Connect with us

A-Z NEWS

De la șomer la antreprenor – povestea inspirațională a transformării (Cornelia Sîngeorzan)

Published

on

Reclame

Pentru mulți, șomajul poate fi o perioadă descurajatoare și plină de incertitudine, dar pentru persoanele cu viziune, pasiune și determinare, acesta poate reprezenta un moment de început. În următorul interviu vom afla cum poți să-ți transformi momentele dificile într-o oportunitate de a-ți urma visul. Reporterii presadeazi.ro au stat de vorbă cu Cornelia Sîngeorzan, pentru a ne răspunde la toate aceste întrebări, așadar pe parcursul interviului vom afla ce resurse, strategii și lecții au fost cruciale în acest parcurs de la șomaj la antreprenoriat de succes.

1. Cum ai ajuns să fii șomeră cu două facultăți și care au fost motivele care te-au adus în această situație?

În 2018 am terminat prima facultate ”Facultatea de Științe Politice Administrative și ale Comunicării”, în 2019 am terminat cea de a doua facultate ”Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației”, ambele le-am parcurs la zi și ulterior în 2021 am terminat și primul masterat în ”Administrație Publică”, atât la facultate cât și la masterat am obținut bursa pentru studii. În toți acești ani, am și profesat: în sistemul bancar,  în sistemul educațional, sistemul medical și în domeniul asigurărilor. În toate aceste sisteme am fost angajată pe perioadă determinată, în afară de domeniul asigurărilor unde lucram pe comision. Chiar dacă mi se prelungea contractul de muncă, tot pe perioadă determinată mi-l refăcea. De ce? Răspunsul este foarte simplu, trebuia să vină altcineva în loc mai devreme sau mai târziu. Acest lucru mi-a stârnit o nesiguranță pe care o aveam în permanență în minte de forma: ”Acum, când urmează să-mi expire din nou contractul de muncă, voi mai avea parte de prelungire sau voi rămane fără job?” Această nesiguranță a locului de muncă pe care o aveam în minte s-a adeverit în cele din urmă când anul trecut în luna august am ajuns șomeră de la 2 job-uri. Primul job era cel de învățătoare într-o instituție școlară de stat la care mi-a expirat contractual de muncă și nu l-a mai prelungit pe motiv că ”nu se poate” deși conform legislației în vigoare se putea, iar cel de a doilea job era cel de recepționeră într-o policlinică privată. La al doilea job, tot în luna august, mi-au încetat contractul de muncă pe motiv că sunt ”supracalificată”. Și așa am ajuns șomeră cu 2 facultăți, 1  masterat și experiență în câmpul muncii în 4 domenii diferite.

2. Ce te-a inspirat sau ce te-a determinat să începi o carieră de antreprenor după perioada de șomaj?

Ajunsă acasă fără job respectiv job-uri bineînțeles că am început să caut pe toate site-uri de recrutare (ejobs, linkeDin, bestjobs, hipo.ro, pagina AJFM, olx chiar și pe grupuri de facebook) locuri de muncă. Atunci eram dispusă să lucrez orice, chiar dacă nu se ținea cont de calificările mele. Eram foarte deprimată și mă gândeam în permanență de ce nu s-a aplicat la mine zicala ”Dacă ai carte ai parte”! Trimiteam CV-ul în fiecare zi unde vedeam anunțuri de recrutare chiar și la job-urile de la sute de km distanță, programam discuții telefonice sub formă de interviu unde mi se spunea deasemenea că ”sunt supracalificată și că ei ”caută pe cineva cu mai putină calificare” sau erau job-uri la care simțeam efectiv că nu mă potrivesc. Pentru că am avut parte de foarte multe piedici în cautarea locului de muncă ideal pentru mine, la un moment dat, m-am săturat să tot caut job-uri sau să-mi expire contractul de muncă și atunci am luat decizia să-mi creez eu propria siguranță. La întrebarea cine m-a inpirat să devin antreprenor, răspunsul este: ”Eu” ! fiind sătulă de instabilitate și căutări.

3. Cum ai gestionat tranziția de la statutul de șomeră la cel de antreprenor? Care au fost pașii tăi inițiali?

Tranziția de la statutul de șomeră la cel de antreprenor a fost intuitivă, o tranziție foarte rapidă fără o planificare foarte clară ceea ce nu recomand.

Pașii mei inițiali au fost:

1. Am început să mă gândesc ce pot să fac cu toate formările pe care le-am făcut și cum pot să-i ajut și pe ceilalți cu ceea ce știu și pot să fac.

2. Am căutat pe internet ce fac oamenii de succes și în ce domenii activează. Iar pe toate site-urile se vorbea de dezvoltare personală și profesională. Eu aveam deja obținută calificarea de trainer, consilier pentru dezvolatre personală și în coaching, însă nu mi-a trecut nicio clipă prin minte să-mi dezvolt un business din asta până în acel moment.

3. Am luat decizia să-mi dezvolt un business în industria de coaching și comunicare.

4. Am început să caut coduri CAEN pentru acest domeniu de activitate.

5. Am luat legătura cu persoane care activează în domeniu antreprenorial pentru a mă consilia în ceea ce priveste tipul de intreprindere (PFA, SRL, II, etc.) 

6. Din ultimul salariul primit am plătit toate necesitățile (chirie, cheltuieli și așa mai departe) și am apelat la un avocat pentru a-mi înființa societatea.

7. După deschiderea societății am început acasă doar cu laptopul și telefonul să planific și să organizez workshop-uri/mastermind-uri online gratuite pe modelul ”ce vedeam la ceilalți”.

8. Ulterior, am planificat întălniri fizice unde sunam persoane din agenda telefonică să le invit la discuții pe diferite teme.

9. Fiind și persoane interesate de un proces de dezvoltare personală și profesională am apelat la un mentor.

10. Am încheiat o colaborare cu o contabilă să pot să-mi dau seama de situația financiară reală și să învăț noțiunile esențiale.

4. Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ai întâmpinat în afacere:

-lipsa de experință, ”scângăcia”

Advertisement

-lipsa de direcție/claritate

-lipsa de clienți, lipsa de încasări,

-refuzuri la apelurile telefonice,

-presiunile financiare care veneau din exterior,

-neîncrederea în forțele proprii.

5. Cum ai depășit aceste provocări ?

1. M-am împrumutat și am apelat la un mentor care să mă învețe cum să-mi creez o ofertă și cum să o vând.

2. Am început să dau meditații pentru a avea o sursă de venit alternativă cel puțin pentru cheltuielile de bază.

3. Am experimentat mai multe categorii de persoane pentru a-mi identifica nișa.

4. Am început să mă gândesc la ce mă face pe mine autentică.

5. Am început să țin o evidență a veniturilor și cheltuielilor.

6. Am devenit din ce în ce mai conștientă de direcția pe care să o urmez .

7. Nu am renunțat indiferent de obstacolul pe care îl întâlneam.

6. Cum ai reușit să-ți utilizez cunoștințele de la cele două facultăți pentru a-ți construi afacerea?

90% din ce am studiat la cele două facultăți nu mi-a fost de folos în deschiderea afacerii.

De ce spun asta? Pentru că sunt domenii diferite. În schimb, ce mi-a fost de mare folos a fost cursul de contabilitate de la prima facultate și cel de comunicare de la a doua facultate. Aici am învățat cum să realizez acel bilanț de venituri și cheltuieli și cum să comunic eficient.

Ce m-a ajutat cu adevărat în construirea business-ului? Au fost formările pe care le-am făcut extra facultate. De aceea, încurajez fiecare student ”să-și extindă antenele ”după cum îmi place mie să spun.

7. Cum ai gestionat presiunea financiară inițială în timp ce îți dezvoltai afacerea?

Presiunea financiară inițială am gestionat-o cu foarte mult calm, cu o  gândire limpede și cum spuneam am dat meditații la elevii din clasele I-IV pentru a suplimenta veniturile.

8. Care au fost principalele lecții pe care le-ai învățat în drumul tău de la șomaj la antreprenoriat?

Advertisement

➢ Ascultă-ți intuiția!

➢ Crede în tine și nu-ți subestima capacitățile.

➢ Uneori e nevoie să treci prin situații complicate pentru a-ți găsi calea.

➢ Ia-ți timp să ajungi să ”gândești înafara cutiei” .

➢ Caută să te dezvolți continuu  indiferent de job sau facultate prin medii de creștere.

9. Povestește-ne despre proiectele tale

În calitate de Public Speaking Coach și Trainer ajut oamenii să-și facă vocea timidă auzită pentru a activa și determina audiența fizică sau online să reacționeze, să programeze o discuție cu ei și chiar să cumpere.

Cum fac acest lucru ? Printr-o simplă  metodă care presupune 2 părți.

Metoda se numește: Magnetic Voice Business iar prima parte se referă la:

– trasformarea speech-ului de prezentare a business-ului și a script-ului de vânzare a acestuia intr-o formulă de succes care să genereze întâlniri și clienți constant, asta în condițiile în care persoana cu care lucrez are deja un business în desfășurare.

Dacă clienții sunt la început de drum în direcția antreprenoriatului lucrăm împreună la:

– trasformarea ideii de afacere într-o ofertă;

– la prezentarea ofertei;

– la modul de livrare (de exemplu ce întrebări e nevoie să  adresezi în primul call gratuit pentru a identifica dacă persoana care s-a programat se încadrează în profilul ”clientului ideal ”).

De asemenea, sunt persoane care se blochează când vine vorba de explunere și vorbit în public, iar atunci lucrăm împreună la:

–  creșterea încrederii de sine și

– depășirea blocajelor/limitărilor cognitive/fricilor(ex: frica de critică, frica de  asumare a unei  noi identități, frica de nou, frica de succes, frica de a vorbi în public crezând că te ”bâlbăi” sau crezând că te blochezi sau uiți ideile).

Cea de a doua parte este partea practică în care persoana cu care lucrez este invitată în cadrul podcast Show-ului: ”Voci care mișcă” pentru a pune în aplicare tot ce am lucrat împreună pentru a dobândi încrederea necesară, notorietatea în fața audienței și chiar și promovare  noii identități.

10. Unde te putem găsi?

Pagina de facebook: Cornelia Sîngeorzan

Advertisement

Site: cornelia-singeorzan.ro

Youtube, Spotify, Linkdin etc.

11. Ce sfaturi ai pentru alți tineri care se confruntă cu dificultăți în găsirea unui loc de muncă în domeniile lor de studiu și ar putea să își exploreze latura antreprenorială?

 ➢ Să apeleze la un consilier vocațional încă din timpul liceului pentru a obține mai multă claritate și conștientizare despre sine și despre domeniile de activitate care li s-ar potrivi stilului de personalitate.

➢ Să-și dezvolte noi skill-uri chiar din timpul liceului stând în anumite medii de creștere: skill-ul de comunicare, de vânzare, de leadership, de marketing, de promovare, de social media, de editare video etc.

➢ Să aibă încredere în ei că pot să monitizeze skill-urile valoraose pe care le au.

➢ Să fie curioși și dincolo de liceu/facultate/job.

➢ Să-și construiască un ”business plan” înainte de a începe o afacere.

➢ Să se gândescă foarte bine înainte de a începe un business dacă sunt dispuși să plătescă prețul investiției în dezvoltarea lor personală și profesională, ne-a declarat Cornelia.

Cornelia Sîngeorzan este public speaking coach & trainer, dar și mentor, ce a lucrat cu zeci de oameni, sloganul ei fiind ”Vocea ta este reclama ta”.

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ADVERTORIALE


www.creditrapid.ro

SEO

pentru sufletul tau

Advertisement

Facebook

Advertisement
Advertisement

IN Trending