Febra cumpărăturilor: aproape 30% dintre internauţi cumpără online

0
623

GfK România a investigat în cel mai recent studiu comportamentul utilizatorilor de internet faţă de cumpărăturile online. Rezultatele arată că 28% dintre utilizatorii de internet din mediul urban au făcut cumpărături online în ultimul an. Aproape un sfert dintre cei care cumpără de pe internet fac asta cel puţin o dată pe lună.

 

Tinerii rămân printre cumpăratorii cu cea mai mare predilecţie pentru online. Astfel, achiziţiile online sunt realizate mai des de către cei cu vârste cuprinse între 18-24 ani (37%), iar adoptarea acestui comportament scade pe măsură ce vârsta creşte (ajunge la 31% pentru cei cu vârsta  între 25-34 ani şi la 26% pentru intervalul 34-44 ani). Proporţia dintre femei şi bărbaţi este aproximativ egală. Locuitorii din Bucureşti şi cei cu educaţie superioară au făcut într-o proporţie semnificativ mai mare cumpărături online (36%, respectiv 40%).

De pe internet, locuitorii din mediul urban comandă în special: produse electronice, electrocasnice, telefoane (44%), îmbrăcăminte şi accesorii vestimentare (28%), dar şi produse de îngrijire personală (22%) sau cărţi, CD-uri, DVD-uri (22%). Modalitatea de plată de departe cel mai des folosită este în numerar cu plata ramburs, la primirea produsului (83%). Încep să fie populare şi plăţile online prin card bancar, acestea fiind pe locul al doilea ca metodă de plată utilizată în ultimele 12 luni de 28% dintre utilizatorii de internet din mediul urban.

„În mod cert, cumpărăturile pe internet devin din ce in ce mai populare. Totuşi, rolul internetului pentru cumpărarea de produse merge dincolo de comanda online. De exemplu, foarte mulţi consumatori se informează de pe internet în legătură cu anumite cumpărături pe care intenţionează să le facă, apoi, o parte dintre aceştia aleg în continuare să cumpere produsele din magazinele tradiţionale (offline).”, afirmă Traian Năstase, Online Project Manager GfK România.

Potrivit datelor ePayment, principalul procesator de plăţi online din România, în primele 10 luni ale anului 2011, românii au cumpărat online cu card bancar cu 14% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Majoritatea comenzilor au fost plasate în timpul săptămânii (81%), între orele 10.00 – 18.00 (54%), 80% dintre comenzi provenind din Bucureşti.

În industria plăţilor online prin card bancar predomină vânzările de produse şi servicii din sectorul turismului, telecomunicaţiilor şi serviciilor. Cu toate acestea, în 2011, creşteri semnificative faţă de anul anterior s-au înregistrat pe segmentul vânzărilor online de flori (75%), cărţi (76%) şi cadouri (64%). Studiul GfK a fost realizat pe un număr de 671 de persoane, este reprezentativ pentru utilizatorii de internet din mediul urban şi are un grad de eroare +/- 3,7%.

 

Comentarii