Connect with us

Eurovision

Eurovision, de la prima editie pana in prezent – Povestea Eurovision 2013 – Danemarca, ultima castigatoare a ESC, cu celebra Emmelie de Forest

Avatar

Published

on

Concursul Muzical Eurovision 2013 a fost cea de-a 58-a ediție a Concursului Muzical Eurovision. Această ediție s-a desfășurat în Malmö, Suedia, ca urmare a câștigării ediției precedente de către Loreen cu piesa „Euphoria”.

În 2013, câștigătoarea a fost Danemarca, reprezentată de Emmelie de Forest cu piesa „Only Teardrops”, care a acumulat 281 de puncte. Sveriges Television (SVT) a ales să organizeze evenimentul în Malmö Arena, după evaluarea mai multor săli de pe teritoriul Suediei. Semifinalele au avut loc pe 14 și 16 mai 2013, iar finala, pe 18 mai 2013. Au participat 39 de țări, Armenia revenind după o pauză de un an, iar Bosnia și Herțegovina, Portugalia, Slovacia și Turcia retrăgându-se. Evenimentul a fost prezentat de actrița de comedie Petra Mede.

Pentru prima oară în 20 de ani, nicio țară din fosta federație iugoslavă nu s-a calificat în finala Concursului Muzical Eurovision.

Pe 8 iulie 2012, Sveriges Television (SVT) a anunțat că Malmö Arena este sala în care urma să se țină Concursul Muzical Eurovision 2013. Aceasta este cea de-a cincea ocazie cu care Suedia a găzduit concursul și a doua oară când s-a desfășurat în Malmö.

În noaptea finalei concursului din 2012, președintele consiliului de administrație al SVT, Eva Hamilton, a afirmat că urmau să fie luate în considerare arene din Stockholm, Göteborg și Malmö pentru o decizie finală asupra locului de desfășurare a ediției din 2013. Arena folosită cu ocazia precedentei victorii suedeze, Globen Arena, nu a fost folosită pentru Concursul Muzical Eurovision, fiindcă existau deja aranjamente ca ea să găzduiască Campionatul Mondial de Hochei pe Gheață din 2013.

Ziarul suedez Expressen a sugerat ca SVT să organizeze semifinalele în Göteborg și Malmö, cu finala la Solna, în Friends Arena. Ideea a fost respinsă de SVT din cauza complicațiilor logistice care ar fi putut rezulta și a anunțat că toate cele trei spectacole urmau să se țină în același oraș.

Pe 20 iunie 2012, s-a anunțat că Göteborg s-a retras din cursă, din cauza obligației de a găzdui Expoziția de Cai de la Göteborg. Au existat și dubii că ar fi putut fi puse la dispoziție destule camere de hotel, din cauza faptului că mai multe evenimente importante au loc în Göteborg în luna mai 2013.

Următoarele orașe au rezervat săli de spectacole și camere de hotel în speranța de a găzdui Concursul Muzical Eurovision 2013: Malmo, Solna si Goteborg.

SVT și-a exprimat dorința de a găzdui concursul într-o sală puțin mai mică decât în anii precedenți, iar acesta a fost unul dintre factorii care au determinat Sveriges Television să aleagă Malmö Arena. Producătorul executiv al Concursului Muzical Eurovision 2013, Martin Österdahl, a declarat pentru presa suedeză că nu a fost de acord cu decizia țărilor-gazdă precedente de a organiza competiția în arene din ce în ce mai mari, afirmând că el și SVT voiau ca ediția din 2013 să fie „mai intimă și personală”. Conform SVT, și Uniunea Europeană de Radio-Televiziune își dorea ca ediția din 2013 să fie „la scară mai mică”, din cauza costurilor din ce în ce mai mari ale concursurilor precedente.

Combinarea rezultatelor în urma evaluării de către juriu și de către public a suferit schimbări care au fost detaliate în regulile oficiale ale concursului din 2013. Pentru oricare țară votantă, fiecare membru al juriului a trebuit să își facă un clasament al tuturor cântecelor participante, în afară de cel ce reprezinta țara respectivă. Rezultatele tuturor membrilor acestei țări au fost combinate pentru a produce un clasament complet, de la primul până la ultimul loc. Într-o manieră similară, rezultatele televotului au fost interpretate, de asemenea, ca un clasament complet, luându-se în considerare întregul rezultat, nu numai primele zece poziții, ca în anii precedenți. Din combinarea celor două clasamente complete (cel al juriului și cel al publicului) a rezultat clasamentul final al țării respective. Țara aflată pe primul loc în clasamentul final a primit 12 puncte, cea de-a doua, 10 puncte, cea de-a treia, 8 puncte, cea de-a patra, 7 puncte ș.a.m.d., cea de-a zecea primind un singur punct.

Începând din 2013, există și o aplicație oficială pentru smartphone-uri, care permite utilizatorilor să voteze de pe telefoanele mobile fără să compună singuri un SMS. Reprezentantul țării votate îi va mulțumi utilizatorului imediat printr-un mesaj preînregistrat. Tariful pentru un SMS trimis de aplicație și unul trimis manual este același.

Sarah Dawn Finer a apărut în toate cele trei spectacole în segmente preînregistrate menite să prezinte Suedia din perspectiva personajului comic Lynda Woodruff. „Lynda” a prezentat voturile din partea Suediei în cadrul concursului precedent, desfășurat în Baku. Fotbalistul Zlatan Ibrahimović a apărut în cadrul numărului de deschidere al finalei printr-un mesaj preînregistrat, în care le-a urat privitorilor bun venit în Malmö, orașul lui natal. Reprezentantul Suediei la Concursul Muzical Eurovision 2011, Eric Saade, a fost corespondentul din camera verde în timpul finalei.

Pe 17 octombrie 2012, producătorul executiv, Martin Österdahl, a declarat pentru ziarul suedez Dagens Nyheter că SVT plănuia să aibă un singur prezentator în 2013, nu doi sau trei ca în anii precedenți. Ocazia precedentă cu care a existat un singur prezentator a fost în 1995, când Mary Kennedy a prezentat singură concursul. Pe 28 ianuarie 2013, în cadrul unei conferințe de presă, SVT a anunțat că evenimentul urma să fie prezentat de Petra Mede, prezentatoare și actriță de comedie suedeză.

Identitatea vizuală a Concursului Muzical Eurovision 2013 a fost realizată de agenția de branding Happy F&B, cu sediul în Göteborg. Sigla concursului este un fluture multicolor care reprezintă unitatea, diversitatea și fericirea. Ideea de a folosi un fluture pornește de la conceptul de teorie a haosului, numită și efect de fluture, conform căreia un lucru minor precum bătaia aripilor unui fluture poate avea consecințe majore, precum crearea unui uragan. Accepția folosită de organizatori este că lucrurile mici pot crea mișcări mari și puternice, cum este cazul Concursului Muzical Eurovision.

SVT a anunțat pe 19 februarie 2013 că filmulețele dinaintea fiecărui cântec urmau să aibă în prim-plan soliștii în țările lor, pentru a da telespectatorilor șansa să îi cunoască pe artiști în afara numărului muzical de trei minute. Acest lucru este contrar tradiției recente, conform căreia aceste filmulețe conțineau frânturi de viață în interiorul țării sau al orașului ce găzduiește concursul. Clipurile au fost produse de compania Camp David.

Grafica utilizată în cadrul transmisiunilor în direct a fost realizată de compania Brokendoll. La ea a contribuit și studioul de efecte vizuale suedez Swiss International, care a realizat animațiile fluturilor colorați în culorile steagurilor țărilor participante.

La 11 iulie 2012, producătorul concursului, Christer Björkman, a sfătuit fanii să nu cumpere biletele care erau în circulație în acea perioadă și să aștepte până la apariția biletelor oficiale, fiindcă deciziile necesare cu privire la planul scenei și al locurilor nu fuseseră încă luate. Primele bilete oficiale au fost puse în vânzare pe 26 noiembrie 2012.

Sponsorii oficiali principali ai concursului au fost compania principală de telecomunicații din Suedia, TeliaSonera, și compania germană de cosmetice Schwarzkopf. Competiția a fost sponsorizată și de companiile IsaDora, ICA și Tetra Pak.

Tragerea la sorți pentru împărțirea țărilor în semifinale a avut loc pe 17 ianuarie 2013 în vechea clădire a primăriei orașului Malmö și a fost realizată de Pernilla Månsson Colt și Josefine Sundström.

Procedura a fost următoarea: țările participante, excluzând țările calificate automat în finală (Franța, Germania, Italia, Regatul Unit, Spania și Suedia), sunt împărțite în 5 urne, pe baza obiceiurilor lor de votare în edițiile trecute ale concursului, după care sunt repartizate 16 țări în prima semifinală, din 14 mai 2013, iar celelalte 17, în cea de-a doua semifinală, din 16 mai 2013. De asemenea, se decide în care jumătate vor participa acestea și în care semifinală votează fiecare dintre țările calificate automat.

Iata clasamentul editiei –

1. Danemarca – Emmelie de Forest „Only Teardrops”
2. Azerbaidjan – Fərid Məmmədov „Hold Me”
3. Ucraina – Zlata Ognevici „Gravity”
4. Norvegia – Margaret Berger „I Feed You My Love”
5. Rusia – Dina Garipova „What If”
6. Grecia – Koza Mostra și Agathon Iakovidis „Alcohol Is Free”
7. Italia – Marco Mengoni „L’essenziale”
8. Malta – Gianluca Bezzina „Tomorrow”
9. Olanda – Anouk „Birds”
10. Ungaria – ByeAlex „Kedvesem”
11. Moldova – Aliona Moon „O mie”
12. Belgia – Roberto Bellarosa „Love Kills”
13. Romania – Cezar „It’s My Life”
14. Suedia – Robin Stjernberg „You”
15. Georgia – Nodi și Sophie „Waterfall”
16. Belarus – Aliona Lanskaia „Solayoh”
17. Islanda – Eyþór Ingi „Ég á líf”
18. Armenia – Dorians „Lonely Planet”
19. UK – Bonnie Tyler „Believe in Me”
20. Estonia – Birgit Õigemeel „Et uus saaks alguse”
21. Germania – Cascada „Glorious”
22. Lituania – Andrius Pojavis „Something”
23. Franta – Amandine Bourgeois „L’enfer et moi”
24. Finlanda – Krista Siegfrids „Marry Me”
25. Spania – ESDM „Contigo hasta el final”
26. Irlanda – Ryan Dolan „Only Love Survives”

Iata piesa castigatoare –

Comentarii

Eurovision

Iată piesele participante la Eurovision 2020 partea a doua

Avatar

Published

on

Dragi cititori Radar, o altă sâmbătă, un alt weekend de finale naționale pentru ediția 2020. Voi continua, așadar, prin a vă prezenta încă patru piese confirmate pentru Eurovision 2020.

 

Voi începe cu prietenii noștri din Italia, care și-au desemnat reprezentantul prin prestigiosul festival de la San Remo.

Diodato va cânta piesa „Fai Rumore” pentru Italia la Rotterdam. Este o baladă clasică, puternică care transmite mesajul de iubire chiar și fără să cunoaștem limba. Piesa depășește cele trei minute alocate, dar RAI a precizat că aceasta va fi modifcată pentru a se încadra în regulament.

Piesa este foarte plăcută și sunt sigur că Italia, calificată automat în marea finală, va avea un rezultat bun în mai. Ce părere aveți?

 

https://www.youtube.com/watch?v=yFr8xbkvFLc

 

Norvegia este prima țară scandinavă care a introdus anul acesta votul exclusiv online, iar internetul norvegian a avut aseară un colaps datorat numărului imens de accesări. A fost o luptă strânsă, dar în final s-a decis ca Ulrikke să poarte steagul norvegian în Olanda. Piesa „Attention” este foarte puternică și sensibilă și va avea parte de multe voturi de la televoting și jurii. Sunt sigur că dacă se va lucra mai mult la partea de staging Ulrikke are șanse mari la top 5 sau chiar la trofeu. Casele de pariuri o văd deja în top cinci, fiind în urcare. Nota 10, Norvegia pentru alegerea muzicală.

 

Lituania a ales aseară o piesă foarte interesantă care se bucură deja de apreciere la nivel internațional. Este într-adevăr un moment artistic de la unghiurile de filmare, compoziție, tempo, mișcare scenică și versuri, iar piesa este radio friendly și ne transmite o stare bună. Cu siguranță vom vedea Lituania printre finaliste cu un rezultat bun anul acesta. Ne place!

 

 

Armenia a ales-o aseară pe Athena Manaokian. Avem o Beyonce pe scenă cu piesă care are potențial. Ceea ce nu a fost okay este sunetul. Athena are totuși timp să învețe piesa, să meargă la canto și să ne demonstreze că se poate. Este un act artistic complet. Avem RnB, avem corecgrafie și o fată superbă. Sunt optimist pentru șansele Armeniei anul acesta deși se anunță o semifinală foarte foarte dificilă. Până atunci să ne bucurăm de muzică și fie ca cel mai bun să câștige.

La aici un link și aștept comentariile voastre. A făcut Armenia o alegere bună?

 

https://www.youtube.com/watch?v=Hxh311X0umg

 

Analiza Radar se încheie aici și voi face alt material pe măsură ce alte piese vor fi confirmate. O săptămână superba!

 

 

Comentarii

Continue Reading

Eurovision

Roxen, reprezentanta României la Eurovision – hot topic în ţară şi străinătate

Avatar

Published

on

Foto Credit: TVR

Încă de marţi seară, imediat după difuzarea, pe TVR1, a ediţiei Destinaţia Eurovision în care a fost dezvăluit artistul ales pentru a reprezenta România la Eurovision, reacţiile au început să apară atât pe social media, cât şi în presa română şi internaţională.

Ştirea că România merge cu Roxen la Rotterdam a “explodat” în următoarele două zile, mai precis în 12 şi 13 februarie, când sute de articole au apărut pe toate mediile de comunicare, din ţară şi din străinătate. Acestora li se adaugă numeroasele postări, reacţii şi vizualizări pe Facebook, Instagram şi YouTube, care demonstrează că şi în mediul virtual, Roxen este subiectul momentului. Un exemplu în acest sens este site-ul oficial EBU, www.eurovision.tv unde prezentarea lui Roxen a ajuns pe locul doi în topul celor mai vizionate materiale.  

Pe parcursul celor două zile, peste 200 de ştiri despre Roxen au apărut în presă, în cele mai diverse limbi (română, engleză, germană, franceză, rusă, spaniolă, ebraică, greacă, portugheză, azeră, italiană, poloneză, cehă, croată, daneză, norvegiană, suedeză, lituaniană şi altele), informaţia fiind preluată pe site-uri specializate în concursul Eurovision, pe radiouri de cele mai diverse genuri – naţionale, regionale sau internaţionale, cu emisie tradiţională sau doar pe net, de muzică sau cu profil general, pe posturile de televiziune generaliste sau de nişă, din ţară şi străinătate. Precum șşi pe site-urile comunităţilor de fani Eurovision (OGAE) sau pe diversele lor conturi de social media.

Publicul din ţară şi din străinătate a preluat ştirea în limba română de la presa centrală sau din cea care acoperă diverse zone sau oraşe ale ţării (Maramureş, Moldova, Oltenia, Prahova, respectiv  Botoşani, Suceava, Cluj, Dej, Iaşi, Constanţa, Sighet, Turda, Arad,  Deva, Hunedoara, etc), de  la presa din Republica Moldova, dar şi de pe site-urile de ştiri în limba română din afara ţării.

Presa în alte limbi decât româna a acoperit Europa aproane în totalitate, dar şi o bună parte din Asia şi Orientul Mijlociu, cele mai multe ştiri despre alegerea României la Eurovision fiind publicate în Spania, Franţa, Portugalia, Italia, Belgia, Olanda, Suedia şi Marea Britanie.

În aceste ţări “a plouat” cu ştiri din România: despre artista aleasă (http://www.eurovision-austria.com/roxen-singt-fuer-rumaenien-in-rotterdam/, https://www.schlagerpinglan.se/blog/2020/02/11/roxen-for-rumanien-2020/, http://vertele.eldiario.es/noticias/Rumania-Roxen-Representante-Eurovision-2020_0_2203879630.html), despre melodiile care au făcut-o cunoscută în lume ( https://escbubble.com/2020/02/roxen-will-represent-romania-at-eurovision-2020/ ““Ce-ti Canta Dragostea” is also a big hit from her in Romania, with over 8 millions views so far.”

https://eurovoix.com/2020/02/11/romania-roxen-selected-for-eurovision-2020/“Roxen released her first single in November last year “Ce-ti Canta Dragostea” which has gone on to be viewed on YouTube over 8 milion times.”), până la întrebarea pe care acum o pune toată lumea: “Ce melodie va fi cântată?”„¿Qué canción cantará Roxen en ‘Eurovisión 2020’? (https://okdiario.com/happyfm/roxen-representara-rumania-eurovision-2020-5159562) “Which song will she sing? (https://eurovision.tv/story/new-selection-process-for-romania-eurovision-2020)

Iar răspunsul îl vom afla parţial la Destinaţia Eurovision de pe TVR 1 imediat după Telejurnal şi parţial pe 21 februarie, când vor fi făcute publice cele 5 melodii candidate în Selecţia Naţională.  Însă, pe 1 martie, TVR şi Roxen vor oferi fanilor din întreaga lume cel mai frumos mărţişor muzical, la finalul spectacolului de la Buzău, în momentul în care va fi anunţat rezultatul votului publicului şi al Juriului Naţional.

Comentarii

Continue Reading

Eurovision

Iată piesele participante la Eurovision 2020, Partea I

Avatar

Published

on

Dragi cititori Radar de Media, mă bucur să dau startul noului sezon Eurovision. Voi începe astăzi, aşa cum v-am obișnuit pe cei mai fideli dintre voi să vorbesc despre piesele participante în ediția 2020.

 

Îneepem să amalizăm trei țări care și-au ales deja reprezentanții pentru cea de-a 70-a ediție a festivalului muzicii europene.

Letonia și-a ales weekendul trecut reprezentanta. Este vorba despre Samata Tina, o cântăreață experimentată în Letonia. Samata este la a șasea încercare de a-și reprezenta țara la Eurovision. Piesa „Still Breathing” este foarte interesantă. Avem pe de o parte vocea puternică și convingătoare a Samantei, iar în prim-plan, aș spune, refrenul destul de catchy și stilul foarte actual, dar refrenul este cântat în integritate de vocalistele din spatele ei.

Ceea ce as vrea subliniez este că atât jurații, cât și publicul larg ce votează în semifinale si finalele concursului au șansa la o singură ascultare, respectiv trei minute în care piesa să-i convingă să fie votată. Deși e combinație interesantă, piesa letonă nu are acest prim impact puternic. Cu toate astea, șansele de calificare ale Letoniei sunt momentan mari, cea de-a doua semifinală fiind predominată de tări cu un istoric de calificare mediu sau redus. Rămâne de văzut. Vă las linkul și astept comentariile voastre.

 

 

Australia și-a ales reprezentanta tot weekendul trecut. Ea se numește Montaigne și cu piesa ei, „Don’t Break Me” este pregătită să cucerească Europa. Refrenul piesei sale, spre deosebire de letonă, te prinde puțin mai repede, dar nu aș încadra-o în piesele bune.

Australia s-a bucurat în ultimii cinci ani de rezultate foarte bune în concurs, având un procentaj de 100% la calificarea în finală. Piesa lui Montaigne este foarte artistică, vă rog să observați look-ul ei original și partea coregrafică, dar din punct de vedere muzical sunt sigur că nu se va bucura de un succes imens. Engleza ei nu este pe înțelesul tuturor, mai ales la începutul piesei. Asul pe care Australia îl are în mânecă este un staging lucrat întotdeauna foarte bine, cu un buget alocat imens, iar acest lucru poate ridica foarte mult și o piesă slabă.

 

 

Spania, prietena noastră vine anul acesta cu o selecție internă, pop star-ul spaniol Blas Canto fiind selectat direct de TVE. Este desigur o piesă în limba spaniolă. Pot aprecia că piesa este lucrată foarte bine, iar backing vocals-urile susțin mult piesa. Blas are un timbru plăcut și cel puțin știm că poate duce live-ul la bun sfârșit.

Universo este o piesa mediocră, dar reprezintă foarte bine gusturile spaniolilor. Țara este calificată automat în finala de la Rotterdam, dar din nefericire Spania se chinuie să ajungă măcar în top 10 în finale nebucurându-se de voturile celorlalți europeni. Este oricum o îmbunătățire față de anii trecuți și sunt sigur că vor lua un loc decent dacă pun la punct partea de staging, care în ultimii ani a ajuns să facă 50% din rezultatul unei țări. Îi tinem pumnii pe 16 mai.

 

 

Acestea au fost primele trei piese confirmate pentru Eurovision 2020. Mai există trei, dar versiunile finale ale pieselor vor fi publicate anterior. Eu împreună cu Radar vă las să le ascultați și să ne spuneți părerea voastră în rubrica de comentarii și voi reveni cu următoarele piese pe măsură ce ele ne vor fi dezvăluite.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Publicitate

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0