Connect with us

Evenimente

Filmul românesc, celebrat în ziua a 8-a la TIFF

Published

on

 

Lansări de carte și DVD, proiecții speciale, o întâlnire cu Ion Caramitru la TIFF Lounge (ora 17.00) și aniversarea unuia dintre cele mai bune filme românești din toate timpurile sunt câteva dintre evenimentele de neratat ale zilei de vineri, 8 iunie, la TIFF 2012.

 Nunta de piatră (r. Mircea Veroiu și Dan Pița), unul dintre filmele-reper ale cinematografiei române, își sărbătorește cea de-a 40-a aniversare la TIFF. Pelicula va avea parte de o proiecție specială vineri, 8 iunie, ora 18.00, la Cinema Florin Piersic, în prezența regizorului Dan Pița (Premiul pentru întreaga carieră la TIFF 2009), a scenografului Helmut Stürmer, a directorului de imagine Iosif Demian, a actriței Ursula Woltz și a actorului Mircea Diaconu.

Filmul a fost selecționat la Festivalul de la Cannes, în Semaine de la Critique, în 1973, și a obținut de-a lungul timpului mai multe premii. Nunta de piatră se află pe locul 6 în clasamentul „Cele mai bune 10 filme românești ale tuturor timpurilor”, stabilite prin votul a 40 de critici, în 2008, și a fost achiziționat de Musem of Modern Art (MoMA) din New York.

 Tot vineri, de la 22.45, la Cinema Florin Piersic, publicul va avea ocazia să o întâlnească pe celebra actriță Geraldine Chaplin, la proiecția filmului În oraşul fără limite (r. Alberto Hernandez), organizată în onoarea ei. Fiica lui Charlie Chaplin va primi Premiul pentru întreaga carieră la Gala de închidere a festivalului, pe 9 iunie, la Teatrul Național din Cluj. Pentru interpretarea din filmul În oraşul fără limite, Chaplin a obținut Premiul Goya pentru Cea mai bună actriță în rol secundar. Sâmbătă seara, de la 21.45, în onoarea invitatei speciale TIFF, în Ursus Open Air va fi proiectat și filmul Hai să trăim împreună! (r. Stephane Robelin).

 Una dintre surprizele de anul acesta ale TIFF-ului este premiera mondială a lui Noseland, un mockumentar realizat de Aleksey Igudesman și Sebastian Leitner despre Festivalul de Muzică de Cameră din Dubrovnik, organizat anual de renumitul violonist Julian Rachlin. Pe 8 iunie, la Cinema Victoria, la 17.30, filmul va avea o proiecție specială în prezența celor doi regizori și a producătoarei Sabina Hasanova. Amuzant și atașant, Noseland este un omagiu adus muzicii clasice, fiind adus la TIFF în parteneriat cu Festivalul Internațional de Muzică de Cameră SoNoRo.

 O proiecție specială va avea și Peliculă versus Digital/ Side by Side (r. Christopher Kenneally), la Cinema Arta, pe 8 iunie, de la 16.30. Proiectat anul acesta la Berlin, documentarul îl are pe Keanu Reeves în postura de intervievator şi producător. Actorul vorbeşte cu regizori, directori de imagine, studenţi la regie şi producători despre trecerea la digital în cinema, descoperind ce s-a câştigat, ce s-a pierdut şi ce ne aşteaptă în viitor. Documentarul este prezentat de Digital Cube.

 La Cinema Florin Piersic, de la 20.15, Despre oameni și melci (r. Tudor Giurgiu) va avea o proiecție specială, precedată de anunțarea câştigătorului primei Burse Alex. Leo Şerban. Bursa este oferită de producătorul Bobby Păunescu și TIFF, în parteneriat cu ICR New York și Film Society of Lincoln Center, unui tânăr sub 35 de ani care s-a afirmat și remarcat în zona de jurnalism și/sau critică de film.

 Tot seara, de la ora 21.30, în spațiul TIFF Art (Muzeul de Artă Cluj), primul lungmetraj românesc realizat vreodată, Independenţa României (r. Grigore Brezeanu, Aristide Demetriade), va fi proiectat cu acompaniament live asigurat de Dubase&Leizaboy. Proiecţia specială e prilejuită de împlinirea a 100 de ani de la premieră.

Începând cu ora 15.00, la Cinema Arta, vor fi proiectate și filmele produse de Atelierul Let’s Go Digital în timpul TIFF 2012, în prezența adolescenților selectați în proiect.

 Cinefilii sunt invitați vineri, 8 iunie, și la o serie de lansări de carte, la TIFF Lounge (Piața Unirii). De la 15.00, cei interesați de scenaristică pot afla mai multe despre „Story – conţinut, structură, metodă şi principii scenaristice”, de Robert McKee (Editura Filmtett, traducere de Ana Răduleţ). Supranumită „biblia scenariștilor de la Hollywood”, „Story” este unul dintre cele mai importante manuale de scenaristică.

 La 15.45, Editura Eikon lansează colecţia de carte TIFF Cinefil, care debutează cu două volume semnate de Ioan-Pavel Azap: „dagheroTIFF” (carte despre primele 10 ediţii ale Festivalului Internaţional de Film Transilvania, 2002-2011) şi „16 mm (Jurnal cinefil)”. Ioan-Pavel Azap a primit anul trecut Premiul „Ion Cantacuzino“ al Asociaţiei Criticilor de Film a Uniunii Cineaştilor din România pentru: „îndelungata activitate publicistică dedicată filmului românesc şi mondial la revista «Tribuna» şi pentru volumele «Stop cadru» şi «Traveling», dedicate cineaştilor români şi străini”.

Tot la TIFF Lounge, criticul de film Valerian Sava își va prezenta volumul „O istorie subiectivă a tranziţiei filmice (Al Patrulea Val, restauraţia mediocrată şi refondarea cinemaului românesc)”, apărut la Editura Paralela 45.

 Două DVDuri cu filme românești vor fi prezentate publicului pe 8 iunie, la TIFF Lounge, de la 16.30, Caravana cinematografică (r. Titus Muntean) şi Katalin Varga (r. Peter Strickland).

 

Festivalul Internațional de Film Transilvania este organizat de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc (APFR).

Cu sprijinul: Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, Centrului Național al Cinematografiei, Programului Media al Uniunii Europene, Primăriei şi Consiliului Local Cluj, Consiliului Judeţean Cluj, Institutului Cultural Român, Institutului Cultural Român din New York

Sponsor oficial: Ursus

Partener festival: Vodafone

Sponsor principal: Terapia Ranbaxy

Maşina oficială: Mercedes Benz

Sponsori: Mastercard, Volksbank, HBO, TNT, JTI, Tenaris Silcotub, Nikon, Electrogrup, EnergoBit, E-ON, Sony, Banca Transilvania, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, Odeon Cineplex, Apa Someș

Partener tehnic: Benq

Partener tehnologic: Brinel

Partener de promovare: Vitrina Advertising

Co-producător: TVR 1

Partener de monitorizare: Media Image

Parteneri media: TV5Monde, Kiss FM, Digi 24, Evenimentul Zilei, Zile și nopți, Cinematique, Capital, Story, Marie Claire, Beau Monde, Esquire, Harper’s Bazaar, BeWhere!, TATAIA

Parteneri media online: Cinemagia.ro, Hotnews.ro, Port.ro, Liternet.ro, Studentie.ro, Feeder.ro, Filmneweurope.com. Filmreporter.ro, Cinefan.ro, Hipmag.ro, Artactmagazine.ro, 121.ro, Clubdiverta.ro, Urban.ro

Parteneri media locali: Transilvania Live, Transilvania Look, Transilvania Tube, TVR Cluj, Realitatea TV Cluj, Monitorul de Cluj, Ziua de Cluj, Filmtett, Cinemarx.ro, Oradecluj.ro, Buzznews.ro, Clujlife.com, Transindex, Radio Cluj, Radio Paprika

Lasa un comentariu aici!

Click to comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Evenimente

Primaria Sectorului 1: Bucharest Lady Qvintet, Steaua Di Vreari si Gica Coada, Nikos Papadopoulos, Elena Gheorghe

Published

on

 

Surprize pentru acest weekend pentru melomani si iubitorii unor artisti de soi! Soprana Arlinda Morava, in parteneriat cu Primaria sectorului 1 si Clubul Rotary Cismigiu va invita la “Noaptea Armaneasca”,sambata 19 octombrie de la ora 17.00   la Parcul ADP sector 1-Piata Presei.

In concert: Bucharest Lady Qvintet, Steaua Di Vreari si Gica Coada, Nikos Papadopoulos, Elena Gheorghe si multi altii!!! Un eveniment cu multe surprize pe care nu trebuie sa-l ratati asa ca trebuie sa fioti prezenti daca iubiti muzica Elenei Gheorghe sau a celorlati invitati!

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

Peek & Cloppenburg ajunge în inima Transilvaniei, Vivo! Cluj-Napoca

Published

on

 

Începând din 17 octombrie, Peek & Cloppenburg te așteaptă și în VIVO! Cluj-Napoca. Pregătește-te pentru o nouă experiență de shopping în peste 3.000 mp² ce acoperă peste 200 de branduri internaționale high-fashion, precum Calvin Klein, Armani Exchange, Hugo Boss, Guess, Nike, Tommy Hilfiger, Scotch & Soda, Ted Baker, Under Armour, Coccinelle, DKNY, Lacoste, Love Moschino, Adidas, FILA, Nike, Reebok, dar și mărci proprii, precum Jake’s ori REVIEW, ce își așteaptă cumpărătorii cu selecții iconice, potrivite fiecărui stil.

VIVO! Cluj-Napoca finalizează cu succes procesul de modernizare a 22.000 metri și oferă acum o experiență unică de shopping în regiune. Iar de pe 17 octombrie, locul în care clujenii îmbină shopping-ul cu timpul de calitate petrecut alături de prieteni și de familie este de acum mai bogat cu un magazin aflat în top-ul preferințelor pasionaților de modă – Peek & Cloppenburg.

4 zile de răsfăț la shopping!

Timp de 4 zile, de joi până duminică, clujenii sunt așteptați cu aranjamente florale spectaculoase să pășească pe covorul roșu, în noul magazin Peek & Cloppenburg. Întâmpinați cu șampanie, espresso și ciocolată, clienții sunt răsfățati cu give-away-uri de beauty, reduceri de 20%, exclusiv pe baza cardului Peek & Cloppenburg, iar doamnele se pot bucura de un refresh make-up înainte de poza la panou.

Ce te așteaptă în noul magazin Peek & Cloppenburg din Vivo! Cluj?

Creațiile celor mai populare case de modă și branduri high-fashion din noile colecții descriu sesiuni de cumpărături de neuitat. Trendurile de sezon sunt bine reprezentate prin colecțiile inspirate din eleganta modă retro. Anii ‘70 revin cu juxtapuneri sofisticate de catifea, reiat, jeans evazat ori în stil clopot, trenciuri lungi sau culottes. Anii ‘90 descriu un Grunge prețios, ce îmbină feminitatea cu accente pe talie, cu linii androgine şi umeri exagerați. Totul presărat cu stofe cadrilate, pattern-uri bogate, broderii fine din dantelă, în gama cromatică specifică de sezon, dominată de tonuri pământii și neutre, cu inserții de nuanțe neon, ce captează privirile.

 

Despre Peek & Cloppenburg:

 

Peek & Cloppenburg, retailerul independent din industria modei, este o companie de familie, lider de piață pe segmentul vestimentar superior cu 16.000 de asociați și cu peste 140 de magazine în 15 țări din Europa.

Peek & Cloppenburg oferă o gamă variată de produse pentru toate stilurile și preferințele, de la brand-uri internaționale până la mărcile proprii. Diversitatea colecțiilor acoperă orice nevoie vestimentară – de la stilul casual până la outfit-uri business, sau ținute de seară. Peek & Cloppenburg își selectează cu atenție produsele pentru a crea noi tendințe și pentru a le oferi clienților săi permanente surse de inspirație. Mai multe informații sunt disponibile pe https://www.peek-cloppenburg.com/ro.

 

Activările incluse în evenimentul de lansare se desfășoară în perioada 17 octombrie- 20 octombrie, între orele 10:00- 22:00, în magazinul Peek &Cloppenburg din Vivo! Cluj-Napoca, Strada Avram Iancu, Nr. 492-500, Florești

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading

Evenimente

URBB a înregistrat o creștere în volum de două cifre pentru berile premium și superpremium din portofoliu

Published

on

 

United Romanian Breweries Bereprod (URBB) a înregistrat o rată de creștere în volum de 15% la nivelul întregului portofoliu de beri premium și superpremium, în perioada ianuarie – iunie 2019, comparativ cu aceeași perioadă din anul anterior. Cele mai mari creșteri în volum au fost înregistrate de brandurile din gama de specialități a URBB – Timeless Collection.

Rezultatele URBB din ultimii ani sunt consecința unei strategii pe termen lung a companiei, cât și a standardelor foarte ridicate după care ne ghidăm activitatea. Aceste rezultate ne reafirmă faptul că suntem o companie matură și că răspundem nevoilor consumatorilor din România cu produse de cea mai înaltă calitate, cu tradiție în piața de băuturi, care acoperă o gamă de gusturi tot mai rafinate și diverse, dar și preferințele variate în materie de brand”, a spus Kobi Dar, Președinte URBB.

Grupul Carlsberg a înregistrat o creștere a volumelor de bere la nivel mondial de 1,4% în primul semestru al acestui an, față de aceeași perioadă din anul anterior.

În 2019, URBB și-a extins portofoliul de bere prin lansarea a trei sortimente noi de bere, care vin ca răspuns la tendința de premiumizare observată în rândul consumatorilor: Weihenstephaner Vitus, care s-a alăturat portofoliului URBB de beri speciale din gama Timeless Collection deja binecunoscute românilor, Bucur – bere de bulevard, prima bere românească care completează portofoliul URBB de mărci de bere premium, și Carlsberg 0,0%, noua bere superpremium fără alcool din portofoliul URBB, cu un gust echilibrat de malț, ușor amărui, cu aromă distinctă și plăcută de hamei proaspăt și cu un conținut redus de calorii – 15kcal/100 ml.

# # #

Despre URBB

URBB este unul dintre cei mai mari producători de bere de pe piaţa locală și singurul berar din București dezvoltat printr-o investiție Greenfield. URBB oferă consumatorilor produse de cea mai înaltă calitate, printr-un portofoliu format din mărci premium și superpremium, internaționale și românești, care include și o selecție variată de beri speciale. În prezent, portofoliul include: Tuborg, Tuborg Christmas Brew, Carlsberg, Carlsberg Elephant, Carlsberg 0,0%, Holsten, SKOL, SKOL Nepasteurizat, Guinness, Kilkenny, Weihenstephaner Hefe Weissbier, Weihenstephaner Vitus, Grimbergen Ambrée, Grimbergen Blanche, Kronenbourg 1664 Blanc, Angelo Poretti, Bucur – bere de bulevard, cidrul premium Somersby şi Granini pe piaţa băuturilor răcoritoare.

 

Lasa un comentariu aici!

Continue Reading
Advertisement

Facebook

PREMIILE RADAR DE MEDIA

Advertisement

Trending

%d blogeri au apreciat: