vineri, martie 29, 2024

PUBLICITATE@RADARDEMEDIA.RO

AcasăEVENTSCinemaFilm documentar din Himalaya, la TVR 3 !

Film documentar din Himalaya, la TVR 3 !

Un nou documentar pe TVR 3, marţi, 6 aprilie, de la ora 18.00, despre aventura unor români pe Himalaya. Un film realizat de Ovidiu Pop, de la TVR Cluj, special pentru emisiunea Reporter TVR 3, film care va fi difuzat în 4 episoade, în fiecare marţi, la aceeaşi oră, apoi redifuzat pe TVR 2, în cadrul emisiunii Natură şi aventură, realizată împreună cu Dan Păvăloiu.

Ovidiu Pop a realizat acest film ca pe o călătorie în Himalaya, într-o lume cu totul desosebită: “Himalaya,   visul tuturor alpiniştilor şi pasionaţilor de munte. Dhaulagiri, muntele alb  în limba locului – ultimul optmiar cucerit.   O călătorie într-o lume sălbatică şi îndepărtată . O incursiune în cei mai înalţi munţi din lume.  Toate acestea ne-au îndemnat şi pe noi, un grup de prieteni din România să venim aici. Nu ne-am propus să urcăm pe Dhaulagiri,  ci să parcurgem un traseu în jurul lui, să facem o tură aşa numită de treking , să mergem pe jos, cu cortul, la munte, să pătrundem într-o lume exotică  şi să încercăm să cunoaştem o altă civilizaţie.

Dincolo de alpinism şi aventură ne-am propus să facem o călătorie, pur si simplu. Să cunoaştem oamnei şi să vedem locuri. Şi am fost răsplătiţi pe deplin. Am făcut o călătorie fascinantă în care totul s-a schimbat la fiecare pas.  Am plecat din jungla specifică oraselor din Asia apoi drumul ne-a dus în zona central nordică a Nepalului, prin văi adînci , pe drumuri săpate în stîncă , prin junglă, trecînd ape repezi, urcînd tot timpul spre Dhaulagiri.

A urmat deșertul de la altitudine, cu gheturile  vesnice  si piscuri suspendate  incredibil de sus.  Am ocolit muntele cel alb, prin Pasul Francez si prin Valea ascunsă. Înainte să coborâm, aveam în plan să urcăm pe vîrful Thapa , la 6000 de metri. Lucrurile nu s-au potrivit si o să vedeţi de ce.  Am terminat însă traseul asa cum ne-am propus si am coborît pe o altă vale , cu alti oameni , altă limbă, alte obiceiuri.  ….  După trei săptămîni ne-am întors la Kathmandu, iar aici călătoria noastră a căpătat o altă dimensiune.

sase oameni, plus un ghid,un bucătar, cărăusi …o adevărată expeditie . Locurile sînt atît de îndepărate, iar distantele de parcurs pe jos sînt atît de mari, încît altfel nu se poate

Tosi sîntem pasionati de munte , de călătorii si am trecut cu bine peste toate greutătile . Fiecare a si-a trăit  propria experientă : Adi   pe cea de alpinist si fotograf.

Arnold si Nicu drept călători a nu stiu cîta oară prin muntii înalti ai planetei . Romică venind pentru prima dată într-o călătoria de o asemenea anvergură.  Peciu a avut chiar ocazia să-si facă meseria : pe aceea de doctor. Cît despre mine, am călătorit împreună cu camera de luat vederi, iar acum încerc să povestesc cum pot mai bine despre toate acestea”.

Fotografiile sunt realizate de Adrian Munteanu

Redactia Radar de Media

Str. Delea Veche, nr. 24, corp D, et. 4, sector 2, Bucuresti. Pentru comunicate de presă, informări și alte materiale jurnalistice , vă rugăm să ne contactați sau la adresa contact@radardemedia.ro

Redactia Radar de Mediahttps://www.radardemedia.ro
    ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.