Primele 10 ziare naționale care au atras cele mai mari volume de publicitate, în primul semestru al acestui an, dețin 29,7% din totalul investițiilor publicitare brute în print (calculat pe tarifele-listă). Tabloidul „Libertatea” a obținut cel mai mare buget de publicitate (rate card), iar „Ziarul Financiar” a publicat cele mai multe machete publicitare.
În primele șase luni ale acestui an, ziarul „Libertatea” a inserat 1.146 de machete publicitare, în valoare brută de 3,55 milioane euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia.
Pe locul secund în topul bugetelor brute se află „Ziarul Financiar”, cu 3,14 milioane euro (rate card), reprezentând 1.449 inserții. Al treilea loc este ocupat de „Click”, cu 921 inserții, în valoare brută de 2,69 milioane euro (rate card). În apropiere se plasează „Gazeta Sporturilor”, cu un buget de 2,17 milioane euro, dar cu un număr de machete mult mai mic: 440.
De abia pe locul 5 se află în ziar național din așa-zisa categorie „quality”: „România Liberă”, cu 1.279 de machete publicitate, echivalentul a 1,87 milioane euro (rate card). Alte ziare naționale care au atras publicitate: „Adevărul” (546 inserții, 1,53 milioane euro – rate card), „Pro Sport” (608 inserții, 1,51 milioane euro – rate card), „Evenimentul Zilei” (431 inserții, 1,16 milioane euro – rate card) și „Jurnalul Național” (223 inserții, 908.905 euro – rate card). Topul ziarelor cu cele mai mari bugete de publicitate arată că adveriserii care au mai rămas fideli printului au optat pentru ziarele tabloide, de sport și financiar-economic, în detrimentul cotidienelor „quality”.
Toate cifrele referitoare la bugete au fost calculate pe baza tarifelor-listă de publicitate ale fiecărui ziar, fără să se elimine discounturile și gratuitățile.