Connect with us

Evenimente

DIALOG (noiembrie 2020 – iulie 2021): patru evenimente culturale ce pun accentul pe diversitate vor avea loc în România

Avatar

Published

on

            Patru evenimente culturale ce pun accentul pe diversitate vor avea loc din noiembrie 2020 până în iulie 2021, în București și în țară. Festivalul de teatru Caleido (27 noiembrie – 1 decembrie 2020), Festivalul de fotografie Walk & Shoot Fest (21-23 mai 2021), Atelierul artistic bilateral și instalația artistică „Greenhouse” realizate de Lise Wulff (martie – iunie 2021) și Turul performativ al fântânilor Olteniei (vara anului 2021) sunt evenimentele care își propun diversificarea ofertei culturale și susținerea identității culturale a comunităților. 

 

Prezentarea acestora a avut loc în cadrul evenimentului „Dialogul intercultural și creșterea accesului publicului la cultură”, organizat de Fundația Amfiteatru și partenerii săi, Arte Development & Management, Lise Wulff și Omnia Photo, joi 18 iunie, în grădina Black Habit. La discuția moderată de jurnalistul și scriitorul Andrei Crăciun, au participat: Ion Borșan (directorul executiv al Fundației Amfiteatru, organizator al Festivalului Caleido), Diana Manea (manager de proiect DIALOG), Andreea Leu (directorul Grup Arte, organizator Walk & Shoot Fest), Andreea Novac (coregrafă, dansatoare, director artistic al Festivalului Caleido), Cristina Irian (partener, Omnia Photo), Lise Wulff (artist, partener), Andrei Grosu (regizor, director unteatru), Katia Pascariu (actriță) și Cornel Lazia (fotograf). DIALOG (Diversity in Arts. Learning Opportunities and Growth) este un proiect finanțat prin Granturile SEE 2014 – 2021 în cadrul Programului RO-CULTURA.

Despre Atelierul artistic bilateral și instalația artistică „Greenhouse”, artista norvegiană Lise Wulff a declarat: „Proiectul va crește conștientizarea asupra naturii și a problemelor de mediu. În același timp, va include tineri aflați într-o situație de viață dificilă pe care-i va încuraja să își folosească creativitatea și cărora le va oferi ocazia să facă parte dintr-o instalație de artă caldă și primitoare în propriul oraș.”

 

„Festivalul Walk & Shoot aduce la un loc cele mai cool experiențe ale atelierelor cu același nume. Ne găsiți la intersecția dintre pasiunea pentru fotografie și pasiunea de a descoperi locuri și puncte de vedere noi.”, a spus Andreea Leu, directorul Grup Arte, organizator Walk & Shoot Fest.

Ion Borșan, directorul executiv al Fundației Amfiteatru, organizator al Festivalului Caleido, a vorbit despre experiența pe care acest eveniment o oferă: „Caleido a mers în fiecare an în câte o direcție nouă, întrucât am vrut să experimentăm cu abordări și limbaje artistice cât mai diverse. Anul acesta ne interesează mai mult zona de performance pentru că, în esență, Caleido e despre diversitate și multiculturalism, și am vrea să fie tot mai mult și despre interdisciplinaritate.”

„Prin această inițiativă ne dorim să explorăm vizual fântânile vechi de pe teritoriul comunei Bobicești, Olt și să culegem istoriile lor, pentru a le povesti apoi oamenilor, împreună cu localnicii. Ne vom întoarce pe un traseu cultural la fântâni și la lumea din jurul lor, dar vom lua și fântâni în vizită prin alte locuri și, mai ales, nu vom uita să dăm și câte o cană cu apă trecătorului.”, a declarat Cristina Irian, membru fondator Omnia Photo, partenerul care propune Turul performativ al fântânilor Olteniei.

 

Proiectul propune patru evenimente în care promovarea multiculturalismului și a diversității culturale joacă rolul principal. Fie că vorbim de arte performative, fotografie, circuite culturale, ateliere sau alte evenimente conexe, inițiativele din cadrul proiectului DIALOG, au în comun valorificarea identității culturale a comunităților și diversificarea ofertei culturale, susținând dialogul intercultural și creșterea accesului publicului la cultură. Astfel, în cadrul acestui proiect vor fi sprijinite numeroase activități de artă contemporană, cu o abordare inedită a promovării patrimoniului cultural.

 

Fundația Amfiteatru dezvoltă programe, proiecte și parteneriate la nivel local, național și internațional, în scopul afirmării resurselor antropice și naturale ale comunităților. Organizația se concentrează pe abordările integrate, cu finalitate socială, pentru a furniza comunităților soluții și sprijin. Preocuparea principală a Fundației este descifrarea tendințelor actuale în educație, cultură, dezvoltare comunitară și antreprenoriat, cu scopul de a valorifica în mod durabil și responsabil potențialul local și național. Fundația Amfiteatru perfecționează și implementează structuri, mecanisme și strategii prin care conectează mediul academic cu specialiștii, autoritățile publice cu mediul privat, teoria culturală cu practica.

 

Video Making Of: disponibil și pe paginile Walk & Shoot  și Caleido 

Video Conferinţa de presă:

https://www.facebook.com/walknshoot/videos/1231406517199010/

https://www.facebook.com/caleidoRO/videos/625135708100503/

 

Parteneri de ospitalitate: Black Habit și Domeniul Bogdan

 

 

Comentarii

Evenimente

Edenred România dă startul programului național de susținere a restaurantelor

Avatar

Published

on

Edenred România dă startul programului național de susținere a restaurantelor, ținând cont de relaxarea anumitor restricții din sectorul HORECA. Importanți parteneri din industrie, HORA și FIHR, se alătură și salută inițiativa Edenred

 

Edenred România începe azi cea mai mare campanie națională de susținere a restaurantelor, „Ieșim la Masă!”, și participă, astfel, la relansarea business-ului în rândul acestora, grav afectate de restricțiile impuse sectorului HORECA în pandemia COVID-19, stimulând cât mai mulți beneficiari de carduri de masă Edenred Ticket Restaurant® să iasă la terase sau să comande mâncare online.

 

Campania „Ieșim la Masă!”, în cadrul căreia Edenred oferă contravaloarea a 20.000 de mese gratuite la restaurante, face parte din programul global al Grupului Edenred, „More than Ever”, și se desfășoară în intervalul 6 iulie – 25 noiembrie în rețeaua de comercianți parteneri Edenred. Obiectivul principal al campaniei este să stimuleze cât mai mulți clienți să își reia obiceiul de a mânca în oraș #IesimLaMasa.

„Într-un  moment critic pentru segmentul HORECA, unul dintre sectoarele cele mai afectate de blocajul din ultimele luni, ne dorim să le fim alături partenerilor noștri și să le oferim un sprijin real pentru a-și relua activitatea și a reîncepe să crească. Chiar dacă încă nu s-au deschis toate restaurantele, terasele sunt pregătite și își așteaptă clienții, la fel cum restaurantele cu livrare la domiciliu așteaptă comenzile utilizatorilor noștri. Lansăm acum cel mai mare program de susținere a restaurantelor în cadrul căruia oferim contravaloarea a 20.000 de mese utilizatorilor Edenred Ticket Restaurant®. Ieșind la masă la terase, venim în mod real în sprijinul business-urilor din această industrie, care trebuie să se adapteze noii normalități, reluându-ne, treptat și viața socială de dinainte”, declară Dana Sîntejudean, Managing Director Edenred România.

Campania desfășurată de Edenred este cel mai mare proiect de susținere a restaurantelor, teraselor, cantinelor, unităților de catering, cafenelelor și restaurantelor cu livrare la domiciliu anunțat în România. Programul „Ieșim la Masă!” se adresează utilizatorilor Edenred Ticket Restaurant® care își achită  masa în sectorul HORECA cu cardurile de masă. Angajații care au efectuat cel puțin o tranzacție la un restaurant, terasă, cantină, pizzerie, unitate de catering, ceainărie, cofetărie, bufet, cafenea, restaurant cu livrare sau ridicare comandă din locație etc. din rețeaua de parteneri  Edenred, în perioada 1 iunie – 20 septembrie 2020, pot primi săptămânal, prin tragere la sorți, premii sub formă de vouchere valorice pentru a își achita masa la unul dintre restaurantele partenere selectate chiar de ei, dacă se înscriu pe www.edenred.ro/iesimlamasa.

 

„Traversăm o perioadă incertă pentru HORECA, astfel că orice inițiativă de sprijinire a noastră, operatorii din industria ospitalității, este ca o gură de aer pentru noi, ne ajută foarte mult în special moral, pentru că nu ne simțim singuri. Am simțit un val de solidaritate fantastic. Noi, ca antreprenori, suntem nevoiți să ne adaptăm planurile, bugetele și felul în care comunicăm. Parte din aceste schimbări se reflectă și în relația cu statul, care ne-a confirmat că suntem o industrie care beneficiază de încredere și relansarea ei este prioritară pentru autorități. Trecem prin momente cel puțin interesante, operatorii sunt, poate pentru prima oară, uniți de obiective și preocupări comune, cu focus pe supraviețuire și păstrarea locurilor de muncă“, declară Daniel Mischie, Președinte Organizația HORA.

Edenred le oferă beneficiarilor săi cea mai mare rețea de mii de restaurante prezente la nivel național, care acceptă plata cu carduri de masă Edenred Ticket Restaurant®.

Campania „Ieșim la Masă!” este unul dintre proiectele pe care Edenred România le implementează în această perioadă în contextul situației provocate de pandemia COVID-19, pentru a veni în sprijinul comercianților parteneri și al beneficiarilor soluțiilor sale digitale.

 

„Sectorul HORECA trece în acest moment printr-o perioadă extrem de grea, una fără precedent, care face ca domeniul nostru să fie cel mai afectat din toată economia națională. Dar în aceste momente imposibile, ne-am dat seama că nu suntem singuri, că avem alături de noi mulți colegi din alte sectoare, care într-un spirit de solidaritate admirabilă vin să ne susțină, vin să ne aducă un sentiment de speranță în viitor. Sunt companii private care încurajează angajații prin acordarea de vouchere de vacanță să rămână să facă vacanțele în țară. Sunt alte companii, furnizori ai industriei, care ne sprijină cu soluții de necrezut înainte de martie 2020.

 

Și mai este o companie, Edenred, care vine cu o campanie minunată de susținere a restaurantelor, dar mai ales de ajutorare a clienților restaurantelor prin acordarea de sprijin direct. Campania #IeșimLaMasă, prin acordarea contravalorii a celor 20.000 de mese gratuite beneficiarilor de vouchere, aduce încredere, aduce speranță, aduce semnalul că viața se întoarce încet-încet la normalitate (chiar dacă aceasta va fi definită altfel de acum încolo). Solidaritate e cuvântul cheie și nu putem decât să fim onorați că FIHR a fost aleasă ca partener în derularea acestei campanii. Mergem cu încredere înainte”, declară Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România.

 

Comentarii

Continue Reading

Evenimente

Diana Bianca si-a aniversat ziua de nastere. A fost petrecere mare, la care s-a adunat crema showbiz-ului romanesc.

Avatar

Published

on

Diana Bianca Lucan e nascuta pe 1 iulie, chiar in plina vara, iar frumoasa afacerista si prezentatoare tv a ales locatia ideala pentru un astfel de anotimp, pentru sarbatorirea zilei ei de nastere locația prietenei ei, Brigitte Pastramă, Magic Castle Events. Diana nu s-a abatut de la a avea un eveniment memorabil si invitatii au fost tratati cu aperitive si bauturi savuroase si racoroase din partea partenerilor: Vitamin Aqua, Vinurile Samburesti si Aqua Carpatica, un candy bar delicious, iar cornerul foto a fost unul special creat de Masaya Decoration & Cutia Zambetelor.

Desigur, cel mai asteptat moment a fost momentul tortului, un tort superb pe 5 etaje, iar cei prezenti au avut parte de un spectacol de artificii si o masina in miniatură plina de sampanii. Pentru petrecerea aniversară pe care a organizat-o zilele trecute,

Diana Bianca a ales o rochie oglinda de culoare argintie, în care a arătat foarte bine, fiind semnata de Andreea Simona, designerul talentat al brandului Mitiliane Couture.

De la petrecerea Dianei nu au lipsit prietenii vechi: Brigitte Nastase, Florin Pastrama, Vika Blochina, Oana Roman, Denisa Nechifor, Madalina Balan, Emily Burghelea, Adriana Bahmuteanu, Cerasela Rogen, Kamara, avocatul Cristi Sirbu si multi, multi alti prieteni dragi.

Diana a postat pe contul ei de socializare si un mesaj deosebit pentru cei prezenti: “Fericirea adevarata este atunci cand simti toata atentia, dragostea si grija celorlalti in jurul tau.
Multumesc pentru o seara minunata!🙏💗”.

Comentarii

Continue Reading

Evenimente

GOPO şi-a anunţat câştigătorii în cadrul celei de-a 14-a Gale. „La Gomera” a fost desemnat cel mai bun film

Avatar

Published

on

           Luni, 29 iunie, la Verde Stop Arena, a avut loc cea de-a 14-a ediție a Galei Premiilor Gopo, cel mai important eveniment dedicat cinematografiei din România. „La Gomera” este marele câștigător al trofeului Gopo pentru Cel mai bun film. Evenimentul, transmis live pe PRO TV PLUS și premiilegopo.ro, poate fi revăzut miercuri, 1 iulie, de la ora 22:15, pe PRO CINEMA. 

 

Amânată cu trei luni din cauza pandemiei, prima ediție a Galei Premiilor Gopo desfășurată în aer liber, a reunit aproximativ 500 de invitați, actori și cineaști, profesioniști ai industriei cinematografice și jurnaliști, precum și vedete de televiziune. Actorul Alex Bogdan a fost pentru al cincilea an consecutiv amfitrionul ceremoniei decernării premiilor, în timp ce vedeta PRO TV, Amalia Enache a prezentat momentele speciale de pe covorul roșu.

 

Corneliu Porumboiu, Cătălin Mitulescu, Adina Pintilie, Dan Chişu, Dorina Lazăr, Adela Mărculescu, Daniela Nane, Magda Catone, Dorotheea Petre, George Ivașcu, Andreea Esca, Dan Bordeianu, Ana Ciontea, Mihai Călin, Diana Cavallioti, Adrian Păduraru, Alex Potocean, Andrei Crăciun, George Piștereanu, Aida Economu, Marius Manole, Cosmina Stratan, Șerban Pavlu, Ana Ularu, Ilona Brezoianu, István Téglás, Dana Rogoz și Pavel Bartoș sunt doar câțiva dintre invitații care au participat la Gala Premiilor Gopo.

 

Filmul „La Gomera”, scris și regizat de Corneliu Porumboiu și produs de Marcela Ursu și Patricia Poienaru (42 Km Film) și-a adjudecat 9 trofee din cele 13 nominalizări, pentru Cel mai bun film, Cea mai bună regie (premiu oferit de Banca Transilvania), Cel mai bun scenariu (premiu oferit de Dacin Sara), Cel mai bun montaj (Roxana Szel), Cea mai bună imagine (Tudor Mircea RSC), Cel mai bun actor într-un rol secundar (István Téglás), Cea mai bună actriță într-un rol secundar (Rodica Lazăr), Cel mai bun sunet (Andre Rigaut, Sophie Chiabaut, Niklas Skarp și Christian Holm), Cele mai bune decoruri (Simona Pădurețu).

Premiul pentru Cea mai bună actriță într-un rol principal, oferit de Aqua Carpatica, i-a revenit actriței Judith State pentru rolul Dana din filmul „Monștri.”. Pentru rolul Vali din filmul „Arest”, Iulian Postelnicu a câștigat premiul Gopo pentru Cel mai bun actor într-un rol principal, oferit de Mercedes-Benz. Premiul pentru Cele mai bune costume, oferit de Cellini, a fost adjudecat de Ana Ioneci și Claudia Bunea pentru filmul „Maria, Regina României”.

            „Distanța dintre mine și mine” (regia Dana Bunescu, Mona Nicoară, produs de: Hi Film Productions, producători: Ada Solomon, Mona Nicoară, Diana Paroiu, Alexandru Solomon) a câștigat premiul pentru Cel mai bun film documentar, oferit de Enel România. „El iubește ochii mei” (regia Enxhi Rista, producător: Viktoria Janssen, Lisa Wischer, Enxhi Rista) a fost desemnat drept Cel mai bun scurtmetraj de documentar, iar premiul pentru Cel mai bun scurtmetraj de ficțiune a fost câștigat de „Havana Cuba” (regia Andrei Huțuleac).

Actrița Cătălina Mihai, protagonista filmului „Heidi” (regia Cătălin Mitulescu), a primit trofeul Tânără Speranță. La categoria Cel mai bun film european, voturile profesioniștilor din cinematografie și ale criticilor de film au mers către „Dolor y gloria (Durere și glorie”), regia: Pedro Almodóvar, distribuit de Independența Film. Premiul Publicului acordat producțiilor autohtone cu cel mai mare succes la box-office în 2019, a fost anul acesta adjudecat de „Oh, Ramona!” și „5Gang: Un altfel de Crăciun”.

 

Momentele memorabile de pe covorul roșu, dar și în cadrul Galei, au fost prilejuite de prezența actorilor Adela Mărculescu, omagiată cu Premiul Gopo pentru Întreaga Activitate, oferit de Apa Nova, și Virgil Andriescu, omagiat cu Premiul Gopo pentru Întreaga Carieră, oferit de Primăria Capitalei prin ARCUB. Două premii speciale pentru carierele lor deopotrivă excepționale și îndelungate au fost acordate scriitorului Radu Cosașu și monteuzei Cristina Ionescu.

 

Momentele muzicale ale serii au fost susținute de Tomma Alistar și The Mono Jacks (Doru Trăscău și Andrei Zamfir). Gala Premiilor Gopo a fost transmisă LIVE pe PRO TV PLUS și pe site-ul premiilegopo.ro, iar înregistrarea va fi difuzată pe PRO CINEMA, în data de 1 iulie, de la 22:15.

 

Gala Premiilor Gopo 2020 este organizată de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc împreună cu Asociația Film și Cultură Urbană. Evenimentul este finanțat de Ministerul Culturii, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, Dacin Sara și Babel Communications, în parteneriat cu Primăria Capitalei prin ARCUB.

 

Urmăriţi mai multe pe:

Website: https://premiilegopo.ro/

Facebook: https://www.facebook.com/PremiileGopo/

Instagram: https://www.instagram.com/premiilegopo/

YouTube: https://bit.ly/PremiileGopo

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0