Două funcții noi ale departamentului de resurse umane din 2019: HR Business Partner si Talent Aquisition Specialist

0
644

În ultimii ani, departamentul de resurse umane cunoaște modificări importante.

Companiile înțeleg din ce în ce mai mult importanța tehnologiei în organizația viitorului, alegând să o utilizeze pentru a simplifica procesele. În cadrul departamentului HR, prin digitalizarea datelor și automatizarea fluxurilor de lucru se eliberează timp prețios, ce poate fi folosit pentru activități mai puțin repetitive și care aduc mai multă valoare oamenilor și business-ului în general.

Toate aceste schimbări conduc, printre altele, la o abordare diferită a gestionării resurselor umane. Noul HR își pune deja de ceva timp problema cum să se concentreze și pe managementul talentelor, nu doar pe administrarea personalului, în timp ce departamentul își conturează o poziție strategică în cadrul organizației, mai degrabă decât funcțională.

În mod firesc, apar roluri noi în cadrul departamentului HR – iar astăzi vom trece în revistă două dintre acestea: HR Business Partner și Talent Aquisition Specialist (sau Manager).

HR Business Partner

Titlulatura de HR Business Partner s-a impus odată cu realizarea rolului strategic pe care departamentul de resurse umane ar trebui să-l dețină în cadrul organizației.

Titularul unei asemenea poziții este un profesionist HR experimentat, ce va lucra direct cu liderii organizației pentru a contura o strategie de resurse umane care să susțină obiectivele companiei în mod consecvent, pe orice interval de timp, și să alinieze componenta umană a organizației cu misiunea, viziunea și valorile firmei.

Rolul de HR Business Partner apare din ce în ce mai des în cadrul organizațiilor, pe măsură ce leaderii conștientizează importanța concentrării asupra oamenilor din cadrul organizației. Practic, un HR Business Partner este mai degrabă un consultant ce lucrează alături de managementul de top pentru a alinia zona de HR cu obiectivele mari de business ale companiei decât un HR Manager în sensul tradițional al cuvântului.

Acesta ar trebui să fie un bun comunicator și analist, să înțeleagă mediul de business în care activează compania, putând analiza datele existente ce vor constitui baza strategiei conturate pentru viitor – fiind axat mai degrabă pe strategii decât pe detalii operaționale și administrative.

Talent Aquisition Specialist sau Manager

Rolul unui Talent Aquisition Specialist sau Manager este acela de a recruta profesioniști ai domeniului în care activează, persoane cheie, cu potențial, ce vor fi mai departe susținute pentru a-și aduce aportul la dezvoltarea organizației.

Talent Aquisition Manager-ul va lucra alături de echipa de HR pentru a identifica profilele, persoanele și canalele de recrutare potrivite pentru fiecare poziție. În funcție de strategia de promovare proprie fiecărei companii, cei care se ocupă de Talent Aquisition pot identifica inclusiv talente din cadrul companiei ce se potrivesc unor poziții noi.

O persoană proactivă, cu abilități de “vânzare” a unei poziții dar și capacitatea de a asculta și lua în considerare așteptările și nevoile ambelor părți interesate – candidatul și manager-ul angajator, Talent Aquisition Managerul trebuie să poată estima care vor fi nevoile viitoare de recrutare ale companiei și își va construi o rețea cât mai diversificată de surse de recrutare și canale de comunicare cu candidații: nu doar site-uri de profil și job-board-uri, ci și social media, târguri de carieră, recomandări interne, pagini de carieră… În timp, o comunicare închegată, coerentă, într-un limbaj și pe un ton care transmit valorile companiei, va contribui și la crearea unui branding de angajator solid, creând un “cerc virtuos” care să inspire noi candidați să vină către companie.

Nu în ultimul rând, o recrutare bine făcută, cu un matching bun între așteptările candidatului și cerințele organizației va ușura procesul de onboarding, sporind considerabil șansele de integrare rapidă a noului coleg.

Sincron HR Software, platforma integrată ce susține compania viitorului

O soluție software de management al resurselor umane, așa cum este Sincron HR Software, se va dovedi un instrument prețios atât pentru un HR Business Partner, cât și pentru un Talent Aquisition Manager.

HR Business Partner-ul va avea nevoie de informații relevante, bazate pe accesul la date și utilizarea de rapoarte performante, pentru a putea stabili obiectivele propriului departament și pentru a contura strategia de resurse umane care să susțină atingerea obiectivelor la nivelul întregii companii.

Un instrument prețios în acest sens ar fi utilizarea unei platforme integrate de resurse umane cu o funcționalitate de HR Analytics. Sincron HR Software include o asemenea funcționalitate, utilizând unul dintre instrumentele de business intelligence de top la nivel mondial – Power BI de la Microsoft. Datele stocate în aplicația de resurse umane sunt astfel integrate, facilitând obținerea unor prețioase insight-uri de business.

Dacă vorbim despre un Talent Aquisition Manager, întreg procesul de recrutare, de onboarding și integrare a noilor angajați poate fi susținut de un HR software performant.

Beneficiile indirecte există și ele: chiar dacă Talent Aquisition Manager-ul nu are atribuții în zona de administrare a personalului, un program de calcul al salariilor sau unul de pontaj vor elibera din timpul colegilor din departament, aceștia putând colabora mai bine sau reorganiza task-urile. În plus, informațiile din toate ariile de HR vor fi centralizate, formând o bază de date completă și de calitate pentru extragerea de informații de business de încredere.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dumneavoastră!
Introduceți aici numele dumneavaostră.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.