Connect with us

Film

,,Faci sau Taci” face publice imaginile de la filmări cu două luni înainte de lansarea comediei în cinematografe

Avatar

Published

on

Foto Credit: Vertical Entertainment

Este pentru prima dată când un film românesc face publice imaginile de pe set, prin realizarea unei serii de aproximativ 20 de episoade de making-of, în care distribuţia impresionantă a comediei ,,Faci sau Taci” poate fi observată într-un cadru neconvenţional şi diferit de cel în care publicul are ocazia să îi urmărească de obicei pe: Augustin Viziru, Levent Sali, Gică Craioveanu, Cătălin Cazacu, Codin Maticiuc, Cosmin Nedelcu (Micutzu), Bogdan Mălăele, Diana Dumitrescu, Sandra Izbaşa, Giulia, Oana Moşneagu, Ana Baniciu, Cristina Visterneanu, Monica Bârlădeanu, Maria Popoviciu şi Horia Brenciu.

Cu exact două luni înainte de lansarea filmului pe marile ecrane, comedia ,,Faci sau Taci” îşi invită fanii să asiste la activitatea de pe set şi implicit să experimenteze atmosfera din culise. Conform spuselor regizorului Iura Luncaşu, motivul pentru care şi-a dorit să realizeze această serie de episoade este acela că: ,,De multe ori în campania de promovare a unui film, suntem întrebaţi cum a fost la filmări, dacă au fost momente amuzante, memorabile, care au fost dificultăţile întâmpinate şi aşa mai departe. Aşa că de această dată am decis să le oferim oamenilor ocazia să fie prezenţi cu noi, pe set. Multe dintre aceste acţiuni se uită, aşa că dorinţa noastră a fost să oferim din timp mai multe informaţii şi să dăm publicului ocazia de a-şi construi chiar înainte de premieră propria poveste şi viziune asupra filmului.”, a concluzionat regizorul.

Primul episod al seriei de making of-uri ,,Faci sau Taci” îl prezintă pe Iura Luncaşu înainte de începerea filmărilor, când a vrut să se asigure că toţi actorii ştiu să folosească o armă pentru a fi cât mai convingători pe marele ecran. Acesta este motivul pentru care, sub atenta îndrumare a regizorului şi a unui coordonator cascador, cei cărora le erau rezervate scene de acţiune în film au fost mobilizaţi la o sesiune de antrenament în pădure. Levent Sali, Bogdan Malaele, Ana Baniciu, Giulia, Sandra Izbasa, Cristina Visterneanu, Ana Moşneagu şi Diana Dumitrescu şi-au luat rolurile în serios şi au dat tot ce au avut mai bun la primele repetiţii, iar declaraţiile lor, precum şi câteva scene de la antrenamente pot fi vizionate în primul episod al seriei de making of-uri.

Un film independent semnat de casa de producţie Next Spot, comedia ,,Faci sau Taci” a fost realizată cu sprijinul Vertical Entertainment şi The Story Lab, divizia de conţinut a agenţiei internaţionale Dentsu Aegis Network.

Comentarii

Film

TVR 2 a pregătit un regal marca George Motoi la „Duminica filmului românesc”

Avatar

Published

on

            Duminica filmului românesc din 12 iulie a pregătit pentru cinefili, la TVR 2, două dintre cele mai apreciate producţii ale regizoarei Malvina Urșianu, cu George Motoi în rolul principal. De la 13.10, îl vom revedea pe regretatul actor în „Trecătoarele iubiri” (1974). Filmul serii, de la ora 20:10, este unul istoric, despre „Întoarcerea lui Vodă Lăpuşneanu” (1980).

 

Elegant, cu o ţinută artistocrată şi o voce inconfundabilă, George Motoi a făcut parte din Generația de Aur și ne-a bucurat mulți ani cu roluri excepționale pe scena teatrului sau în filme de referință. Cu un talent uriaş, colegii şi prietenii îşi amintesc despre acesta că era generos. „Înzestrat cu un talent deosebit, s-a remarcat prin profesionalism şi perfecţionism. Pe scenă sau în platoul de filmare se comporta în mod egal cu toată lumea şi niciodată nu făcea vreun gest să iasă în faţă. Mulţi ani după ce ieşisem la pensie, mi-a propus să joc într-o piesă pe care o regiza. Din păcate, timpul nu ne-a lăsat să ducem la capăt colaborarea”, spune actorul Eugen Cristea.

Despre rolul său din „Întoarcerea lui Vodă Lăpuşneanu”, film difuzat la TVR 2 duminica aceasta, de la ora 20:10, actorul George Motoi spunea că a fost unul de excepţie şi o şansă rară în viaţa sa profesională. Filmările pentru această producţie au debutat în aprilie 1978, la Buftea, într-un vechi decor existent de la filmul „Vlad Ţepeş”.

            „Lăpuşneanu este rolul cel mai important pe care l-am avut în cinematografie. Roluri ca acestea apar în cariera unui actor de maximum două-trei ori, privilegiate doar de şansa, ciclică aş spune, a apariţiei unor opere de excepţie, căci rolul lui Lăpuşneanu, din filmul acesta, nu-i cu nimic mai prejos decât „Hamlet-ul” lui Shakespeare sau decât „Caligula” lui Camus”, spunea actorul în cartea sa de eseuri „Sub masca actorului”.

 

Susţinător al tinerilor actori, George Motoi a fost ca un mentor pentru actorul Gavril Pătru. „În general, actorii mari sunt mai rezervaţi faţă de tineri. Domnul George Motoi a fost îngăduitor, mă dojenea, cum face un părinte şi ne-a tratat pe noi, tinerii de atunci, ca pe generaţia care va duce mai departe teatrul românesc. De la dânsul am înţeles că eşti mare, dacă şi partenerul care îţi dă replica e mare şi te ajută. George Motoi nu a amestecat niciodată viaţa personală cu cea profesională şi nu lăsa ca ceea ce se întâmpla în plan social să întineze raportul vizavi de meserie. Mi-a plăcut şi pofta cu care juca, indiferent de cât de înaintată îi era vârsta”.

Despre scenarista și regizoarea Malvina Urșianu se ştie că are o poveste de viaţă care rivalizează cu orice scenariu de film. Cineasta a debutat în 1967 cu „Gioconda fără surâs”, la aproape 10 ani după ce urmase cursurile Școlii de cinema a lui Jean Georgescu. Fiică de boier, în 1958, Malvina Urşianu fusese acuzată de sabotaj ideologic și anticomunism, i s-a interzis să lucreze în cinema și chiar a fost închisă pentru câteva luni.

 

Comentarii

Continue Reading

Film

Sezonul iubirii continuă la DIVA cu filmul „Patru nunți estivale” difuzat în premieră, duminica aceasta

Avatar

Published

on

            Sezonul iubirii continuă la DIVA cu filmul „Patru nunți estivale” difuzat în premieră, duminică, 12 iulie, de la ora 16:00 !

 

            Patru nunți estivale (Sailing into Love, 2019) continuă sezonul romantic la Diva, pe 12 iulie, cu povestea unei profesoare de biologie, pe nume Claire Richards (Leah Renee). Ea este preocupată de rezolvarea unei probleme ecologice locale și prinsă totodată cu îndatoririle de domnișoară de onoare pentru trei dintre prietenele sale.

Claire află că insula pe care face practică alături de elevii ei, urmează să fie vândută de primărie pentru a fi exploatată de către un potențial cumpărător. Extrem de revoltată, reușește să aducă problema în atenția cetățenilor și să lupte pentru salvarea ecosistemului insulei.

În același timp, fostul său iubit, Jason (Gary Garneau), revine în oraș pentru cele trei evenimente, iar Claire vrea să îi dea încă o șansă. Dar, când căpitanul Tom Hastings (Chris McNally) apare în peisaj, tânăra constată că trebuie să facă o alegere foarte dificilă.

 

Urmărește DIVA în social media:

Facebook: www.facebook.com/divaromania/

Instagram: @diva_romania

 

Comentarii

Continue Reading

Film

Trilogia Ardelenii continuă sâmbătă la TVR 1 cu „Artista, dolarii şi ardelenii”. Actorul Mircea Diaconu povesteşte întâmplări din culise

Avatar

Published

on

            Sâmbăta, 11 iulie, la TVR 1, ora 21.10, telespectatorii pot urmări a doua comedie-western din Trilogia ardelenilor, filmul Artista, dolarii şi ardelenii (România, 1978) cu o distribuţie de zile mari: Ilarion Ciobanu, Mircea Diaconu, Ovidiu Iuliu Moldovan, Victor Rebengiuc, Rodica Tapalagă, Mircea Albulescu şi Tania Filip. Dar până atunci, intrăm în culise, alături de actorul Mircea Diaconu. Este singurul în viaţă dintre actorii care au jucat rolurile fraţilor transilvăneni Brad, în cele trei producţii româneşti regizate de Dan Piţa şi Mircea Veroiu.

 

Publicul se va amuza vizionând aventurile fraţilor transilvăneni în America anilor 1880. În cel de-al doilea film, Artista, dolarii şi ardelenii, programat week-end-ul acesta la TVR 1, cei trei fraţi Brad – Traian, Romulus şi Ion – îşi continuă aventurile pe pământ american. Traian Brad, fratele cel mai mare, se îndrăgosteşte de o actriţă şi vrea să o ia de nevastă, fără să ştie că aceasta face parte dintr-o bandă de hoţi care jefuiesc trenurile cu care sunt transportaţi bani. Şi cel de-al treilea film al seriei – Pruncul, petrolul şi ardelenii – va putea fi văzut de telespectatorii TVR 1 sâmbătă, pe 18 iulie, de la ora 21.10. Seara de sâmbătă este dedicată de TVR 1 blockbuster-ului românesc.

 

 

Actorul Mircea Diaconu povesteşte cu multă bucurie despre „această joacă din cinematografia română”, cum numeşte el Trilogia ardelenilor, despre „cel mai bun scenarist pe care l-a avut România vreodată” şi ne lasă să pătrundem în culisele unei serii de filme care se bucură în continuare de succes la public.

 

„A fost o joacă, până la urmă, e singurul exemplu de acest tip din cinematografia română. Ne jucam cu toţii ca într-un basm, o poveste frumoasă: un western e, până la urmă, o poveste. Povestea celor trei fraţi în Vestul sălbatic a avut un succes năprasnic şi la vremea aceea şi, absolut miraculos, face şi astăzi, ceea ce ne bucură enorm ! Din păcate, dintre cei trei fraţi, numai eu mai sunt în viaţă…”, îşi începe actorul Mircea Diaconu povestea, provocat la amintiri despre filmările unuia dintre cele mai îndrăgite filme ale cinematografiei româneşti.

 

            „Îmi face o deosebită plăcere să vorbesc despre o perioadă frumoasă şi specială din viaţa noastră, a tuturor. De ce spun a noastră… Proiectul „Ardelenii în Vestul sălbatic” a pornit de la Titus Popovici, de departe cel mai bun scenarist pe care l-a avut România vreodată şi care s-a înconjurat de doi mari regizori, de Dan Piţa şi Mircea Veroiu, de operatori foarte buni şi de o echipă excelentă. Şi iată o poveste care a început în 1977, când s-a făcut prima serie, iar în ’80 s-a încheiat cu al treilea film… Nu e un serial, să înţeleagă lumea exact, în sensul de astăzi, ci sunt trei filme de lung metraj, deci o trilogie de fapt, regizată de doi mari regizori: Dan Piţa, Mircea Veroiu”, explică actorul.

Mircea Diaconu: „Mai erau, poate chiar scrise sau schiţate, încă două poveşti !”

„În vremea aceea, erau gândite aceste trei filme pe care le ştiţi, care s-au făcut, şi mai erau, poate chiar şi scrise sau schiţate, încă două poveşti. Şi anume, ei, cei trei fraţi plecau, se înscriau în legiunea străină, iar în ultimul film întoarcerea acasă, în Poplaca. Din păcate, vremurile s-au stricat în România (oricum, mai rău decât erau stricate…) şi au fost tăiate din bugetele anuale comediile, ceea ce era şi acest film, tocmai ca să rămână spaţiu şi finanţare pentru filme de linie, filmele de ideologie şi de propagandă, (erau anii ’80) şi, prin urmare, nu s-au mai făcut la vremea aceea. Se râdea chiar pe vremea aceea cum că cei trei fraţi au rămas în America şi nu s-au mai întors acasă… ceva de genul acesta…”, dezvăluie în continuare actorul Mircea Diaconu.

 

Filmări în condiţii foarte grele… De fapt, se schimbau călăreţii şi nu caii ! Pistoale de Buftea – vechi, stricate…

„Faptul că ne-am jucat cu toţii, că am făcut cu bucurie filmele acestea, se vede şi astăzi, deşi filmările s-au făcut în condiţii foarte grele. Vă dau doar un exemplu, ca să vă imaginaţi: primul film, dacă vă amintiţi, se termină cu o bătălie mare, într-un cerc, în care noi, cei buni, ne apăram, fiind atacaţi de răi, care erau călare. Trăgeau în noi şi noi în ei şi aşa mai departe. Acea scenă s-a făcut cu 8 cai, ca să vă imaginaţi, deşi parea că e plin de cai, care aleargă, cad, împuşcături ş.a.m.d. Atâţia aveam… De fapt Buftea avea 9 cai la vremea aceea şi în clipa în care călăreţul trecea prin spatele camerei, sărea de pe cal, urca altul şi calul continua să facă cercul acela, aşa încât păreau foarte mulţi. În fapt, se schimbau călăreţii şi nu caii…”, îşi aminteşte actorul Mircea Diaconu, Romi Brad, fratele cel mic în film, care ne împărtăşeşte secrete din culisele filmărilor pentru Trilogia ardelenilor.

„Îmi pare rău! Mi-e frică, pur şi simplu! Fă o probă… Ia, trage tu în creanga aceea…”

„Pistoale de Buftea – vechi, stricate… Vă mai povestesc o singură secvenţă, pe care n-o s-o vedeţi, nu o ştiţi. În ultimul film, e o scenă în care eu mă duc să iau apă de la un izvor. Şi nişte vecini, care nu voiau să mă lase să iau din apa lor, trăgeau cu puşca în mine şi îmi împuşcau găleata, mă speriau şi fugeau. Scena, în real, s-a făcut în felul următor: eram pe câmpul acela cu izvor şi ne pregăteam de filmare şi eu mă uitam după artificier… El era cel care trebuia să monteze în găleata mea, cea în care se trăgea, una-două artificii, ca să explodeze, să o găurească. Şi nu venea niciun artificier. Eu, impacientat: „de ce nu-l chemaţi pe omul ăsta să pună o capsă la găleată ?… Nu”, răspunde Dan Piţa, „pentru că o să tragă, pe viu şi direct, el” şi arată spre un coleg actor, mai mare cu patru ani decât mine. Marcel Roşca se numeşte. Marcel era şi cântăreţ de operă, şi actor… şi care fusese în tinereţe campion la tir – luase argint la tir, la Jocurile Olimpice, deci era un mare trăgător…”

 

„El juca un rol mic, era dintre cei răi, care ne împuşcau, ne atacau pe noi. Şi Marcel Roşca stătea undeva pe iarbă şi se întreba: „Cu ce o să trag?”, că avea nevoie de pistolul ăla, un pistol special, o armă bună, cu care poţi trage la ţintă, cu care, de altfel, el câştigase premiile. Nu, avea în mână un pistol de Buftea – un pistol de Buftea însemnând un pistol de epocă, cine ştie de cu câte războaie în urmă şi spune: „Cu ăsta trag!” Iar eu am zis: „Îmi pare rău! Mi-e frică, pur şi simplu! Fă o probă… Ia, trage tu în creanga aceea” – şi îi arăt înspre o creangă. Stând în fund, Marcel Roşca, mai ceva decât Clint Eastwood în filme, pur şi simplu trage, fără să ochească, fix în creanga aia. Şi în orice frunză, creangă îi spuneam, trăgea în ea stând în fund… trăgea uluitor! Totuşi, în clipa în care s-a filmat, s-a tras cu adevărat în găleata aia, care era la 10 centimetri de piciorul meu. S-a filmat de două sau de trei ori, după care, regizorul a zis „Stop”, am fugit peste deal, că era un deal acolo… Undeva în Dobrogea, pe lângă Munţii Măcin, făceam filmarea. Am fugit peste dealul acela… Aşa e, când filmezi pe coclauri, mănânci aiurea sau mai mult nu mănânci, aveam probleme la stomac. Ei, după această secvenţă, am fugit imediat peste deal şi am devenit un om normal”, mărturiseşte zâmbind actorul.

 

Artista, dolarii şi ardelenii – sâmbătă, 11 iulie, ora 21.10, la TVR 1

Mircea Diaconu spune că are numai amintiri frumoase şi plăcute legate de film, însă umbrite, din păcate, de o realitate destul de tristă: „dintre toţi fraţii am rămas singurul în viaţă, ceilalţi doi s-au dus şi e mare păcat că i-am pierdut! Oameni minunaţi, şi nu numai ei! De câte ori văd filmul ăsta, văd şi îmi aduc aminte de unul, de altul… Să vedeţi cu bine filmele şi să fiţi fericiţi şi mulţumiţi, şi bucuroşi!”, le transmite Mircea Diaconu tuturor celor care vor urmări filmele Trilogiei ardelenilor.

Comentarii

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Trending

google.com, pub-4886972132153269, DIRECT, f08c47fec0942fa0