Connect with us

ALL MEDIA

Directiva tutunului: demonstrație practică, în fabrică

Published

on

foto credit: Lucian Tudose
 

 

Companiile de tutun solicită Guvernului, printr-o scrisoare semnată de conducerea British American Tobacco, Japan Tobacco International și Philip Morris România, asumarea de urgență a cadrului de reglementare clar, ferm și predictibil, care să nu blocheze buna funcționare a unui sector economic cu o pondere semnificativă în veniturile la bugetul de stat.

Producătorii au arătat astăzi, practic, în fabrica JTI din București, de ce sunt necesare șase luni pentru adaptarea producției la cerințele Directivei tutunului, care nu a fost încă transpusă în legislația națională. Reprezentanții fabricii de pe platforma Pipera au explicat în detaliu etapele și timpul alocat pentru fiecare operațiune de pregătire și tipărire a ambalajelor, operațiuni executate în străinătate, de furnizori globali, precum și în ce constă producția propriu-zisă, adică fabricarea și împachetarea țigaretelor, în fabricile producătorilor de tutun din România.

 Procesul de pre-producție și tipărire a ambalajelor este efectuat de furnizori globali externi (care nu au filiale în România).

Pe piața locală sunt produse și comercializate circa 150 de sortimente de țigarete. Anul trecut, în România, au fost fabricate circa 1.200.000.000 pachete de țigarete. Toate ambalajele necesare producției au fost concepute și tipărite în străinătate de către furnizori specializați.

Înainte de tipărire, trebuie pregătite desenele tehnice și ștanțele cu avertismentele de sănătate și adaptate designul și grafica pentru fiecare dintre cele 150 de sortimente. Această pregătire este făcută de doar două companii globale care deservesc toți producătorii de tutun din Europa.

Odată încheiată pregătirea graficii și ștanțelor, se comandă cilindrii și cartonul. În lume, există numai trei furnizori de cilindri pentru rotogravură. Pregătirea cilindrilor durează până la 14 săptămâni. Cilindrii sunt apoi transportați la cele câteva tipografii de profil. De la instalarea cilindrilor în tipografie și până la definitivarea comenzii de tipărire trec aproape șase săptămâni. Dintre tehnicile de tipărire (rotogravură – tipărire cu cilindri, offset – tipărire cu plăci și flexo), este preferată rotogravura, chiar dacă este mai scumpă, pentru că menține calitatea tiparului la tiraje mari și reprezintă o piedică în calea contrafacerii (offset-ul este utilizat pentru volume mici).

După tipărire, ambalajele sunt transportate în fabricile locale. Transportul, cu tirul, durează până la o săptămână. Producerea și împachetarea propriu-zisă a țigaretelor, în fabricile producătorilor de tutun, se face în aproximativ trei săptămâni, după care urmează distribuția în țară, către depozite, magazine, chioșcuri etc.

Numărul furnizorilor globali de ambalaje este limitat, iar modificările trebuie făcute pentru toate cele 28 de state membre aproape simultan. Așadar, se aplică principiul „primul venit, primul servit”, capacitățile de producție ale furnizorilor trebuind în mod normal rezervate cu câteva luni în avans. Rezervarea se poate face doar după ce legea și normele ei de aplicare sunt definitive. Fabricile din România nu au rezervat încă nimic, iar piețele cu legi adoptate sau proiecte de lege foarte avansate au lansat deja comenzi.

Demersurile industriei tutunului referitoare la transpunerea Directivei 2014/40/UE. Semnificația datei de 20 mai 2016.

Conform textului Directivei, data limită de transpunere prin lege și data de conformare a producției coincid (20 mai 2016). Țigaretele fabricate conform actualei Directive vor mai putea fi puse pe piață după 20 mai 2016, doar dacă au fost fabricate înainte de această dată.  Însă producția este limitată de legislația fiscală, deci industria nu poate produce în prezent stocuri suficiente pentru acoperirea necesarului în perioada de vară.

De aproape doi ani, producătorii de țigarete cer autorităților, în mod repetat, adoptarea cât mai rapidă a legii referitoare la Directiva tutunului, explicând în toate comunicările oficiale că sunt necesare șase luni pentru adaptarea producției la noile cerințe. Astfel, pentru conformarea producției la 20 mai 2016, era nevoie ca legea și normele de aplicare să fi fost publicate până la începutul lui decembrie 2015. Ca urmare, companiile sunt deja în situație de avarie. Dacă fabricile nu vor mai putea produce, piața legală se va bloca tocmai la vară, în perioada de vârf, iar pierderile la buget vor fi, în medie, de circa 250 milioane de euro lunar, reprezentând taxe și contribuții. Comerțul ilegal cu țigarete, care a ajuns în noiembrie 2015 la 17,5%, va crește rapid, în condițiile în care produsele legale nu vor mai fi disponibile.

Pentru că Directiva însăși prevede 20 mai 2016 ca dată limită de transpunere, dar și de conformare a producției la noile cerințe, România nu este într-o situație singulară. Mai multe state UE sunt în întârziere dar, de exemplu, în proiectele de transpunere, Polonia și Danemarca prevăd perioade de tranziție necesare producției de până la nouă luni, pentru a nu pune în pericol veniturile la buget.

JTI_Mark Rock_JTIcti

Precizări suplimentare:

  • Solicitarea unei perioade de șase luni pentru adaptarea producției nu înseamnă „amânarea Directivei”, așa cum greșit au afirmat diverși politicieni. Dimpotrivă, am cerut urgentarea transpunerii și o perioadă de grație pentru producție de șase luni de la intrarea în vigoare a legii și a normelor de aplicare, sau permisiunea de a produce în paralel conform vechii și noii Directive și de a ne adapta din mers noilor cerințe, astfel încât, la 20 mai 2017 (termenul pentru „piața curată”, prevăzut în Directivă), pe piață să nu mai existe decât produse de tip nou.
  • Orice Directivă trebuie transpusă la nivel național prin lege. „Transpunerea” nu este sinonimă cu traducerea. Ca urmare, textul publicat în Jurnalul Oficial al UE în aprilie 2014 este doar baza comună și poate suferi modificări/ completări semnificative pe parcursul proceselor legislative din cele 28 de state membre. Așadar, cu toate că știam de doi ani ce prevede Directiva, nu am putut demara adaptarea producției în absența legii naționale, care poate conține și alte prevederi decât cele din textul de bază.
  • Industria a explicat situația în ședința Comitetului din 21 ianuarie, singura întâlnire pe această temă, la care a fost invitată să participe. Toți reprezentanții instituțiilor membre au fost de acord că trebuie găsită o soluție, cu excepția reprezentanților Ministerului Sănătății și a rezervelor experților de la Ministerul de Externe. Comitetul a decis să trimită Premierului un Memorandum pe această temă.
  • Conform informațiilor din presă, Proiectul de lege urmează să fie definitivat la nivelul Executivului și trimis la Parlament pentru aprobare. Informațiile primite până acum de la Ministerul Sănătății sunt incomplete și nimeni nu poate garanta cum va arăta textul final și când anume va fi aprobat de Legislativ. Activitatea Parlamentului ar putea fi influențată de perioada electorală. Prin urmare, pentru că mai sunt doar trei luni până la 20 mai, am cerut Guvernului ordonanță de urgență.

Industria tutunului e reprezentată de patru investitori multinaționali, British American Tobacco, Japan Tobacco International, Philip Morrris Trading și Imperial Tobacco, primele trei având fabrici locale a căror producție e exportată în proporție de 60%. Companiile de țigarete au virat în 2015 la bugetul de stat, circa 3 miliarde de euro, fiind al doilea mare contribuabil, după sectorul petrolier. Suma reprezintă aproape 2% din PIB și 12,5% din totalul veniturilor bugetare. Companiile de tutun, aflate în România de peste 20 de ani, dețin capacități importante de producție. În industrie lucrează aproape 4.000 de angajați, fiind generate alte 45.000 de locuri de muncă indirecte.

 

 

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ALL MEDIA

Nu-i așa că te-ai plictisit de aceeași abordare a prezentării știrilor?

Published

on

 

Când poți să scoți umor din orice, de ce să nu o faci? Cei de la funnews.ro vin cu o abordare inedită de prezentare a știrilor și o fac bine.

Online-ul este invadat zilnic de informații care mai de care mai interesante. Presa online ne bombardează zilnic cu subiecte din toate domeniile de activitae. Telefoanele ni se încing de atâta informație negativă. Negativitate ce ni se transmite indirect și pe care subconștientul o adopă într-o manieră inconștientă.

Nu ar fi mai tare să ne bem cafeaua dimineața citind un articol în care gafele făcute de vreun politician răzleț să fie prezentate satiric?

Nu ar fi mai relaxant să privim întotdeauna partea funny dintr-un subiect care de altfel ne-ar enerva la culme?

Un astfel de site a fost de curând  lansat pe platformele românești. Vorbim despre  funnews.ro .

Găsind amuzamentul în cel mai negru și enervant subiect, oamenii ăștia te vor face să râzi încă de la primul click. Ideile lor sunt creative și îndrăznețe. Umorul este unul de calitate superioară, dacă ai și materia cenușie necesară pentru a-l înțelege. Dacă guști ironiile de tot felul ai șansa să găsești la ei cele mai neașteptate titluri. Deși subiectele politice sunt favoritele lor, au scris articole de succes și în alte domenii cum ar fi : showbizz, sport etc.în ultima vreme ironizarea politicienilor a devenit un trend adoptat de tot poporul.

Spui un banc, dar stai în față

Atunci când ai capacitatea de a crea bancuri din orice poți spune depre tine că ai o intelingență aparte. Totodată te poți lăuda cu un optimism debordant pe care n-ai de ce să nu dorești să-l sheruiești cu semenii tăi.

Când s-au lansat cei de la funnews.ro au avut mult curaj. În presa online existând deja câteva astfel de publicații aceștia s-au înarmat cu forețe proaspete făcând față cu brio concurenței.

Faptul că nu au avut ca dezavantaj principal din prima o deficiență de start în fața concurenței nu i-a oprit. Din contră, acest lucru le-a sporit creativitatea ajungând să egaleze scorul și să se situeze pe podium alături de concurență. Lucru ce nu le-a fost deloc greu, având la îndemână minusurile concurenței și folosindu-se de ele ca de o armă.

Când vrei să fii totuși la curent cu știrile, dar acestea îți provoacă silă sau te enervează, intră pe publicația proaspăt lansată funnews.ro pentru a-ți face ziua mai bună. Reușești astfel să rămâi actualizat și să îți îmbunătățești și starea de spirit.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Ascuta Radio Impuls si castiga, pe loc, 100 de Euro!

Published

on

 

Radio Impuls iti lanseaza cea mai tare provocare! Cu un singur SMS poti castiga, instant, 100 de Euro! Tot ceea ce trebuie sa faca ascultatorii Radio Impuls pentru a intra in joc si in posesia sumei de 100 de Euro este sa trimita un SMS cu textul „Ascult Radio Impuls”, la numarul 1831, SMS cu tarif normal, valabil in toate  retelele de telefonie mobila.

Cand vor fi sunati de DJ-ii Radio Impuls, participantii la concurs trebuie sa dea un singur raspuns: „Ascult Radio Impuls!”, pentru a castiga suma de 100 de Euro.

Regulamentul concursului poate fi consultat pe site-ul oficial al postului de Radio, la sectiunea Regulamente:  https://radioimpuls.ro/regulamente/ .

               Radio Impuls s-a alaturat  Kanal D Romania, odata cu intrarea in portofoliul Dogan Media International.  Radio Impuls reprezinta o puternica retea cu acoperire in orase importante, precum Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta, Sibiu, Timisoara, Tulcea, Bacau, Rasnov, Bistrita si Craiova. Statia  difuzeaza hituri contemporane, intr-o grila de programe fresh, cu importanta componenta de infotainment, adresandu-se unui public urban, dinamic, dornic sa asculte muzica buna si entertainment de calitate.

DJ-ii Radio Impuls asigura zilnic doza de energie si optimism in emisiunile statiei: „Uzina de Dume” (prezentata de Stefan si Mishu), “Morning Latte” (Alexandra Enasoaie), “Muzica ce-ti place” (Cosmin Dimancescu), “Bara la Bara” (Mihai Hînda) si „Party Zone” (Even Steven).

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

ALL MEDIA

Jurnalistul Cosmin Stan a revenit la Stirile PRO TV

Published

on

 

STIRI PE SCURT: Cosmin Stan (41 de ani) a revenit la postul Pro TV după zece ani, timp în care a trecut pe la mai multe posturi de ştiri, anunta Ziarul Adevarul.

În ultimul an, Cosmin Stan a prezentat, alături de Octavia Geamănu, Observatorul de Weekend, de la Antena 1. Înainte, el a lipsit timp de patru ani de pe micile ecrane, iar anterior a trecut pe la Realitatea TV, Digi24 şi Prima TV. 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement Https://Www.Autodoc24.RO

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending