Connect with us

Campanie TV

Din 4 noiembrie, ”Vreau să salvez în România” la Observator, o noua campanie Antena 1

Redactia Radar de Media

Published

on

La fiecare cinci ore, un medic pleacă din ţară. Şi nu se mai întoarce. În spitalele din străinătate, îl atrag condiţiile de muncă, metodele diferite de practică şi salariile, de câteva ori mai mari ca în țara noastră. În fiecare an, România pierde între 2.000 şi 3.000 de medici. Migraţia lor a costat statul 3,5 miliarde de lei, în ultimii şase ani. Bani folosiţi pentru formarea şi specializarea lor.

Ultimele statistici arată că 50% dintre studenţii la Medicină se înscriu la facultate cu gândul să plece din țară după absolvire. Dar unii se şi întorc. În ţara în care nu se construiesc spitale, în care bolnavii mor pe capete şi în care medicii sunt foarte prost plătiți, câţiva doctori, tineri, studioşi şi pasionaţi, vor să ne salveze. Echipa Observator de la Antena 1 lansează din 4 noiembrie campania ”Vreau să salvez în România”, un demers firesc într-o țară care îşi pierde medicii și în care pacienții aproape că nu au drepturi și, în general, nici condiții.

making_of3.jpg

După campaniile ”Alege să nu suferi”, prin care Observatorul Antenei 1 a determinat autoritățile să schimbe legea și să deconteze protezele mamare pentru pacientele cu cancer mamar, și ”Ajută-i să zâmbească”, prin care statul a fost convins să le dea copiilor cu probleme grave, precum cancerul osos, proteze, dar și să ofere bolnavilor de cancer condiții pentru radioterapie – echipa Observator atrage acum atenția asupra lipsei medicilor prin intermediul campaniei ”Vreau să salvez în România”. Numărul medicilor care se întorc nu se poate calcula în procente. Îi numeri pe degete. Însă cazurile lor arată că se poate. Sunt specialişti formaţi şi recunoscuţi în toată lumea, care au decis să accepte provocarea sistemului medical din România. Doctori care cred că migraţia medicală e de folos, atâta vreme cât cei care se specializează se şi întorc, la un moment dat, acasă. Unde pot aplica metodele diferite practicate în străinătate, pentru a dezvolta sistemul medical.

De marţi 4 noiembrie, echipa Observator le face cunoștință telespectatorilor Antena 1 cu cei care au ales România, deşi străinătatea i-ar alege pe ei din mii de specialişti. Reporterul Observator Ana Moraru a pătruns în cabinetele, casele, laboratoarele unora dintre cei mai râvniţi salvatori de viaţă din lume: șase români dintre cei mai apreciaţi medici de pe mapamond – din regatul miliardarilor, Monaco, şi până în Italia şi Spania, Germania şi Statele Unite, deţinătoarele celor mai avansate sisteme medicale. Toţi medicii prezentaţi în campania ”Vreau să salvez în România” lucrează acum în în țară, în clinici private. Unii dintre ei au reuşit să intre şi în sistemul de stat, după luni sau chiar ani de examene. Toţi au pacienţi străini care îi caută acum în România, pentru tratament.

 

CĂTĂLIN BADIU a studiat medicina la Munchen, s-a specializat în chirurgie cardiacă şi a lucrat la Institutul Inimii din Munchen. A făcut peste 1.000 de operatii pe cord deschis – este specializat în chirurgie cardiacă minim-invazivă, plastii valvulare, protezarea aortei ascendente cu păstrarea valvei aortice și bypassul coronarian total arterial. În urmă cu patru ani a început să facă demersurile de întoarcere în ţară. Şi după un şir de examene care păreau că nu se mai termină, a reuşit să intre in sistemul medical din ţara lui. Lucrează deja la Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti, unde va coordona, în curând, şi un centru de chirurgie cardiacă. În paralel, lucrează la o clinică privată şi încă mai operează, ocazional, la Munchen. Două lucruri l-au convins pe Cătălin să vină acasă: familia şi provocările din sistemul medical din ţară. Cand nu muncește (dar când nu muncește?), cântă la… pian.

badiu2

 

CLARA ALEXANDRESCU a studiat medicina în România, apoi s-a specializat în străinătate. “Eu vin dintr-o familie în care suntem 45 de doctori. Totuși, când m-am dus să fac medicină, nici nu ştiam cât câştigă un doctor”, spune ea. Este considerată unul dintre primii trei medici specialişti în ecografie cardiacă din lume. Acum zece ani a urmat studii de specialitate în Italia (ecografie cardiacă), apoi Ministerul Educaţiei i-a oferit o bursă de cercetare la Monaco, pentru implementarea de noi metode imagistice în România. A continuat specializarea la Mayo Clinic în Rochester şi în Toulouse, în Franţa. Un centru de cardiologie din Monaco i-a oferit un job pe care nu l-a refuzat. Împreună cu soţul ei, radiolog, s-a mutat acolo, unde clinica le-a oferit condiţii de acomodare (apartament, şcoală pentru copii etc.) Acum, Clara Alexandrescu, tot împreună cu soţul ei, conduce un centru de recuperare de şi prevenţie cardiovasculară, înfiinţat lângă Bucureşti în 2013. Amândoi lucrează şi aici, dar şi în Monaco. Însă speră să se retragă complet în România, cât mai curând. “Soţul meu e un om care iubeşte România, a zis că fiecare trebuie să vină şi să plece. Să se ducă, să se perfecţioneze, dar trebuie să trăiască la el acasă.”

clara_alexandrescu1.jpg

ŞTEFAN MINDEA s-a mutat în Statele Unite cu familia, când avea cinci ani. A studiat medicina acolo, iar la nici 40 de ani a condus Secţia de Neurochirurgie spinală a Centrului Medical Universitar Stanford. Este cel mai tânăr şef de neurochirurgie de la Facultatea Stanford. Un schimb de experienţă în România i-a arătat prin ce trec pacienţii de aici. A remarcat că ei nu beneficiază de tratamente neurochirurgicale minim-invazive. Şi s-a simţit dator să aducă în România experienţa din Statele Unite. E printre cei mai buni neurochirurgi din lume, dar în România nu a reuşit să pătrundă încă în sistemul de stat. Lucrează într-o clinică privată (Medlife) şi încă încearcă să-şi echivaleze studiile în România. Este co-fondator al Brain Institute, prima instituţie medicală non-profit din România.

 

RADU MIHALCA a studiat medicina în Italia, unde s-a specializat în Endocrinologie şi Boli ale Metabolismului. În 2007 a început să lucreze la un centru de referinţă al şcolii italiene de andrologie. S-a întors în România în 2012 şi a reuşit să intre în sistemul de stat ocupând un post de doctorand la spitalul Elias din Capitală. Nici până în ziua de azi nu i-au fost recunoscute toate competenţele. Lucrează şi în mediul privat.

radu_mihalca1.jpg

DANA IANCU este neuroradiolog de diagnostic și intervențional. Suna aproape science fiction, dar asta face: operează creierul, fără să taie. Nu-şi permite luxul să simtă gustul fricii sau al îndoielii. Intervenţiile pe care le face au învăţat-o că deciziile se iau o dată şi bine. Ce face ea este nou, o tehnică dezvoltată la începutul anilor ’90 ca alternativă a neurochirurgiei. Dana Iancu s-a specializat în câteva dintre cele mai prestigioase centre universitare din lume, în Franța, la Paris și la Nancy, și în Canada, in trei locuri: Montreal, Winnipeg si Ottawa. Din 2004 până acum, a făcut în jur de 2.000 de intervenţii. Şi a ajuns să conducă programul de burse de cercetare al Universităţii din Ottawa. “Plecarea mea în străinătate a fost pentru descoperire, cercetare și explorare. Este un vis să poți face ceea ce ai învățat la nivelul pe care ți-l dorești acasă. Nu există ceva mai bun de atât”, crede ea. Acasă însă nu a fost și pentru Dana. În 2006, când a făcut prima încercare, cei de la Municipal, unde voia să profeseze, i-au spus că mai bine face cale-ntoarsă. România nu era locul în care putea să se dezvolte profesional. Aici, prima intervenţie minim-invazivă pe creier fusese efectuată abia în 2005. Dana nu s-a lasat. A revenit și acum își face echipa. Între timp, a găsit și soluţii pentru pacienţi trimişi acasă de spitale.

Dana_Iancu1.jpg

DRAGOŞ POPESCU e ”supra-specialist” în patologia genunchiului, atât artroscopică, cât și protetică, în cadrul Secției de Genunchi al Serviciului de Ortopedie din Hospital Clínic Barcelona. Acum, lucreaza și în sistemul privat din România şi vrea să se întoarcă împreună cu soţia şi copiii definitiv în România. E un personaj foarte deschis, un motociclist împătimit, spumos.

dragos_popescu2

Foto Credit: Antena 1

Comentarii

Str. Delea Veche, nr. 24, corp D, et. 4, sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presă, informări și alte materiale, vă rugăm să ne contactați pe email.

1 Comment

1 Comment

  1. Avatar

    elena munteanu

    29 noiembrie 2014 at 19:44

    nu stiu cum sa incep si unde sa merg sotul meu e mort de 6 luni am 5 copii si sufar de metastaza pulmonara osoasa si hepatica iar tratament nu urmezpentru ca nu imi pot permite va rog ajutatima sa pot ramine in mijlocul copiilor fiecare clipa conteaza de 4 luni nu mai eau medicamente avem o stare financiara mica va multumesc

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Campanie TV

Digi lansează campania „Fă-ți curaj! Donează și tu!”

Avatar

Published

on

            Deja nu mai este o necunoscută cifra mică a donatorilor de sânge din România. În plus, în această perioadă, mulți oameni au evitat să mai doneze. Grupul Digi, alături de asociația HEM, cu susținerea Digi24, Digi FM și PRO FM, lansează campania „Fă-ți curaj! Donează și tu”. Scopul proiectului este acela de a oferi o picătură de curaj tuturor celor care încă nu s-au decis să facă acest gest nobil și să salveze vieți.

 

Cu doar 50.000 de donatori în plus s-ar putea rezolva problema sângelui în București, orașul către care se îndreaptă majoritatea pacienților din țară pentru intervenții și operații care le-ar putea salva viața. Pandemia a îndepărtat însă oamenii, nu doar unul de celălalt, ci și de Centrele de Transfuzii Sangvine, unde în lunile aprilie și mai 2020 numărul donatorilor s-a înjumătățit față de lunile corespondente din anul 2019.

 

            „Fă-ți curaj! Donează și tu” este apelul pe care Grupul Digi și Asociația HEM îl adresează potențialilor donatori de sânge, în cadrul unei campanii media care debutează la Digi24, Digi FM și Pro FM.                                                                                                                                                                         

            „Campania Digi donează viață, pe care am derulat-o în cadrul grupului nostru anul trecut, ne-a arătat că printre colegii noștri se numără mulți donatori constanți. Rata mare de donatori viabili din rândurile celor înscriși este o dovadă că angajații noștri au grijă de starea lor de sănătate și înțeleg importanța actului donării de sânge. Sperăm ca aceste acțiuni de educare și sensibilizare să îi determine pe cei care nu au avut până acum curajul să doneze să facă acest pas. Este un act de voluntariat prin care ne oferim nouă șansa unei vieți sănătoase, dar și celor aflați la nevoie le insuflăm speranță și încredere că vor învinge suferința fizică”, a declarat Luiza Domnișoru, director Comunicare și CSR.

 

 

Președintele Asociației HEM și #bloodfluencer co-fondator „N-avem SÂNGE?!”, Marian Costache, a explicat care este obiectivul campaniei: „Programul național „N-avem SÂNGE?!”, derulat de Asociatia HEM, și-a propus întotdeauna să adreseze în mod direct frica, principala piedică în calea donării de sânge. Sigur că această frică poate fi rafinată. Poate fi vorba de teama de ac, de halat alb, de miros de spital sau de pierderea de sânge, pur și simplu. De fiecare dată însă, ea funcționează la fel și produce un blocaj. Prin urmare, misiunea noastră ca agregator de comunitate este ca pe de-o parte să-i ajutăm pe cei sănătoși, dar încă temători, să se întâlnească cu acea parte din ei care s-a temut de ac, în copilărie, iar pe de altă parte să-i ajutăm pe adulții din prezent cu un scop mai înalt, pentru care merită să-și depașească și chiar să-și vindece teama ce vine din trecut. Acest scop înalt numit VIAȚA! În acest context, este absolut minunat parteneriatul cu Grupul Digi, ale cărui produse media au comunicat întotdeauna relevanța și echidistanța și ai cărui oameni au stat curajoși în linia întâi, chiar și în această pandemie pe care o traversăm”.

 

Campania invită potențialii donatori să conștientizeze momentele de curaj din cotidian și simultan, să-și lanseze o nouă provocare, salvarea unei vieți. Spoturile radio și TV vor fi difuzate pe posturile Digi în perioada 1 iulie – 15 septembrie 2020. Printre susținătorii campaniei se numără jurnaliștii Digi24, Carla Tănasie, realizatoarea campaniei despre sănătate Pacient în România, Andreea Brașovean, donatoare „de cursă lungă”, Teodora Tompea, Cosmin Prelipceanu, Marius Pancu și Ioana Ciurlea.

 

În FM, vocile care vor spune Fă-ți curaj! Donează și tu” vor fi Sebastian Coțofană și Mădălina Petre (Pro FM), gazdele Dimineții Blană, iar de la Digi FM, Matinalul, format din Bogdan Miu, Beatrice Ghiciov și Bogdan Ciuclaru.

 

            „Fă-ți curaj! Donează și tu” este a doua campanie de stimulare a donării de sânge organizată de Grupul Digi. Anul trecut, 677 de angajați Digi au donat sânge pentru aproximativ 1.800 de pacienți în cadrul campaniei „Digi donează viață”, proiect distins cu mențiune la Romanian CSR Awards 2020.

 

Despre Asociaţia HEM

Asociaţia HEM este un ONG ce are ca singur obiectiv derularea Programului Naţional „N-avem SÂNGE?!” www.n-avemsange.ro . Acest lucru se întâmplă inclusiv prin intermediul unei comunităţi de #bloodfluenceri, de ambasadori ai donării voluntare, la nivel naţional, ce numără în prezent peste 550 de membri

(https://www.facebook.com/groups/151237075453912/).

 

Comentarii

Continue Reading

Campanie TV

1 Iunie: Peste 30 de vedete TVR participă la campania în care Ziua Copiilor

Avatar

Published

on

Foto Credit: TVR

Peste 30 de vedete TVR participă la campania în care Ziua Copiilor durează o lună
Din 30 mai până în 30 iunie, TVR „DĂ RESTART COPILĂRIEI”

Anul acesta, Ziua Internaţională a Copilului are o semnificaţie aparte la TVR. Dacă până acum, de 1 iunie, TVR şi-a deschis larg porţile pentru copiii de toate vârstele cărora le-a oferit petreceri, jocuri, spectacole şi surprize minunate, de această dată, în contextul pandemiei care ne-a schimbat viaţa, Televiziunea publică le reaminteşte adulţilor că acum, după luni de carantină, trebuie să revenim la normal învăţând de la cei mici cum să trecem peste greutăţi cu încredere şi cu speranţă.

Iuliana Tudor, Liana Stanciu, Adelin Petrişor, Marina Almăşan, Iuliana Marciuc, Virgil Ianţu, Irina Păcurariu, Corina Dănilă, Raluca Arvat, Nadine, Ruxandra Gheorghe, Daniel Coman, Costin De;liu, Marius Constantinescu, sunt numai câteva dintre cele peste 30 de vedete care dau startul campaniei TVR „3,2,1…Iunie. Restart copilărie !!!”.

De 1 iunie, TVR le reaminteşte adulţilor că putem reveni la normal învăţând de la cei mici cum să trecem peste greutăţi cu candoare, naturaleţe şi eficienţă. De la ei trebuie să învăţăm lucrurile simple, cu adevărat importante: să zâmbim, să visăm, să sperăm, să prindem încredere şi curaj, să nu ne pierdem speranţa.

Din 30 mai până în 30 iunie, Campania TVR „3,2,1…Iunie. Restart copilărie !!!” ne provoacă pe toţi să redevenim copii şi să arătăm lumii întregi acest lucru. Fiecare poate posta pe pagina de Facebook a TVR scurte înregistrări filmate cu telefonul care să demonstreze că şi adulţii au ce învăţa de la copii, iar la sfârşitul campaniei, cele mai bune/apreciate filmuleţe vor fi premiate  (vezi aici regulamentul de participare).

Primii care au acceptat provocarea de a realiza astfel de înregistrări sunt vedetele TVR care, alături de cei mici sau singuri, au „dat examenul copilăriei”. Filmările lor sunt numai câteva exemple că cei mari pot învăţa lucruri simple de la copiii lor. Înregistrările lor vor fi făcute publice online sau la tv în primele zile ale campaniei, fiecare dintre noi fiind invitat pe parcursul lunii iunie să le urmeze exemplul.

Când se termină copilăria? Niciodată – pentru că ea este o stare care ţine de minte şi de suflet, nu de vârsta biologică. Şi pentru că nu este simplu să redevenim copii şi să găsim acea resursă internă a lor de a trece peste greutăţi cu zâmbetul pe buze – în acest an, la TVR, avem nu doar o zi, ci exact o lună în care putem să învăţăm acest lucru.

Comentarii

Continue Reading

Campanie TV

Desenul copilului tău poate apărea pe 1 iunie la PRO TV!

Avatar

Published

on

Foto Credit: PRO TV

În această perioadă, copiii sunt cei mai fericiți pentru că își petrec zilele în familie, studiază acasă, se joacă și recuperează tot timpul pe care nu și l-au petrecut alături de părinți. Copiii sunt o sursă inepuizabilă de motivare și voie bună pentru cei din jur și nu numai, iar acum inocența și modul lor simplu de a gândi ne poate aduce tuturor speranța că #NeFacemBine. De aceea, pe 1 iunie, PRO TV spune Copiii ne fac mari.

 

În inima unui copil încape întregul univers. Iar în ochii lui, oameni mari sunt super eroi! Cine este eroul copilului tău? PRO TV provoacă toți copiii la creativitate, iar desenele lor vor putea fi difuzate la televizor!

 

Tot ce trebuie este ca fiecare copil să facă un desen cu tema “Eroul meu preferat”, iar părinții, bunicii sau prietenii să trimită creațiile până pe 28 mai pe adresa de email copiiinefacmari@protv.ro sau să le posteze pe Instagram cu hashtag #copiiinefacmari și cu tag către pagina @protv_romania.

 

Cele mai creative desene vor fi difuzate la PRO TV luni, 1 iunie, în clipuri speciale și în edițiile speciale ale emisiunilor Vorbește lumea și La Măruță!

 

Copiii ne fac mari!

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0