Connect with us

Rețele de socializare

Facebook, o gazdă tot mai întâlnită pentru infracțiunea de amenințare

Redactia Radar de Media

Published

on

Sunt numeroase cazurile când infracțiunile de amenințare, șantaj ori hărțuire sunt materializate prin intermediul rețelelor de socializare sau forumuri, spune un avocat de drept penal.

Cu ajutorul echipei avocatum.ro, am reușit să afăm în ce anume constă infracțiunea de amenințare și care sunt implicațiile legale în cazul săvărșirii acesteia.

 

Pentru început, precizăm că infracțiunea în discuție este reglementată de către art. 206 din Codul penal și reprezintă fapta de a amenința o persoană cu săvârșirea unei infracțiuni sau a unei fapte păgubitoare îndreptate împotriva sa ori a altei persoane, dacă este de natură să îi producă o stare de temere.

Tot cu această ocazie, menționăm că persoanele care au elaborat legislația penală, au omis ori nu au avut intenția să definească noțiunea de amenințare, ceea ce înseamnă că aceasta este folosită în sens obișnuit, și anume de manifestare a intenției de a face rău cuiva.

 

Altfel spus, prin amenințare se înțelege fapta de a inspira unei persoane temerea că este expusă unui pericol.

Pentru ca dintr-o conversație prin intermediul rețelei de socializare să rezulte infracțiunea de amenințare, este necesar, în principal, ca în expunerile utilizatorului Facebook să existe manifestarea de voință materializată prin cuvinte ce aduc atingere libertății tale psihice, prin aceasta din urmă înțelegându-se libertatea ta de a decide, de a lua neîngrădit hotărâri.

 

O altă condiție ce rezultă din textul de lege, pentru a considera îndeplinită săvârșirea infracțiunii în discuție, este ca amenințarea să fie serioasă și credibilă, susceptibilă de a te alarma și de a-ți produce o temere concretă.

Cu privire la acest din urmă aspect, facem o mențiune importantă, respectiv că aprecierea asupra credibilității făptuitorului în săvârșirea infracțiunii nu este raportată la persoana așa-zis vătămată, ceea ce înseamnă că este puțin relevant dacă amenințarea în sine a produs un ecou în conștiința victimei.

Pe de altă parte, precizăm că răul cu care se amenință nu trebuie să constea într-un demers legal, demers pe care cel ce amenință îl are la îndemână împotriva victimei.

 

Acest aspect, însă, se apreciază în funcție de împrejurările cauzei și, bineînțeles, cu sprijinul unui avocat.

Nu în ultimul rând, precizăm că la întrebarea ce remediu au victimele împotriva făptuitorului, în sensul de alegere dintre calea civilă și cea penală, răspunsul este simplu: un litigiu de natură civilă ar fi lipsit de eficiență și impact, aceasta cu atât mai mult cu cât daunele morale se pot solicita și pe calea unui proces penal.

 

Acestea fiind spuse, fie că ești victima unei amenințări, șantaj ori hărțuire, fie că ai auzit despre o asemenea întâmplare împotriva unei persoane apropiate, ia atitudine și nu lăsa fapta nepedepsită.

Cel puțin în cazul infracțiunii de amenințare, organele judiciare nu se pot sesiza din oficiu, ci numai în urma unei plângeri formulate.

 

Comentarii

Str. Delea Veche, nr. 24, corp D, et. 4, sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presă, informări și alte materiale, vă rugăm să ne contactați pe email.

Digital

Minio Studio anunță cel mai mare departament de strategie al unei agenții locale independente

Avatar

Published

on

Minio Studio, agenție de comunicare integrată, își extinde departamentul de strategie, având astfel cea mai mare echipă de strategie a unei agenții locale independente. Din cei 23 de profesioniști ai agenției, 5 sunt dedicați activităților de strategie creativă.

Echipa de Strategie

Noua echipă este una mixtă, formată din specialiști cu expertize complementare.

  • Cristiana Pană conduce departamentul din poziția de Head of Strategy & Growth. Cu peste 7 ani de experiență, Cristiana aduce un mix magic între gândire logică, creativitate și empatie, care se traduce într-o viziune strategică integrată.
  • Ilinca Văleanu, Integrated Communication Manager, are un rol activ în a seta direcția corectă a campaniilor agenției, pornind de la obiective pe care le monitorizează pe tot parcursul proiectului.
  • Andrada Ionescu, Junior Digital Strategist, este un exponent al Generației Z – pasionată de mediul digital, curioasă, energică și cu un Master în Marketing la Lancaster University, UK.
  • Marius Marin, Reputation Manager, gestionează aspectele de comunicare și amplificare ale proiectelor, asigurându-se că vor genera impactul dorit.
  • Paul Cotor, Head of Creatives, preia temporar un dublu rol, adăugând și funcția de Innovation Designer. Paul este mereu la curent cu cele mai noi tehnologii, iar abilitățile sale multiple (design, video, UX & tech) completează perfect echipa.

 

Expertiza strategică este asigurată și de Ioana Mucenic, CEO al agenției, strateg ca formare profesională, cu o amplă experiență de 15 ani. Membrii echipei au diferite certificări care le-au consolidat know-how-ul, precum Design Thinking, Service Design Thinking, Neuromarketing și Creative Leadership.

Noua structură vine să susțină poziționarea agenției ca un studio de creativitate strategică, despre care puteți găsi detalii aici: www.minio.ro/services.

 

Ce înseamnă acest lucru pentru clienții Minio Studio?

Odată cu creșterea dinamicii de schimbare socială, a rolului milenialilor și a Generației Z, cu multitudinea de platforme de comunicare, multe branduri se confruntă cu întrebări precum:

  • „Cum putem să fim relevanți pentru noile generații?”
  • „Cum ar trebui să ne ajustăm strategia de comunicare din perspectiva mixului de canale?“
  • „Cum putem să măsurăm mai bine rezultatele inițiativelor de Comunicare? Cum putem cuantifica impactul investițiilor noastre în noile canale sau trenduri?”
  • „De ce nu mai răspund consumatorii mei la inițiativele care funcționau? Cum îi pot înțelege mai bine?”
  • „Cum putem să ne creștem brandul și vânzările în contextul curent atât de aglomerat?”
  • „Cum pot să știu dacă această campanie îi va atrage atenția shopperului în magazin?”
  • „Cum pot să eficientizez investiția de media prin creative sau mesaje mai de impact?“

 

Acestea sunt întrebările la care Minio Studio își propune să găsească răspunsuri personalizate pentru fiecare client, să le transforme în mesaje creative și să dezvolte campanii de comunicare cu impact real.

 

Viziunea strategică

 

„Încă de la lansare, am gestionat proiecte în care am lucrat cu clientul ca să clarificăm problema, nu brieful de creație. Am derulat campanii dificile, complexe, în care, de multe ori, simțeam că nu știm nici de unde să începem. Dar cu multă muncă, metodologie corectă, creativitate, am transformat astfel de proiecte în campanii numite Best-Practice de către clienți., a declarat Ioana Mucenic.

„Majoritatea proiectelor la care lucrăm sunt integrate, așadar obiectivul final nu este ideea creativă în sine, ci generarea unor rezultate acționabile, cu impact direct în businessul brandurilor pentru care lucrăm. Clienții noștri apreciază capacitatea noastră de integrare multicanal tocmai pentru că îmbrăcăm soluția strategică într-un mod creativ care nu se diluează și care păstrează un fir roșu care dă relevanță campaniei: de la arhitectura de mesaj și până la ultimul detaliu de implementare.”, a adăugat Cristiana Pană.

 

4 ani de Minio Studio – pe minio.ro

De-a lungul celor 4 ani, agenția a avut o creștere foarte rapidă, derulând proiecte pentru clienți locali și internaționali de prestigiu. Cu această ocazie, agenția și-a relansat website-ul, prezentându-și proiectele, echipa și viziunea, pe www.minio.ro.

 

DESPRE MINIO STUDIO

Minio Studio este o agenție decisă să dezvolte campanii de comunicare curajoase și autentice. Pe lângă campaniile de comunicare integrate, agenția derulează și proiecte inovatoare de tehnologie. Minio Studio aduce la un loc 23 de oameni, cu expertize diferite, conduși de Ioana Mucenic, un antreprenor nativ, cu 15 ani de experiență și cu pasiune pentru calitate și inovație. Compania oferă un mix între strategie, creativitate și tehnologie, ceea ce i-a permis să se dezvolte foarte rapid în cei 4 ani de existență. Printre clienții agenției se numără companii de top, precum Avon, Jacobs Douwe Egberts (România și Olanda), JYSK România, L’Oréal, Milupa, Miniso, Mondelēz, Novartis, Reckitt Benckiser (peste 20 de țări), Rowenta, Sun Plaza, Tefal, Tymbark sau West Gate Studios.

 

 

Comentarii

Continue Reading

Rețele de socializare

Ce presupune Social Media Marketing raportat la afacerea ta?

Avatar

Published

on

Cand vorbim de marketing vorbim intotdeauna de segmente de piata, de potentiali clienti, de clienti fideli, de promotori ai brandului, etc.

Traseul pe care o persoana fizica sau juridica il parcurge din momentul in care nu s-a auzit niciodata de brandul sau, de produsele si serviciile sale, la momentul in care dispune de clienti fericiti, multumiti si care il recomanda este un drum destul de lung, cu multe etape.

Social Media Marketing (SMM) reprezinta utilizarea retelelor social media (Fcebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Reddit, etc), in primul rand ca brand, pentru a comunica si interactiona cu potentialii clienti – indiferent de scopul urmarit prin aceasta interactiune.

SMM este o metoda eficienta de marketing digital pe care o poti folosi cu succes pentru a creste vizibilitatea afacerii tale. Indiferent ce canale de comunicare in social media alegi, cel mai important este sa stabilesti o strategie – ce iti doresti sa obtii, cum faci sa obtii rezultatele de care ai nevoie. In acest sens, se recomanda sa apelezi la un expert in social media marketing si sa incepi sa o pui in aplicare. Rezultatele nu vor intarzia sa apara.

SMM este o metoda eficienta de marketing digital pe care o poti folosi cu succes pentru a creste vizibilitatea afacerii tale. Tot ceea ce ai de facut este sa ii determini pe oameni sa discute despre tine, produsul sau afacerea ta.

Contribuie la sporirea traficului pe site-ul tau si, astfel, la sporirea sanselor ca afacerea ta sa fie prezentata si unor categorii diferite de consumatori, catre care nu ti-ai indreptat atentia pana acum. Postarile in social media sunt o modalitate excelenta de a crea continut care sa atraga consumatorii catre site-ul tau. Sa ai un site in ziua de astazi este necesar, dar in niciun caz nu mai este suficient. Trebuie sa mentii viu interesul celor care te urmaresc prin postarile tale, ceea ce inseamna ca trebuie sa anticipezi intr-o oarecare masura dorintele acestora.

Marketing-ul in retelele sociale presupune sa folosesti postarile sub forma de text si/sau imagine pentru a atrage noi potentiali clienti, pentru a starni discutii si, in final, pentru a crea followeri pentru brandul tau. Acesta poate contribui la o clasare mai buna in motoarele de cautare dar acest lucru se intampla numai daca continutul pe care il postezi este de calitate, primeste multe aprecieri si este distribuit masiv. Folosirea unor cuvinte cheie potrivite si postarile care, intr-un cuvant, atrag atentia unor factori cheie in domeniu, ar putea de asemenea sa te ajute prin faptul ca s-ar putea oferi sa scrie articole despre tine si ar contribui la o crestere a vizibilitatii afacerii tale.

 

Retelele sociale sunt platforme de networking si comunicare

Abordarea fiecarui client in parte si rezolvarea problemelor pe care acestia le-ar putea ridica in cadrul acestor retele de socializare creeaza o oportunitate in plus de a interactiona direct cu consumatorul, de a-i oferi o solutie personalizata si de a demonstra interesul fata de client, lucruri pe care le face un Expert Social Media.

Cand interactionezi direct cu clientii in cadrul retelelor sociale, acestia devin mai loiali brandului pe care il reprezinti. Clientii loiali au tendinta de a cumpara mai multe produse apartinand brandului respectiv. De aceea ese necesar sa le aduci la cunostinta clientilor tai ultimele noutati, sa-i mentii viu interesul pentru produsele si serviciile tale si sa ii asiguri asistenta post-vanzare corespunzatoare, iar retelele sociale reprezinta cel mai potrivit mod de a realiza aceasta interactiune.

Comentarii

Continue Reading

Digital

Acţiunile companiei Facebook au scăzut dramatic în urma scandalului Cambridge Analytica

Redactia Radar de Media

Published

on

Directorul companiei americane Facebook, Mark Zuckerberg, a primit încă o veste proastă, care ar putea aduce după sine noi repercusiuni financiare. Comisia Europeană a cerut, luni, explicaţii rețelei de socializare, întrebând dacă datele utilizatorilor de internet din Uniunea Europeană figurează printre cele colectate de compania Cambridge Analytica, care se află în mijlocul acestui scandal de obținere ilegală a datelor și influențare a opțiunilor electorale.

Biroul pentru Protecţia Consumatorilor al Comisiei Federale pentru Comerţ a SUA (Federal Trade Commission /FTC) a confirmat investigarea utilizării informaţiilor personale ale abonaţilor Facebook, potrivit agerpres.ro.

„În acest scandal recent există sau nu unele date ale cetăţenilor UE?”, se întreabă comisarul pentru justiţie, Vera Jourova, într-o scrisoare consultată de Reuters, adresata directorului financiar al grupului Sheryl Sandberg.

„Regret, dar comunicatele oficiale ale Facebook, inclusiv cele ale directorului general, Mark Zuckerberg, nu mi-au alungat temerile”,afirmă ea.

„Aceasta este deosebit de dezamăgitor, având în vedere eforturile noastre de a construi o relaţie între dvs. şi noi pe baza încrederii (…) Aceasta încredere este acum afectată”, îşi exprimă regretul Vera Jourova, care o întreabă direct pe Sheryl Sandberg dacă este sigură că o situaţie similară „nu se poate repeta astăzi?”.

Comisarul european a spus că doreşte un răspuns în două săptămâni.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0