Connect with us

Business

Filtru de particule curat pentru o masina sanatoasa!

Published

on

Filtrul de particule a fost creat pentru a diminua poluarea produsa de autotismele cu motorizare diesel iar toate masinile moderne de la euro 4 incoace au acest filtru in dotare.

Curatarea sau schimbarea filtrului de particule este extrem de importanta pentru o buna functionarea a autoturismului dumneavoastra, cat si pentru buget deoarece schimbarea acestuia necesita o investitie destul de ridicata. Insa masina va fi prima care va avea de suferit deoarece singura cale de eliminare a noxelor este pe cale sa se infunde.

Filtrul de particule sau DPF (Diesel Particulate Filter) are ca scop filtrarea acelor particole extrem de nocive produse prin arderea motorinei. Fiind vorba de particole mari, solide si nu de gaze, scopul acestui filtru particule este de a capta aceste particule care se pot ajunge si se pot fixa in plamani, fapt care poate duce cancer.

Filtrele de particule au inceput sa apara acum putin peste 10 ani ceea ce a facut posibila trecerea de la motoarele euro 3 la motoarele euro 4 in cazul celor pe motorina. Pas extrem de important pentru industria auto deoarece practic nivelul de emisii scoase de motoarele diesel euro 3 s-au injumatatit. Sunt extrem de utile dar din pacate pot aduce si ceva batai de cap daca nu sunt respectate indicatiile producatorului auto. Cu ajutorul tehnologiei care a evoluat extrem de rapid in ultimii zeci de ani motoarele si sistemul de evacuare a fost construite cu timpul, in asa fel incat sa emane cat mai putine emisii iar incepand de la Euro 1 si pana la Euro 6 emisiile acestor particule au fost reduse cu pana la 28 de ori.

La o anumita perioada filtrul de particule necesita curatare pentru ca se poate infunda. Ori din cauze sa le zicem natuarale ori din vina soferului care nu a respectat indicatiile date de producatorul autoturismului. Regenerarea poate fi facuta manual sau automat. Regenerarea reprezinta continuarea procesului de ardere in filtru pentru a arde particulele ramase in interior si a fi scoase din sistemul esapament sub forma de gaze.

Cu alte cuvinte, masina trebuie scoasa la alergat, undeva in exteriorul orasului unde drumul este cat mai intins iar limita de viteza este un ridicata. Trebuie circulat pana la stingerea martorului din bord, cu o viteza ceva mai ridicata si obligatoriu constanta. Daca nu se va intampla acest lucru poate ca ar fi cazul sa faceti o vizita la un service profesional si autorizat pentru a se realiza curatarea acestia.

Insa daca masina este ceva mai noua si dotata, poate avea si functia de regenerare de pe loc. Regenerarea de pe loc se realizeaza cand motorul este pornit si masina sta pe loc in parcare si motorul se tureaza automat la 1400-1600 rotatii pe minut timp de cateva minute pana cand senzorul indica un filtru curat la stingerea martorului luminos din bord.

Pentru a evita orice problema legata de filtrul de particule, daca sunt respectate indicatiile producatorilor auto, despre cum sa circulam corect cu masina respectiva, orice problema legata de filtrul de particule, nu va aparea cu siguranta mai devreme de cand ar trebui, economisind timp si bani din drumurile care pot fi evitate prin service-uri.

Comentarii

comments

Powered by Facebook Comments

Reclame
Advertisement
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.




MOTOR CAUTARE GOOGLE

ADVERTORIALE

www.creditrapid.ro

motocultor

pentru sufletul tau

Advertisement

Facebook

Advertisement

IN Trending