Decizia Consiliului Concurenței pune în pericol ascensiunea business-ului de media din România - RADAR DE MEDIA
Connect with us

ALL MEDIA

Decizia Consiliului Concurenței pune în pericol ascensiunea business-ului de media din România

Published

on

Initiative si Brand Programming Network consideră că decizia Consiliului Concurenței de a amenda 11 companii din industria media poate avea consecințe nefaste pentru dezvoltarea segmentului de business de media din România, notează www.dailybusiness.ro.

Consiliul Concurenței a amendat 11 companii din industria media, pentru că au participat la o înţelegere anticoncurenţială ce a avut ca obiect eliminarea de pe piaţa comercializării serviciilor de comunicare prin media a agenţiilor media concurente.

Cele 11 companii implicate și sancționate sunt:

Brand Programming Network S A – 280.296 lei (62.500 euro)

B.V. McCann-Erickson SRL- 3,2 milioane de lei (717.719 euro)

Groupm Media Operations SRL- 230.011 lei (51.288 euro)

Initiative Media SA – 2,5 milioane de lei (557.104 euro)

Mediacom România SRL – 1,3 milioane de lei (296.280 euro)

Advertisement

Mediaedgecia România SRL – 967.226 lei (215.672 euro)

Mindshare Media SRL – 949.672 lei (211.758 euro)

Opti Media SRL – 599.636 lei (133.707 euro)

Starcom Mediavest Group SRL – 1,8 milioane lei (412.479 euro)

United Media Services SRL – 498.748 lei (111.211 euro)

Zenith Media Communications SRL – 2,1 milioane lei (478.560 euro)

„Acţiunile comune, prin care companii concurente îşi coordonează comportamentul comercial, constituie o încălcare a regulilor de concurenţă. Consiliul Concurenţei a ţinut cont, însă, de demersurile companiilor de a realiza şi promova un set de principii care să asigure transparenţa şi profesionalismul în piaţa media. Considerăm că existenţa unor norme de autoreglementare a profesiei, adaptate la cerinţele specifice pieţei, sunt bine venite în măsura în care contribuie la crearea unui mediu echitabil pentru toţi actorii din piaţă.”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, potrivit Mediafax.

Reprezentanții Initiative consideră că decizia Consiliului Concurenței este “injustă și poate marca un episod nefericit în evoluția businessului de media din România, deja afectat de o decizie politică adoptată în regim de urgență în 2013 fără a lua în considerare opinia organizațiilor profesionale din domeniu sau practica internațională”.

Octavian Popescu, vicepreședintele Initiative a declarat că este dispus să lupte împotriva deciziei Consiliului Concurenței și a practicilor neetice:

Advertisement

“Suntem pregătiți să continuăm demersurile împotriva deciziei Consiliului Concurenței și să luptăm pentru expunerea și contracararea practicilor neetice, atitudine împărtășită de toți actorii importanți din piața de media, în beneficiul transparenței și al unui climat de business concurențial corect.”

Consiliul Concurentei a sanctionat joi cele 11 companii din industria media cu amenzi în valoare totală de 14,5 milioane de lei (aproximativ 3,2 milioane euro).

Sursă foto: www.moldova-suverana.md

Comentarii

comments

Powered by Facebook Comments

Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.




ADVERTORIALE

www.creditrapid.ro

MENIU

pentru sufletul tau

Facebook

Advertisement

IN Trending