Connect with us

BAZAR

Experienţe cinematografice unice: filme de top în format IMAX & 4DX

Avatar

Published

on

 

2015 a fost declarat, la nivel global, anul super-tehnologiei de cinema, după ce IMAX şi 4DX au cunoscut o dezvoltare fără precedent în lume. Iar Cinema City România nu s-a lăsat mai prejos, continuând să îmbogăţească experienţa cinematografică oferită iubitorilor de film, adăugând în portofoliu, alături de sala T IMAX din AFI Palace Cotroceni, şi două săli 4DX – în Bucureşti (Mega Mall) şi Constanţa (City Park Mall).

„În 2015, am pus accent pe experienţa cinematografică totală şi ne-am propus ca, în mai multe săli, spectatorii să devină parte din acţiune şi să trăiască intens întreaga proiecţie. Eforturile de a aduce tehnologia mai aproape de oameni ne-au fost răsplătite din plin, foarte mulţi iubitori de cinema alegând să vadă peliculele preferate în IMAX sau 4DX. Iar 2016 se anunţă a fi un an şi mai spectaculos, cu un număr şi mai mare de filme care vor putea fi urmărite în aceste formate speciale”, a declarat Ioana Ionescu, Marketing Manager Cinema City România.

După ce a ajuns la cifra de 1.000 de ecrane în întreaga lume, IMAX continuă trendul ascendent şi în 2016, printr-o nouă campanie de imagine denumită „ImaxMovies”, care se concentrează pe conexiunea emoţională pe care o au spectatorii cu mersul la cinema. Toate componentele creative ale campaniei spun povestea  IMAX – o companie care iubeşte filmele, pentru oameni care iubesc filmele. IMAX reprezintă experienţa cinematografică supremă, fiind rezultatul pasiunii şi implicării fondatorilor din anii ’70, care continuă şi în zilele noastre. Este expresia absolută a dragostei, pasiunii şi obsesiei pentru filme.

Alături de IMAX, o nouă tehnologie a luat avânt în ultimii câţiva ani: formatul 4DX – o experienţă cinematografică revoluţionară care activează toate cele cinci simţuri. Sala 4DX este dotată cu scaune high-tech mobile şi efecte speciale care includ vânt, ceaţă, fulgere, baloane de săpun, apă, ploaie şi mirosuri, disponibile atât pentru filmele 2D, cât şi pentru cele 3D. Aceste efecte sunt perfect sincronizate cu acţiunea de pe ecran, dând naştere unei experienţe cinematografe memorabile, care face trecerea de la a “vedea” un film la a “trăi” un film. La nivel global, în 2015, aproape 12 milioane de cinefili au văzut filmele dorite în 4DX, ceea ce a transformat respectiva tehnologie într-un motor de încasări de box office, de peste 180 de milioane de dolari.

„Mărimea nu contează – decât când e vorba de un ecran IMAX” a spus Yoda cândva, într-o galaxie foarte, foarte îndepărtată. „Star Wars: Trezirea Forţei”, lansat în decembrie în cinematografele din aproape întreaga lume, a stabilit un record de vânzări de bilete pentru weekendul premierei, cu încasări în valoare de 517 milioane de dolari, urmat de multiple alte recorduri care se adaugă încă zi după zi și încasări globale care au ajuns deja la 1,73 miliarde de dolari, conform forbes.com.

Cei mai mulţi dintre cinefili – tendinţă valabilă şi în România – au ales să vadă al şaptelea episod al seriei pe ecranul enorm şi curbat IMAX, unde imaginile îţi taie răsuflarea, sunetul zguduie pământul, iar imersia e totală, spectatorul devenind parte din acţiune. Producătorii filmului au filmat anumite scene cu camera IMAX şi au pregătit pelicula special pentru a fi vizionată în acest format, despre care regizorul J.J. Abrams spune că este „cea mai tare experienţă cinematografică pentru fanii Star Wars”.

Aşteptările le-au fost răsplătite din plin, pentru că noul „Star Wars” a depăşit, în primele trei săptămâni după lansare, un record global de audienţă la IMAX, încasările fiind de 179 de milioane de dolari, conform forbes.com. Mai mult, şi acum, la peste trei săptămâni de la premiera internaţională, filmul este în continuare vizionat full house în format IMAX. Şi cine să fie mai potrivit să împărtăşească această experienţa unică, de pe cel mai măreţ ecran din galaxie, decât fanii din toată lumea, într-un featurette dedicat, realizat de IMAX: https://www.youtube.com/watch?v=w5lk7KwZ3h4

 

Comentarii

Evenimente

Televiziunea Română a fost premiată la Galele UNITER şi UCIN

Avatar

Published

on

            Televiziunea Română a fost distinsă cu două trofee la Galele anuale organizate de Uniunea Teatrală din România şi de Uniunea Cineaştilor din România.

 

Luni, 21 septembrie, în cadrul celei de-a 48-a ediţii a Galei Premiilor Uniunii Cineaştilor din România (UCIN), filmul „Regina Mamă Elena, Regina celor 4 exiluri”, în regia Cameliei Csiki, a obţinut trofeul pentru Film de Televiziune. Alte două producţii TVR au fost nominalizate în aceeaşi categorie: „1989-Decembrie Roșu”, regia Răzvan Butaru și Cornel Mihalache, respectiv „Arsenie Boca – Adevăr, Mit, Mistificare”, regia Cristina Andrei. Din Juriul Galei Premiilor UCIN 2020 au făcut parte Stere Gulea (câștigătorul marelui premiu de anul trecut), Florin Mihăilescu, Marilena Ilieșiu, Irina Nistor și Dorel Vișan.

Tot luni, peste 250 de artiști, profesioniști din lumea culturală, apropiaţi ai fenomenului teatral, au participat la cea de-a 28-a ediție a Galei Premiilor UNITER, eveniment ce a fost transmis în direct la TVR 1 şi online, pe tvrplus.ro.

Juriul Galei, format din Radu Apostol (regizor), Cosmin Ardeleanu (scenograf), Doru Mareș (critic de teatru), Crina Mureșan (actriță), Cristina Rusiecki (critic de teatru), a decis ca „Manifest. Scrisoare către un prieten şi înapoi către ţară” de Ruxandra Cesereanu, regia Cornel Mihalache, o producţie a Societăţii Române de Televiziune (Casa de Producţie a TVR), să fie distins cu premiul pentru cel mai bun spectacol de teatru TV.

 

În aceeaşi categorie, a mai fost nominalizat şi spectacolul „Furtuna” de William Shakespeare, regia Alexandru Lustig, producție a Societății Române de Televiziune și a Fundației Teatru Contemporan. Felicitări!

 

 

Comentarii

Continue Reading

Film

Anghel Damian este Cel Mai Bun Actor în Rol Secundar, la Gala Premiilor UCIN

Avatar

Published

on

            Anghel Damian a primit luni seară, în cadrul Galei Premiilor UCIN (Uniunea Cineaștilor din România), cea mai importantă organizație profesională a cineaștilor români, premiul pentru cel mai bun actor în rol secundar pentru rolul Prințului Carol din filmul Queen Marie of Romania.

 

Premiile anuale UCIN evidențiază cele mai importante creații cinematografice românești din cursul anului precedent, iar din juriul galei de anul acesta au făcut parte: Stere Gulea (câștigătorul marelui premiu din 2019 pentru filmul Moromeții 2), Florin Mihăilescu, Marilena Ilieșiu, Irina Margareta Nistor și Dorel Vișan.

 

Emoționat și bucuros de primirea acestui premiu important din cariera sa, Anghel a declarat:Întotdeauna am încercat să nu funcționez în logica premiilor, să înțeleg că profesia mea este una unde subiectivismul este firesc și unde e foarte greu să existe ierarhii atât de bine definite. Totuși, oricât aș încerca să nu mă las pradă capcanei unui premiu, este mai mult decât măgulitor să primești aprecierea unui juriu de asemenea calibru. Premiul este unul de echipă și îl împart bucuros cu partenerii de joc, cu regizorul Alexis Cahill, scenariștii Brigitte Drodtloff și Maria-Denise Teodoru și cu producătorul Gabi Antal, care a investit atât de mult în această producție. Cel mai tare mă bucur că după ce a fost atât de iubit de public, filmul Queen Marie of Romania primește și aprecierea breslei. Sper ca acest lucru să ducă la mai multe filme de gen”.

Anul 2019 a fost unul bogat în proiecte de succes și premii pentru Anghel Damian. Pe lângă rolul de excepție din filmul Queen Marie of Romania, extrem de bine primit de public, talentul lui Anghel de scenarist și regizor a fost și este apreciat la marile festivaluri de film din lume, prin intermediul scurtmetrajului Celed, care este proiectat în unele dintre cele mai importante evenimente și competiții cinematografice, dar și prin serialul Vlad, difuzat la PRO TV, în fiecare luni, de la 20:30, unde Anghel este scenarist șef și joacă rolul lui Adrian Anuței.

 

 

 

Comentarii

Continue Reading

Film

Sorry We Missed You / În absența dvs. – cel mai nou film al lui Ken Loach, in cinematografe

Avatar

Published

on

Noul film al consacratului regizor britanic Ken Loach tratează o problemă mai mult decât actuală în contextul pandemiei, despre ale cărei implicații nu se vorbește în buletinele de știri: ”gig economy” – contracte de muncă pe termen scurt, drepturi reduse, muncă flexibilă și intensivă.

 

Ricky, Abby și cei doi copii ai lor locuiesc în Newcastle. Sunt o familie puternică, chiar dacă se zbat în datorii. Rămas fără job, Ricky vede o șansă atunci când se ivește ocazia să fie curier și șofer pe propria sa mașină. Abby, soția sa care este asistentă socială, își vinde mașina pentru a-și ajuta soțul să-și îndeplinească visul. Curând însă, Ricky descoperă că trebuie să dea socoteală firmei de transport care îi repartizează cursele și îi controlează munca și, în final, viața sa și pe cea a familiei.

 

 

Filmul, al cărui scenariu este scris Paul Laverty, colaborator constant al lui Ken Loach, a fost parțial inspirat de cazul șoferului Don Lane, angajat ca liber profesionist, cu mașină proprie, la o firmă britanică de curierat, care a murit în 2018 pentru că, diabetic fiind, a ratat o serie de consultații medicale de teamă că va fi sancționat financiar.

 

“Până acum aveai o slujbă sigură într-o companie sau într-o fabrică și puteai lucra toată viața. Dar acum munca a devenit foarte nesigură aproape pentru toată lu­mea și devine tot mai nesigură cu cât marile corporații se străduiesc să-și reducă costurile, făcându-i tot mai vulnerabili pe oameni. Asta mi-a rămas în minte încă de acum câțiva ani, dar problema a fost de a găsi povestea prin care să o spunem. La un moment dat, Paul a venit cu ideea să reflectăm această temă prin intermediul lup­tei pe care o duce o familie pentru su­praviețuire.

De regulă, oamenii își păstrează încrederea când muncesc, dar când se duc acasă toată presiunea iese la iveală. Începi să te gândești la ce nu poți face, te macină sentimentul de vinovăție că nu mai ești atât de prezent în viața copiilor, îți amintești de datorii. Tensiunea de la muncă, presiunea financiară, faptul că viața de familie nu mai e poate atât de relaxată, că relațiile dintre soți au de suferit (lucrează la ore diferite iar seara sunt epuizați), toate apa­să. Deci acesta a fost scopul: să reflectăm munca din ziua de azi prin intermediul unei familii.” – a declarat Ken Loach într-un interviu în exclusivitatea acordat jurnalistei Iulia Blaga (Suplimentul de cultură).

Sorry We Missed You / În absența dumneavoastră vorbește despre schimbările de pe piața muncii și felul în care acestea ne afectează viața. Din selecția festivalului de la Cannes, pe marile ecrane din România, din 25 septembrie, distribuit de Independența Film.

 

Sorry We Missed You / În absența dumneavoastră va rula în cinematografele din București (Cineplexx Băneasa, Cinema City AFI Cotroceni, Cinema Muzeul Țăranului), Brașov (Cinema One), Cluj (Cinema Victoria), Sfântu Gheorghe (Cinema Arta), Sibiu (CineGold), Târgu Mureș (Cinema Arta).

 

Parteneri media: RFI, Cinemap, Zile și Nopți, FilmSi, Dinfilme.ro, Movienews, Ziarul Metropolis, Munteanu Recomandă.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0