regulament, acela ca minim o femeie sa fie prezenta in juriul national, vezi Italia 2013, care, ce coincidenta, nu a acordat Romaniei decat un punct, la total, dupa ce castigase mai mult decat lejer televotingul, logic am spune noi, avand in vedere diaspora romaneasca extrem de puternica din Italia.

Sau faptul ca mai multe tari au cerut renumararea voturilor de la Eurovision 2013, dupa ce lucruri inexplicabile, cauzate de o decizie bizara a lui Sand, aceea de a schimba regulamentul acordarii voturilor, toate cele 26 de tari din finala trebuind sa primeasca un punctaj, de la 1 la 26, nu ca pana acum, cand erau punctate doar 10 piese si gata, de la 1 la 12.

FRAUDA | Televiziunea italiana a incalcat regulamentul Eurovision 2013!

Cateva exemple din 2013? Sa ne reamintim in treacat:

– in prima Semifinala Eurovision 2013, Muntenegru a acordat 12 puncte Ucrainei, insa patru zile mai tarziu, Zlata Ognevich nu a primit niciun punct de pe malul Adriaticii. S-a crezut, probabil, ca juriului si publicului muntenegrean nu i-a mai placut piesa, insa presedintele juriului RTCG sustine ca Ucraina s-a clasat pe primul loc si in Finala in clasamentul lor. In concluzie, melodia “Gravity” trebuia sa primeasca 12 puncte de la Muntenegru, insa nu a primit nimic.

– scandalul care ne intereseaza cel mai mult este cel legat de voturile Romaniei din Italia. Cezar a castigat detasat televotingul organizat de RAI, insa la final a primit un singur punct din cizma. De asemenea, Italia a incalcat regulamentul EBU privind componenta juriului national. Seful delegatiei romane, Dan Manoliu, a declarat ca ii va trimite lui Jon Ola Sand (supervizorul Eurovision din partea EBU), o solicitare scrisa privind situatia voturilor din Italia.

– Rusia si Serbia nedumerite de voturile lor: Juriul de la Moscova a fost format din Philip Kirkorov (compozitor – Presedintele juriului), Alsou (reprezentanta Rusiei la Eurovision 2000), Dima Bilan (castigatorul Eurovision 2008 si reprezentantul Rusiei la Eurovision 2006), Yulia Savicheva (reprezentanta Rusiei la Eurovision 2004) si Kaz (solista). Acestia au laudat in diferite randuri piesa Ucrainei de la acest Eurovision, insa melodia a primit doar 1 punct de la Rusia in marea Finala.

RECORDURI | Vezi cele mai inedite lucruri intamplate pe scenele Eurovision!

– un alt scandal este la inceput de drum in vecini. Presedintele juriului din Serbia a declarat in presa de la Belgrad ca i se pare suspect cum Grecia nu a primit niciun punct din partea Serbiei in Finala Eurovision 2013.

De asemenea, mai multi jurnalisti sau oficiali prezenti la Malmo pentru Eurovision 2013 declara ca suedezii au facut tot ce le-a stat in putinta sa scoata Danemarca inivingatoare. Mai mult, se intreaba de ce principalele contracandidate, Azerbaidjan si Ucraina. au primit atat de putine puncte din partea scandinavilor?

Ramane de vazut cum se vor solutiona aceste probleme, insa ar trebui ca de la anul sa se revina la vechiul sistem de votare, Turcia tragand primul semnal de alarma in momentul in care s-a retras din cauza noului sistem. Si mai ramane de vazut cum, EBU, desi a publicat recent cele doua liste defalcate, ordinea de la votare si de la juriu, va alege, din nou, pentru a n-a oara, sa mute aceasta mizerie sub pres. Asa cum face, repetam, domnul Sand din 2011, de la scandalul azer pana azi.

Ce trebuie schimbat asadar la Eurovision, pentru ca el sa devina credibil si mult mai transparent? Greu de oferit o solutie care sa rezolve totul cat am bate din palme. Cert este ca toate neregularitatile trebuie rezolvate in timp util. Orice comunicat tern si lipsit de substanta produs de EBU la cateva saptamani dupa concurs nu poate provoca decat rasete. Amare sau nu, depinde in ce tabara te afli. Daca esti in postura lui Moran Mazor 2013, cu siguranta ca amare. Sau Natalia Kelly. Vai de cei invinsi, veti spune, dar muzica nu e fotbal, unde invinge o echipa uneori mai slaba. Aici valoarea si calitatea trebuie sa prevaleze un show doar cu sclipici, o voce mai iesita din comun si doar atat sau cateva haine un pic mai decoltate, descheiate sau scurtate, vezi merituosul (pardon, merituoasele) castigatoare Barbara Dex 2013.

Deja e liniste si ne pregatim de 2014, Copenhaga (sau Herning sau Aalborg, dar ce mai conteaza?). S-a ales deja viitorul sef al comitetului de organizare. Deja ne gandim doar la viitor. Putem uita deja deci de pataniile trecutului. Si ce daca unii dau mailuri in prostie la EBU? Se rezolva, un zambet in coltul gurii al domnului, sarmant de altfel, Sand si e cam gata. Un domn care ne invita cu calm la editia viitoare, desi isi da seama pe ce butoi de pulbere sta Eurovisionul, cate natiuni vor sa PLECE, cate cer schimbarea sistemului de votare, cate…cate…cate….

O imagine o sa ma urmareasca mai mult dupa acest ESC. Imaginea domnisoarei Emmelie de Forest intrand pe scena fabuloasa de la Malmo, cantand cateva acorduri si apoi latindu-si pe fata un zambet pisicher. V-am batut baieti, v-am pacalit! 😉

Special: Romania de-a lungul timpului la Eurovision

ANCHETA | Mai multe tari au cerut renumararea voturilor de la Eurovision 2013! Dan Manoliu cere explicatii la EBU!

VEZI SI :

Comentarii

Evenimente

Televiziunea Română a fost premiată la Galele UNITER şi UCIN

Avatar

Published

on

            Televiziunea Română a fost distinsă cu două trofee la Galele anuale organizate de Uniunea Teatrală din România şi de Uniunea Cineaştilor din România.

 

Luni, 21 septembrie, în cadrul celei de-a 48-a ediţii a Galei Premiilor Uniunii Cineaştilor din România (UCIN), filmul „Regina Mamă Elena, Regina celor 4 exiluri”, în regia Cameliei Csiki, a obţinut trofeul pentru Film de Televiziune. Alte două producţii TVR au fost nominalizate în aceeaşi categorie: „1989-Decembrie Roșu”, regia Răzvan Butaru și Cornel Mihalache, respectiv „Arsenie Boca – Adevăr, Mit, Mistificare”, regia Cristina Andrei. Din Juriul Galei Premiilor UCIN 2020 au făcut parte Stere Gulea (câștigătorul marelui premiu de anul trecut), Florin Mihăilescu, Marilena Ilieșiu, Irina Nistor și Dorel Vișan.

Tot luni, peste 250 de artiști, profesioniști din lumea culturală, apropiaţi ai fenomenului teatral, au participat la cea de-a 28-a ediție a Galei Premiilor UNITER, eveniment ce a fost transmis în direct la TVR 1 şi online, pe tvrplus.ro.

Juriul Galei, format din Radu Apostol (regizor), Cosmin Ardeleanu (scenograf), Doru Mareș (critic de teatru), Crina Mureșan (actriță), Cristina Rusiecki (critic de teatru), a decis ca „Manifest. Scrisoare către un prieten şi înapoi către ţară” de Ruxandra Cesereanu, regia Cornel Mihalache, o producţie a Societăţii Române de Televiziune (Casa de Producţie a TVR), să fie distins cu premiul pentru cel mai bun spectacol de teatru TV.

 

În aceeaşi categorie, a mai fost nominalizat şi spectacolul „Furtuna” de William Shakespeare, regia Alexandru Lustig, producție a Societății Române de Televiziune și a Fundației Teatru Contemporan. Felicitări!

 

 

Comentarii

Continue Reading

Film

Anghel Damian este Cel Mai Bun Actor în Rol Secundar, la Gala Premiilor UCIN

Avatar

Published

on

            Anghel Damian a primit luni seară, în cadrul Galei Premiilor UCIN (Uniunea Cineaștilor din România), cea mai importantă organizație profesională a cineaștilor români, premiul pentru cel mai bun actor în rol secundar pentru rolul Prințului Carol din filmul Queen Marie of Romania.

 

Premiile anuale UCIN evidențiază cele mai importante creații cinematografice românești din cursul anului precedent, iar din juriul galei de anul acesta au făcut parte: Stere Gulea (câștigătorul marelui premiu din 2019 pentru filmul Moromeții 2), Florin Mihăilescu, Marilena Ilieșiu, Irina Margareta Nistor și Dorel Vișan.

 

Emoționat și bucuros de primirea acestui premiu important din cariera sa, Anghel a declarat:Întotdeauna am încercat să nu funcționez în logica premiilor, să înțeleg că profesia mea este una unde subiectivismul este firesc și unde e foarte greu să existe ierarhii atât de bine definite. Totuși, oricât aș încerca să nu mă las pradă capcanei unui premiu, este mai mult decât măgulitor să primești aprecierea unui juriu de asemenea calibru. Premiul este unul de echipă și îl împart bucuros cu partenerii de joc, cu regizorul Alexis Cahill, scenariștii Brigitte Drodtloff și Maria-Denise Teodoru și cu producătorul Gabi Antal, care a investit atât de mult în această producție. Cel mai tare mă bucur că după ce a fost atât de iubit de public, filmul Queen Marie of Romania primește și aprecierea breslei. Sper ca acest lucru să ducă la mai multe filme de gen”.

Anul 2019 a fost unul bogat în proiecte de succes și premii pentru Anghel Damian. Pe lângă rolul de excepție din filmul Queen Marie of Romania, extrem de bine primit de public, talentul lui Anghel de scenarist și regizor a fost și este apreciat la marile festivaluri de film din lume, prin intermediul scurtmetrajului Celed, care este proiectat în unele dintre cele mai importante evenimente și competiții cinematografice, dar și prin serialul Vlad, difuzat la PRO TV, în fiecare luni, de la 20:30, unde Anghel este scenarist șef și joacă rolul lui Adrian Anuței.

 

 

 

Comentarii

Continue Reading

Film

Sorry We Missed You / În absența dvs. – cel mai nou film al lui Ken Loach, in cinematografe

Avatar

Published

on

Noul film al consacratului regizor britanic Ken Loach tratează o problemă mai mult decât actuală în contextul pandemiei, despre ale cărei implicații nu se vorbește în buletinele de știri: ”gig economy” – contracte de muncă pe termen scurt, drepturi reduse, muncă flexibilă și intensivă.

 

Ricky, Abby și cei doi copii ai lor locuiesc în Newcastle. Sunt o familie puternică, chiar dacă se zbat în datorii. Rămas fără job, Ricky vede o șansă atunci când se ivește ocazia să fie curier și șofer pe propria sa mașină. Abby, soția sa care este asistentă socială, își vinde mașina pentru a-și ajuta soțul să-și îndeplinească visul. Curând însă, Ricky descoperă că trebuie să dea socoteală firmei de transport care îi repartizează cursele și îi controlează munca și, în final, viața sa și pe cea a familiei.

 

 

Filmul, al cărui scenariu este scris Paul Laverty, colaborator constant al lui Ken Loach, a fost parțial inspirat de cazul șoferului Don Lane, angajat ca liber profesionist, cu mașină proprie, la o firmă britanică de curierat, care a murit în 2018 pentru că, diabetic fiind, a ratat o serie de consultații medicale de teamă că va fi sancționat financiar.

 

“Până acum aveai o slujbă sigură într-o companie sau într-o fabrică și puteai lucra toată viața. Dar acum munca a devenit foarte nesigură aproape pentru toată lu­mea și devine tot mai nesigură cu cât marile corporații se străduiesc să-și reducă costurile, făcându-i tot mai vulnerabili pe oameni. Asta mi-a rămas în minte încă de acum câțiva ani, dar problema a fost de a găsi povestea prin care să o spunem. La un moment dat, Paul a venit cu ideea să reflectăm această temă prin intermediul lup­tei pe care o duce o familie pentru su­praviețuire.

De regulă, oamenii își păstrează încrederea când muncesc, dar când se duc acasă toată presiunea iese la iveală. Începi să te gândești la ce nu poți face, te macină sentimentul de vinovăție că nu mai ești atât de prezent în viața copiilor, îți amintești de datorii. Tensiunea de la muncă, presiunea financiară, faptul că viața de familie nu mai e poate atât de relaxată, că relațiile dintre soți au de suferit (lucrează la ore diferite iar seara sunt epuizați), toate apa­să. Deci acesta a fost scopul: să reflectăm munca din ziua de azi prin intermediul unei familii.” – a declarat Ken Loach într-un interviu în exclusivitatea acordat jurnalistei Iulia Blaga (Suplimentul de cultură).

Sorry We Missed You / În absența dumneavoastră vorbește despre schimbările de pe piața muncii și felul în care acestea ne afectează viața. Din selecția festivalului de la Cannes, pe marile ecrane din România, din 25 septembrie, distribuit de Independența Film.

 

Sorry We Missed You / În absența dumneavoastră va rula în cinematografele din București (Cineplexx Băneasa, Cinema City AFI Cotroceni, Cinema Muzeul Țăranului), Brașov (Cinema One), Cluj (Cinema Victoria), Sfântu Gheorghe (Cinema Arta), Sibiu (CineGold), Târgu Mureș (Cinema Arta).

 

Parteneri media: RFI, Cinemap, Zile și Nopți, FilmSi, Dinfilme.ro, Movienews, Ziarul Metropolis, Munteanu Recomandă.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0