Connect with us

Campanie TV

Demers inediat al echipei Observator: prima pereche feminină de reporter de război care a transmis din Afghanistan

Published

on

Foto Credit: ANTENA 1
 

În dimineața aceasta, pe platoul matinalilor Neatza cu Răzvan și Dani, Sonia Simionov, reporter Observator, a dezvăluit cele mai inedite informații despre inițiativa unică a echipei de știri în baza de război din Afghanistan.

Alături de Loredana popovici, cameraman, au urmărit demersurile soldaților timp de 4 luni, dar s-au și implicat în misiunile lor. Mai mult decât atât, cele două au marcat și o premieră, fiind prima echipă de jurnalişti, exclusiv formată din fete, care a transmis vreodată din teatrul de operaţii din Afghanistan.

,,A fost o idee de-a noastră de a prezenta de la bun început, de la zero, pregătirile și tot ceea ce fac militarii noștri pentru a ajunge să ducă la bun sfârșit o misiune de 6 luni. Vorbim despre o bază NATO cu pericol iminent în orice moment, despre patrule zilnice, de căutare de mine, de exploziv, angajare cu liderii locali, poliția sau armata.”, a declarat Sonia.

Premiera acestui demers scoate la iveală un adevărat act de curaj, căci Sonia și Loredana au ținut cu tot dinadinsul să se încadreze în peisaj. Așadar, timp de trei luni s-au pregătit cot la cot cu militarii, au purtat veste antiglonţ de 14 kilograme, dar și căști de protecție și bocanci militari, înaintea plecării spre Afghanistan. Au urmat șapte misiuni reale în afara Bazei Militare, ce le-au oferit o viziune asupra vieții militarilor din Kandahar, despre motivațiile care stau în spatele deciziei de a lupta, despre rolul lor și riscurile implicate: ,,Rolul forţelor NATO acolo este menţinerea păcii. Instruirea forţelor militare şi poliţieneşti afghane pentru a lupta împotriva talibanilor, insurgenţilor, dar și protejarea populaţiei civile.

Inițiativa echipei Observator s-a dovedit a fi cu atât mai dificilă, căci echipa fetelor a fost nevoită să se adapteze și la cutumele religioase ale unei țări în care singurul drept al femeii este cel la viață: ,, A trebuit să ne acoperim toate părţile corpului odată ieşite din Bază în misiuni. Pe lângă cască şi vestă, trebuia să purtăm (la 30 de grade) bluze cu mâneci lungi, eşarfe pe toată faţa, ochelari de soare/protecţie şi să nu vorbim neîntrebate. Orice mişcare greşită poate duce la un conflict. Iar acolo conflictele se rezolvă cu arme.

Întoarsă acum în țară, Sonia Simionov mărturisește că misiunea nu a fost deloc ușoară, dar le-a oferit informații prețioase despre modul în care funcționează o Bază Militară: ,,Îmi doream de mult să ajung. Am reușit să ajung și o parte dintre povești mi s-au confirmat, unele nu. E foarte mult praf, nu poți respira. Dimineață te trezeai cu gâtul înțepenit din cauza prafului inhalat. Ziua este foarte cald, deși nu este umiditate, iar seara foarte frig. E mizerie, e sărăcie.. Copiii sunt desculţi, îmbrăcaţi subţire şi cer. Orice. După ce le dai ceva (dulciuri, ciocolată, apă, suc) trebuie să te fereşti. Pot arunca cu pietre în tine.

Materialul inedit al echipei Observator, prezentat în această dimineață în platoul „Neatza cu Răzvan și Dani”, continuă în următoarele zile. Seria Observator va dezvălui mai multe aspecte ale misiunii dificile pe care a avut-o prima pereche feminină de reporter de război ce a transmis din Afghanistan, oferind și detalii despre viața pe care o trăiesc soldații, în condiții de risc iminent.

Lasa un comentariu aici!

Pentru orice fel de informații ma puteți contacta pe e-mail! La 1 februarie dam startul primei etape de votare la Premiile RADAR DE MEDIA 2018!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Campanie TV

Natura Umană, din 15 august, la Digi24

Published

on

 

Din 15 august, Digi24 invită telespectatorii la un exercițiu de conștientizare a impactului pe care activitățile noastre îl au asupra mediului, prin intermediul unei noi campanii, “Natura umană”.

Încălzirea globală, distrugerea păturii de ozon, defrișările și emisiile de noxe în creștere, epuizarea resurselor naturale, poluarea oceanului și a mărilor sunt doar câteva dintre temele pe care le vedem zilnic în jurnalele de știri.

Ce se va întâmpla dacă pierdem locurile pe care le numim acasă, aerul pe care-l respirăm, apa pe care o bem, natura pe care astăzi o admirăm mai mult decât o respectăm? Unde vor mai pleca în vacanțe copiii noștri dacă nu avem grijă de natură şi de planeta care ne găzduiește? Acestea sunt câteva dintre întrebările ridicate de realizatorii campaniei.

           Proiectul editorial ”Natura umană” debutează joi, 15 august 2019, în jurnalele de știri Digi24, cu povestea ecologiștilor de la Greenpeace care pleacă să cerceteze păduri pe care vor să le protejeze de hoții de lemne și descoperă un transport suspect cu arbori tăiați. Următoarele episoade din campanie vin cu alte imagini spectaculoase și exemple despre lupta celor care iubesc natura cu cei care iubesc doar profitul, indiferent dacă îl obțin cu prețul sănătății noastre și al distrugerii mediului înconjurător.

Descoperim pui de urși curioși și inofensivi, aflăm cine îi apără și, mai ales, cine și de ce ar intenționa să îi aducă în bătaia puștii. Ajungem la oameni care trăiesc lângă termocentrale într-un aer atât de otrăvitor încât, povestesc localnicii, nici pomii nu înfloresc acolo. Descoperim energia verde și agricultura fără chimicale ca alternative.
Proiectul “Natura umană” se va încheia la sfârșitul lunii august cu un film documentar care transmite mesajul că trebuie să avem mai multă grijă de natură. Filmul va fi difuzat în exclusivitate la Digi24.

Despre Digi24
Televiziunea Digi24 și platforma online digi24.ro, poziționate de publicul român, pentru al doilea an consecutiv, în top 3 cele mai credibile surse de informare* din România, fac parte din divizia de media a grupului Digi | RCS & RDS. Grupul Digi mai deține primul post TV Ultra HD din România, Digi 4K, televiziunile Digi Sport 1, 2, 3 și 4, postul de filme (pay-tv) Film Now, televiziunile Digi World, Digi Life și Digi Animal World, televiziunile de muzică UTV, Music Channel, Hit Music și posturile de radio Pro FM, Digi FM, Dance FM și Chill FM.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Campanie TV

In aceasta vara, Editie Speciala, cu Christian Sabbagh, In fiecare zi, de luni pana vineri, de la 16:15, la Kanal D

Published

on

 

Venind in intampinarea nevoii uriase de informare a publicului in legatura cu cazuri puternice, care cutremura opinia  publica si deschid  dezbateri la nivel national referitor la institutiile Statului si cei care le reprezinta, incepand de astazi, de la 16:15, va fi difuzat un program special marca Stirile Kanal D, prezentat de Christian Sabbagh –  Editie Speciala.

Informatii de ultima ora, invitati speciali, breaking news-uri, interviuri din teren si detalii exclusive despre anchete in desfasurare sau in legatura directa cu cele mai fierbinti subiecte ale momentului,  toate acestea  vor putea fi urmarite in fiecare zi, de luni pana vineri, de la 16:15, la Kanal D.

 

Suntem interesati, la fel ca toti cei de acasa, de aflarea adevarului. Ne dorim ca asemenea tragedii, cum e cea de la Caracal,  sa nu se mai intample, iar pentru a preveni trebuie sa fim informati, pentru a preveni, institutiile statului trebuie sa functioneze, iar noi, cu totii, sa nu ne pierdem umanitatea, sa fim atenti la cel de langa noi. Vom veni cu informatii detaliate, vom sta de vorba cu martori, cu oameni implicati in evenimente, vom cauta firul rosu care sa faca lumina in cazuri ce pun pe jar o tara intreaga”, a declarat Christian Sabbagh.

 

Nu pierdeti, in aceasta vara,  in fiecare zi, de luni pana vineri, de la 16:15, Editie Speciala, un program marca Stirile Kanal D, prezentat de Christian Sabbagh.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Campanie TV

Campania “Femei pe bancnote”, sustinuta de Kanal D, in colaborare cu Janina Nectara, succes urias!

Published

on

 

Campania “Femei pe bancnote”, sustinuta de Kanal D, in colaborare cu Janina Nectara, desfasurata la finele anului trecut, cu ocazia Centenarului, a inregistrat un succes urias. Dupa ecoul rasunator in spatiul public, oficialii BNR au decis punerea in circulatie a unei bancnote care va avea pe una dintre fete portretul Ecaterinei Teodoroiu, eroina cazuta in lupta in timpul Primului Razboi Mondial.

Bancnota, care va fi pusa in circulatie anul viitor si a avea valoarea nominala de 20 de lei, o va celebra pe Ecaterina Teodoroiu si va marca sustinerea egalitatii de gen si implinirea Centenarului Romaniei Mari.

Simona Patruleasa, Teo Trandafir, Silvia Ionita, Ilinca Obadescu, Vladimir Draghia, Mihai Ghita si Ernest sunt vedetele care s-au numarat printre sustinatorii activi ai acestui demers istoric, printr-o serie de testimoniale emotionate despre femei extraordinare care au contribuit decisiv la faurirea unui neam.

“Sunt foarte fericita ca aceasta campanie sustinuta de mii de oameni a avut un asemenea impact. Este foarte important pentru o natiune sa isi cunoasca si sa isi pretuiasca eroii, iar femeile au jucat si ele un rol extrem de important in istorie”, spune Silvia Ionita, vedeta Kanal D si prezentatoarea principalului grupaj informativ Kanal D.

Ecaterina Teodoroiu a fost o cercetașă și participantă la Primul Război Mondial. După intrarea României în Primul Război Mondial, Ecaterina Teodoroiu a activat ca asistentă medicală pe frontul din Oltenia. Decorata de Casa Regala si avansata la gradul de sublocotonent, aceasta a murit în data de 22 august 1917, la vârsta de 23 de ani, la sfârșitul bătăliei de la Mărășești, luptând în fruntea unui pluton de infanterie al Armatei Române.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: