Connect with us

BUSINESS

Evoluția industriei pariurilor în România ultimelor două decenii

Published

on

 

Operatorii online, care reprezintă în ziua de astăzi cea mai importantă parte a industriei pariurilor sportive din România, sunt doar exponenții unui proces de evoluție început în urmă cu aproape două decenii.

Pe fondul deschiderii românilor față de pariuri, această evoluție a fost favorizată în primul rând de progresul tehnologic. Se poate spune că au fost opt etape mai bine delimitate de tranziție de la „anticul” Pronosport la posibilitatea de a paria de oriunde, oricât și, mai ales, pe aproape orice.

1. Pronosport-ul de pe timpul lui Ceaușescu

Pronosport-ul de dinainte de 1989 a reprezentat mult timp unica soluție ca microbiștii să câștige bani din pariurile sportive. Încă se mai poate juca la Pronosportul clasic, în agențiile Loteriei Române. Pe un formular sunt 13 meciuri, iar jucătorul trebuie să ghicească rezultatul: 1, X sau 2. Erau și sunt trei categorii de câștig, în funcție de numărul de pronosticuri corecte.

2. Apariția agențiilor de pariuri terestre

Apariția agențiilor de pariuri terestre a reprezentat o adevărată revoluție. Microbiștii aveau ocazia să consulte oferta printată pe foi prinse cu pe un panou, își notau pe un bilețel numărul meciului și selecția aleasă, apoi stăteau la coadă și dictau biletul celui/celei de dincolo de geamul ghișeului. Încă de la început a existat taxa de 5% din miză. Întrucât calculatoarele conectate la Internet reprezentau o raritate, pariorii urmăreau rezultatele în timp real pe teletextul televizoarelor.

3. Oferta apare pe Internet

Următorul pas: o dată că răspândirea Internetului, pariorii au putut accesa site-urile caselor de pariuri, unde puteau vedea oferta, deci aveau posibilitatea să își facă biletele înainte de a ajunge în agenție. Această facilitate îi ajuta să scutească mult timp. O singură persoană, de exemplu, era „delegată” să depună biletele mai multor colegi de birou.

4. Primele case de pariuri online

Etapa care a pus bazele „exploziei” industriei a fost cea în care pariurile sportive au trecut în online. Inițial, oferta nu era foarte bogată, iar majoritatea site-urilor era în limba engleză, dar posibilitatea de a paria oricând, fără a pleca de acasă, i-a făcut pe mulți microbiști să experimenteze din curiozitate acest hobby, apoi să devină pariori constanți

5. Ofertă tot mai bogată, apar pariurile live

Oferta caselor de pariuri online s-a diversificat cu timpul atât ca număr de ligi pe care se putea juca, cât și ca număr de opțiuni de pariere. Trăirile și adrenalina generată de pariuri sunt duse la un nou nivel o dată cu apariția platformelor live. Grafica nu era atât de performantă și nici nu se transmiteau meciuri în streaming video.

6. Apariția comunităților de pariori online

Treptat, s-au format comunitățile de pariori live, având ca puncte centrale de întâlnire diversele forumuri. Se vorbea, ca și în prezent, despre cele mai bune case de pariuri online, despre strategii de pariere, despre cote, despre conturi blocate ș.a.

7. Piața este reglementată legal

Peste un milion de români, adică 5% din populație, pariau constant la începutul anului 2014. Pe acest fond, a luat naștere Oficiul Național pentru Jocurile de Noroc, care a avut misiunea de a urmări ca operatorii de pe piața din România să respecte noile prevederi legislative, adică să își ia licența de funcționare în țara noastră. Românii nu mai aveau voie să joace pe orice site de pariuri din lume, ca până atunci, ci numai pe site-urile agențiilor de pariuri online care funcționau legal. Numărul acestora nu era foarte mare, iar mulți dintre operatori erau necunoscuți majorității pariorilor.

8. Pariurile mobile, ultima frontieră

Între timp, în ultimii patru ani, piața pariurilor sportive s-a stabilizat. Operatorii online s-au perfecționat din toate punctele de vedere, de la ofertele foarte bogate la diverse facilități precum funcția CashOut și la platformele de streaming live pe care se transmit zeci de mii de meciuri anual.

Pariorul are de unde să aleagă: sunt destule agenții online pe piață, dintre care 4-5 comparabile cu cele bune de afară. Diferența se face deja la detalii, iar concurența este foarte dură. Ultimul câmp de luptă este reprezentat de pariurile mobile, studiile indicând faptul că tot mai multe pariuri sunt plasate din mers.  Operatorii se întrec în aplicații care mai de care mai performante, care permit să pariezi de oriunde, oricând, prin doar câteva atingeri de ecran.

Din punctul de vedere al pariorului, această evoluție este sinonimă cu creșterea senzațională a șanselor de câștig: nu mai este nevoie să ghicească 13 rezultate pentru a câștiga, nici măcar 8, nici măcar 6, nici măcar 4. Este suficient să aibă un singur pronostic corect, pe un bilet individual.

Lasa un comentariu aici!

Str. Delea Veche, nr.24, copr D, et.4, Sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presa, informari si alte materiale va rugam sa ne contactati pe e-mail.

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

BUSINESS

Balerinii – incaltamintea prietenoasa cu picioarele

Published

on

 

Femeile pot face foarte multe sacrificii doar de dragul de a arata bine. Iar de cele mai multe ori, unul dintre cele mai mari sacrificii este legat de alegerea incaltamintei. Practic, acestea renunta la confortul picioarelor doar de dragul unei perechi de pantofi care se va dovedi a fi chinuitoare doar dupa cateva ore de purtare continua.

Atunci cand te-ai saturat de pantofii cu toc care, desi au o eleganta ce nu poate fi contestata, sunt foarte obositori, balerinii se dovedesc a fi incaltamintea cea mai prietenoasa. Drept urmare, suntem de parere ca fiecare femeie ar trebui sa aiba in gardeorba cel putin o pereche de balerini dama. Acestia nu numai ca te vor ajuta sa te bucuri de mai mult confort pentru picioare, ci iti vor oferi totodata un look feminin. Se remarca cu un plus de comoditate si cu o versatilitate incantatoare!

O varianta de rezerva salvatoare!

Balerinii reprezinta, credem noi, o varianta de rezerva pe care ar trebui sa o avem mereu la indemana. Desigur ca nu poti merge la un eveniment elegant cu balerini in picioare, insa asta nu inseamna ca trebuie sa porti pantofii cu toc in cea mai mare parte a timpului.

Pentru momentul in care te intorci spre casa, ar trebui sa ai in geanta o pereche de balerini cu ajutorul carora picioarele sa scape de stresul acumulat in timpul zilei in care ai purtat pantofi cu toc.

Impreuna cu echipa de la Tocmania am decis sa pregatim un ghid despre alegerea balerinilor. Afla si tu cum poti sa-ti achizitionezi mereu balerini de calitate, frumosi si comozi la cel mai bun pret. Iata care sunt aspectele pe care ar trebui sa le urmaresti si tu:

Materialul balerinilor

Un prim detaliu pe care trebuie sa il ai numaidecat in vedere este materialul din care au fost confectionati balerinii. Este important sa tii cont de acest lucru numaidecat deoarece de materialul balerinilor depinde look-ul acestora, comoditatea dar si rezistenta pe care o ofera. Iar optiuni sunt o multime!

Poti alege o pereche de balerini din piele naturala care, desi sunt mai scumpi, au un look foarte elegant dar si o rezistenta superioara, sau la fel de bine poti opta si pentru o pereche de balerini din piele ecologica.

Optiunea cea mai ieftina este reprezentata de balerinii din material textil, care au si o comoditate aparte. Sunt usor de curatat si de ingrijit, iar aspectul lor este unul foarte dragut.

Forma

Forma balerinilor reprezinta un alt detaliu de care ar trebui sa tii cont atunci cand doresti sa iti achizitionezi o noua pereche de balerini pe care sa ii porti cat mai mult.

Mai exact, este vorba despre forma varfului balerinilor. Acesta poate rotunjit sau alungit, iar forma ar trebui sa o alegi in functie de tipul picioarelor tale. Look-ul balerinilor alungiti este mai elegant si chiar office, in timp ce balerinii cu varf rotunjit exceleaza la capitolul confort.

Cu toate acestea, balerinii cu varf rotunjit sunt considerati a fi demodati, asa ca ar trebui sa te orientezi catre modelele cu varf ascutit.

Aspect

Putine sunt persoanele care isi aleg o pereche de incaltaminte tinand cont strict doar de confortul pe care aceasta il ofera. Acest lucru este valabil si in cazul balerinilor.

Pe Tocmania vei gasi o gama foarte diversificata de modele de balerini, iar alegerea o vei face tinand cont de propriile gusturi in primul rand. Exista balerini clasici, foarte simpli dar placuti, dar si balerini moderni si eleganti. Materialul conteaza foarte mult atunci cand vorbim despre design.

Nu alerga numaidecat dupa ultima moda, deoarece o pereche de balerini care sunt la moda acum, pot fi demodati anul viitor. In acelasi timp, simplitatea nu se demodeaza niciodata. Balerinii accesorizati sunt, de asemenea, foarte atragatori dar si versatili. Culorile neutre sunt mai mereu in voga, asa ca o pereche de balerini in nuanta neutra s-ar putea dovedi a fi o alegere foarte inspirata.

Tinand cont de toate aceste sfaturi simple dar practice, vei reusi sa iti gasesti o pereche de balerini confortabili dar si cu un aspect atragator, impreuna cu care sa formezi outfit-uri foarte chic.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

Fotografia profesională – necesitate sau lux?

Published

on

 

Chiar dacă știm cu toții că o fotografie valorează cât o mie de cuvinte, de prea multe ori fotografia profesională este tăiată din bugetul de marketing al afacerilor, fiind văzută ca o cheltuială de lux sau ca pe ceva inutil, mai ales când avem în buzunare telefoane inteligente cu propriile camere megapixel. Totuși, fotografia profesională este, fără îndoială, unul dintre cele mai importante elemente care trebuie luate în considerare când demarați orice fel de activitate de marketing – fie conținut pe social media, pentru propriul website, pentru un magazin online sau pentru orice alt scop.

Întâi de toate, fotografia profesională este o definiție a standardelor înalte de calitate. Ori de câte ori un potențial client interacționează cu fotografii de calitate, percepe produsele sau serviciile oferite ca fiind de calitate. În altă ordine de idei, puteți să vindeți cele mai calitative și uimitoare produse, dar dacă fotografia pe care o utilizați este de calitate inferioară, și produsele vor părea a fi inferioare. Mai ales dacă dețineți un magazin online cu produse foarte fin executate, a căror frumusețe stă în detalii, cu atât mai importantă este fotografia care aduce în prim plan finețea execuției.

În al doilea rând, fotografia profesională este incredibil de versatilă și poate fi utilizată în tot felul de medii – fie pe site-ul personal, pe bannere, pe articole promoționale tipărite, în postări sociale sau în articole de blog. Pe de altă parte, fotografiile realizate de amatori sunt adesea prea pixelate  pentru a fi utilizate într-o varietate de scopuri.

Un alt aspect foarte important are legătură cu creșterea traficului pe site-ul propriu. Datele arată că site-urile care dețin fotografie profesională beneficiază cu 90% mai mult trafic spre deosebire de site-urile care nu dispun de fotografii sau care prezintă fotografii de slabă calitate. Imaginile de pe site-urile web contribuie la valoarea globală a SEO, în timp ce etichetele și descrierile lor ajută motoarele de căutare să înțeleagă ce implică site-ul dumneavoastră.

Puteți apela la Studio Foto Timișoara pentru fotografii de calitate superioară, care vă prezintă cu fidelitate povestea afacerii, atrăgându-vă totodată clienți aflați în căutare de calitate, pregătiți să vă răsplătească cu loialitate.

Un fotograf profesional vă poate ajuta să obțineți cât mai multe beneficii pe care le oferă fotografia folosind cea mai bună modalitate de iluminare și capturând subiectul în cel mai bun unghi, dar tot fotograful este cel care vă poate ajuta să surprindeți esența brandului dumneavoastră și să vă stabiliți identitatea de brand, prezentând ceea ce este unic la afacerea dumneavoastră.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

BUSINESS

De ce este bine sa va inregistrati marcile la OSIM

Published

on

 

 

Inregistrarea marcii tale la OSIM este mai mult decat necesara, avantajele fiind multe si variate. Toti cei care au o afacere, cu siguranta doresc o dezvoltare pe termen lung, asa ca este foarte important sa fie realizata inregistrarea marcii la OSIM, deoarece aceasta poate face diferenta.

 

De-a lungul timpului au existat multe situatii in care afaceri cu mare potential si-au pierdut din elan sau chiar au fost nevoite sa-si inchida activitatea tocmai din motivul utilizarii unei marci ce a fost inregistrata de catre o alta companie.

 

Pe langa inregistrarea firmei la Registrul Comertului, procedura care este obligatorie, pentru a putea beneficia de toate avantajele unei marci inregistrate, trebuie sa le faceti o vizita celor de la OSIM dupa cum am mentionat.

 

Fara o inregistare a marcii la OSIM, chiar si denumirea firmei va poate creea probleme, daca aceasta exista deja fie in tara, fie in strainatate, sau ulterior daca apare o alta firma cu aceeasi denumire, dar care a facut toate demersurile pentru a-si inregistra propria marca.

 

Dupa cum am mentionat, inregistrarea marcii, implica si o serie de avantaje precum:

  • Denota profesionalism, inspirand mai multa incredere
  • Se vor evita confuziile ce pot aparea intre produsele sau serviciile oferite
  • Se va evita contrafacerea marcii si concurenta neloiala
  • Investitiile si profiturile din sustinerea si promovare marcii vor fi protejate
  • Veti stii ca firma va fi 100% in legalitate din acest punct de vedere
  • Se poate solicita anularea altor marci identice sau asemanataore marcii tale

 

Acestea sunt doar cateva dintre avantajele de care veti beneficia, lista lor fiind mult mai lunga. Riscurile in caz contrar exista, iar contra unor sume destul de accesibile, putem considera faptul ca printr-o investitie foarte mica, pe termen lung orice firma va putea avea numai de castigat inregistrandu-si marca la OSIM.

 

Fie ca doriti deschiderea unei companii in Singapore, in tara sau in orice alt colt al lumii, inregistrarea marcii este mai mult decat recomandata si bine venita.

 

La prima vedere lucrurile par destul de complicate, insa tot ce trebuie sa faceti pentru o inregistrare a marcii la OSIM, este sa urmati acesti pasi:

  • Stabilirea exacta a tipului marcii pe care vreti sa o inregistrati
  • Completarea unei cereri de inregistrare marca OSIM
  • Achitarea taxei de depunere si taxa de publicare si depunerea cererii la OSIM
  • Achitarea unei taxe de examinare in termen de cel mult 3 luni de la depunerea cererii
  • La final, in cazul in care inregistrarea marcii a fost admisa, aceasta va fi publicata in Buletinul Oficial de Prioritatea Industriala – Sectiunea Marcii fiind inscrisa si in Registrul Marcilor.

 

In cazul in care considerati ca procedeul inregistrarii unei marci pentru firma dumneavoastra este unul anevoios, exista si posibilitatea de a apela la serviciile unui consilier autorizat in proprietate industriala si in acest fel va veti putea asigura ca toti pasii necesari vor fi realizati conform asteptarilor si criteriilor de admitere OSIM.

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement
Advertisement

Trending